Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    283
    Antall liker
    140
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Har en følelse at noen av dere både har hatt D-Premier og 240/250?
    Vurderer å kjøre en full oppgraderingspakke på min D-Premier. Hvilke lydmessige forbedringer kan jeg da forvente å få?

    Kjetil!
    Nettopp fått igjen min Premier etter " full pakke" til nå 250. Ingen wowopplevelse ifht til Premier , men umiddelbart synest jeg den har ett bedre grep/kontroll i bunn ved pådrag ( og for 1rste gang siden 2011 fungerer Air lytefritt....)Dukker gjerne opp mer når den er skikkelig innspilt/varm over tid , slik jeg opplevde Premier.

    En knallmaskin som er blitt ennå bedre og mer spennende mtp fremtidige muligheter !! :cool:

    mvh
    rolf
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for svar Rolf!
    Hvor lang tid tok det fra du sendte den av gårde, til du fikk den tilbake? Har du noen formening om hvordan det er smartest å bestille upgrade? Gjennom forhandler eller direkte fra Devialet web?

    Kjetil
     

    nilbor

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Jeg snakket med NAT (Morten) og han sa at man skal ta det direkte med Devialet. Du bestiller på nett, får innbetalingsdata, når de har mottatt penger gir de beskjed til transportør som ringer deg og avtaler tidspunkt for henting. Det skal iflg Devialet ta 2-3 uker.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    726
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Nettopp fått igjen min Premier etter " full pakke" til nå 250. Ingen wowopplevelse ifht til Premier , men umiddelbart synest jeg den har ett bedre grep/kontroll i bunn ved pådrag ( og for 1rste gang siden 2011 fungerer Air lytefritt....
    Kan bare sammstemme med dine opplevelser,eneste rett ut av boksen syntes jeg faktisk den gamle D Premieren var bedre,men den kom seg fort med litt spilling :)

    Hvis du skal oppgradere må du skynde deg,denne ordningen er tidsbegrenset har jeg lest iht priser etc ?
     
    Sist redigert:

    nilbor

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Jeg snakket med Devialet for en par uker siden og da ble jeg fortalt at upgrade ordningen vedvarer til sommeren (jeg antar vi snakker om feriestart for Frankrike, dvs august). Jeg er litt i tenkeboksen hvorvidt oppgraderingen er "prisverd" for meg, andre sine synspunkter på kvalitetsforbedringene er høyst interesante i så måte.
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg snakket med Devialet for en par uker siden og da ble jeg fortalt at upgrade ordningen vedvarer til sommeren (jeg antar vi snakker om feriestart for Frankrike, dvs august). Jeg er litt i tenkeboksen hvorvidt oppgraderingen er "prisverd" for meg, andre sine synspunkter på kvalitetsforbedringene er høyst interesante i så måte.
    ER så enig med deg nilbor. Er i og for seg fornøyd med dagens D-Premier; men, plattformbytte, bedre strømforsyning, Ethernet osv. Frister. Noen som vet om man da samtidig kan forandre chassis til annen "farge" ?

    Kjetil
     

    nilbor

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Du kan forandre chassis til blank chrom (ikke mørk chrom) om du har noe annet, men det var ganske høy pris for det, mener det var rundt 5500 euro
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    283
    Antall liker
    140
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Jeg snakket med NAT (Morten) og han sa at man skal ta det direkte med Devialet. Du bestiller på nett, får innbetalingsdata, når de har mottatt penger gir de beskjed til transportør som ringer deg og avtaler tidspunkt for henting. Det skal iflg Devialet ta 2-3 uker.
    det var slik jeg gjorde , DVs det var AcousticTuning , som jeg hendvendte meg til , som fikk den tilbake for så å videresende den til meg. Tok en knapp mnd , men da hadde den ligget i Trondheim noen dager. Enkelt og greit :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    726
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Tydeligvis mange veier til Rom

    Jeg kontaktet AcousticTuning som videreformidlet til Audionord,de sendte en "proforma faktura som jeg betalte,når betalingen var registrert ble jeg kontaktet av Audionord via fedex som hentet spilleren,de hadde ferdig utfylte papirer,spilleren ble returnert på samme vis på døra :)

    Når det gjelder bytte av chassis sa de 2000 eu tror jeg,byttet min fra svart til blank crome ,men fikk en deal på dette siden jeg hadde noen innvendiger på kvaliteten på den svarte matte lakken


     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    726
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Så er den store oppgraderings dagen kommet :) Er spent på vile speakers de har lastet ned i programmet for rom korreksjon (SAM)nå til og begyne med ?

    Extra watt fikk vi jo sist uke
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    283
    Antall liker
    140
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Så er den store oppgraderings dagen kommet :) Er spent på vile speakers de har lastet ned i programmet for rom korreksjon (SAM)nå til og begyne med ?

    Extra watt fikk vi jo sist uke
    ...men slik jeg har forstått blir det anledning til å stemme på hvilke htmodel som skal SAMprioriterest...??:confused:
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    726
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    ja utover de de har lagt inn,eller har på listen slik jeg forstår det,de har jo noen faste de demostrerer med som helt sikkert alerede er på listen
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    283
    Antall liker
    140
    Sted
    Sogn & Fjordane
    ja utover de de har lagt inn,eller har på listen slik jeg forstår det,de har jo noen faste de demostrerer med som helt sikkert alerede er på listen
    Ja bl.a en vividmod. , hørte på Vivid G3 der Dev 170 var koblet opp. Magisk mellomtone !
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Julaften og nyttår på samme tid :)
    bare å vente spent på mail
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    726
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    hehe ja det skal bli morro,blir mer og mer happy med denne forsterkeren etter att den har gått seg inn,vilke andre merker kommer i nærheten til de modifikasjoner vi ser komme i fremtiden

    Status per nu :)
    Devialet as of 2014/05/15 10:31 (BST) is displayed a "Sorry, we are busy updating our website. Enjoy your favourite tune, we will be back very soon"
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Da er det oppgradert, og ikke veldig overraskende finnes ikke SAM til mine høyttalere. Kommer helt sikkert ikke heller da PMC har sluttet å selge de...
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Lurer på hva SAM kan gjøre evt. for Martin Logan Montis? Tenker da Devialet 400(monoblokker)
     

    Stalewinter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    112
    Antall liker
    157
    Torget vurderinger
    1
    Har et par Adyton Imagic 1.6 med to f112 jl audio Fathom subber.
    regner med at en Devialet 170 kan kutte Imagic nedover på feks 120hz, mens jeg kjører pre out til to stereowoofere og deler de på 120 hz oppover?
    Er det noen som har erfaring med doble subber og både hipass og lowpassdeling på Devialet?
    Jeg gjør dette, og det gir fantastisk integrering av bassen. Deler ved 100 hz og kjører Audio Physic subbene mine på 120 hz slik at jeg får brukt fasevending av ene sub på subbene. Når du belaster forsterkeren mindre så får den også mer overskudd og kan spille ekstremt høyt. Lykke til.
     

    corton

    Medlem
    Ble medlem
    26.03.2010
    Innlegg
    40
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg gjorde oppdateringen til 7.1 i går. 250 lyser nå pent mot meg. Air 2.1.2 ble også installert. Men med det forsvant Air! Jeg får svart ikon på pc'en og innstillingen skifter til "Air" automatisk, men null lyd.

    Er det noen innstillinger jeg må inn å fornye etter oppgraderingen for at det skal fungere som før?
    Er det noen som har vært ute for tilsvarende?
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    726
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Fungerte med en gang her

    Skal fungere som før,men på mac må du gå inn i audio settings og sette av Devialet Air

    Svart icon sier du,oppe eller nede ? du må klikke på ikonet nede,når det legger seg opp bruk venstretasten og klikk

    Det med att den skifter til air automatisk/eller ikke stiller du inn i settings på air når du har aktivert den
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    726
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Jeg sendte Devialet en mail om dette å forandre forutsetningene for avstemningen bare for at det passer dem, sulliker
    ja men her er det vel noen som kjører kampanjer på sine egne høytalere,får venner etc til og stemme,dette ødelegger jo hele vitsen

    Og slik jeg forstår det er de avhengig av fysisk og ha høytaleren tilstede for og legge den inn i systemet

    Skulle kun vært for registrerte brukere
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Enig her. Blir jo bare tull når d blir kampanjer på nettet for å få SAM til sin høyttaler... Skal bare avvente hele stormen, spiller kanon uten SAM og se ved juletider hvor langt de er kommet i prosessen... Er ikke så gira på å bytte til høyttalere bare fordi de har SAM. Kunne godt tenkt meg en egen demo på SAM med og uten, for å høre forskjellen
     

    corton

    Medlem
    Ble medlem
    26.03.2010
    Innlegg
    40
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Fungerte med en gang her

    Skal fungere som før,men på mac må du gå inn i audio settings og sette av Devialet Air

    Svart icon sier du,oppe eller nede ? du må klikke på ikonet nede,når det legger seg opp bruk venstretasten og klikk

    Det med att den skifter til air automatisk/eller ikke stiller du inn i settings på air når du har aktivert den
    Jeg kjører fra pc nå for tiden. Jeg klikker på Air-ikonet, akkurat slik jeg har gjort før, aktiverer Air og ikonet blir svart nede til høyre på pc-skjermen. Videre nevner jeg at dette fører til at selve den blanke D250 skifter over til Air, noe som indikerer at det er en forbindelse mellom pc og D250, via hifi-nettverket. Til tross for dette; det blir ikke lyd dersom jeg starter avspilling fra Itunes. Dette fungerte brukbart de siste ukene helt frem til det øyeblikket jeg gjorde oppdateringene i forgårs.
    Nå er det stille, helt stille.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Hadde det samme før oppgradering på itunes (var for test så giddet ikke feilsøkt på det). Tipper den ikke spiller på riktig lydkort (AIR). Benytter Foobar2000 og der kan jeg velge riktig utgang. Test en annen applikasjon så får du hvertfall verifisert tilkoblingen hvis du orker...
     

    Rusken

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Hei hei!

    Sonus Faber Venere 3.0 har passert 100 stemmer. Spennende tider:)

    Håper ikke Devialet bestemmer seg for at SAM grensen er 200:)

    Mvh
    Rusken
     

    corton

    Medlem
    Ble medlem
    26.03.2010
    Innlegg
    40
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ved nedlasting av nye "Air"; fjernet dere gamle "Air"-filer før nedlasting?
    Som sagt får jeg ikke noe lyd og vurderer å avinstallere alt for så å laste ned igjen.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Det er bare å teste, kan vel ikke bli værre...
     

    corton

    Medlem
    Ble medlem
    26.03.2010
    Innlegg
    40
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ja, den har jeg lest flere anbefale og det frister. Bruker du denne selv? Jeg har ikke sett denne for salg i Norge, men kan ta med fra USA. Men samtidig føles det litt bittert da Devialet skulle være alt-i-en-boks og ikke minst var strømmemuligheten et salgskort som gikk hjem hos meg.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.298
    Antall liker
    3.392
    Torget vurderinger
    49
    Den blir introdusert på messen i München nå, og kommer for salg rett etterpå worldwide .
    Standardutgaven koster ca 10k og luksusutgaven ca 15k.
    Jeg har en i bestilling og håper den virker som planlagt.
    Jeg brukte Bryston Bdp1 på Devialet når jeg hadde den, funket hver gang, aldri feilsøking :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    726
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Hva gjør nå denne Auralic Aeris som ikke en logitech box gjør da ?

    Og streamingen på Deven kan ikke bli enklere en den er nå med bra kvalitet

    Og ikke nok med det Cremona M har nå 130 stemmer :) :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn