Dine største hakeslepp..?

HI

Medlem
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
12
Antall liker
0
...her var det mange med hakeslepp ifm Audio Innovations!!! Jeg hadde også et med S300, Snell Q og Cambridge CD/Linn LP12 ;D

Er nå den lykkelige eier av en S500, den tror jeg blir værende uansett
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
HI skrev:
...her var det mange med hakeslepp ifm Audio Innovations!!!
Den overrasker stadig vekk,S300 altså ;)
Ta god vare på S500,det er en flott amp.

/jan
 

nilsen64

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.06.2007
Innlegg
1.367
Antall liker
89
første gang jeg hørte Naim...

og andre gang da jeg hørte større Naim...
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Da får jeg jaggu melde meg på! :D Et av mine store hakeslepp var på grunn av Audio Innovations serie 1000 pre/First audio effekttrinn. aldri har 2x7.5watt spillt så enormt. Og riaa´en i S100- prerampen hører med blant de aller, aller beste jeg har hørt, uansett pris....
 

oyvharal

Medlem
Ble medlem
22.04.2005
Innlegg
46
Antall liker
19
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
3
Da jeg skrudde av soundcare spikene på høyttalerene, satte høyttalerene rett på granittblokker med tema isolator under blokkene. Viola lyden satt som ett skudd. (jeg har flytende parkett på betonggulv)

Mvh
Øyvind
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Har hatt mange delvis hakeslepp opplevelser,først og fremst er vel Audio Note DACer det som virkelig har tålt tidens tann her hos meg.Har ikke hørt noe uansett pris som har gjort det fristende å bytte siden jeg fekk kit 1.1 for 7-8 år siden.Bedre AN DACer selvsagt,men utenom det ingenting som har fristet.
Første gang jeg hørte en single ended triode forsterker i AN kit 1 var også et sjokk.Jeg hadde allerede hørt platene mine på mye forskjellig "high-end" utstyr og trodde at jeg hadde hørt omtrentlig det som var av informasjon,men den klarheten og lag på lag informasjonen,naturlige klangfarger,3 dimensjonalitet osv jeg hørte da trodde jeg ikke var mulig å få frem med et stereoannlegg.

Ellers er vel en av de mer massive opplevelsene da jeg hørte Klipschhorn for første gang hos Audiocompaniet. ;D
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Første gang jeg dro inn ett par Avantgarde i stua, da fortsto jeg fort at jeg var hekta
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
To hakesleppopplevelser som sitter.

Nr. 1 – et par ProAc av ukjent stativtype. Hjemme hos en ukjent fyr. Med ukjent – men sannsynligvis bra - elektronikk. En helt avgjørende episode for mitt valg av høyttalere – jfr. signaturen min.

Nr. 2 – min egen Mark Levinson 320S forforsterker. Hjemme hos meg. Forforsterkere betyr da ingenting for lyden? – de låter likt alle sammen. Trodde jeg. Heldigvis har jeg venner som visste bedre. Jeg har aldri blitt så overrasket noen gang.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
300b forsterker og hornhøytalere hos impulse. aldri hørt makan til livefølelse fra et musikkanlegg
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
65finger skrev:
300b forsterker og hornhøytalere hos impulse. aldri hørt makan til livefølelse fra et musikkanlegg
Må bare få lov til å slenge meg på her, for det er og har vært mitt referanse anlegg i noen år.!
Eller jeg vil rette litt på meg selv, for det er ikke anlegget som er en referanse, men musikken som strømmer ut som en helhet og en tilstedeværelse som gjør at jeg faktisk er tilstede der opptakene ble gjort..
Tusen takk for mange virkelig gode musikalske hakeslep-opplevelser, impulse.!

Og siden vi snakker litt om, Impulse..
Mannen har virkelig musikksmaken i orden også ;)
Og til sist, men ikke minst, ekstremt god kaffe 8)
Kjell
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Må jo innrømme at gjengivelsen av musikken i hula til terjetroll i de "dype" skogene i vestfold har vært en liten referanse etter at jeg var der forrige gang. Gav meg et lite hakeslepp gjorde det også, og fikk meg til å tenke på mine prioriteringer mer enn en gang.
Mener det var en pen JJ forsterker som var med på godlyden der sist ja. 300B?! ;)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
FallenA skrev:
Må jo innrømme at gjengivelsen av musikken i hula til terjetroll i de "dype" skogene i vestfold har vært en liten referanse etter at jeg var der forrige gang. Gav meg et lite hakeslepp gjorde det også, og fikk meg til å tenke på mine prioriteringer mer enn en gang.
Mener det var en pen JJ forsterker som var med på godlyden der sist ja. 300B?! ;)
JJ 323 med 2A3 tenker jeg.?
Har siklet på den en stund serru ;)
 

HI

Medlem
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
12
Antall liker
0
Apogee Duetta med store CJ rør monoblokker og Luxman platespiller hos en audioforhandlet i Harstad på -80 tallet fikk meg inn på den "smale hifi-sti"
 
J

JAE

Gjest
Det active systemet fra Gradient,første gangen jeg hørte dette,og synes ikke så mye veier opp den dag i dag.
 
L

labrador

Gjest
Med utgangspunkt i trådstarters "opplevelse i forhold til forventing" må jeg si mine hakeslepp stort sett har vært i negativ retning. "Best buy, product of the year, near high-end, div. positiv-omtale-produkter" har ofte vært katastrofalt dårlige etter min smak. Alt er relativt, men i positiv retning sitter jeg nå å hører på en Tandberg TR 200 (tidlig 70-tall-2 x 20 W) spiller "magisk" sammen et par digre JBL L-100T(ja, hakeslepp!)
Kristian
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
labrador skrev:
Med utgangspunkt i trådstarters "opplevelse i forhold til forventing" må jeg si mine hakeslepp stort sett har vært i negativ retning. "Best buy, product of the year, near high-end, div. positiv-omtale-produkter" har ofte vært katastrofalt dårlige etter min smak. Alt er relativt, men i positiv retning sitter jeg nå å hører på en Tandberg TR 200 (tidlig 70-tall-2 x 20 W) spiller "magisk" sammen et par digre JBL L-100T(ja, hakeslepp!)
Kristian
Jeg er helt enig i det du skriver om negativ retning. :(
Jeg har hørt kjempedyre oppsett, både i butikk, messe og privat, som i forhold til pris overhodet ikke har svart til forventningene. :eek:
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Continuo skrev:
labrador skrev:
Med utgangspunkt i trådstarters "opplevelse i forhold til forventing" må jeg si mine hakeslepp stort sett har vært i negativ retning. "Best buy, product of the year, near high-end, div. positiv-omtale-produkter" har ofte vært katastrofalt dårlige etter min smak. Alt er relativt, men i positiv retning sitter jeg nå å hører på en Tandberg TR 200 (tidlig 70-tall-2 x 20 W) spiller "magisk" sammen et par digre JBL L-100T(ja, hakeslepp!)
Kristian
Jeg er helt enig i det du skriver om negativ retning. :(
Jeg har hørt kjempedyre oppsett, både i butikk, messe og privat, som i forhold til pris overhodet ikke har svart til forventningene. :eek:
Vil legge til at jeg oftere får negativt hakeslepp enn motsatt, faktisk.
 
O

omholt

Gjest
Har hatt noen ja. Jeg tar de positive.

1. T-amp til 200 kr koblet til B&W 703. På flere områder var den bedre min Thule forsterker.

2. Hvor stor forbedring akustiske tiltak gir. "Oi! Var det så mye bass i de små tassene".

3. Bassen i Overkill Encore hos OMF etter Kviseruds justeringer. Mari Boine sin Bassivori ga et lite jordskjelv inni stuen. (Stakkars naboen i leiligheten under.)

3. B&W Signature Diamond hos Hifi-Klubben. Dæven de spilte nydelig. Flyttet ikke mye luft eller hadde særlig dypbass, men du verden så herlige toner de leverte. Drømte om de resten av dagen.

4. Audio Note AX-2 stativhøyttalere. Hørtes ut som som gulvstående med sitt store lydbildet.

Det var det jeg kom på i farten, men det har nok vært flere hakeslepp og håper flere også kommer. :)
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
mine største hakeslepp siste par år,er at jeg nå kan spille nesten alle cd`er,som jeg tidligere hadde vraket pga lyden(men god musikk.)Gamle discoplater,country,pop og ramstein.dette har skjedd i takt med bedre utstyr.(rør er med på lista ja.)

Godlydplatene låt jo egentli ganske bra fra før ,men de har også blitt bedre,selvfølgelig.


helsing samlanes.
 
K

kathrine

Gjest
Hei!

Har sikkert fortalt dette før, men:
Da Pros And Cons til Roger Waters kom ut første gang, satt jeg og koste meg med min deilige Mitcell Focus One, en 50 watter fra NAD og et par Yamaha NS1000m.....
Det var kjempefint vær og jeg skulle på bytur etter lytten.
Plutselig begynner det og tordne, svarte det er så typisk tenkte jeg og kikket ut av vinduet......nei sol og fint!?
Alle som har hørt denne skiva vet at der er et tordenskrall, det var dette som ble gjengitt så realistisk at jeg trodde at nå ble det tordenvær! ::)
Tenker tilbake på denne episoden av og til, og lurer på om det var/er NS1000m høytalerne som er så gode at de klarte og spille meg dette pusset!?
Vh
S
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
En meget fin tråd du har starta her impulse :)

Et av mange hakeslepp var langt tilbake i tid, 17-18 år siden, vi hadde arrangert hi fi messe en helg, men på søndags kvelden etter avsluttet messe dro vi hjem til en kamerat.

Der sto det kobla opp et sett Mourdant Short system 442, en glimrende dipol sak med innebygd ramme/stativ.

Vi satt på Hanne Krogh "Hanne" en nydelig plate, det spillte helt utrolig godt, og vi bare smilte til hverandre mens vi nøt god musikk ;D

Et godt musikk minne...

Destiny.. :)
 

Sidane

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.01.2006
Innlegg
2.560
Antall liker
29
Torget vurderinger
4
Mine største hakeslepp :

Overgang fra transistor til rør.

Overgang fra "vanlig cd-spiller" til Emc1-up.

Overgang fra Kimber 4tc til Kimber Monocle X.
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Mange gode opplevelser, men en lytt hos LMC er kanskje toppen, det endte jo opp med at jeg kjøpte meg et par mezzo ;D
Rør og horn kombinasjoner er det mest optimale jeg har hørt, har gitt det største "hakesleppet" :)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Første, og eneste, gangen jeg hørte Sonus Faber Musica forsterkeren. Den spilte med noen små SF stilkhøyttalere og det eneste som nyttet var det å sige ned i stolen og nyte tilstedeværelsen.

Har egentlig hatt lyst på en slik siden, men det er så begredelig sjelden de dukker opp på bruktmarkedet. :-\
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg må legge inn et til; Da jeg sank ned i lyttesofaen hjemme hos meg selv på slutten av nittitallet og hørte Koras Eclipse preamp, 1ooSB monoblokker og Well Tempered Classic med Dyna DV17 gjengi Billie Holidays "Songs For Distingue lovers". Det sitter i enda!
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.662
Antall liker
21.475
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Mitt nåværende anlegg gir meg musikkens innerte sjel.
 

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
Det første hakesleppet opplevet jeg som 15 åring ( 1962 ). Jeg monterte min baffelhøytaler inn i et tett kabinett ( 10' Philips ). Det neste var når jeg skiftet ut min keramiske pick med en dynamisk PICKERING og koplet det hele fra en Tandberg 3 til en hjemmelaget Huldra 8 forsterker.

Senere har hakesleppene blitt mindre og sjeldnere ! ;D

up
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.062
Antall liker
7.913
Torget vurderinger
12
Første gangen jeg hørte Apogee og Infinity IRS Beta (tror jeg, det var den største modellen under reference) slapp jeg nok ned nerkjeften litt.
 
R

Roysen

Gjest
En demo hos OHFC hvor Audionords Bjorn Wiman demonstrerte Wilson Watt/Puppy 6 med Krell FPB 350-MC, Krell KPS-25SC og fullt sett Transparent Ref XL kabler. Forrykende dynamikk!

Jeg har nok hort betydelig bedre oppsett etter dette, men på det tidspunktet var dette langt fra noe jeg hadde opplevd tidligere. Jeg ble en evig Krell fan.

Mvh
Roysen
 
A

Afterglow

Gjest
Det største hakesleppet (hos en kamerat, ca 1995): Sonic Frontiers Power 2 imponerte stort, resten av oppsettet? Bla Dynaudio Confidence 3, Transparent Reference kabler og Wadia CD
Det var vel her jeg fikk sansen for rør.... 8)

Jeg husker også en demo til hos Akers Mic, ca 1994: Dynaudio Contour 1,1 + Audiolab CD og Audiolab S integrert forsterker. Dette er fortsatt det mest musikalske oppsettet jeg har hørt i forhold til pris. Kabler? Transparent Ultra (ikke så billige de da...)
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.167
Antall liker
532
Hiver meg på ingmar som trekker frem første gang han hørte IMF transmissionlinere, IMF høytalere er muligens det eneste som har gitt meg ordentlig hakeslepp i audioverden også, har opplevd mange produkter som har gjort meg full av beundring... Men bare IMF sine høytalere har satt meg helt ut, og snakker da ikke om mine egne da dem bare kan spille på grensen til anntydning til hakeslepp (de større modellene derimot sjokkerer meg nær hver gang jeg hører dem).

Artig at mange nevner Audio Innovation sine rørforsterkere her, da dem kjenner jeg meget godt til da flere venner har/har hatt slike, men ikke sett en de siste 5-6 årene nå dessverre. Gode forsterkere, men ville ikke dratt det så langt å si at dem kan gi hakeslepp. Synes spesielt de forsterkerene presenterte stemmer overbevisende om jeg skal nevne noe om dem i farten...
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Jeg har flere hakeslepp opplevelser....

Den første var nok muligens når min bror kjøpte en Rotel RX803 reciever (tror det var 803, muligens 603) .. mitt første hifi WOW! Den var SVÆR og GROM!

Mitt neste wow, var kanskje mitt andre anlegg? Cyrus 2 + psx pluss noen gulvstående KEF fra tidlig 90 tall + en tangentsial Pioneer platespiller.. så min neste (og til da største) Audiolab 8000c + p sammen med en Thorens platespiller og Audio Note AN/J HT`l.. helt fantastisk..! elsket den kombinasjonen! Der kom min dp7030 inn i bildet også, men platespilleren var hovedkilden når jeg skulle nyte LYD

Mitt siste var nok sjokket jeg fikk av at den gamle lille Marantzen min som er NESTEN like gammel som meg selv (og som er "25" watt) spiller så fint på de store relativt powerhungrige Transmisjonslinje høyttalerne mine... Lurer på hva watt ble laget av på søttitallet ? ikke det samme som i dag.. DET er bombesikkert.

Noen som har en SVÆR 70`talls amp/receiver som de vil bli kvitt ? ;)
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.834
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Første: Hifisenter-kjeden i trondheim, nå soundgarden i 99. Billig stereo/student anlegg.
Små system audio høytalere på rimelig rotel utstyr (930-serien), blir den dag i dag brukt av min far. Kabler fra nordost. Første gang jeg har hørt slik tre dimensjonalitet....
Senere samme år, hjemme på hybel med nye stativer samt skikkelige høytalerkabler....dybde.

Det var de to første...
De senere år er vel det største hakeslippet rundt 2004, frekk å freidig spurte jeg på oslo hificenter om å få høre på litt skikkelig utstyr noe jeg fikk. Tror det største hakeslippet kom fra Wadia cd-drivverk/dac og burmester forsterkere på adyton høytalere tror jeg det var, burmester test cd....tut tut...helt lamslått av live følelsen som var total...
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.662
Antall liker
21.475
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det rapporteres om hakeslipp hjemme hos impulse. Jeg fikk ikke hakeslipp hos ham. Det er kanskje fordi det ikke låter særlig ulikt mitt eget. Pareliuses greier er på samme banehalvdel, forresten.

Hakeslippene hos impulse og Parelius var av den musikalske arten. Således kan man si at anleggene utførte oppdraget. Sånn skal det være.
 
M

Morpheus

Gjest
Hyggelig tråd :). Husker mitt første hakeslepp var da jeg fikk høre Celestion 3 mkIII hos Hifiklubben! Inntill da hadde jeg blitt blendet av de utallige fancye rackene som blinket og lyste.. ;D. inntill da hadde Ole Bjerke i Bergen vært ett fast stamsted for å dekke min gryende hifi-interesse.

Hifiklubben hadde mer eller mindre akkurat åpnet rett over Jon Smørsbro i et lite lokale i Bergen. Butikken ble drevet i ren "klubbånd". Jeg og en kamerat fikk en lytteopplevelse som var i en helt annen divisjon en det jeg noensinne hadde hørt da vi fikk høre "Money for nothing" med nevnte høytalere! Vi holdt på å dette av stolen! Stereoperspektivet, detaljene, intensiteten vi opplevde gjorde situasjonen enda mer surralistisk der vi satt og så på disse små stativhøytalerene. Men dette var høytalere selveste Ken Kessler (som på den tiden ble opphøyet som en gud) samt Kjetil Bjørnestad hadde skamrost! En fantastisk opplevelse.

Andre opplevelser værdt å trekke frem var mitt første møte med Peter D og Audiofreaks! På den tiden holdt han til i et lite lokale på toppen av Østre Muralmenning. Han hadde en annonse i Bergens Tidene der han skulle selge sin private Denon DRM 800 kassetdeck. Jeg ble godt tatt imot tross min unge alder, og fikk en ny aha-opplevelse da jeg ble "reintrodusert" for lyden fra platespiller. Han satt på noe Jazz fra 60-tallet, og jeg ble vannvittig bergtatt av det jeg hørte. Det endte med at jeg kjøpte Denonen og 2 små Dick Sequerra minimonitorer!

Jeg hadde videre noen utrolig flotte stunder i kjellerlokalet til Roald som drev Audio Design. Også der ble jeg tatt særdeles godt imot. Endte opp med å kjøpe en Holfi forsterker samt Renaissance kabler. Besitter fortsatt forsterkeren og kablene :).

Husker også min opplevelse da jeg var hos Lyric som hadde en kort "gjesteopptreden" i Bergen. Jeg fikk en lytt på en Musical Fidelity E100 forsterker. Denne var koblet både med en platespiller og CD-Spiller. Husker fortsatt hvor sjokkert jeg var da platespilleren knuste CD-spilleren rent lydmessig. Dette var på en tid der CD mediet var både nåtid og fremtid, mens platespilleren hadde fått nådestøte hos de største komersielle aktørene! Jeg er fortsatt bitter på at jeg ikke hindret min far fra å kaste en flott Dual platespiller da de flyttet for endel år siden.. :(.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Valentino skrev:
Det rapporteres om hakeslipp hjemme hos impulse. Jeg fikk ikke hakeslipp hos ham. Det er kanskje fordi det ikke låter særlig ulikt mitt eget. Pareliuses greier er på samme banehalvdel, forresten.

Hakeslippene hos impulse og Parelius var av den musikalske arten. Således kan man si at anleggene utførte oppdraget. Sånn skal det være.
Jeg er slettes ikke sjokkert over dette..
Vi har alle forskjellig smak og preferanser, og det er et godt tegn i mine øyne ;)
Bare tenk på om vi likte samma musikken alle sammen, alle skulle hatt dame støpt i samma form, likt den samme maten, osv, osv..

Jeg trodde faktisk at @Parelius var en den typen som likte mer "Gjallarhorn-anlegg" :D

I denne sammenhengen så har jeg lyst til å fortelle at jeg tok en vri i vinter siden musikksmaken min forandret seg litt, jeg likte ikke å lytte på musikken som fristet meg, med det daværende anlegget..
Men jeg klarer fremdeles ikke å nyte Heavy live på hovedanlegget, det låter ikke bra i mine ører, så jeg er glad for at jeg har anlegg nr 2 som jeg kan spille slik musikk på, det maskerer mye av feilene som ligger på platene..
Ta ex Ozzy Osbourne - Live & Loud..

Valg av komponenter, høyttalere og kabler gjenspeiler seg veldig i musikksmak..
Sorry for OT :-[
Kjell
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Mitt aller største hakeslep noen gang, det tror jeg må være lyden fra en platespiller som var "riktig" satt opp, kontra 10 minutter senere som den var perfekt satt opp..
At så små forskjeller kan utgjøre så enorme lydmessige forbedringer, det var jeg rett å slett ikke klar over..
 
Topp Bunn