Mer i samme gate, fra DN i dag. Jeg har ikke lest Bech-Holtes "alternativt statsbudsjett" og har ikke tenkt å lese den, men jeg las den forrige boken, altså "landet som ble for rikt". Det jeg finner mer interessant er hvordan det reagares på innholdet. Det burde vært ganske åpenbart at de langt fleste, meg selv inkludert, ikke har allverdens forutsetninger for å vurdere riktigheten i påstandene han har kommet med. Like fullt har det oppstått en ganske kraftig heiagjeng, også representert her på forumet - åpenbart fordi det er noen som sier det samme som man selv har bestemt seg for på forhånd og da er det lett å heie. I siste bok er det mye kritikk av "Blindern-økonomer", her svarer en av sorten.Som russerne sa om de to avisene Pravda (sannhet) og Izvestia (nyheter)
Det er ingen nyheter i Pravda og ingen sannhet i Izvestia
Tja, debatten har forsøker (eller ikke forsøker, alt etter hvem man spør) er jo prisipielt interessant. Jeg, om noen, er ganske kritisk til temmelig mye av hva politikere finner på her i landet, da spesielt rundt den statlige rollen i ting som noen på ett eller annet svært diffust grunnlag har bestemt seg for at man skal satse på - tenk batterifabrikker, klimafond og denslags. Skipstunnel ved Stad er så dumt at man knappest vet hvor man skal begynne og norsk politikk fremstår til tider som en rekke ting man sier man skal satse på eller prioritere men som direkte motvirker hverandre, boligpolitikk (i Oslo) eller mangel på sådann er kanskje det mest opplagte og håndfaste eksempelet. (manglende) utbygging av kraftproduksjon et annet.At Bech Holte er i dilldall tråden er ganske passende
Røk på jubalong så 14/15 her.Full pott!
![]()
Hvor mye vet unge om ord og uttrykk som voksne bruker
Årets nyord er «tekoligark». Men hva kan du om gamle ord og uttrykk? Test selv i denne quizen.www.nrk.no
Besto gamlis testen jeg ógFull pott!
![]()
Årets nyord er «tekoligark». Men hva kan du om gamle ord og uttrykk? Test selv i denne quizen.www.nrk.no
Full pott!
![]()
Full pott her og.Røk på jubalong så 14/15 her.