Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei

    jeg sitte å skal handle nytt hifi. Har blitt anbefalt Devialet Expert 220 Pro med Dynaudio Contour 20. Er det noen som har hørt dette oppsettet?
    Jeg har før hatt McIntosh C-48, MC-452 og XR-100. Men vil ha noe som tar opp mye mindre plass og spiller mye finere.
    Dette ser vertfall ut som rette plassen å spør. Men har ikke tid å lese igjennom hele tråden. Finner heller ikke mye info om selve forsterkeren..
    spiller mye finere!!.
    Devialet 200 eller for den sags skyld 400 forsterkerne er vellydende forsterkere, men de når ikke helt op til en forsterker som Gryphon Diablo foreksempel,, så Mcintosh forsterkeren vil vel heller ikke blive udklaseret ved en sammen ligning.

    Devialet spiller bra og har den fordel at der er dac includeret, samt et minimalistisk moderne design, og man kan spare et par kabler, man skal bare være klar over at trærne ikke vokser helt op i skyerne, vis man sammenligner med det bedste av det bedste av mere klassiske forsterker konstruktioner.

    Men skule jeg vælge at invistere i Devialet igen efter deres såkalte opgraderings stund, ville jeg gå for 2'stk Phantom Gold.
    Alt incl. Streamer, dac, forsterker, høytaler, kabler, design, lydgengivelse, samlet. En uslåedelig kombination til prisen.

    Mvh.
     

    catober

    Fersking
    Ble medlem
    25.01.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Sted
    Stavanger
    Hei

    jeg sitte å skal handle nytt hifi. Har blitt anbefalt Devialet Expert 220 Pro med Dynaudio Contour 20. Er det noen som har hørt dette oppsettet?
    Jeg har før hatt McIntosh C-48, MC-452 og XR-100. Men vil ha noe som tar opp mye mindre plass og spiller mye finere.
    Dette ser vertfall ut som rette plassen å spør. Men har ikke tid å lese igjennom hele tråden. Finner heller ikke mye info om selve forsterkeren..

    Ut fra det jeg har hørt av Devialet og også 220pro så tror jeg du får utrolig mye for pengene. På høyttalersiden så vil jeg gjerne anbefale deg og se på bruktbørsen, du får mye mere for pengene, dynaudioene er sikker bra dem, har selv eid Dynaudio 5.4. Men høyttalere som kostet 100-150000 ny er ofte nærmere toppen av kransekaken enn en ny ht til 40-50000:)
    Vet det kan være mye nice på brukt markedet. Men er ikke helt sikker hva annet jeg kunne valgt av høytalere. Vil ha noe som spiller fint og ikke tar opp alt for mye plass. Er ikke ineresert i store gulvhøytalere. Da kunne jeg heller beholdt det jeg hadde. Men jeg vet ikke hva som vil spille fint på disse forsterkerene, så er ikke så lett å leite i blinde.
    Disse høyttalerene ville jeg ha testet ut hvis du ønsker en nærmest komplett musikk formidler der de fleste parametre er i topp klasse. Samt att størrelsen ikke er avskrekkende.

    1.TAD evolution one

    2. Magico S3. Ca 330000kr

    3.SonusFaber Amati tradition ca 250000kr

    4.Audiovector SR6 avantgarde arrete ca 200000kr

    5. System audio pandion 50. Ca 139000kr

    6.Audiophysic cardeas.

    7.Piega 90.2. Ca 150000kr

    8. Audiophysics virgo 25. Ny ca 80000kr

    9. Audiovector s3 avantgarde arrete

    10.System audio explorier master. Brukt ca 20000

    Høyttalere fra Ca 20000kr brukt til 330000kr ny.
    De er jo litt motsatt av hva jeg leter etter da. Jeg vil bort fra store ting. Det blir lite brukt og for tia så vil bare ha noe som spiller greit og tar lite plass. Trenger ikke noe som skal spille for hele nabolaget og litt til når det kun blir brukt noen dager i måneden..
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Den nye Q 500 høytaler, som Marantz guruen beholde efter at have haft dem som demo høytalere til deres nye forsterker har jeg stor tro til vil spille bra m Devialet.

    Det Svenske magasin Hifi OG MUSIK gik også et helt oktav op i deres anmeldese av denne.

