Neinei, tyngde, pr stk.HCS skrev:theStig skrev:Regel nr 1: høyttalerne skal være større enn eieren. ;D
Snakker vi bredde eller høyde da ?![]()
Pk
|
Neinei, tyngde, pr stk.HCS skrev:theStig skrev:Regel nr 1: høyttalerne skal være større enn eieren. ;D
Pr stk...da er det endel FEITE høytalere omkring ja...hehehepks skrev:Neinei, tyngde, pr stk.HCS skrev:theStig skrev:Regel nr 1: høyttalerne skal være større enn eieren. ;D
Pk
Dette må være moro med LYD ;Dpedal skrev:Hvert basstårn har 7 stk 12 tommere.
Vi målte in-room responsen +/- ca 2dB fra delefrekvensen på 80Hz og ned til 10Hz
Trolig er det brukbart nivå videre ned til 7-8Hz.
Kva med surroundlyd? 8)Rhesus skrev:Jeg vil ha to sånne:
![]()
men jeg får ikke lov av kona.
Selv om de fleste her på forumet er definert som "tøfler....."JanR skrev:Hva med kona ? :
/jan
Vise ordBack_Door skrev:Kombinasjonen av en forståelsesfull kone og digre høyttalere er dog å foretrekke. ;D
Tenk på helheten i livet gutter!
Godt å se at det er flere audiofile som er lykkelig gift ;DJanR skrev:Vise ordBack_Door skrev:Kombinasjonen av en forståelsesfull kone og digre høyttalere er dog å foretrekke. ;D
Nå har ikke jeg digre høytalere men kjerringa har gitt meg tillatelse til å slenge inn ett par k-horn når økonomien tilsier det,slå den ! ;D
/jan
7-8 hz ???!!!! Her må gravide og de med dårlige nerver holde seg langt unna ;Dpedal skrev:Hvert basstårn har 7 stk 12 tommere, tilsvarende et areal på ca 791 kv.tommer eller ca 3 stk 18 tommere pr kanal. Vi målte in-room responsen +/- ca 2dB fra delefrekvensen på 80Hz og ned til 10Hz, som er nedre grensefrekvens for Clio-versjonen til Tangen A-V Design. Trolig er det brukbart nivå videre ned til 7-8Hz.
På grunn av de valgte løsninger (og muligens litt flaks?) så har det ikke vært nødvendig med særskilte akustiske tiltak i stua mi.
----------------
Dette som en appetittvekker. Detaljforklaringer, målekurver og fotos kommer i neste Fidelity. Stay tuned.
Kan jo være enda flere som er lykkelig skilt...! ;DBack_Door skrev:Godt å se at det er flere audiofile som er lykkelig gift ;DJanR skrev:Vise ordBack_Door skrev:Kombinasjonen av en forståelsesfull kone og digre høyttalere er dog å foretrekke. ;D
Nå har ikke jeg digre høytalere men kjerringa har gitt meg tillatelse til å slenge inn ett par k-horn når økonomien tilsier det,slå den ! ;D
/jan
Selvsagt! Det viktigste er lykken, uavhengig av begrunnelse.topline skrev:Kan jo være enda flere som er lykkelig skilt...! ;DBack_Door skrev:Godt å se at det er flere audiofile som er lykkelig gift ;DJanR skrev:Vise ordBack_Door skrev:Kombinasjonen av en forståelsesfull kone og digre høyttalere er dog å foretrekke. ;D
/jan