DHT #26 preamp

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Monoblokkene spiller,men med eksterne lytbanker i serie og uden trærammer...
Når økonomien tillader det vil den fælles psu være med ægte kondensatorer fra Solen i et setup som 2 stk 5R4/10H/8,2uf/10H/150uf
Ellers er topologien 812A/IS/GM70 med fixed bias,meget enkelt og vellydende,men med den begrænsning at GM70 kun kan køre A1 til 28w
Veldig spennende ting du bygger Sander,artig å følge med på!
Selv har jeg lenge tenkt tanken om lignende konstruksjon,men om det noengang blir noe av det er jeg usikker på,det med rundt 1000V B+ skremmer litt.Uansett vil det første jeg bygger vere en DHT basert forforsterker.
Men har du sammenlignet GM70 med for eksempel 805 eller 813,som er 2 rør jeg har vurdert som utgangsrør i effektforsterker?

sander

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.02.2012
Antall liker
77
Tak for ordene
Tænker en DHT pre vil være et godt sted at starte,selvom det jo er næsten samme antal komponenter som i effekttrin...
Desværre vil projektet med 3C24 forlange spændinger omkring eller over 600vdc,så altså ingen nemme løsninger ala "byggeklodser i form af færdigmonterte regulerede højspændings psu.
Men man kommer nok afsted med de få dele der indgår alligevel :)

Har kun hørt en GM70,men flere 805 amp,men det var ud fra betragtningen om verden har ekstremt få GM70 amps (og ikke databladene!) at jeg valgte GM røret

Topp Bunn