    Målingene var også svær bra

    Pris 45 kilo
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Den nye B&W 805 D3 spiller også bra m Devialet 200, og helt ekseptionel bra m 400.
    Ser der ligger en brukt 400 ute til salg her på torget til en fornuftig pris.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Den nye B&W 805 D3 spiller også bra m Devialet 200, og helt ekseptionel bra m 400.
    Ser der ligger en brukt 400 ute til salg her på torget til en fornuftig pris.
    Bluesound note 2 streamer er en veldig bra kombi med Devialeten og sammen med Q 500 eller B&W 805 d3 har du her et anleg som vil spille veldig bra i et normalt stue miljø.

    Dette anleg er dessuten Kona vennlig, vis det har nogen betydning.
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Når det gjelder oppgradering av av eldre modeller så nevnes 15 Mai 2017, vil det si at det ikke går å oppgradere nå eller at prisen har steget?
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Nå har jeg fått lyttet endel på devialet 220 pro etter at jeg hadde den inne i vinter til oppgradering fra 200. Det er verdt pengene!. Det er snakk om betydelig utskftninger som har resultert i en ekstremt vellydende forsterker. Det lyder som den norske fjellheimen med nyanser og klang så virkelighetstro at musikken virkelig griper tak i meg :). Og med en bassgjengivelse som får en til å spørre om hvor subbene står. Akustikken i rommet, utstyr rundt og selvfølgelig høyttalerne har stor betydning for dette lydbildet og med 220 pro har gleden av å lytte til musikk tatt et stort steg videre. Må nevne høyttalerne som er knall match med dev 220 pro, bowers & wilkinson 804D3.

    Den som sitter på gjerdet ifht oppgradering av 200 til 220 bør slå til før det er for sent.

    J
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje av interesse for noen?

    Hey everyone,

    We’re excited that tonight’s build includes functionality we’ve been hoping to implement for a long time -- Devialet’s AIR streaming! We know a few of you own Devialet gear so please let us know here what you’re running and how it’s going over the coming days, particularly if you are seeing worse behavior than Devialet’s AIR drivers in a given scenario. It’s critical that we put this through the paces, so please let us know about any issues you encounter.
    One thing to bear in mind with the AIR integration is--Roon cannot stream to your AIR device if the AIR driver is streaming to the device at the same time. There is a setting in the drivers called “When the device appears on the network”. We suggest setting this to “never stream automatically to it” to prevent the driver from grabbing the device too aggressively. You can still switch back and forth, of course. If you do happen to use the device from Roon while the driver is controlling it, you should see a “Device In Use” message.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    14.674
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje av interesse for noen?

    Hey everyone,

    We’re excited that tonight’s build includes functionality we’ve been hoping to implement for a long time -- Devialet’s AIR streaming! We know a few of you own Devialet gear so please let us know here what you’re running and how it’s going over the coming days, particularly if you are seeing worse behavior than Devialet’s AIR drivers in a given scenario. It’s critical that we put this through the paces, so please let us know about any issues you encounter.
    One thing to bear in mind with the AIR integration is--Roon cannot stream to your AIR device if the AIR driver is streaming to the device at the same time. There is a setting in the drivers called “When the device appears on the network”. We suggest setting this to “never stream automatically to it” to prevent the driver from grabbing the device too aggressively. You can still switch back and forth, of course. If you do happen to use the device from Roon while the driver is controlling it, you should see a “Device In Use” message.
    Hvor plukket du opp dette? Videreformidlet posten din på Devialetchat og stemningen stiger :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Når det gjelder oppgradering av av eldre modeller så nevnes 15 Mai 2017, vil det si at det ikke går å oppgradere nå eller at prisen har steget?
    15. mai er fristen, ja.

    Ellers vil jeg nevne at servicetiden på Devialet er meeeget lang. Sakene skal til Frankrike. Der dreit jeg meg ut når det gjelder valg av integrert forsterker og leverandør og forhandler. ALT er helt på topp lydmessig og ellers, men jeg leverte begge mine 200 inn 28. mars for rep. og siden har det ikke skjedd noe.

    Så når man kjøper Hi-Fi, pass på servicen. T.o.m. utskjelte Apple (servicemesssig) har kortere tid på reparasjon.

    Videre vil jeg bemerke at jeg ikke har fått noe tilbud om en eller annen erstatning i form av en annen forsterker i mellomtiden. Bra jeg har reserveanlegg.

    Drittservice!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje av interesse for noen?

    Hey everyone,

    We’re excited that tonight’s build includes functionality we’ve been hoping to implement for a long time -- Devialet’s AIR streaming! We know a few of you own Devialet gear so please let us know here what you’re running and how it’s going over the coming days, particularly if you are seeing worse behavior than Devialet’s AIR drivers in a given scenario. It’s critical that we put this through the paces, so please let us know about any issues you encounter.
    One thing to bear in mind with the AIR integration is--Roon cannot stream to your AIR device if the AIR driver is streaming to the device at the same time. There is a setting in the drivers called “When the device appears on the network”. We suggest setting this to “never stream automatically to it” to prevent the driver from grabbing the device too aggressively. You can still switch back and forth, of course. If you do happen to use the device from Roon while the driver is controlling it, you should see a “Device In Use” message.
    Hvor plukket du opp dette? Videreformidlet posten din på Devialetchat og stemningen stiger :)
    Virker som om det var beta info som ikke skulle publiseres enda.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har en 200 på vei, noen som kan bekrefte/avkrefte om dette nå fungerer? Om det ikke fungerer så er det greit å ikke bruke tid på det.

    roon devaliet.JPG
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje av interesse for noen?

    Hey everyone,

    We’re excited that tonight’s build includes functionality we’ve been hoping to implement for a long time -- Devialet’s AIR streaming! We know a few of you own Devialet gear so please let us know here what you’re running and how it’s going over the coming days, particularly if you are seeing worse behavior than Devialet’s AIR drivers in a given scenario. It’s critical that we put this through the paces, so please let us know about any issues you encounter.
    One thing to bear in mind with the AIR integration is--Roon cannot stream to your AIR device if the AIR driver is streaming to the device at the same time. There is a setting in the drivers called “When the device appears on the network”. We suggest setting this to “never stream automatically to it” to prevent the driver from grabbing the device too aggressively. You can still switch back and forth, of course. If you do happen to use the device from Roon while the driver is controlling it, you should see a “Device In Use” message.
    Hvor plukket du opp dette? Videreformidlet posten din på Devialetchat og stemningen stiger :)
    Nå har jeg bare spilt en dag, men Air 3.0.4 og Roon fungerer utmerket til nå hos meg (mac).
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Vet ikke hvor smart det var å kjøpe en D200 søndagen før tilbudet om oppgradering gikk ut men nå ble det sånn. På annen side så virker Air relativt stabilt selv om jeg har mistet forbindelsen et par ganger, men har byttet mye mellom de forskjellige kildene for å teste nå i starten. Etter et par dager så opplever jeg at lokale filer spilt over Air gir den beste lyden, etterfulgt av spdif fra cddrev/Transporter og foreløpig så er lyden dessverre dårligst fra vinyl. Må teste litt mer før jeg kan si noe sikkert om Tidal over Air, men ikke like bra som lokale filer på det lille jeg har testet. Jeg bruker Roon som avspillingsprogram og har kablet ethernet.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    14.674
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Mer moro fra Devialet!
    Ny versjon av DOS, Devialets operativsystem til Phantom og Dialog, er sluppet med gapless playback og UPnP-støtte. Gode ting :)

    Release Notes
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hadde justert kun load til 200 da jeg først testet riaaen, når jeg velger AT33PGT fra menyen så bir max level satt med fra default 500 til 300 og lyden ble faktisk bedre. Men hvorfor støyer riaaen? Det er software så jeg trodde den skulle være helt tyst, men den støyer jo mer enn en analog riaa?
     

    One.surfer

    Fersking
    Ble medlem
    30.05.2017
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei! Noen som vet hva slags type elementer og magneter det er i Phantom??


    Sent fra min SGP521 via Tapatalk
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    14.674
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hei! Noen som vet hva slags type elementer og magneter det er i Phantom??


    Sent fra min SGP521 via Tapatalk
    Det er noe egenutviklet med aluminiumsmembraner til bass- og mellomtone elementer. Diskanten er titan i Gold og aluminium i Silver og White.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    HIGH ALLERT !!!

    Til alle her som, klager over at de har fået en mere digitaliseret lyd gengivelse efter de opgradere softvaren fra 7.1.1 og op til 9.0.1

    Ka i så lige få gået ind under tone kontrollerne og frem til opsettet Mute (of), Phase(+), Subsonic (off), ICM (off), DPM (on), SAM. (on)

    DMP on,- ja de miljø aktivister er fanme On :p. Få denne i OFF med en gang, så vil ansiktet jeres komme finde i de rette folder igen:).

    Dymamic power Manement, er en alvorlig lyd degraderen opgradering som blev lagt til i softvaren,- spør i mig.

    Men Sjek selv.
    De som kører mono blokke opset, skal lige være opmærksom på at temperaturen på forsterkene vil gå op, og det vil kansje være lurt ikke at have produkterne stående oppe på hinanden.

    Devialet siger at temp op til 65 grader ikke skal udgøre noget problem.
    Slo av dynamic power management (dpm) på min D200 og den blir veldig varm. Den står helt fritt øverst i et rack, det er 23 grader i stuen og jeg har spilt relativt lavt i underkant av 2 timer og temperaturen er 65 grader i klasse A forsterkeren. Om Devialet sier opptil 65 grader er OK så er jeg jo helt på grensen, og det kun ved lavt volum over en kort periode.
     
    Sist redigert:

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Hei! Mulig dette blir litt for vanskelig å svare på for dere, men jeg prøver. Jeg har i dag PC- Audiophilleo1- Naim nDac- Supernait2- Spendor D7 og er meget godt fornøyd med lyden. Jeg venter familieforøkelse og ser at jeg kan få snaut med plass etterhvert. Jeg har derfor vært inne på tanken i å bytte ut hele anlegget med 2 stk Phantom silver eller gold og plassere de oppe på stereobenk inntil veggen.

    Har noen av dere gått fra et slikt tilsvarende anlegg til Phantom og hvilke erfaringer har dere med dette? Hvordan går det å sette Phantom på en tung skjenk, tett på bakvegg?

    Er det noen her inne som ønsker å gå andre veien så gi meg et hint.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    14.674
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hei! Mulig dette blir litt for vanskelig å svare på for dere, men jeg prøver. Jeg har i dag PC- Audiophilleo1- Naim nDac- Supernait2- Spendor D7 og er meget godt fornøyd med lyden. Jeg venter familieforøkelse og ser at jeg kan få snaut med plass etterhvert. Jeg har derfor vært inne på tanken i å bytte ut hele anlegget med 2 stk Phantom silver eller gold og plassere de oppe på stereobenk inntil veggen.

    Har noen av dere gått fra et slikt tilsvarende anlegg til Phantom og hvilke erfaringer har dere med dette? Hvordan går det å sette Phantom på en tung skjenk, tett på bakvegg?

    Er det noen her inne som ønsker å gå andre veien så gi meg et hint.
    Jeg gikk samme vei for et par år siden da det ble familieforøkelse. Fra Cary, Krell og Sonus Faber Extrema til Silver Phantom, så Gold Phantom. Alt i alt har jeg ikke angret, men det er selvfølgelig en del kvaliteter som mangler i det nye oppsettet. Når det gjelder plassering tror jeg ikke Phantom på en stereobenk tett inntil en vegg vil være en god løsning. For å levere god lyd er de helt avhengig av ordentlig plassering på resonansfrie stativer.
    Jeg mistenker at du vil få en boomboxfølelse når høyttalerne står tett inntil veggen på en stereobenk som fungerer som et resonanskammer. Da Devialet ikke leverer noen form for EQ annet enn nattmodus som kutter en del bass, må du eventuelt bruke pcen med programvare, for eksempel Roon, for å ha mulighet for tonekontroll.

    Når det gjelder valgt mellom Silver og Gold Phantom ville jeg gått for Gold. Diskanten er mye bedre, både i oppløsning og den er tunet bedre etter min mening. Støygulvet er betraktelig lavere og dynamikken, spesielt på litt høyere volum, er bedre.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Hei! Mulig dette blir litt for vanskelig å svare på for dere, men jeg prøver. Jeg har i dag PC- Audiophilleo1- Naim nDac- Supernait2- Spendor D7 og er meget godt fornøyd med lyden. Jeg venter familieforøkelse og ser at jeg kan få snaut med plass etterhvert. Jeg har derfor vært inne på tanken i å bytte ut hele anlegget med 2 stk Phantom silver eller gold og plassere de oppe på stereobenk inntil veggen.

    Har noen av dere gått fra et slikt tilsvarende anlegg til Phantom og hvilke erfaringer har dere med dette? Hvordan går det å sette Phantom på en tung skjenk, tett på bakvegg?

    Er det noen her inne som ønsker å gå andre veien så gi meg et hint.
    Har vurdert tilsvarende men siden jeg spiller lper så har jeg slått det fra meg. Hørte litt på Phantom gold x 2 hos Soundgarden sist uke, det var bare noen minutter og på lavt volum, men førsteinntrykket skuffende. Tror jeg ville sjekket ut de nye trådløse fra KEF som et alternativ.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    14.674
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hei! Mulig dette blir litt for vanskelig å svare på for dere, men jeg prøver. Jeg har i dag PC- Audiophilleo1- Naim nDac- Supernait2- Spendor D7 og er meget godt fornøyd med lyden. Jeg venter familieforøkelse og ser at jeg kan få snaut med plass etterhvert. Jeg har derfor vært inne på tanken i å bytte ut hele anlegget med 2 stk Phantom silver eller gold og plassere de oppe på stereobenk inntil veggen.

    Har noen av dere gått fra et slikt tilsvarende anlegg til Phantom og hvilke erfaringer har dere med dette? Hvordan går det å sette Phantom på en tung skjenk, tett på bakvegg?

    Er det noen her inne som ønsker å gå andre veien så gi meg et hint.
    Har vurdert tilsvarende men siden jeg spiller lper så har jeg slått det fra meg. Hørte litt på Phantom gold x 2 hos Soundgarden sist uke, det var bare noen minutter og på lavt volum, men førsteinntrykket skuffende. Tror jeg ville sjekket ut de nye trådløse fra KEF som et alternativ.
    Har selv platespiller og bruker en ADC av god kvalitet for å få lyd i platespilleren. Litt mer krøll, men det er mulig. Ellers tror jeg, som du skriver, at KEF LS50 Wireless kan være et godt alternativ.

    Edit: Ser også at du får et par LS50 Wireless til prisen av en Gold Phantom.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Takk for tips om KEF LS50. Har sett disse før også men trodde Phantom var i en annen lydliga. Mulig jeg kjøper et par KEF og tester om jeg kan leve med de i stedet for Naim - Spendor. Evt pakker ned alt i eskene og bygger på huset ??????
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    14.674
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Takk for tips om KEF LS50. Har sett disse før også men trodde Phantom var i en annen lydliga. Mulig jeg kjøper et par KEF og tester om jeg kan leve med de i stedet for Naim - Spendor. Evt pakker ned alt i eskene og bygger på huset ������
    Smaken er som baken, noen mener KEF gruser Phantom, andre mener Phantom går KEF en skyhøy gang.
    Jeg har ikke hørt KEF, men ukvalifisert gjetning tilsier at Phantom låter best ;)
    Jeg er som sagt godt fornøyd med dagens lydsituasjon i stua men jeg tror ikke jeg ville valgt Phantom i mancaven. Ingen mulighet for tweaking eller oppgradering, som er halve moroa.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Lyttet kort til Phantom Gold sist lørdag.
    Luftig, behaglig stort lydbilde. Litt laid back hf. Volumiøs, dyp, treg og sidrompet bass var førsteinntrykket.
    Mulig at det går an å tune den inn /plassere bedre enn det jeg hørte iløpet av kjappe 10 minutter med variert musikk.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Takk for info folkens! Det fremstår mer som et særdeles dårlig valg å bytte ut Naim - Spendor D7. Jeg får vurdere andre løsninger for hjemmet i stedet.
     

    ThomasJL

    Medlem
    Ble medlem
    30.09.2012
    Innlegg
    22
    Antall liker
    3
    Sted
    Tromsø
    Har selv platespiller og bruker en ADC av god kvalitet for å få lyd i platespilleren. Litt mer krøll, men det er mulig. Ellers tror jeg, som du skriver, at KEF LS50 Wireless kan være et godt alternativ.

    Edit: Ser også at du får et par LS50 Wireless til prisen av en Gold Phantom.

