DIN-plugger for DIY?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg hater lange ledninger. De skal være lange nok til å rekke fram mellom termineringspunktene. OK. Lange nok til å ikke kødde til fjæringen på flytende opphengte platespiller, men da er det nok. Kjenner jeg får utslett på ryggen av å se dem krølle seg som meitemark og overkokt spaghetti bak stereoen. Samtidig har jeg ikke hjerte til å begynne å kappe av de ubegripelig lange kablene som fulgte med SME'en.

Derfor tenkte jeg å hjemmesnekre en anstendig sak selv, for en rimelig penge. Ikke tulledyrt, men heller ikke tullebillig.

Jeg ser for meg å lete opp en anstendig signalkabel og bruke Eichmann bullett plug i RIAA-enden, men trenger en DIN til platespillerenden. Furutech med karbon blir for ille, så noe rimeligere. Jeg har godt med plass til både rett og vinklet.

Noen tips?

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Vet ikke hvor anstendig du tenker det skal være?

Men Tyskland og Tysk Ebay er vel stedet..

Fant disse ganske raskt.

Støpsel for montering komponent:

DIN-Einbau Buchse 5-polig 180° Metall Schraubanschluss [11495] | eBay

Ser ganske anstendig ut i forhold til normalen, men var ikke denne du spurte etter.

DIN Stecker 5-polig 180° Metall Schraubverschluss [11267] | eBay

Vet ikke om denne kan være bra nok?

Flere med overgang og vanlig:

Tror jeg må kikke mere, og kjøpe noen av begge varianter av de bedre så jeg har noen liggende.

Z

Zomby_Woof

Gjest
sme.din.png

Gjenger på de øverste? Kan de gå i samme hullet som denne?

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Begge er vel hunn kontakter, den du har avbildet og den øverste.

De to øverste av metall hører vel sammen, etter å ha satt i pluggen skrues den fast og sitter sikkert som, støpt.
Mulig det er vinklet.

Ellers kan du ta en titt her:

http://www.conrad.de/ce/de/overview...id=7F0B3A2A115A5184343D2F95ABFAB246.ASTPCEN08?

Har DIN kontakter og støpsler i fleng, vet ikke om han sender til Norge, men kan høre med ham hvis du finner det du leter etter.
Også vinklet kontakter av tilsynelatende god kvalitet ser jeg.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Da bestilte jeg den Cardassaken. Den burde strengt tatt vært her nå, men det er en annen sak.

Jeg hadde egentlig ganske hyggelig erfaring med bruk av Silk på VPI'en, så jeg ender nok med å reterminere dem. Skader ikke å teste i alle fall.

Men en ting, om noen har greie på sånt. Det ser ut som om enkelte terminerer skjermene på hver kanal til en felles kabelsko i RIAA-enden i stedet for å la dem være uterminert og legge en separat jordleder fra Dinpluggen. Noen som tror det er en god idé? I så fall kobles vel skjermene til den femte pinnen i DIN-pluggen? I vanlig fall regner jeg med at man terminerer begge skjermene sammen med minus i DIN, og separat jord i den femte pinnen? Eller hvordan gjør man det?

Topp Bunn