Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    3.834
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Glad at jeg ikke har tilgang til norsk TV i det hele tatt. Ikke noe savn der heller.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.945
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tipper han fikset det glatt! 😂
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    GALSKAP!

    Edit: Ikke noe for meg, og ikke bare pga prisen!
    Men bevares, "whatever floats your boat!" Men her står min på grunn!
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    GALSKAP!

    Edit: Ikke noe for meg, og ikke bare pga prisen!
    Men bevares, "whatever floats your boat!" Men her står min på grunn!
    Jeg la merke til at det bare var en helipad - det holder dessverre ikke for meg, men ellers var det ok.

    :ROFLMAO:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Skjønner ikke helt dette rådet. Soverommet er jo uten lys når du sover, hvordan ser man da hvilken farge det er? Dømrade interiørdesignere......
    Er vel kanskje ikke helt mørkt der hele tiden? Handler visst om hvilke farger som er beroligende, og hvilke som ikke er det. Mal gjerne soverommet ditt knallrødt selv, men jeg tror ikke jeg tar noen sjanser her.:cool::unsure:
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.935
    Antall liker
    11.342
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er nok altfor mange som ikke har peiling på hva de holder på med, og som tilsynelatende også gir beng i å forsøke å lære seg det de faktisk innbiller seg de kan... For noen år siden satt jeg i gjestehavna i Horten og drakk kaffe, da det kom inn en av typen "Wincke Lancke" i en 35-40 foter... med gubben til rors på flybridgen og nesa som høyeste punkt på hodet, ble det et helt skuespill å bivåne......
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Det er nok altfor mange som ikke har peiling på hva de holder på med, og som tilsynelatende også gir beng i å forsøke å lære seg det de faktisk innbiller seg de kan... For noen år siden satt jeg i gjestehavna i Horten og drakk kaffe, da det kom inn en av typen "Wincke Lancke" i en 35-40 foter... med bubben til rors på flybridgen og nesa som høyeste punkt på hodet, ble det et helt skuespill å bivåne......
    Elsker å komme til gjestehavna, der sjøulkene ser skeptisk på meg.
    Og så se ansiktsuttrykkene deres når jeg pent spør om det er lov å parkere båten her!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Det er da faktisk ikke vanskelig å "kjøre båt". Bruk hue og så mye tid som behøves! Og ikke minst være forsiktig med gasshendlene!
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Det er da faktisk ikke vanskelig å "kjøre båt". Bruk hue og så mye tid som behøves! Og ikke minst være forsiktig med gasshendlene!
    Viktig å også se opp for saktegående oljetankere i relativt trangt farvann. Men det var kanskje huet og gasshendlene som var problemet der også.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Det var nok det ja, og ikke minst alle damene på broen! :ROFLMAO:
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.935
    Antall liker
    11.342
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg har en kompis som er litt eldre enn meg som bor på Tjøme, hvor jeg har vært på besøk flere ganger i de siste tjue åra. Inntil for ca 6 år siden hvor han fikk et alvorlig ryggproblem og måtte gi opp båten, ble det mange båtturer i skjærgården i Vestfold... nærmest absurd mye rart å se av voksne folk med "strykjerna" sine, som kompisen min har døpt disse båtene..... man skulle jo tro at når man først kjøper en båt til noen mill, så skulle vel det første man gjorde være å lære seg hvordan båten oppfører seg både i sakte og full fart.. og ikke minst sjøveisreglene...... NOT!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har en kompis som er litt eldre enn meg som bor på Tjøme, hvor jeg har vært på besøk flere ganger i de siste tjue åra. Inntil for ca 6 år siden hvor han fikk et alvorlig ryggproblem og måtte gi opp båten, ble det mange båtturer i skjærgården i Vestfold... nærmest absurd mye rart å se av voksne folk med "strykjerna" sine, som kompisen min har døpt disse båtene..... man skulle jo tro at når man først kjøper en båt til noen mill, så skulle vel det første man gjorde være å lære seg hvordan båten oppfører seg både i sakte og full fart.. og ikke minst sjøveisreglene...... NOT!
    Det er mulig jeg drar på meg en smule irritasjon fra Oslo/Bærum distriktet, men det får la seg våge.

    Her ute i "ødemarken" har det lenge blitt hevdet at alle krav og regler om førerkort for båt og redningsvester etc godt kunne blitt geografisk begrenset til Oslofjorden uten at det hadde hatt større innvirkning på ulykkesstatistikken.

    Man har en liten følelse av at pengemennesker som har dyr villa, dyr bil, dyr kjerring med veskehund ( såkalt "Trofehustru" ) til slutt kommer til det punktet at man bare må ha enten en jævlig rask båt eller en enorm båt og helst en som fyller begge kriteriene!

    Forskjellen på disse fra "vestre bestkant" og de som bor i "ødemarken" og som også kjøper slike båter er vel gjerne at den sistnevnte gruppe gjerne har "gått gradene" fra robåt via mindre morotbåter og større raskere motorbåter til de sluttligen kjøper et "ginpalass" eller som de også kalles "yoghurtbeger".

    Så den store forskjellen mellom folk fra Oslofjorden og resten av landet er vel praksis at alt for mange i Oslofjorden ikke har noen som helst erfaring før de gir seg sjøen i vold. Selvsagt veldig grovt sett og alle dratt under en kam!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Bilal er jo en god gutt! Finnmarking! Og det etternavnet da..! SAAB! Nr 1 i min bok!

    Når første bilen var en V4 fra 68 blir det jo slik! :love: :love: :love: :love: :ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.123
    En vanlig norsk langrennsutøver er klar til å gå ombord på Kina flyet


    c=587,48,844,611;w=527;h=381;662013.jpg
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    I helgen bar jeg og samboeren elipsemaskinen vår opp fra kjelleren og satte den på et rom i 1. etasje. Det representerer da den største megden tering noen av oss har fått fra denne maskinen på to, muligens tre år.
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.470
    Antall liker
    989
    ...og det var når dere bar den ned? ;)

    Ellipsemaskiner har blitt vår tids ergometersykler. Min mor har hatt begge, ca like uvirksomme begge to. Regner man gjennomsnittspris per kvadratmeter for Kristiansand utgjør 2kvm Ellipsemaskin faktisk rett i underkant av 70 000 kr...
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    ...og det var når dere bar den ned? ;)
    ;)

    Nei, den har faktisk blitt brukt en del. Jeg brukte den ganske mye da jeg hadde en kneskade for noen år siden. Å flytte den opp er en del av et eksperiment med å se om den faktisk får litt mer brukstid nå enn den har fått i det siste. Så langt har samboeren min brukt den en gang siden den ble bært opp så det er i alle fall en viss mulighet for at den kan bli brukt.

    Neste operesjon blir å flytte opp TVen vi hadde på veggen nede.

    Den har aldri hatt sitt eget rom forsåvidt, men der den stod i kjelleren var ikke akkurat et trivselsromåde, det var litt i mellom tørkestativene for klesvask. Nå står den på et kontor som har fungert som hjemmekontor de siste par årene så vi får se.

    Stay tuned for neste oppdatering!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn