Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Har de sluttet å legge til nye høyttalere til SAM?
    Det vet jeg ikke noe om, men min (snevre) erfaring er at SAM ikke gjør annet enn å gi mer bass og slører til mellomtonen. Har brukt sam på System Audio Pandion 30 og Pandion 5. Foretrakk det av på begge.
    Testet også med Pandion 30 i sin tid. I mitt rom fungerte SAM på 30% bra, synes faktisk mellomtonen åpnet seg hos meg.
    På nåværende MA PL100 II så er jeg enig, mer bass men mellomtonen blir sløret. Bruker stort sett SAM ved film og lytting til nyere musikk.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    DOS 2 er nå ute i versjon 2.10 til Phantom Premier og Reactor. Støtte for flere rom er på plass samt en rekke feilfiks mm. Får ikke testet da jeg fortsatt er på DOS1, tilbakemeldinger mottas med takk!
     

    julius0377

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2010
    Innlegg
    41
    Antall liker
    67
    Sted
    Østlandet
    For de som mangler og ønsker SAM profil til sine høyttalere, lanserer nå Devialet SAM@home. De planlegger en reise til Norge på høsten, hvor et team fra Devialet kommer opp med måleutstyret og reiser hjem til de som ønsker for å måle deres høyttalere. Tjenesten koster ca. 300 Euro pr. høyttalertype, inkludert reise for teamet hjem til vedkommende (Deg).

    Jeg har booket at de skal komme å måle mine Tannoy Arden på Østlandet. Hvis noen er interessert, send en PM med forpliktende påmelding, så kan jeg lage en oppsummeringsmail til Devialet med alle som ønsker sine høyttalere målt for SAM. Hver person betaler individuelt. Jeg lager oppsummeringer i denne tråden fra tid til annen om hvilke høyttalere som er meldt inn, slik at ikke to personer melder inn like høyttalere. Om flere har samme høyttaler kan de lage en "deal" seg imellom og få ned prisen ved å dele likt, men en person må fronte beløpet og få sine høyttalere målt hjemme.

    Nødvendig info (som kan sendes via PM på forumet) er:

    Fullt navn
    adresse (Vei/gate, postnummer og sted)
    Telefonnummer
    Høyttalermerke
    Høyttalermodell
    Årsmodell høyttaler/evnt. kjøpsdato

    Her er link til SAM@home tjenesten, men devialet ser positivt på at vi samler oss slik at de får tatt flere i samme omgang, det er jo usikkert hvor ofte de kommer til å kaste seg på flyet til Norge ;) https://www.devialet.com/en-no/sam-at-home/?country=NO
     
    Sist redigert:

    dumbassja

    Fersking
    Ble medlem
    19.03.2014
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei

    Har ett par Jamo R909 som jeg kjører med eximus forsterker og dac på. Fornøyd med lyden men det hadde vært gøy å prøvd noe nytt. Lurte da litt på på kjøpe brukt 440 Expert eller noe sånt . Hadde vært gøy å teste med sam da jeg så disse høytalerene har vært målt. Åssen er lyden i 440 , takler den 4 Ohm bra, disse høytalerene krever nok litt ekstra da de ikke har kasse.
    Og som Julius nevner her så hadde det vært gøy å få målt de opp hjemme.

    Takker for svar
    Mvh
    Thomas
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Hei. Så prisen er 300 euro for et par, ikke sant? Jeg bor på Kleppe i Rogaland, betyr det jeg må betale eventuelt reise hit, hotell og slike ting også? Eller er det bare til østlandsområdet de skal være?
     

    julius0377

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2010
    Innlegg
    41
    Antall liker
    67
    Sted
    Østlandet
    Slik jeg forsto det er 300 euro prisen med «søkke og snøre» altså ingen reiseutgifter på toppen. Men de har ikke uendelig antall team og SAM måle-maskiner, så tror ikke Norge besøkes igjen på en stund når de først kommer hit (mange land i verden)? Men det er ren spekulasjon fra min side.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Ok, takk for svar. Er interessert å sender en pm. Blir en slik SAM måling tilgjengelig for alle, eller kun for den enkelte, vet du noe om det?
     