    Hva slags ADC bruker du? Eneste jeg savner muligheten til per nå. Ellers veldig fornøyd med mine Phantom Gold, hjalp godt at Apple Store har tatt de inn til et par tusen billigere enn nærmeste konkurrent. Gjester får som regel hakeslep, både når de får velge sang selv og når jeg setter på et par utvalgte.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Takk for info folkens! Det fremstår mer som et særdeles dårlig valg å bytte ut Naim - Spendor D7. Jeg får vurdere andre løsninger for hjemmet i stedet.
    Vet ikke hvilen pc løsning du kjører, men kan du ikke sette Sn/dac + pc i et lite hifi møblel/skap som du kan plassere der det tar minst plass og så styrer du alt fra en ipad/fjernkontroll. Det tar jo litt mer plass med møblet, men Phantom på stativer krever vel like mye gulvplass plass som D7 selv om de er mindre?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    14.674
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har selv platespiller og bruker en ADC av god kvalitet for å få lyd i platespilleren. Litt mer krøll, men det er mulig. Ellers tror jeg, som du skriver, at KEF LS50 Wireless kan være et godt alternativ.

    Edit: Ser også at du får et par LS50 Wireless til prisen av en Gold Phantom.

    Hva slags ADC bruker du? Eneste jeg savner muligheten til per nå. Ellers veldig fornøyd med mine Phantom Gold, hjalp godt at Apple Store har tatt de inn til et par tusen billigere enn nærmeste konkurrent. Gjester får som regel hakeslep, både når de får velge sang selv og når jeg setter på et par utvalgte.
    Bruker en RME ADI-2 som låter nøytralt og fint uten å koste en arm. Den leverer 24/192 til Dialog via toslink. At det følger med en grei DAC på kjøpet er heller ikke et minus. Mytec har også habile ADCer, som sannsynligvis overgår RME lydmessig. De koster også betraktelig mer.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    14.674
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Takk for info folkens! Det fremstår mer som et særdeles dårlig valg å bytte ut Naim - Spendor D7. Jeg får vurdere andre løsninger for hjemmet i stedet.
    Kjøp KEF LS50 Wireless på nett og test i 14 dager. Hvis det ikke funker hos deg har 14 dagers demonstrasjon kostet returfrakten til forhandler. Devialet kjører 45 dagers returrett på Phantom hvis du kjøper fra Devialet.com. Burde være mer enn nok tid til å evaluere høyttalerne i kjente omgivelser.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Ser at stativer til Phantom også tar plass, men tenkte i så fall å plassere de oppe på en skjenk eller hylle som alikevel står der.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    14.674
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Devialet har bekreftet at både Phantom og Dialog får støtte for Airplay 2 til høsten. Godt nyheter for folk med epleprodukter.
     

    catober

    Fersking
    Ble medlem
    25.01.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Sted
    Stavanger
    Devialet har bekreftet at både Phantom og Dialog får støtte for Airplay 2 til høsten. Godt nyheter for folk med epleprodukter.
    Det samme skal Expert Pro også når de får klart det nye kortet sitt. Fikk dette bekrefta av Devialet Tech som tok Sam målinger på høytalerene mine.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det jeg har hørt av Phantom er bra, meget bra.
    klangen/lyd signaturen minner litt om de dyreste tll Focal.

    Kef har jeg ikke hørt, men tviler de er like god :)
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Det jeg har hørt av Phantom er bra, meget bra.
    klangen/lyd signaturen minner litt om de dyreste tll Focal.

    Kef har jeg ikke hørt, men tviler de er like god :)
    Har hørt både Kef og Ph Gold , begge låter meget bra , men Ph. Gold låter definitivt en divisjon over, derav ingen som helst tvil !
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    14.674
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Good news!
    Devialet har kommet med ny programvare til epledingser, Android og Windows samt ny fastvare til Phantom. Androidappen har nå fått mulighet for fjernkontroll på låseskjermen. Strømmetjenester som Tidal er tilgjengelig på Phantom uten Dialog og strømming via blåtann skal ha blitt bedre. Støtte for "Live on Phantom" har også kommet. Hva det er aner jeg ikke, men det er forhåpentligvis noe spennende.
    Full endringsliste finnes her:
    Release Notes

    Edit:
    Live on Phantom er strømming av konserter, live. Første runde er tre klassiske konserter 2-4. juli. Et virkelig spennende konsept!
    Live on Phantom: The Evian musical encounters
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn