H
Hardingfele
Gjest
Yup. Oppbevar smør nede ved gulvet. Så får det laveste romtemperatur, men er til å smøre, og avgir god duft.
Husk bare å slå av varmekablene.Yup. Oppbevar smør nede ved gulvet. Så får det laveste romtemperatur, men er til å smøre, og avgir god duft.
Greit nok det, man kan jo vente i noen minutter med å spise til tempen (smaken) får satt seg.....Hvis det ikke skal smake noe så tar men det rett fra kjøleskapet...akkurat som ost...hvis man derimot liker smaken så lar man det få romtemp...8)Jeg mener at meierismør SKAL komme rett fra kjøleskapet, men bare i idioter bruker KNIV på hardt smør hvis formålet er å smøre på en brødskive eller to. Man bruker OSTESKJÆRER!
Greit nok det, man kan jo vente i noen minutter med å spise til tempen (smaken) får satt seg.....![]()
Skjønner ikke hva dette har med servicenivå å gjøre? Forventer du at et hotell kaster flere hundre kroner i smør hver dag? Alt smør som når romtemperatur skal egentlig kastes etter max 2 timer pga avbrutt kjølekjede. Blir en del svinn av det pluss at Mattilsynet liker dårlig matvarer som ligger ute i romtemperatur.Hjemme har man kanskje smøret i kjøleskapet av holdbarhetshensyn, og må finne seg i ventetid (som kan reduseres med ostehøveltrikset e.l.) før det kan smøres, men av og til på hotell blir man litt forundret over at smøret er satt frem til frokost med kjøleskapshardhet. At man holder driftskostnadene nede ved å ha et lavere servicenivå er utmerket, men ikke-smørbart smør på hotell er destillert dilldall.
Godt poeng. Jeg mener dog at et hotell bør klare å beregne antatt smørkonsum til frokost såpass at kassering av kuvertpakker for flere hundre kroner per dag unngås.Skjønner ikke hva dette har med servicenivå å gjøre? Forventer du at et hotell kaster flere hundre kroner i smør hver dag? Alt smør som når romtemperatur skal egentlig kastes etter max 2 timer pga avbrutt kjølekjede. Blir en del svinn av det pluss at Mattilsynet liker dårlig matvarer som ligger ute i romtemperatur.
Dårlig poeng. Å måtte stå opp tidligere på hotell, når man gjerne skal på møte e.l. fra morgenen av, er ikke bare-bare. Dessuten er det lite moro i å bruke tid på å tine smør.Da er det bare å stå opp 10 min før og tar seg litt tid til frokost. Etter noen minutter ute av kjøla går det an å smøre denne kalde smør også. Jeg ville heller spist smør som står på kjøl hele tiden enn noe som har stått ute i romtemp i flere dager eller inn og ut av kjøla flere ganger daglig...
tro meg det er ikke så lett- en buffet skal ja se rikelig fyllt ut frem til slutt. en får bare klager hvis ting blir tom mot slutten.Godt poeng. Jeg mener dog at et hotell bør klare å beregne antatt smørkonsum til frokost såpass at kassering av kuvertpakker for flere hundre kroner per dag unngås.Skjønner ikke hva dette har med servicenivå å gjøre? Forventer du at et hotell kaster flere hundre kroner i smør hver dag? Alt smør som når romtemperatur skal egentlig kastes etter max 2 timer pga avbrutt kjølekjede. Blir en del svinn av det pluss at Mattilsynet liker dårlig matvarer som ligger ute i romtemperatur.
Som sagt, det er akkurat de små kostnader som kan spares inn som finansierer Stordalen sine biler...Dårlig poeng. Å måtte stå opp tidligere på hotell, når man gjerne skal på møte e.l. fra morgenen av, er ikke bare-bare. Dessuten er det lite moro i å bruke tid på å tine smør.Da er det bare å stå opp 10 min før og tar seg litt tid til frokost. Etter noen minutter ute av kjøla går det an å smøre denne kalde smør også. Jeg ville heller spist smør som står på kjøl hele tiden enn noe som har stått ute i romtemp i flere dager eller inn og ut av kjøla flere ganger daglig...
Selv om jeg fortsatt synes hardt smør er en uskikk trekker jeg påstanden om at det er destillert dilldall. Det gir i det minste små ekstrakostnader å holde gjestene med smørbart smør (arbeid, kvalitet på personalet, logistikk, svin), så det er i det minste ikke helt meningsløst og diskvalifiserende å la være, men jeg mistenker at kaldtsmørservitørene er overrepresntert blant mennesker som står til venstre i rulletrapp.
det er vanskelig å toppe virkelighetenMann arrestert i kamelpissvindelsak:
Asian arrested in camel urine scam - Emirates 24|7
Nå må du ærlig talt ta deg en bolle. Man dukker da ikke opp fra havet med en kake i hånden!!Beklager min uvitenhet om disse filmene. Men er det kake hun har med seg?
Minst.Er du så gammel du også??![]()
Vannbakkels?Nå må du ærlig talt ta deg en bolle. Man dukker da ikke opp fra havet med en kake i hånden!!Beklager min uvitenhet om disse filmene. Men er det kake hun har med seg?
Makan. Hfrump.
Man dukker selvfølgelig opp med konkylier i hånden.
Ser jo lett at det er krumkaker hun holder, om det skal være vanskelig å se så røper nok krumkakerulleren hun har hengende i beltet henne uansett!Scenen hadde ikke mistet sin kult-status om man i stedet for James Bond hadde hatt med Zomby som spør, "Unnskyld frøken, men er det kake?"
Men det er klart det hadde blitt annerledes.
Dårlig syn, eller? Det er Bond, James Bond, som har krumkakerulleren.....i buksen.Ser jo lett at det er krumkaker hun holder, om det skal være vanskelig å se så røper nok krumkakerulleren hun har hengende i beltet henne uansett!Scenen hadde ikke mistet sin kult-status om man i stedet for James Bond hadde hatt med Zomby som spør, "Unnskyld frøken, men er det kake?"
Men det er klart det hadde blitt annerledes.
Jeg har longboard, men tror ikke jeg setter utfor der med det førsteKul longboardtur ned Trollstigen!
http://www.sol.no/reise/2015_08_20_56247_vill-ferd-ned-trollstigen.htmlf