Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Det viser bare at det ikke nødvendigvis er en sammenheng mellom det å ha masse penger og det å ha sunn fornuft!

    Synes som det er en omvendt korrelasjon. Uansett skjønnet jeg ikke at folk vil bo i ei slik blokk når man har mye penger......
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    Synes som det er en omvendt korrelasjon. Uansett skjønnet jeg ikke at folk vil bo i ei slik blokk når man har mye penger......
    Hva man mener er ideell boform kan variere uavhengig av mengde penger. Jeg lurer bare på hvordan man skaffer seg er tilvære så trist at det er ekstremt viktig å bo på bestemte adresser og ha det hengende over seg i er par tiår om man får muligheten en gang til å flytte inn. Som om tilværet da vil nå uante og tidligere uoppnåelige høyder bare man bor på korrekt sted.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan
    'Felles skrangling' og 'uforskyldt gift'? Fantastisk :p
    Om man finner sånt på Tinder også bør jeg kanskje revurdere mitt syn på denslags apper ?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.606
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bildt har en tradisjon for å trampe i klaveret. Og hvorfor invadere når han fikk svenskene til å legge seg på rygg uten å ofre en eneste soldat?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.556
    Antall liker
    15.586
    Torget vurderinger
    2
    Er man på fint selskap i Riddarhuset i Stockholm, i "skyltsalen", og betrakter våpenskjoldene som henger på veggene, rangert etter "Do men ever visit Boston", vil man merke at et påfallende antall adelsnavn har forbindelser til den eventuelt invaderende part. Det kan være en sammenheng. Bildt er jo selv av adelsætt og hans forfar, Gillis Bildt, var i lang tid storambassadør til Det tyska keisarriket. Jeg påstår ikke noe, altså.

    Gillis fikk avbrekk i sin ambassadørkarriere da han ble statsminister.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.556
    Antall liker
    15.586
    Torget vurderinger
    2
    Var jo ingen grunn til tysk invasjon av Sverige. Landet var ferdigokkupert av de prøysiske ridderfamiliene Karl XII i sin tid innlemmet i den svenske arméen og som ble belønnet med adelsposisjoner i Sveariget.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.556
    Antall liker
    15.586
    Torget vurderinger
    2
    Klarer ikke helt å slippe Bildts merkelige påstand. Sverige var vel bortimot ferdig-arifisert. Tegner var en omhyllet dikter, som man velger å ikke lese i dag:

    Jag känner mig din frände, himlaborna!
    Till ariskt blod, det renaste och äldsta,
    till svensk jag vigdes av en vänlig norna.

    Mitt folk har till symbol av sina anor
    fått himmelsblått i väna barnaögon
    och himmelsblått i ärekrönta fanor.

    Bildt bør ta et dypdykk i denne studien. "Gud har skapat svarta og vita människor, jäfvulen derimot halfnegeren." En komparativ analyse av Jon Alfred Mjøen og Herman Lundborgs rasehygieniske idéer i Norge og Sverige. De var noen varv foran oss, svenskene.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan
    Jesus B. Kristensen!

     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det må være søskenbarnet til Jesus Kristiansen som min nå lengst avdøde tante ofte refererte til når noe var fullstendig på tok.. :cool:
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.556
    Antall liker
    15.586
    Torget vurderinger
    2
    Blødme. Ikke vær så negativ.

     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Det var vel bare en SV politiker. De liker som kjent ikke grådighet!
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    ^ fin video. Fikk litt ambivalente følelser der. Det er retro, men samtidig ganske moderne. PCen har ikke 5.25" diskettstasjon men kun 3.5". Endatil CD-ROM. Men den kjører Windows 95 og har et dedikert lydkort. Husker Win 95 og definitivt mitt første lydkort - et SoundBlaster jeg gav over 2000 kroner for og pakket ut av den antistatiske posen og installerte med andakt.

    Min første PC hadde 2 360kB 5.25" diskettstasjoner og CPUen var på 8 Mhz - Intel 8088. Husker ha jeg fikk en PC med 80386 CPU, den hadde Turbo-knapp. Eneste funksjon til den, lærte jeg lenge etterpå, var å sette ned hastigheten for å kunne kjøre gamle ting som timet basert på CPU-hastigheten De siste årene har det skjedd sørlig lite om man ikke driver med spilling. Min stasjonære PC er 7-8 år gammel men går som en kule til alt jeg bruker den til (som da ikke er spilling). Den før det igjen har mamma arvet og den er fortsatt helt overkill til hennes bruksområde.
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    5.964
    Ja, pcene holder som regel bra en stund, så lenge ikke spilling er prioritet. Min stasjonære er fra 2009 - en HP kjøpt på Elkjøp. Men har oppgradert en del - det er faktisk bare strømkabelen som er original 😁
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    Ja, pcene holder som regel bra en stund, så lenge ikke spilling er prioritet. Min stasjonære er fra 2009 - en HP kjøpt på Elkjøp. Men har oppgradert en del - det er faktisk bare strømkabelen som er original 😁
    Min er ikke oppgradert i det hele. Men den var ganske frekt spekket da jeg kjøpte den. Det har kommet en god del raskere disker og slikt. men jeg er ikke i nærheten av å vurdere å bytte ut PCen eller noe av hardwaren. Den har SSD, 32GB RAM og en passe raks (og overklokket) CPU med et lass av kjerner. Dekker fint mine behov og gjør nok det i noen år til.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Ja, pcene holder som regel bra en stund, så lenge ikke spilling er prioritet. Min stasjonære er fra 2009 - en HP kjøpt på Elkjøp. Men har oppgradert en del - det er faktisk bare strømkabelen som er original 😁

    Prøv en Nordost strømkabel. Da blir den mye raksere.... :LOL:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    5.964
    Min hadde 1TB lagring når jeg kjøpte den - nå har den 18TB 😁
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    Min hadde 1TB lagring når jeg kjøpte den - nå har den 18TB 😁
    Man har da akkumulert harddisker. Det teller ikke som en oppgradering, det er bare å dekke basale behov.

    Jeg var i hine hårde dager sysadmin på universitetet. Da hadde vi først 4 GB disk på serveren. Så oppgraderte vil til 8 GB. Da svømte vi i plass for rundt 500 studenter. Etter et par år begynte diskene å bli fulle. da var det bare en kjapp

    find /home/ -size +100k -atime 180 -print0 | xargs -0 rm -

    eller noe slikt så var det problemet borte en stund til
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn