Dine favoritt Tv-Serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Lite bidrag til de bra.

    Lister, serier og fjernsyn.

    De store og selvfølgelige har fått omtale, men det er i alle fall noen smalere jeg liker ganske så godt.

    Wire, Shield, Westworld, Deadwood,
    Britisk humor morer meg kanskje mest, men det er jo annet også. Vel, noe av dem.

    Black Books
    Spaced
    The Young Ones
    Bottom
    Ideal
    Absolute Power
    Nathan Barley
    The Mighty Boosh

    Seriøsere og kanskje litt mørkere?

    Brass Eye
    Jam
    The Day Today
    The Thick of It
    Black Mirror
    MPD-Psycho
     
    Sist redigert av en moderator:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Mye interessant her, men skal mye til for å toppe Bottom :eek:
    Bare så synd at Rik Mayall itredde seg tredressen i 2014.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.674
    Antall liker
    1.765
    Torget vurderinger
    1
    Starsky & Hutch, Kojak, Doctor Who, Futurama, Star Trek, Star Gate, Red Dwarf blant annet.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Ikke sett noe av den ennå. Men Babylon Berlin ser interessant ut. Finner den ikke med engelske undertekster men den dukker vel opp snart.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    Har sett første sesong av Heimebane. Noe av det beste fra norsk produksjon på svært lang tid. En kvinnelig karakter, endatil en enslig mamma, nesten blottet fra empati og en tung egoisme og ignoranse av egen datters behov må være en nyskaping innen mediet.

    Og endelig er både westworld og Silicon Valley i gang igjen. Førstnevnte er episk, men spent på hvor lenge de klarer å holde nivået.

    Og jeg håper det er en spesiell plass i helvete for de som lager HBO-appen.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Ikke sett noe av den ennå. Men Babylon Berlin ser interessant ut. Finner den ikke med engelske undertekster men den dukker vel opp snart.
    Jeg håper TV-serien er bedre enn bøkene. Jeg har lest de to første som er oversatt til engelsk, men jeg synes ikke er gode nok til at jeg kommer til å kjøpe flere i serien. Det kan godt hende at de fungerer bedre i et TV-format.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Har sett første sesong av Heimebane. Noe av det beste fra norsk produksjon på svært lang tid. En kvinnelig karakter, endatil en enslig mamma, nesten blottet fra empati og en tung egoisme og ignoranse av egen datters behov må være en nyskaping innen mediet.

    Og endelig er både westworld og Silicon Valley i gang igjen. Førstnevnte er episk, men spent på hvor lenge de klarer å holde nivået.

    Og jeg håper det er en spesiell plass i helvete for de som lager HBO-appen.
    Synes egentlig Westworld sesong 2 sitter ganske bra enda, kjeder meg ikke voldsomt.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.221
    Antall liker
    9.458
    Torget vurderinger
    2
    Skkte og fant ingeninnleg på Nrk nett-TV Le Bureau. Den er meget bra ,relevant og spennende, føles ikke som noe problem at den er på fransk...
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Westworld er meget bra, men aller best er The Handmaid’s Tale.
    Midt i sesong to ble det meget mørkt og dystert, fikk lyst til å skru av.
    Glad jeg ikke gjorde det, for dette er utrolig bra! Flere nivå over andre serier.
    Spesielt gjelder det bilder. For en fotograf er denne serien en ren nytelse. Men også handlingen og ikke minst skuespillet til Elizabeth Moss (June/Offred). Hun fikk Oscar for første sesong, vel fortjent.
     
    Sist redigert:

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er midt i sesong 2 av "The Leftovers" nå og jeg synes det er god underholdning. Den er full av ubesvarte spørsmål som man kanskje får svar på etterhvert eller kanskje ikke. Det er verdens største fan av David Lynch som står bak, Damon Lindelof, som også var med å lage "Lost".
     
    D

    Danke

    Gjest
    Collateral på Netflix får min anbefalning på krim...

    Drivende god serie som minner mye om The Killing og Broen.

    Den er litt vinklet, om temaer rundtomkring. Sier jeg noe mer blir det vel spoiler.

    Britisk miniserie...
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Nå er jeg midt i Breaking Bad sesong 4. Underholdende, men ikke blant de beste seriene jeg har sett. Den har en del humor og alle er usympatiske, det hjelper jo en del.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.401
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg er i grunn litt tilhenger av Dagsrevyen, selv om den er venstrevendt, men nå slipper vi iaf Jarle Roheim...
    Det som er bra, er at det er sending hver kveld
    [video]http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen[/video]
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.904
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Favoritten fortiden er Better call Saul og Castle Rock. Første sesong av True detective var også sinnsykt bra.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    2.783
    Torget vurderinger
    1
    Vi har levd i ‘serienes tidsalder’ en stund nå og det er ganske mange som er avsluttet/komplette. Det meste kommer vel ut på samlebokser etterhvert. Hvilke samleutgivelser er verdt å lete opp synes dere? Har Sopranos og Breaking Bad foreløpig, men det er sikkert mye mer på samme nivå som kan anbefales. Venter på «24» på Blu-ray, men den ser ut til å la vente på seg. Den finnes på DVD, men vil helst ha seriene på nyere format enn det.

    Mulig det finnes andre tråder med dette temaet, men jeg gadd ikke lete..

    Vet jo at det meste kan streames, men her er nettet ganske ustabilt og treigt. Og så er det jo kult å samle på noe, vi er jo tross alt på Hifisentralen:)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    "The Wire", både i original og remastered versjon. I mine øyne beste TV-serie noensinne. Med denne, samt "The Sopranos" har du allerede tatt ut toppnivået og derfra kan det kun gå nedoverbakke selv om det er mye bra å ta av. Breaking Bad tar tredjeplassen på pallen i min bok.

    Six Feet Under
    West Wing
    Twin Peaks (synest oppfølgeren er mye bedre enn originalen selv om den opprinnelige har kultstatus så det holder)
    The Office, UK versjonen
    Fargo
    True Detective
    Mad Men
    Deadwood (hvorfor denne ble kansellert etter 3 sesonger er et av livets virkelig store mysterier)

    Smaken er selvsagt som baken osv, men dette er et knippe gamle og moderne klassikere.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    2.783
    Torget vurderinger
    1
    Flott, takk for tipsene!
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Få med deg "Carnivale", "Lost", "The Leftovers" og "Heimat 1-3" så har du noe å gjøre en stund. Når det gjelder Heimat så styr unna den siste forkortede utgaven på BD og kjøp de komplette DVD-utgavene fra BFI med engelske undertekster hvis du ikke behersker tysk.

    Til weld77: Jeg skjønner godt at det ikke ble noe mer av Deadwood, jeg ga opp midt i sesong 2.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    Leftovers datt jeg av midt i første sesong, men har lest at den tar seg opp så mulig jeg gir den en ny sjanse. Jeg likte også "Lost" godt, men det er en litt enten/eller - serie. Kan godt skjønne folk som misliker den sterkt. Deadwood har 95-96% på Rotten Tomato, så den rangeres generelt svært høyt, men smaken er jo individuell.

    Italienske "Gomorrah" har jeg også veldig sansen for - endelig en Mafiaserie fullstendig blottet for glamour. Den har hatt tre sesonger og den fjerde er planlagt til neste år. Ligger på HBO.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Gomorrah er fantastisk. David Simon, mannen bak The wire og The deuce blant annet er også mannen bak en annen fantastisk serie.. Treme, bør sees
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    "Gomorra" er en av de store seriene. Hvis dere liker den bør dere også se på "Suburra", en mafiaserie som foregår i Roma. Kan kjøpes på amazon.it og er tekstet på engelsk for de som trenger det. "1992" er også verdt å se, handler om korrupsjonsskandalen i Italia på 90-tallet.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    816
    Torget vurderinger
    8
    Kast alle eventulle fordommer om franske filmer tilside og prøv Le Bureau på NRK. Dette er noe av det aller beste vi har sett hjemme hos oss. Sjelden at ektefelllen og jeg er så enige om tv-valget..
    Gleder meg stort nå til sesong 4 i slutten av måneden.

    https://www.aftenposten.no/kultur/i...spionsensasjon--Anmeldt-av-Asbjorn-Slettemark

    Ellers er Ozark på Netflix også en favoritt... original story og pluss for flotte bilder i 4K/Dolby Vision på Sony skjermen:cool:
     
