Dirac Active Room Treatment - ART

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TomTom

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    40
    Torget vurderinger
    1
    ART bruker jo alle høyttalere til å korrigere under 150Hz, så fremt de spiller så lavt. Over 150hz brukes normale Dirac room correction. Jeg er ganske overbevist om at det kan fungere i et 2.2 system. Men har ikke kommet så langt at jeg har fått prøvd ennå. Nå har jeg akkurat skrudd ferdig to sub´er til, så jeg har snart et 2.0.4 system klart. Er det et flerkanalssystem?

TomTom

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    40
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke så overrasket over at det kan gi blandede reaksjoner. Det er ikke gitt at man oppnår optimal lyd ved første forsøk. Jeg har lest/sett ulike tilnærminger til å oppnå best lyd. Blant annet hvor mange målepunkter man skal benytte og hvordan mikrofonen er plassert. Det er en del variabler som spiller inn, i tillegg til alle muligheter man har for manuelle justeringer.

jan_arild

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    185
    Var 20 % rabatt under Black Week i fjor. Kan jo være det kommer tilsvarende tilbud i år også. Da er vi på ca 640 USD for den store pakken.

Bruker selv Audyssey MultEQ Edt. på min Cinema 30 og er i grunn fornøyd med det men er litt nysgjerrig om det blir bedre her med Dirac full pakke. Noen som har gjort en sammenligning selv? Har anlegget koblet opp på 6.4.4 i en stue uten særlig akustiske tiltak.

Vis vedlegget 1152529
    Jeg bruker audyssey One express på mitt 5.1. Har prøvd å følge med på OCA som har kommet med mange varianter av hjelp til å få audyssey til å funke skikkelig bra. Jeg er iallefall kjempefornøyd med resultatet nå. Og det, helt gratis.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn