Digital speilrefleks

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Jeg lurte litt på om tiden snart var inne for å anskaffe meg en digital speilrefleks.

    Canon EOS 350 D koster vel under 6000 med billigobjektivet. Men jeg så også at Japanfoto hadde Olympus E-500 med et 17-45 objektiv til 5000,-

    Hva synes dere? Er det smak og behag eller er det forskjeller verdt å legge vekt på?

    Jeg er en passelig amatør men som er godt vant på den analoge fronten men Olympus OM-4 ti med mange gode Zuiko objektiver
     

    juster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2003
    Innlegg
    500
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurte litt på om tiden snart var inne for å anskaffe meg en digital speilrefleks.

    Canon EOS 350 D koster vel under 6000 med billigobjektivet.  Men jeg så også at Japanfoto hadde Olympus E-500 med et 17-45 objektiv til 5000,-

    Hva synes dere?  Er det smak og behag eller er det forskjeller verdt å legge vekt på?  

    Jeg er en passelig amatør men som er godt vant på den analoge fronten men Olympus OM-4 ti med mange gode Zuiko objektiver
    Om du har Olympus fra for! sats på Olympus digitalt. Objektivene fra dit analoge Olympus passer sansynligvis! på det NYE digitale, sån var det iallefald når jeg kjøpte et Nikon digital, da gikk linsene fra det analoge fint på det digitale. Objektiver koster mye penger. :eek:

    Mvh Tom-Erik
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Hadde det vært så vel... Nikon objektivene passer på Nikon, men dessverre passer ikke Olympus objektivene på digital Olympus.  Canon tenkte digitalt da EOS serien kom og fra den tid av passer objektivene til digital Canon.