    Sist redigert:

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.694
    Antall liker
    5.873
    Henger meg på den, Ozark er en meget bra serie. En god serie for meg er når du ikke har vett til å legge deg, må bare se en til, en til , en til.
    Likte også svært godt Banshee som går på HBO.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ikke sett noe av den ennå. Men Babylon Berlin ser interessant ut. Finner den ikke med engelske undertekster men den dukker vel opp snart.
    Jeg håper TV-serien er bedre enn bøkene. Jeg har lest de to første som er oversatt til engelsk, men jeg synes ikke er gode nok til at jeg kommer til å kjøpe flere i serien. Det kan godt hende at de fungerer bedre i et TV-format.
    Sesong 1 har iallefall vært en høydare. Noe av det bedre jeg har sett på veldig lenge, det være seg på lerret eller skjerm.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    16.005
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ikke sett noe av den ennå. Men Babylon Berlin ser interessant ut. Finner den ikke med engelske undertekster men den dukker vel opp snart.
    Jeg håper TV-serien er bedre enn bøkene. Jeg har lest de to første som er oversatt til engelsk, men jeg synes ikke er gode nok til at jeg kommer til å kjøpe flere i serien. Det kan godt hende at de fungerer bedre i et TV-format.
    Sesong 1 har iallefall vært en høydare. Noe av det bedre jeg har sett på veldig lenge, det være seg på lerret eller skjerm.
    Jeg har bare sett første episode, men dette virker svært lovende.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.401
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    I kveld startet endelig niende sesong av Gold Rush på Discovery channel. Har fått med meg alle episodene så langt inkl alle spin offs. Iflg Wikipedia ca 172 episoder.

    For de som følger serien, så er Tony Beets en *#%^~» sekk
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Ikke sett noe av den ennå. Men Babylon Berlin ser interessant ut. Finner den ikke med engelske undertekster men den dukker vel opp snart.
    Jeg håper TV-serien er bedre enn bøkene. Jeg har lest de to første som er oversatt til engelsk, men jeg synes ikke er gode nok til at jeg kommer til å kjøpe flere i serien. Det kan godt hende at de fungerer bedre i et TV-format.
    Sesong 1 har iallefall vært en høydare. Noe av det bedre jeg har sett på veldig lenge, det være seg på lerret eller skjerm.
    Jeg har bare sett første episode, men dette virker svært lovende.
    Nå har jeg sett de tre første episodene i kveld og jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å se mye mer. Filmatisk ikke så veldig overbevisende.
     

    Northman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Innlegg
    378
    Antall liker
    97
    Firefly
    Kjempebra serie! Som ble kansellert etter en sesong.. Tragisk!

    West Wing
    Blir lei meg når jeg ser hva som skjer i USA nå, kontra den fiksjonelle President Bartlett.

    The Wire
    Fantastisk!

    Black Books
    Ukjent når jeg først så den.. brilliant engelsk humor!

    Star Trek TNG
    Captain Picard.. nuff said! :)

    The Expanse
    Bygger seg opp, blir litt langdryg også smeller den til.. gleder meg til flere år til med nokså realistisk reise i verdensrommet.

    Sopranos
    Klassiker!
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Sikker redigert osv osv. Men Netflix Making a murder 2, virker helt brutalt...1også da. Stolthet vs sannhet

    Mvh
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Blir faktisk litt redd. Kathleen Zellner er det nok ikke lurt å komme på kanten med, eller er vel kanskje det. Søt da

    Mvh
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Homecoming med blant annet Julia Roberts.
    Helt grei, interessant tema..

    Ligger på Amazon Prime.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.694
    Antall liker
    5.873
    Holder på med sesong 6 av Ray Donovan på HBO. Det er sex, alkohol, familiedrama, mord osv.
    Ray Donovan fikser opp i rikfolk, idrettsstjerner, foretningsmogoler og kjendiser sine problemer.
    Lar meg underholde av gode skuespillere, spesielt faren til Ray gjør en god figur.

     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.694
    Antall liker
    5.873
    Da, var jeg ferdig med Bodyguard, den er på kun 6 episoder. Deilig at det ikke drar ut i det uendelige, meget bra engelsk serie.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn