Dine favoritt Tv-Serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Veldig begeistret for de tre sesongene jeg har sett.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Veldig bra de to første, skal starte 3 sesong nå
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Jeg skjønner ikke hva som er så ille med sesong 4. Ser ikke noen vesensforskjell fra de 3 første. De introduserer noen nye personer, men personene er jo like nerdete som før, og humoren spiller jo på akkurat de samme strengene.
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    pahf skrev:
    Både The Wire og Mad men er serier jeg ikke klarer og få taket på, ikke Entourage heller for den del.
    Enig når det gjelder MadMen, mens TheWire er det beste som er vist på tv(imo) :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    otare skrev:
    Jeg skjønner ikke hva som er så ille med sesong 4. Ser ikke noen vesensforskjell fra de 3 første. De introduserer noen nye personer, men personene er jo like nerdete som før, og humoren spiller jo på akkurat de samme strengene.
    Personlig syns jeg det mangler det lille "stikket" de har i de tre første sesongene, de klarer ikke helt og spinne videre, men står litt i stampe.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Har sett alle Sopranos episodene 2 ganger, så innrømmer at det er min favoritt.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Breaking Bad - veldig bra!
    The Wire
    Mad Men
    Dexter (holder på)

    Edit. Glemte Californication, glimrende serie. Første sesong er super, 2.sesong er bra.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    pahf skrev:
    otare skrev:
    Jeg skjønner ikke hva som er så ille med sesong 4. Ser ikke noen vesensforskjell fra de 3 første. De introduserer noen nye personer, men personene er jo like nerdete som før, og humoren spiller jo på akkurat de samme strengene.
    Personlig syns jeg det mangler det lille "stikket" de har i de tre første sesongene, de klarer ikke helt og spinne videre, men står litt i stampe.
    Det er jo alle tradisjonelle sitcoms svakhet. Friends klarte det føler jeg, men ellers går typene fort tom og man føler at man har sett det før....
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    Friends? En gjeng med dårlige skuespillere og ett plott som var oppbrukt etter 3 episoder. Fatter ikke hva som var/er så populært med den serien. Populariteten må komme av at den kulørte presse fortalte oss hvor morsom den var og hvor vakker Jennifer Aniston var.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    otare skrev:
    Jeg skjønner ikke hva som er så ille med sesong 4. Ser ikke noen vesensforskjell fra de 3 første. De introduserer noen nye personer, men personene er jo like nerdete som før, og humoren spiller jo på akkurat de samme strengene.
    Personene i sesong fire er blitt redusert til parodier av seg selv. Handlingen er fordummet og pubertal og humoren er på det nivået der flatus blir regnes som rasende festlig. Jeg var stor fan av serien inntil jeg begynte på sesong 4. Så dette var en gedigen nedtur.
     
    N

    nb

    Gjest
    sirant skrev:
    ingenting slår twin peaks i mine øyne!
    Har du prøvd gjensyn i løpet av de siste årene? Jeg synest den fallt helt igjennom til tross for at jeg er blodfan av TP.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    ja, kikket senest ifjor høst. Har vel dratt igjennom serien 4 ganger nå tror jeg, og syns egentlig den blir bedre vær gang. Kunne ønske at den kom rebehandlet med bedre lyd og bilde på blu-ray engang ifremtiden.
     
    N

    nb

    Gjest
    sirant skrev:
    ja, kikket senest ifjor høst. Har vel dratt igjennom serien 4 ganger nå tror jeg, og syns egentlig den blir bedre vær gang. Kunne ønske at den kom rebehandlet med bedre lyd og bilde på blu-ray engang ifremtiden.
    Tror jeg har sett den fire ganger selv oppgjennom årene. Siste gang for et par år siden og det blir nok også siste gang for mitt vedkommende. Men kommer den i oppgradert utgave på BR kjøper jeg den nok og ser noen episoder.
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    sirant skrev:
    ja, kikket senest ifjor høst. Har vel dratt igjennom serien 4 ganger nå tror jeg, og syns egentlig den blir bedre vær gang. Kunne ønske at den kom rebehandlet med bedre lyd og bilde på blu-ray engang ifremtiden.
    Twin Peaks er også en av mine favoritt-serier. Nokså naturlig når man er frelst David Lynch tilhenger. Synes den sto seg godt ved gjensyn når den for noen år siden ble utgitt på DVD. Serien vasr jo utrolig banebrytende med tanke på tidspunktet den ble spilt inn.

    I noe samme gater likte jeg Carnivale veldig godt.

    Andre serier jeg liker kjempegodt er:
    Sopranos (min absolutte favoritt)
    Curb Your Your Enthusiasm
    The Office (den engelske originalen!)
    Forbrytelsen
    Beck og Wallander
    Simpsons
    Rome

    Også mer enn godkjent til Shield, The Wire (likte fjerde-sesongen veldig godt), Seinfeld, Generation Kill.
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Mad Men helt klart min alltime favoritt :)

    Californication synes jeg også var bra
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    Har ingen nevnt Babylon 5 ennå? Hva er dette for tulletråd?
     
    N

    nb

    Gjest
    Kjøpe sesong 1 av Big Bang Theory i går. Hysterisk morsomt og takk for tipset. Lurer fortsatt på hvordan jeg har klart å unngå å få med meg denne.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jøsses! Her var det mye amerikansk skrammel!
    Hvor er de anglofile?

    Min liste PT

    Prime Suspect
    Sopranos
    Six feet under
    Lewis
    Insperctor Morse
    Inspector Gerorge Gently
    Mad Men
    Poirot
    Boardwalk Empire
    Korset (klassisk svensk Lars Molin-serie)
    Thirtysomething (amerikansk sosialrealisme fra sent åtti- og tidlig nittitall. Glimrende skuespill og fantastisk tidskoloritt. Noen som har sett den på DVD?)
    Law and order
    NYPD Blue
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    cash 63 skrev:
    En idiot på resa ;D ;D ;D Brittisk humor från bla Office sjefen (Ricky Gervais) på Svensk TV fortiden, håper NRK viser dette snart.
    Karl Pilikington är en hjälte! ;D Gervais "upptäckte" honom på en radio talkshow han körde.
    Karl är kopplad i skallen på annat sätt än oss andra.

    Annars ska jag pressa alla avsnitt i Mad Men 4:e säsong så småningom. Överlägset
    bästa dramaserien nu. Och dom röker som bara *** ;)

    En annan bra serie är Downton Abbey. Brittisk kvalitet!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.888
    Antall liker
    26.690
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Karla skrev:
    cash 63 skrev:
    En idiot på resa ;D ;D ;D Brittisk humor från bla Office sjefen (Ricky Gervais) på Svensk TV fortiden, håper NRK viser dette snart.
    Karl Pilikington är en hjälte! ;D Gervais "upptäckte" honom på en radio talkshow han körde.
    Karl är kopplad i skallen på annat sätt än oss and
    Og ikvell starter serien på NRK 2 kl. 2045 ;D
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Sista avsnittet av Idiot på Reise gick igår. Karl har problem med sömnen
    och toalettbestyren i Amazonas. ;D

    Jag har börjat pressa säsong 4 av Mad Men. Det kanske är den bästa
    serien som går just nu. Frågan jag ställer mig - hur orkade dom supa så
    hårt?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har sett Treme? Handler om musikere i New Orleans etter den store orkanen, litt i samme stil som The Wire etter hva jeg leser.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Må vel nesten legge til både Community, Shameless og Justify på serielisten, knallgode alle tre etter min mening!
     
    S

    Smorte24

    Gjest
    pahf skrev:
    Noen som har sett Treme? Handler om musikere i New Orleans etter den store orkanen, litt i samme stil som The Wire etter hva jeg leser.
    Samme personene har skrevet The Wire, dessverre så døde den en for en stund siden.

    Hadde glemt den så takk for at du minte meg på den, ellers er det veldig mange serier dere andre nevner som ser spennende ut.

    Mine favoritter:

    70 s show
    Friends
    Two and half men
    Big Bang Theory

    The Wire
    Band of Brothers(ikke så glad i the Pacific)
    Generation Kill(samme som skrev The Wire)
    Rome sesong 1
    Dexter
    CSI New York
    Bones

    Og alltid om sommeren er Pacific Blue en høydare.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    The Wire - Best i klassen?
    The Shield - Rett etter The wire!
    Dexter
    V
    The Event
    The Chicago code (Ny serie - så langt veldig bra)
    The big bang theory
    Modern family - Et tema i hver episode, noe å se sammen med frua. (Komedie)
    The mentalist
    House - har sett en del sesonger, men har droppet ut nå.
    Entourage - var bra til og med sesong 4
    Sons of anarchy - Herlig bikerserie.

    Jeg har sett altfor mye tv-serier. Filmer har det blitt mindre av de siste åra, da jeg oftest finner 2 timer for lenge. Tv-serier på rundt 1 time er midt i blinken. :)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Engrenages, fransk politikrim. Så man står i stolen og ser på. Og noen ganger gjemmer seg bak. I tredje sesong nå.

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Spiral_(TV_series)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.604
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    pahf skrev:
    Noen som har sett Treme? Handler om musikere i New Orleans etter den store orkanen, litt i samme stil som The Wire etter hva jeg leser.
    Så et kvarter. Imponert, men jeg har ikke tid å sette av synes jeg.

    Derrick.  ;)
    Men jeg foretrekker minnene fra ungdommen fremfor å se episodene om igjen nå.

    The Pacific var bra. Likte mangelen på sentimentalitet og småsteinkastingen oppi skallen til en død maskingeværskytter. Om de nå hadde turt å sette tenåringer og ikke noenogtjueåringer i rollene...
     

    eiv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2009
    Innlegg
    293
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    1. Sopranos
    2. Mad men
    3. The Wire
    4. Dexter
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.003
    Torget vurderinger
    4
    My bra er nevnt her, vil alikevel legge til et par som ikke har gått på tv her hjemme, og kanskje dermed har blitt oversett:

    United States of Tara (Showtime)



    Husmor med splittet personlighet, herlig skuespill og dialog. En av mine absolutte favoritter.
    Hovedrolleinnhaver Tony Colette har vunnet både Emmy og Golden Globe for beste skuespiller i denne rollen.

    Hung (HBO)



    Ray er en basketballtrener som står i fare for å miste jobben sin. I tillegg brenner huset ned og ekskona tar ungene. På et "hjelp til selvhjelp"-seminar finner han ut at han kun har et stort fortrinn, og dermed bestemmer han seg for å bli mannlig prostiturert slik at han kan gjenoppbygge seg økonomisk. Viser seg dog bli svært komplisert når han rekrutteres av verdens verste hallik. HBO

    Always sunny in Philadelphia (FX)



    Crazy-komedie med fire venner som driver et vannhull i Philly. Skrullete, herlig og høylytt serie med sjuke, sjuke figurer som klarer å sette seg i de mest håpløse situasjoner hver eneste episode.

    Alle disse tre har episoder med 20 minutters lengde, så enkel å implementere i en ellers travel hverdag.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.003
    Torget vurderinger
    4
    Big Love (HBO)



    Big love er heller ikke nevnt: Familieoverhodet Bill Henrickson må sjonglere på tre koner, syv unger og tre hus: Handling sentrert rundt en polygamistisk familie i Utah hvor de lever skjult midt i mormonerbeltet.
    Mulig den kan karakteriseres som en kjerringserie i og med at den går på kanal 5 (femme) for tiden, men som alt annet fra HBO er den absolutt verdt å få med seg.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Valentino skrev:
    The Pacific var bra. Likte mangelen på sentimentalitet og småsteinkastingen oppi skallen til en død maskingeværskytter. Om de nå hadde turt å sette tenåringer og ikke noenogtjueåringer i rollene...
    In World War II the average age of the combat soldier was 26...
    In Vietnam he was 19.
    In inininininin Vietnam he was 19.
     
    T

    Teip

    Gjest
    Farscape- Science fiction med karakterer og humor. Forbausende at ingen har nevnt den.

    Grand designs- Folk som renoverer eller bygger nytt, og hvor ræva det kan gå med budsjetter og planer.

    Ellers:
    Twin peaks
    X-files
    South park
    Poirot
    Six feet under- Har sett bare første sesong.

    Og; om Alien-kvartetten var å regne som en serie ville den vært en ubestridt topp.
    For mig.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Må se hele six feet under, vanvittig bra! :)
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Valentino skrev:
    The Pacific var bra. Likte mangelen på sentimentalitet og småsteinkastingen oppi skallen til en død maskingeværskytter. Om de nå hadde turt å sette tenåringer og ikke noenogtjueåringer i rollene...
    In World War II the average age of the combat soldier was 26...
    In Vietnam he was 19.
    In inininininin Vietnam he was 19.
    Ei bra låt ble det ut av det iallefall..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn