Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    ^Morsom siste setning...momsfrie el-biler skal de ha....
    Tror neppe du finner flere elbilhatere enn i Frp... partiet hvor småligheten er større enn motstanden mot den statlige kleptomanien som partiet ble stiftet som motstykke. Blodig ironisk å se dem hyle på "rettferdighet" når det kommer til mva og bompenger.
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.467
    Antall liker
    986
    Denne er kjempegøy, og ikke minst en fornøyelig oppgave å utsette venner og bekjente for. De aller fleste har sett og brukt en sykkel utallige ganger, but still.. :

    Velocipedia began in 2009 when artist Gianluca Gimini started asking friends and strangers of all ages to draw a bicycle by heart onto a sheet of paper.

    On Behance Gimini explains:
    Soon I found out that when confronted with this odd request most people have a very hard time remembering exactly how a bike is made. Some did get close, some actually nailed it perfectly, but most ended up drawing something that was pretty far off from a regular bicycle. Little I knew this is actually a test that psychologists use to demonstrate how our brain sometimes tricks us into thinking we know something even though we don’t.

    I collected hundreds of drawings, building up a collection that I think is very precious. There is an incredible diversity of new typologies emerging from these crowd-sourced and technically error-driven drawings. A single designer could not invent so many new bike designs in 100 lifetimes and this is why I look at this collection in such awe.

     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.461
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det der er så bra. Burde portes til både design og sykkelsesongtråden.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.210
    Antall liker
    5.161
    He-he. Ingen fare for det. Et forslag om gjenbruksopplegg overlevde ikke på FrPs LM. Gjedda skremte småabboren langt inn i sivet.

    Vis vedlegget 813581
    Så hvis man fjerner merverdiavgiften så betyr det at noen andre betaler for det? Mens hvis man har avgifter så betyr det at man betaler for seg selv? Det er vel ganske nærme det diametralt motsatte av hva FrP har sagt om skatter og avgifter i alle år.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.709
    Torget vurderinger
    2
    Så hvis man fjerner merverdiavgiften så betyr det at noen andre betaler for det? Mens hvis man har avgifter så betyr det at man betaler for seg selv? Det er vel ganske nærme det diametralt motsatte av hva FrP har sagt om skatter og avgifter i alle år.
    Og nettopp derfor så rart. Partiet mot skatter og avgifter ville ikke fjerne denne avgiften, fordi den er for bærekraftig? :)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.908
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Har FRPerne gått over til elbiler? Trodde det kun var store dieseldyr som gjaldt der i gården, ettersom miljøkrisa bare er et påfunn fra venstresida?
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    At Dagbladet veit å finne interessante nyheter, er jo alle klar over.
    Siste nytt fra favorittpartiet mitt, og 2 kjente superbabes som lokker med både det ene og andre.

    1651832758804.png
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.849
    Torget vurderinger
    0
    Denne har sikkert vært lagt ut tidligere, men har blitt enda litt mer tidsaktuell i det siste.

    Dersom The Simpsons var russisk.


    Storslått musikk, forresten.
    Tragisk men forklarer mye, - dessverre!
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Denne har sikkert vært lagt ut tidligere, men har blitt enda litt mer tidsaktuell i det siste.

    Dersom The Simpsons var russisk.


    Storslått musikk, forresten.
    Finn den der. Musikken er forøvrig Goran Bregović - Ederlezi.

    Første gang jeg hørte den var da jeg så den fabelaktige filmen Sigøynernes Tid av Emir Kusturica.


    Groan er fra Sarajevo.. og det den byen opplevde vil nok gjenopplives av det som skjer i Ukraina. Så et bra musikkvalg som mener noe.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.908
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Sann historie fra virkeligheten.... to brødre i ei grend ikke langt unna her, snakket ikke med hverandre på over 50 år, pga uenighet om et gjerde....
    Nei, sannelig sier jeg eder... det er ikke rart det fortsatt er krig i verden...
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.552
    Antall liker
    7.058
    Finn den der. Musikken er forøvrig Goran Bregović - Ederlezi.

    Første gang jeg hørte den var da jeg så den fabelaktige filmen Sigøynernes Tid av Emir Kusturica.


    Groan er fra Sarajevo.. og det den byen opplevde vil nok gjenopplives av det som skjer i Ukraina. Så et bra musikkvalg som mener noe.
    Ederlezi ble ikke skrevet av Bregovic, men hans versjon er nok den mest kjente internasjonalt. Ederlezi er en tradisjonell sang blant romfolket på Balkan. Kanskje det nærmeste de kommer en uoffisiell nasjonalsang, med sigøynerdronningen Esma Redzepova som mest kjente utøver.

    Bregovic har jo ellers vært en musikalsk kraft siden Bijelo Dugmes glansdager på 70-tallet som Jugoslavias største band, og også for Kusturicas fabelaktige filmunivers.

    Hva gjelder sistnevnte så vakte det jo litt oppsikt i enkelte bosniske kretser at Emir, sønn av Murat og Senka Kusturica, slo seg opp som serbisk nasjonalist for noen år tilbake.
     
    Sist redigert:

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.520
    Antall liker
    884
    Torget vurderinger
    1
    Ederlezi ble ikke skrevet av Bregovic, men hans versjon er nok den mest kjente internasjonalt. Ederlezi er en tradisjonell sang blant romfolket på Balkan. Kanskje det nærmeste de kommer en uoffisiell nasjonalsang, med sigøynerdronningen Esma Redzepova som mest kjente utøver.

    Bregovic har jo ellers vært en musikalsk kraft siden Bijelo Dugmes glansdager på 70-tallet som Jugoslavias største band, og også for Kusturicas fabelaktige filmunivers.

    Hva gjelder sistnevnte så vakte det jo litt oppsikt i enkelte bosniske kretser at Emir, sønn av Murat og Senka Kusturica, slo seg opp som serbisk nasjonalist for noen år tilbake.
    Var på konsert med Bregovic på verftet for nokre år sidan. Spenstig :)
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.210
    Antall liker
    5.161
    Ederlezi ble ikke skrevet av Bregovic, men hans versjon er nok den mest kjente internasjonalt. Ederlezi er en tradisjonell sang blant romfolket på Balkan. Kanskje det nærmeste de kommer en uoffisiell nasjonalsang, med sigøynerdronningen Esma Redzepova som mest kjente utøver.

    Bregovic har jo ellers vært en musikalsk kraft siden Bijelo Dugmes glansdager på 70-tallet som Jugoslavias største band, og også for Kusturicas fabelaktige filmunivers.

    Hva gjelder sistnevnte så vakte det jo litt oppsikt i enkelte bosniske kretser at Emir, sønn av Murat og Senka Kusturica, slo seg opp som serbisk nasjonalist for noen år tilbake.
    Var i Küstendorf og Mokra Gora i påska, det er en ganske stilig landsby Kusturica har bygget der. Og det for så vidt var interessant å se på serbisk TV på rommet (selv om jeg ikke skjønner noe av det de sier), narrativet om Ukrainakrigen er mildt sagt annerledes der enn her.

    Ellers har jeg ikke hørt denne låten før, men jeg fikk sterke vibber av "Nothing Else Matters" i enkelte partier. Kanskje noen i Metallica er fans av sigøynermusikk...
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.552
    Antall liker
    7.058
    Var i Küstendorf og Mokra Gora i påska, det er en ganske stilig landsby Kusturica har bygget der. Og det for så vidt var interessant å se på serbisk TV på rommet (selv om jeg ikke skjønner noe av det de sier), narrativet om Ukrainakrigen er mildt sagt annerledes der enn her.

    Ellers har jeg ikke hørt denne låten før, men jeg fikk sterke vibber av "Nothing Else Matters" i enkelte partier. Kanskje noen i Metallica er fans av sigøynermusikk...
    Kjørte gjennom området for vel femten år siden da det meste fortsatt var under renovasjon/bygging.

    Litt kult at Kusturica har oppkalt en av gatene i landsbyen sin etter ett av sine musikalske forbilder, Joe Strummer.
     
    • Liker
    Reaksjoner: I_L

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.252
    Antall liker
    9.068
    Etter å ha ventet i flere hundre år så skal han endelig få gå på jobb...

     
    Sist redigert:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Litt stressende, litt avslappende men det er som å høre Larson, Hardingfele og en vekkerklokke med selvautonomi .. eller en AI med hikke. Mye det samme...

     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.335
    Antall liker
    10.920
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn