Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Litt ekte dilldall. Om politikerne ikke vil lytte er det bare å skaffe seg større hønn.

    Melding avlevert om at runde 2 av Klimasøksmålet, i Lagmannsretten, begynner denne uken.

    75150167_2479661252273090_1149812854522642432_o.jpg

    IMG_4440.jpg
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    For en tid siden ble jeg fortalt, at om jeg syntes jobben var traurig og arbeidet lite verdsatt, så burde jeg tenke seriøst over at et eller annet sted i Tyskland står det noen og monterer blinklys på Audi-biler..
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    For en tid siden ble jeg fortalt, at om jeg syntes jobben var traurig og arbeidet lite verdsatt, så burde jeg tenke seriøst over at et eller annet sted i Tyskland står det noen og monterer blinklys på Audi-biler..
    ............som sjeldent brukes :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Interessant diskusjon...

    Din side: Senterpartiet vil gi større rett til å bruke kontanter:
    https://www.dinside.no/okonomi/vil-...jPiXC75U5S8HBN0qwEmoDLhGl34kueDec-5PuSQjBiXf4


    Jeg er mer i andre enden av skalaen som gleder seg til over nyttår når man skal kunne betale kontaktløst i alle butikker. Kan ikke huske sist jeg hadde fysiske penger i mer enn 3 timer utenom noen 50 og 100 lapper til diverse fritidsaktiviteter for barna. Min erfaring er at alle steder man reduserer eller fjerner bruken av kontanter blir mer effektive og rimeligere i drift.
     
    Sist redigert av en moderator:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Kontanter er som sosialismen, anakronisk og litt pussig for unge i dag. Vi må tillate det, men det kommer til å dø en naturlig død etterhvert.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Kontanter er som sosialismen, anakronisk og litt pussig for unge i dag. Vi må tillate det, men det kommer til å dø en naturlig død etterhvert.
    Ser det helt motsatt. Fjerning av kontanter gjør det mulig med en altomfattende overvåking fra den "Femisosialistiske svenske islamstaten"!

    Dessuten vil vi aldri bli kvitt "svart arbeid" og kriminalitet ( som er hovedbegrunnelsen for å fjerne kontanter ). De kriminelle og "svarte" vil bare gå over fra norske kronr til Euro, Dollar eller Rubel. DET problemet blir aldri løst 100% !

    ( Ironimodus] Vi kan jo selvsagt ta en FrP løsning a'la Gjedda og si at "svart arbeid ikke eksisterer" da "svarte" kun går på NAV og ikke arbeider, og at de kriminelle settes i fengsel og der får de uansett ikke brukt penger uansett valuta! [/ironimodus]

    Så da er det ingen i samfunnet som har behov for kontanter. OG selvsagt lover jo "Staten", den femisoialistiske............. utagven både dyrt og hellig at den ALDRI vil finne på å misbruke de opplysninger som blir lagret i elektroniske betalsystemer! Og den første som vil hyle og bære seg her på HFS over at dette vil være løgn og forbannet dikt er selvsagt vår venn Deph!
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    For den som drømmer om å være veldig rik så er denne artikkelen fra the Atlantic et fint korrektiv (evt kan man se TV-serien "Succession" på HBO). Artikkelen er noen år gammel - fra 2011 - men problemstillingen og fenomenet er nok fortsatt akkurat det samme.

    https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2011/04/secret-fears-of-the-super-rich/308419/

    The lesson that Mammon is a false or inadequate god goes back a long way, and a glossy spread in SuperYacht World is just one place to relearn it. Another is Boston College’s Center on Wealth and Philanthropy, which since 1970 has minted a diverse array of studies of the wealthy. For four years, the Gates Foundation has supported an effort by the center to determine exactly how the American wealthy think and live—and in particular how, when, and to what degree they make the shift from accumulating fortunes to giving them away philanthropically. (The John Templeton Foundation, which is concerned with spiritual matters, kicked in additional funding to study correlations between wealth, philanthropy, and religion.) The project has produced one of the most remarkable documents in the center’s history: a survey that invited the very rich to write freely about how prosperity has shaped their lives and those of their children. From the anonymity of their home computers, the respondents wrote anything from a few words to a few pages, volunteering not only their net worth and sources of wealth but also their innermost hopes, fears, and anxieties.

    ...
    The respondents turn out to be a generally dissatisfied lot, whose money has contributed to deep anxieties involving love, work, and family. Indeed, they are frequently dissatisfied even with their sizable fortunes. Most of them still do not consider themselves financially secure; for that, they say, they would require on average one-quarter more wealth than they currently possess. (Remember: this is a population with assets in the tens of millions of dollars and above.) One respondent, the heir to an enormous fortune, says that what matters most to him is his Christianity, and that his greatest aspiration is “to love the Lord, my family, and my friends.” He also reports that he wouldn’t feel financially secure until he had $1 billion in the bank.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    For den som drømmer om å være veldig rik så er denne artikkelen fra the Atlantic et fint korrektiv (evt kan man se TV-serien "Succession" på HBO). Artikkelen er noen år gammel - fra 2011 - men problemstillingen og fenomenet er nok fortsatt akkurat det samme.

    https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2011/04/secret-fears-of-the-super-rich/308419/

    The lesson that Mammon is a false or inadequate god goes back a long way, and a glossy spread in SuperYacht World is just one place to relearn it. Another is Boston College’s Center on Wealth and Philanthropy, which since 1970 has minted a diverse array of studies of the wealthy. For four years, the Gates Foundation has supported an effort by the center to determine exactly how the American wealthy think and live—and in particular how, when, and to what degree they make the shift from accumulating fortunes to giving them away philanthropically. (The John Templeton Foundation, which is concerned with spiritual matters, kicked in additional funding to study correlations between wealth, philanthropy, and religion.) The project has produced one of the most remarkable documents in the center’s history: a survey that invited the very rich to write freely about how prosperity has shaped their lives and those of their children. From the anonymity of their home computers, the respondents wrote anything from a few words to a few pages, volunteering not only their net worth and sources of wealth but also their innermost hopes, fears, and anxieties.

    ...
    The respondents turn out to be a generally dissatisfied lot, whose money has contributed to deep anxieties involving love, work, and family. Indeed, they are frequently dissatisfied even with their sizable fortunes. Most of them still do not consider themselves financially secure; for that, they say, they would require on average one-quarter more wealth than they currently possess. (Remember: this is a population with assets in the tens of millions of dollars and above.) One respondent, the heir to an enormous fortune, says that what matters most to him is his Christianity, and that his greatest aspiration is “to love the Lord, my family, and my friends.” He also reports that he wouldn’t feel financially secure until he had $1 billion in the bank.
    En byrde jeg tror jeg skal kunne bære! Så hvos noen "plages" av pengene sine så bare send en PM!;)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Au, det visste jeg ikke. Beklager innlegget.
    Dette er slikt som skjer når vi oppererer på et slik anonymt forum. Jeg var heller ikke klar over dette.

    Man ser jo at visse "nick" blir borte, men det kan jo ha så mange årsaker.

    Det er jo til og med mulig at vedkommende har "fått seg et liv" og ikke har tid til å henge her inne. :rolleyes:

    Det sagt så er det jo noen av de som tidligere var her man savner fordi de var et positivt bidrag til "miljøet".

    Affa, Oddgeir, Komponenten, vår motebvisste Svein Arne blant flere. De er savnet og jeg vet ikke om de er i live eller ei.

    Men det jeg vet er at de alle på hver sin måte bidro til å gjøre både HFS og verden til et mere interessant og bedre sted.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Hadde tidligere god kontakt med Totte, før det ble stille fra ham. Tør jeg spørre hva som tok knekken på ham?
    Han ble påkjørt mens han syklet langs en vei...
    Seriøst?!!
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hadde tidligere god kontakt med Totte, før det ble stille fra ham. Tør jeg spørre hva som tok knekken på ham?
    Han ble påkjørt mens han syklet langs en vei...
    Seriøst?!!
    Jeg kjenner ikke detaljene, men han ble funnet omkommet i en grøft langs landeveien. Så vidt jeg har forstått ble han påkjørt eller presset av veien, men det kan ha vært en ren ulykke også. Her kan nok andre som kjenner saken være mer utfyllende.

    Jeg tror det er denne saken: (korriger meg om jeg tar feil)

    https://www.firda.no/nyheiter/masfjorden/ulukke/to-arresterte-etter-dodsulykke/s/5-15-592021
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    1.840
    Hadde tidligere god kontakt med Totte, før det ble stille fra ham. Tør jeg spørre hva som tok knekken på ham?
    Han ble påkjørt mens han syklet langs en vei...
    Seriøst?!!
    Jeg kjenner ikke detaljene, men han ble funnet omkommet i en grøft langs landeveien. Så vidt jeg har forstått ble han påkjørt eller presset av veien, men det kan ha vært en ren ulykke også. Her kan nok andre som kjenner saken være mer utfyllende.

    Jeg tror det er denne saken: (korriger meg om jeg tar feil)

    https://www.firda.no/nyheiter/masfjorden/ulukke/to-arresterte-etter-dodsulykke/s/5-15-592021
    Det kan det vel være. Han residerte i hvert fall delvis på Vestlandet i Bergenstraktene.
    Beklager avsporingen av tråden.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Når det gjelder totte, etter det jeg har fått vite var det et hjerteinfarkt. Politiets første mistanke om påkjørsel, og siktelsen for å ha hensatt eller forlatt i forsvarsløs stilling var ikke riktig. Den hypotesen ble ganske raskt forlatt på bakgrunn av telefondata på de siktede, selv om siktelsen ble opprettholdt en stund for å sikre rett til oppnevnt forsvarer.

    Beklager til Pinky for snurt svar.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Parachute use to prevent death and major trauma related to gravitational challenge: systematic review of randomised controlled trials.

    As with many interventions intended to prevent ill health, the effectiveness of parachutes has not been subjected to rigorous evaluation by using randomised controlled trials. Advocates of evidence based medicine have criticised the adoption of interventions evaluated by using only observational data. We think that everyone might benefit if the most radical protagonists of evidence based medicine organised and participated in a double blind, randomised, placebo controlled, crossover trial of the parachute.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Noen på NRK-Jazz er veldig glad i elgitar-komp til Jazz. Det er et instrument jeg syns Jazz klarer seg fint uten, såfremt utøver ikke er usedvanlig dyktig. Det finnes noen innspillinger med f.eks. NHØP der elgitaren fungerer. Men -- ofte -- nei.

    Vi var nylig i Danmark (bærekraftig transport). Der lyttet vi til P8 Jazz på Danmarks Radio. De programansvarlige har tydeligvis allergi mot elgitar-komp, for kanalen var fri for dette, i flere dager. I tillegg utrolig god programmering av Jazzmusikk. Anbefales.

    For moro skyld tok vi et veddemål. Hvor mange låter må vi inn i NRK-Jazz før vi får elgitar? "Første låt," sa min kone. Tredje, sa jeg. Første låt er fasit.

    https://www.dr.dk/radio

    P8 Jazz
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Alltid koselig å starte dagen med et hyggelig brev i den digitale offentlige postkassen:

    skatt.JPG
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    WASHINGTON — Parental groups across the nation are growing concerned about a new recording technique known as “frontmasking,” in which satanic messages are conveyed when black metal albums are played normally, a watchdog organization confirmed.

    https://thehardtimes.net/music/satanic-messages-found-when-black-metal-played-forwards/

    “It’s no longer safe to let children listen to black metal: kids all over the country have been asking their parents why ‘some shithole whore has worms in her snatch.’ These are truly wicked times,” said Peg Portier, founder of the Children’s Center for Musical Health. “We urge parents to remove any records from the home that have illegible font, or feature a black-and-white photo of heavily face-painted individuals who look to be yelling.”

    Parents were also specifically warned about any albums recorded by Scandinavian musicians.

    “There’s a band named Apostle Pustule, who I believe uses frontmasking in a song called ‘Cradle-Robbing’ — I’m worried people will play the song forwards so they can hear lines about sacrificing goats to Belial and taking an infant’s soul,” said concerned parent Ned Doherty. “I don’t mind fun math songs like ‘Inverted Pentagram,’ but this is going too far.”

    Some music fans feel differently, however, including devout metalhead Dave Allnut — who claimed he’s happy to discover the blatant messaging.

    “Back in the old days, it was a lot of work to find out where the incantations for a fellating virgin were and then play them backwards. I can’t tell you how many Iron Maiden albums I ruined desperately trying to find a hidden satanic message,” said Allnut. “This saves me a lot of time. Plus, the Black Mass sounds downright silly when you hear it backwards.”

    Meanwhile, Björn Avvik of black metal band Trichignosis is optimistic parental watchdog groups will soon stop their witch hunt.

    “The lyrics to ‘Burn the Feces’ are some of my truest poetry. If some child ends up performing a satanic incantation because of it, I should not be held accountable,” said Avvik. “If you force me to go back to putting backwards messages in songs, we won’t be able to release any music — digitally, or even on cassette. This is a big deal for full-time musicians who happen to love Satan, like myself.”

    At press time, the Children’s Center for Musical Health reported finding frontmasked satanic messages in all 1,349 black metal albums studied.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn