Diana Krall - Quiet Nights [31 mars 2009]

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.118
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Ny plate på gang :)

http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=56654&keywords=NL121708
http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=7813225
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B001K3JF7K/vervemusicgro-20/103-9422044-8438203

Diana Krall to release Brazilian jazz record
http://news.yahoo.com/s/ap/20081208/ap_en_mu/music_diana_krall

http://dianakrall.com/news.aspx?bid=909

----

DIANA KRALL WEAVES TOGETHER A SENSUOUS BLEND OF BALLADS AND BOSSA NOVAS FOR HER CD ‘QUIET NIGHTS’
OUT MARCH 31ST, 2009 ON VERVE

Verve Records will release Diana Krall’s new album ‘Quiet Nights,’ on March 31st. The romantic album combines Brazilian and west coast jazz styles and features three recordings of songs by bossa nova legend Antonio Carlos Jobim.

‘Quiet Nights’ reunites Krall with arranger Claus Ogerman for the first time since the multi-platinum 2001 album ‘The Look of Love.’ The GRAMMY Award winning pianist and vocalist adds Paulinho Da Costa on percussion to her already outstanding quartet of Anthony Wilson (guitar), John Clayton (bass) and Jeff Hamilton (drums).

Krall co-produced the album with Tommy LiPuma, the tenth time they have worked together, and returned to Capital Studios in Hollywood with Al Schmitt engineering and mixing.

‘QUIET NIGHTS’ TRACK LIST:
1. Where Or When (Lorenz Hart, Richard Rodgers)
2. Too Marvelous For Words (Johnny Mercer, Richard Whiting)
3. I’ve Grown Accustomed To Your Face (Alan Jay Lerner, Frederick Loewe)
4. The Boy From Ipanema (Norman Gimbel, Vinicius DeMoraes, Antonio Carlos Jobim)
5. Walk On By (Hal David, Burt Bacharach)
6. Guess I’ll Hang My Tears Out To Dry (Sammy Cahn, Jule Styne)
7. Este Seu Olhar (Antonio Carlos Jobim)
8. So Nice (Marcos Kostenbader, Valle and Paulo Sergio Valle, Norman Gimbel)
9. Quiet Nights (Gene Lees, Buddy Kay, Antonio Carlos Jobim)
10. You’re My Thrill (Sidney Clare, Jay Gorney)

Vedlegg

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.756
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Det blir lekkert!

Håper ho kommer til å by på noe nytt, synes de siste hennes har vært litt "slappe" vs. de eldre ho har utgitt.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.118
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
A SENSUOUS BLEND OF BALLADS AND BOSSA NOVAS FOR HER CD ‘QUIET NIGHTS’
Tror vel dette blir i rødvin/fyr på peisen/kose genren.

E

Espen L

Gjest
Du verden og jeg gleder meg til denne skiven kommer :)
Mvh: Espen

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Forhåndsbestilt fra CDuniverse for flere uker siden!

Får den nok ikke i dag, men det går ikke lenge :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Fin tittel.
Håper hun at gubben skal slutte å snorke?

R

Roysen

Gjest
BT skrev:
Fin tittel.
Evt. er det andre ting hun ønsker at han skal slutte med. ;D Jeg skal nok ut på byen og se om jeg kan få tak i et eksemplar i dag jeg også.

Mvh
Roysen

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.118
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Da fikk jeg epost fra amazon at denne og siste til Peyroux er på vei.

Klippet ut omtalen fra fvn:

Åpenbart ikke førstevalget av musikk for Slyngstad. "friksjonsløs musikk" ? ;D

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Kjøpte denne i går. Må si jeg blir litt irritert når den ligger ute 99,50 på nettet, og så må en betale 149,50- i butikken. Jeg driter vel i om de feirer nye nettsider. Jeg forventer å måtte betale omtrent det samme på nett og i butikk, hos en og samme forhandler. Hvor er vi på vei hen når Platekompaniet tilsynelatende forsøker å utkonkurrere seg selv ???.

Forresten syns jeg at plata etter en gjennomhøring var dritt kjedelig. Lyden var som vanlig ganske bra, men det var en lettelse å sette på Muse sin første plate, som jeg også kjøpte, etterpå. Kanskje jeg må revurdere min fanstatus når det gjelder Diana Krall. Det kan se ut til at vi ikke får flere plater som "Girl in the other room" og "Live in Paris". Disse vil alltid være blant mine favoritter. Resten kunne jeg fint klart meg uten, inklusive "Quiet (Verve) Nights".

Birdman

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Ikke akkurat noen revolusjonerende nytt her ser det ut til....

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.118
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
$9.99 på amazon.com

Forresten syns jeg at plata etter en gjennomhøring var dritt kjedelig.
Uten at jeg har hørt den, så kan jeg vanskelig se at denne kan toppe flere av platene hun tidligere har gjort. Dette er og blir rødvinmusikk etter at klokken har passert 02:00.

Det finnes alternativer i den gata hun nå er inne i: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=32725.0 ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Roysen skrev:
BT skrev:
Fin tittel.
Evt. er det andre ting hun ønsker at han skal slutte med. ;D Jeg skal nok ut på byen og se om jeg kan få tak i et eksemplar i dag jeg også.

Mvh
Roysen
Jeg for min del håper at hun kan la gubben til å slippe til i produksjonene hennes. Hun har jo i og for seg en syltynn referanse til ektemannen i låtutvalget. Hun har nemlig valgt en låt komponert av hans kanskje mest prominente samarbeidspartner de senere årene.

Edit: Da er det mulig at jeg vil slutte å snorke når jeg spiller platene hennes. Det har nemlig gjort at jeg ikke har spilt noen av de to jeg kjøpte siden den uken jeg kjøpte dem. Og det er flere år siden. Kanskje jeg skal gi "Live in Paris" en liten sjanse etter at jeg er ferdig med å spille Arne Bendiksen og Chet Baker, som er den foreløpige spillelisten i kveld.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Det bedste ved Diana Krell er stilheden når man slukker for hende ! ;D Sådan noget loudness gylle.

E

Espen L

Gjest
Synes det er en rolig behagelig jazz plate med fantastiske låter :D
Mvh: Espen

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Skulle egetlig kjøpe Sputnik. :-\

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Hver sin lyst, men jeg synes det er artigere å høre endel av disse låtene sunget av opphavsmenn/damer, evt "gamle" stjerner som Ella, Fats, Louis etc...(ikke krysskjekket hvem som synger hva av låtene på omtalte album, men dere tok vel poenget)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Opphavsmenn var sjelden de som sang dem, så originaler finnes på en måte mange av. Det er derfor det kalles standard-repetoiret. Men det er bare til å lete, så finner du sikkert noen fantastiske tolkninger fra opp gjennom tidene.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.118
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Bah! Den nettbutikken bør jeg snart huske.

"BangCD, BangCD, BangCD, BangCD, BangCD, BangCD, BangCD, BangCD, BangCD..." tror jeg har det nå... ;)

RoKo

Bransjeaktør
Ble medlem
21.02.2006
Antall liker
0
More BangCD for the bucks... ;)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Den kjedeligste plata fra DK etter mitt hode.
Vet ikke helt hva hun eller LiPuma tenkte med denne. Det låter stort sett flatt og kjønnsløst musikalsk.
Men som bakgrunnsmusikk for to med en flaske rødvin i mellom seg en sen kveld, og som ikke er opptatt av annet en det, kan det funke bra.
Jeg nevnte kjønnsløst....trekker det litt tilbake. Låtene er ikke kjønnsløse, de er i utgangspunktet sensuelle så det holder, men DK og LiPumas forsøk på å lage dem enda mer sensuelle, gitt genren, faller i fisk og det blir bare ......ok da, kjønnsløst for dem av oss som kjenner til hvordan slik musikk KAN funke når det er "riktig" gjort.
Men det låter da i det minste bra.

En..... 3er pga. låtvalg og lyden.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.535
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
den ene platen jeg hadde bestemt meg for ikke å kjøpe
den MÅTTE bare bli daff og kjedelig.
da holder det ikke med godt opptak
da tar jeg heller drittopptak med knallmusikk anyday
imo
mvh

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
"Pinte" meg gjennom en runde til i går kveld. Litt bedre inntrykk denne gangen, så nå kan jeg gå fra

til

De to beste sporene er bonussporene som blir fjernet etter førsteopplaget (lim.ed). Det sier litt.

Bonussporene får

Birdman

Edit: Er klar over at minst to av terningene er feilkonstruert. Summen av motsatte sider på en vanlig terning skal bli sju. Det skal heller ikke være mer enn én ener på en vanlig terning :-\.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Takk for oppklaring ang. terningene Birdman.
Greit å vite for oss som ikke vokste opp med Yatzy på hytta.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.899
Torget vurderinger
4
emotikon skrev:
LMC skrev:
...da tar jeg heller drittopptak med knallmusikk anyday
imo
Kunne ikke blitt mer enig.
Tiltredes,
- audiofilt godkjent lyd er en bonus...ikke en forutsetning for store musikalske opplevelser.

Seff skulle jeg ønske alle mine favoritter hadde knall lyd, men jeg hører dog ikke på lyd...jeg hører på musikk.

Når det er sagt anbefaler jeg å gå tilbake til da DK begynte å bli populær, fx "All For You". Etterhvert ble det mye strykere og rødvin synes jeg. I grunn ble det værre og værre når Elvis kom inn i bildet....kanskje vi må vente til hun blir skilt før det kommer noe med en smule edge ::)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.535
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
om hun blir skilt er det kanskje andre ting jeg villet kommet på først! ;D
imo
mvh

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.535
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
en kompis av meg prøvde å sjekke henne opp da hun spilte i baren på Scanorama Hotel i Sandvika for noen år siden ,men det gikk dårlig ::)
mvh
Leif

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
en kompis av meg prøvde å sjekke henne opp da hun spilte i baren på Scanorama Hotel i Sandvika for noen år siden ,men det gikk dårlig ::)
mvh
Leif
Details, details!!! ;D

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
emotikon skrev:
LMC skrev:
mvh
Leif
Details, details!!! ;D
Details, details,.....please ;D

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
LMC skrev:
mvh
Leif
Se det slik:
Hadde hun gått på høyere heler, hadde hun gått på stylter - og det så ikke feil ut ;)

Men nei, det var ikke jeg som prøvde å sjekke henne opp!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dette var en av de dårligste, kjedeligste og mest intetsigende platene jeg kan huske å ha misbrukt tid på. Enda verre enn de tidligere elendige DK-platene har gitt grunn til å frykte. Har selvsagt ikke kjøpt den, skulle bare mangle. Alt imo selvsagt.

Mvh Vidar P

Topp Bunn