Dhafer Youssef

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Et av årets beste album for meg!!

Her er Nordafrikanske musikktradisjoner og moderne teknologi smeltet sammen i en nydelig og smakfull symbiose.

Lydmessig holder denne produksjonen også et meget høyt nivå.
Det er så luftig og lett, samtidig som tyngden er tilstede der den er ment å være det.

Den eminente og nærværende trompestisten Arve Henriksen, bidrar også sammen med Youssef til høy gåsehudfaktor.
Hør bare på siste sporet "Un Soupir Eternel" som er spillt inn live.
Skjer det ikke noe inne i deg når du lytter til dette.......da er du følelseskald.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.002
Torget vurderinger
4
Dhafer har spilt mye med Bugge og de fleste musikerne på de siste skivene hans tilhører gjengen rundt Bugge og Jazzland. Absolutt å anbefale !

U

utgatt60135

Gjest
En flott plate, Devine Shadows! Den trekkes gjerne ut av hylla med gode følelser :).

Men har dere hørt den siste? Glow...

Oh hva med de andre? Jeg har bare DS foreløpig....

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
28.078
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Electric Sufi anbefales på det sterkeste, men nå har ikke jeg hørt noe annet av han (ennå ;) ) Men E.S var meget, meget bra!

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
28.078
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Da har jeg fått disse i hus..

Skal få hørt på dem de neste dagene.. Gleder meg. Håper de er like bra som Electric Sufi!

U

utgatt60135

Gjest
Du får poste inntrykk... :)

Jeg har bestilt Glow hvor han samarbeider med den østerriske jazz gitaristen Wolfgang Muthspiel. Inntrykk kommer....

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
HoJ skrev:
Da har jeg fått disse i hus..

Skal få hørt på dem de neste dagene.. Gleder meg. Håper de er like bra som Electric Sufi!
Kan love deg at det er i hvert fall DS :)

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
28.078
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Ok, en dum test men.. Har hørt på disse tre albumene nå, to ganger hver - så det er muligheter for at "listen" kan forrandre seg etter hvert. Men den beste av disse jeg nå har er Electric Sufi, mener jeg, kan være pga. dette var den første jeg fikk av Youssef.
Den nest beste er Digital Prophecy, og da Divine Shadows på tredje plass, hvofor - vet ikke, men Divine Shadows er pitte litt mer "rocka" muligens??

Uansett, alle tre er helt utrolige!

U

utgatt60135

Gjest
Jeg må si jeg ble litt skuffa over Glow. Du gode stundene varer litt for lenge og er for spredt. Litt kjedelig og likte ikke alltid samspillet og sound´et.

Jeg får sjekke ut Electric Sufi :).

U

utgatt60135

Gjest
Fikk endelig kjøpt meg Electric Sufi.

Oiii den var flott den :D. Hans beste? Svært bra lyd også og det er så deilig å høre så naturlig akustikk. Arabiske toner blandet med elektronisk musikk. Ja takk!!

Topp Bunn