    julius0377

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2010
    Innlegg
    41
    Antall liker
    67
    Sted
    Østlandet
    Ok, takk for svar. Er interessert å sender en pm. Blir en slik SAM måling tilgjengelig for alle, eller kun for den enkelte, vet du noe om det?
    Det er tilgjengelig for alle slik jeg har forstått, men de må forhåndsgodkjenne at de vil måle høyttalerne, det er ikke alle høyttalere de måler. Tror f.eks. at eldre utgåtte modeller som har solgt i lave antall vil være mindre prioritert.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Visste ikke hviodan sende pm nå, så startet vistnok en chat pa profilen din. Ang Sam måling
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Har netopp kjøpt meg en liten subwoofer......Noen her som bruker Rel sub på Devialet? Rel anbefaller og ikke koble til den svarte minus kabelen på klasse D forsterkere, bare koble den til jord på chassiset på forsterkeren, eller kjøre en rca kabel fra en utgang på ampen til low level på subwooferen (hvis man skulle oppleve støy. Jeg har noe elektronisk støy uansett hvilken av alternativene jeg velger over. Gjennom att Devialet 250 pro er en hybrid amp D/AB kan man da koble på kabelen på minus? Hovedgrunnen til att man ikke skal gjøre det på vanlig klasse D forsterkere var att enkelte klasse D amper sender strøm ut.
    62A4532B-AC0E-492B-89E1-861D3D47BCED.png
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har netopp kjøpt meg en liten subwoofer......Noen her som bruker Rel sub på Devialet? Rel anbefaller og ikke koble til den svarte minus kabelen på klasse D forsterkere, bare koble den til jord på chassiset på forsterkeren, eller kjøre en rca kabel fra en utgang på ampen til low level på subwooferen (hvis man skulle oppleve støy. Jeg har noe elektronisk støy uansett hvilken av alternativene jeg velger over. Gjennom att Devialet 250 pro er en hybrid amp D/AB kan man da koble på kabelen på minus? Hovedgrunnen til att man ikke skal gjøre det på vanlig klasse D forsterkere var att enkelte klasse D amper sender strøm ut. Vis vedlegget 644237
    Gratulerer med søt, liten sub!
    Hør med forhandler angående kobling. Jeg ville ikke prøvd uten å forsikre meg om at du ikke griller nyanskaffelsen.
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ser bra ut! Er det føtter fra Bright Star Audio? Har du tilsvarende under fjøla også?
    Har netopp kjøpt meg en liten subwoofer......Noen her som bruker Rel sub på Devialet? Rel anbefaller og ikke koble til den svarte minus kabelen på klasse D forsterkere, bare koble den til jord på chassiset på forsterkeren, eller kjøre en rca kabel fra en utgang på ampen til low level på subwooferen (hvis man skulle oppleve støy. Jeg har noe elektronisk støy uansett hvilken av alternativene jeg velger over. Gjennom att Devialet 250 pro er en hybrid amp D/AB kan man da koble på kabelen på minus? Hovedgrunnen til att man ikke skal gjøre det på vanlig klasse D forsterkere var att enkelte klasse D amper sender strøm ut.
    Wow!
    Det der var seriøse greier :D
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Blir nok til att jeg dobbelsjekker med Devialet support:)Tar ingen sjanser nei...
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Har nå ventet i en uke på svar fra Devialet Vedr bruk av High level tilkobling av sub, ting tar tid😬 Foresten noen andre her som bruker sub på Devialet, bruker dere Sam i tillegg??
     

    Petter80

    Medlem
    Ble medlem
    20.01.2017
    Innlegg
    7
    Antall liker
    4
    Sted
    Stavanger
    Har nå ventet i en uke på svar fra Devialet Vedr bruk av High level tilkobling av sub, ting tar tid😬 Foresten noen andre her som bruker sub på Devialet, bruker dere Sam i tillegg??
    Ja, bruker sub med Sam (40 %) her, det fungerer veldig bra synes jeg.

    Mvh
    Petter
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Jeg brukte også sub en stund med daværende Sam komaptible høytalere. Perfekt det
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Regner med dere da bruker pre out eller sub out på Devialet? Rel anbefaler og ta signalet fra ht utgangene, men jeg er meget skeptisk på og gjøre det når man benyttet Sam ( sub får samme korrigeringer som hovedhøyttalerene). Pratet med en forhandler som sa dette ikke er skadelig så lenge man ikke skrur opp Sam over ca 20%, men jeg trør ikke gjøre det selv. Før jeg evt får sjekket det. Noen som har noe formening?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Devialet påstår at Phantom ikke kan repareres. Når jeg ser denne videoen kan jeg ikke helt forstå hvorfor.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Hmm, ser at den dukker opp som en oppdatering til min Expert når jeg logger meg inn hos Devialet, men får det ikke helt til å stemme når jeg leser "relase notes". Ser da ut som en oppdatering for appen til Phantom?? Ligner i alle fall ikke på tidligere oppdateringer til Expert.

    https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/360015309019-Release-Notes-Devialet-App-1-12

    Ser det diskuteres litt på https://devialetchat.com/index.php også.

    Har selv ikke forsøkt å laste den ned. Tror jeg venter litt med det....
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hmm, ser at den dukker opp som en oppdatering til min Expert når jeg logger meg inn hos Devialet, men får det ikke helt til å stemme når jeg leser "relase notes". Ser da ut som en oppdatering for appen til Phantom?? Ligner i alle fall ikke på tidligere oppdateringer til Expert.

    https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/360015309019-Release-Notes-Devialet-App-1-12

    Ser det diskuteres litt på https://devialetchat.com/index.php også.

    Har selv ikke forsøkt å laste den ned. Tror jeg venter litt med det....
    Du har helt rett, teksten ser ut til å være til Phantom. Tror alle Experteiere gjør lurt i å vente.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Du har helt rett, teksten ser ut til å være til Phantom. Tror alle Experteiere gjør lurt i å vente.
    Ja, jeg har sendt en forespørsel til Devialet support. Ser på Devialetchat at andre også har gjort det.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Da fikk jeg svar fra Devialet, dette er IKKE en oppdatering man skal laste ned til Expert....

    «You are right about the 1.12 APP for Devialet. We have just released an update for the APP and they are for the Phantom range of products.

    I have reported this issue to our IT team. It appears to me that there was a glitch in the notification path.«
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ny firmware til Phantom av alle slag. Største nyheten i mine øyne er direct optical mode til Phantom Premier. Kanskje på tide å forlate DOS 1? Nytt tilbehør er visst også på vei. En fornuftig fjernkontroll hadde ikke vært feil.


     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ny dagkremboks på vei!
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    3.428
    Torget vurderinger
    6
    Hei alle Devialet Phantom brukere.
    Avvent med å installere siste versjon av DOS 2. Da enkelte kan oppleve problemer.
    Mvh
    Morten N.A.T

    A quick email to inform you about an issue with the last version of DOS 2.
    A new version was available since this yesterday morning. (Now taken down to avoid further problems)
    The previous version that is not suffering problems is version 2.10.0
    After migrating to this software, some Phantom seems like they are completely dead but that is not the case.
    The speaker is not dead but merely seems to have been stuck due to a software issue.
    Explain to your customer that he must wait 2-3 hours with the speaker plug to the power, without activity.
    After this time, the speaker will be "alive". If this is not the case please send an email to Support@devialet.com with pictures of the unit from all sides, Serial number and description of the problem and they will assist you with this
    Devialet is aware of the situation and is trying to fix it.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hei alle Devialet Phantom brukere.
    Avvent med å installere siste versjon av DOS 2. Da enkelte kan oppleve problemer.
    Mvh
    Morten N.A.T

    A quick email to inform you about an issue with the last version of DOS 2.
    A new version was available since this yesterday morning. (Now taken down to avoid further problems)
    The previous version that is not suffering problems is version 2.10.0
    After migrating to this software, some Phantom seems like they are completely dead but that is not the case.
    The speaker is not dead but merely seems to have been stuck due to a software issue.
    Explain to your customer that he must wait 2-3 hours with the speaker plug to the power, without activity.
    After this time, the speaker will be "alive". If this is not the case please send an email to Support@devialet.com with pictures of the unit from all sides, Serial number and description of the problem and they will assist you with this
    Devialet is aware of the situation and is trying to fix it.
    Takk for informasjonen! Viktig å ikke oppgradere ennå med andre ord.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Hei

    Alle Devialet Expert eiere som bruker IOS appen bør IKKE oppdatere til IOS 14. I alle fall ikke ennå. Har ikke forsøkt selv, men det rapporteres bla på https://devialetchat.com/index.php at appen da ikke lenger fungerer. Sendte en forespørsel til Devialet som for så vidt bekreftet dette:

    "Many thanks for reaching out.

    Please kindly hold off on updating to iOs 14 for now if you rely on the remote APP a lot. Once your phone is updated to iOs 14, the app ceases working.

    Regarding if and when we will update the remote APP to be compatible with the new iOs, please allow me to get back to you as more information comes to hand."
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Etter hva jeg har forstått gjelder" IOS 14 support warning" kun appen til Phantom og ikke til Expert serien. Appen til Expert har et helt annet versjon nr.

    Litt mer usikker på svaret fra Devialet når det gjelder Expert appen, med sitt "if and when"....
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Fastvareversjon 2.11.3 til Phantom er sluppet, med feilretting av softbrick i 2.11.2.
     

    ernie70

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    409
    Antall liker
    32
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hjemmesiden er oppdatert med litt nytt utseende i dag.
    Ny programvare til Expert, Firmware V2, men den tørr ikke jeg å laste ned enda.
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    497
    Antall liker
    77
    Hjemmesiden er oppdatert med litt nytt utseende i dag.
    Ny programvare til Expert, Firmware V2, men den tørr ikke jeg å laste ned enda.
    Spennende! ja skjønner at du ikke vil være førstemann :D Finnes det noen release notes noe sted?
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Det å laste den ned er helt ufarlig, det er det å installere den som kan by på spenning ;)

    Men, så langt har det ikke vært mulig å laste ned noe som helst. Tror ikke den nye siden er helt klar ennå. Ryktes på Devialetchat at det skal komme noe i dag. Vet ikke om det stemmer....
     

    ernie70

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    409
    Antall liker
    32
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Da har de forandret firmware tilbake til den siste som kom i fjor.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn