Devialet D-Premier - Første USA omtale

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Første USA omtale av denne forsterkeren er rett rundt hjørnet.
Jeg er spent på hva Tone Audio mener om den :)

http://www.tonepublications.com/spotlight/devialet-d-premier-integrated-amplifier/

Det som virker meget interessant er følgende:
"Analog input 2 can be set as phono 2, but thats not a customizable input. If you email them, Devialet engineers will create and post a file that perfectly matches the electrical characteristics of your individual cartridge you can download, save to your SD card and update when you power up the D-Premier."

Mvh,
Olav

charliefoxtrot

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.08.2009
Antall liker
63
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Anmeldes av Lasse Svendsen i siste utgave av Lyd & Bilde nå.

Skjønner ikke at dette produktet ikke avstedkommer mer buzz her inne.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Den erstatter tross alt både en da-konverter, riaa-forsterker, pre-amp og effekt-amp. 105.000 ligger den på i Norge. Om den holder det den lover er det jo veldig billig!

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
73.063
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
tore_v1 skrev:
Den erstatter tross alt både en da-konverter, riaa-forsterker, pre-amp og effekt-amp. 105.000 ligger den på i Norge. Om den holder det den lover er det jo veldig billig!
joa :D

Ref210

Medlem
Ble medlem
04.04.2009
Antall liker
3
Hei.

Jeg fikk denne i hus for 1 måned siden. Jeg bærte ut 100 kg utstyr og en haug med kabler, og erstattet med dette smykket. Tro meg, denne spiller helt utrolig.

mvh
Per Åge

charliefoxtrot

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.08.2009
Antall liker
63
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Lyd & Bilde-testen foreligger digitalt allerede: http://www.lydogbilde.no/test/devialet-d-premier

Devialet er banebrytende teknologisk. Nesten et paradigmeskifte. Hele verdens HIFI-presse tar bølgen for dens lydgjengivelsesevner.

http://www.avguide.com/review/the-devialet-d-premier-integrated-ampdac-hifi-75

http://www.6moons.com/audioreviews/devialet/1.html

Dyr? Bryter man ned prisen på funksjonaliteten og komponentene den huser, så er ikke det dyrt i det hele tatt sammenlignet med mye annet.

Du må da være en av de første privatpersonene som har den i hus.

Del gjerne noen inntrykk.

Ref210

Medlem
Ble medlem
04.04.2009
Antall liker
3
Hei.

Ja, jeg tror jeg var førstemann i Norge denne gangen. Jeg hadde monoblokker og tilhørende preamp til den nette sum av 300 lapper. Jeg stilte meg spørsmål, må det være så dyrt, må jeg ha så mange kabler, må jeg ha så mange rør??? Har vel aldri funnet en "integrert" forsterker som helt har klart å erstatte det jeg hadde - inntil Devialet. Den har uante krefter, den spiller helt nøytralt, klarhet får en ny mening. Basskontroll er det beste jeg noensinne har hørt, dynamikk ihvertfall noe av det beste jeg har opplevd. Det finnes sikkert enda bedre utstyr der ute, men til denne prisen? Jeg tviler.
Den har ganske heftig software innabords, - dette medfører at du kan rekonfigurere en masse funksjoner. F.eks. så kan du gjøre en inngang om til en utgang, du kan tilpasse RIAA inngang til forskjellige pickup (kommer), du kan kjøre som monoblokker o.s.v
Ny software laster du ned på nettet, overfører på en SD-brikke som du setter i forsterkeren og tar en omstart. Siste oppgradering endret blant annet peak-power fra 800W til 2200 Watt (dette i software!)
Artig sak, og det gjør jo ikkenoe at den er så lekker ?

mvh
Per Åge

N

nb

Gjest
Snasen sak, men jeg ser ikke helt hva revolusjonen og det banebrytende består i. Fra hva jeg leser av omtalene så ser jeg ikke helt hva denne saken kan som ikke en nesten hvilkensomhelst snurrerundtreciever kan, med et mulig unntak for konfigurering av RIAA-inngangen. Det ser også ut til å være en del ting som snurrerundtsaker kan som denne ikke kan (innebygget romkorreksjon, USB-inngang, multisone avspilling, multikanalstøtte,videoswitching og videoskalering for å nevne noe).

Før noen påstår det så har jeg altså ikke påstått at en snurrerundtsak låter like bra som Devialet sikkert gjør. Men jeg klarer ikke å få øye på hva som er det revolusjonerende her. Et mer relevant spørsmål er vel heller hvorfor ikke noen har gjort dette for lenge siden.

Men bevares, som sagt en snasen sak.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.794
Torget vurderinger
35
Ref210 skrev:
Hei.

Ja, jeg tror jeg var førstemann i Norge denne gangen. Jeg hadde monoblokker og tilhørende preamp til den nette sum av 300 lapper. Jeg stilte meg spørsmål, må det være så dyrt, må jeg ha så mange kabler, må jeg ha så mange rør??? Har vel aldri funnet en "integrert" forsterker som helt har klart å erstatte det jeg hadde - inntil Devialet. Den har uante krefter, den spiller helt nøytralt, klarhet får en ny mening. Basskontroll er det beste jeg noensinne har hørt, dynamikk ihvertfall noe av det beste jeg har opplevd. Det finnes sikkert enda bedre utstyr der ute, men til denne prisen? Jeg tviler.
Den har ganske heftig software innabords, - dette medfører at du kan rekonfigurere en masse funksjoner. F.eks. så kan du gjøre en inngang om til en utgang, du kan tilpasse RIAA inngang til forskjellige pickup (kommer), du kan kjøre som monoblokker o.s.v
Ny software laster du ned på nettet, overfører på en SD-brikke som du setter i forsterkeren og tar en omstart. Siste oppgradering endret blant annet peak-power fra 800W til 2200 Watt (dette i software!)
Artig sak, og det gjør jo ikkenoe at den er så lekker ?

mvh
Per Åge
Du burde vel bytte nick snart ;D

Roy

toca

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2004
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Da var jeg nummer 3 ;D ;D

Jeg har bare en ting å si; forsterkeren- dac'en er fabelaktig. Kan kun annbefales ;D

charliefoxtrot

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.08.2009
Antall liker
63
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Se der var det buzz, ja. Den tråden har gått under radaren.

Dæggern, for en lekker sak.

Dere må få alt samlet i en vennetråd.

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Alabama: hva er beste måten å koble en Mac mini til Devialet?

Mvh Tom

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
nb skrev:
Snasen sak, men jeg ser ikke helt hva revolusjonen og det banebrytende består i. Fra hva jeg leser av omtalene så ser jeg ikke helt hva denne saken kan som ikke en nesten hvilkensomhelst snurrerundtreciever kan, med et mulig unntak for konfigurering av RIAA-inngangen. Det ser også ut til å være en del ting som snurrerundtsaker kan som denne ikke kan (innebygget romkorreksjon, USB-inngang, multisone avspilling, multikanalstøtte,videoswitching og videoskalering for å nevne noe).

Før noen påstår det så har jeg altså ikke påstått at en snurrerundtsak låter like bra som Devialet sikkert gjør. Men jeg klarer ikke å få øye på hva som er det revolusjonerende her. Et mer relevant spørsmål er vel heller hvorfor ikke noen har gjort dette for lenge siden.

Men bevares, som sagt en snasen sak.
Det er kombinasjonen av klasse A og klasse D som gjør den litt spesiell tror jeg. Man henter det beste fra to forsterkerteknologier og får et produkt som måler ekstremt bra som samtidig leverer mye krefter, utvikler lite varme og er liten og nett. Oppgradering via software er heller ikke vanligdags, selv om det ikke er noe nytt (NAD har det samme).

Om den låter noe bedre enn f.eks en topp DIY Buffalo DAC, passiv pre og en god klasse D forsterker (f.eks toppmodellen av Hypex), det er jeg dog langt ifra sikker på. Kanskje, kanskje ikke. Men man får i alle fall et toppprodukt i en boks.

N

nb

Gjest
orso skrev:
Det er kombinasjonen av klasse A og klasse D som gjør den litt spesiell tror jeg. Man henter det beste fra to forsterkerteknologier og får et produkt som måler ekstremt bra som samtidig leverer mye krefter, utvikler lite varme og er liten og nett.
Ok, det er forsåvidt noe nytt.

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Sting skrev:

Mvh Tom
Enn så lenge kobler jeg Devialet opp mot mac med en Hegel H2 i mellom. Denne konverterer fra usb til spdif og reklokker signalet. Stort løft sammenlignet med direkte optisk oppkobling. Jeg tenkte lenge på om jeg skulle anskaffe meg en firewire sak fra Weiss, men etter sommeren blir Devialet oppgadert med en WiFi enhet som vil gjøre det mulig å streame direkte fra mac uten kabelstyr. I følge produsenten beste løsning :)

Devialet mp hørres. Ord blir fattige! Paradigmeskifte er meget beskrivende for en opplever musikk på en helt ny måte. Klarhet, balanse, dynamikk, bass, detaljer, mikro detaljer, dybde, høyde, 3D følelse, nærhet, ektehet, oppløsning....osv.

Mvh,
Olav Larsen

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Takker for svar! Litt skeptisk til trådløs overføring med Hirez materiale, hadde mye dropouts med Transporter men dette blir forhåpentligvis bedre. Frister ganske mye med bare en boks. Må definitivt få hørt på denne, ikke mange komponenter som har fått så mye skryt :)

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Sting skrev:
Takker for svar! Litt skeptisk til trådløs overføring med Hirez materiale, hadde mye dropouts med Transporter men dette blir forhåpentligvis bedre. Frister ganske mye med bare en boks. Må definitivt få hørt på denne, ikke mange komponenter som har fått så mye skryt :)
Grunnen til å denne WiFi biten ikke var installert i utgangspunktet har med at Devialet ville utvikle noe trådløst som var godt nok. Det mener de selv å ha fått til nå. Skal holde deg oppdatert :)

Mvh,

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
AlabamaRodeoStar skrev:
Sting skrev:

Mvh Tom
Enn så lenge kobler jeg Devialet opp mot mac med en Hegel H2 i mellom. Denne konverterer fra usb til spdif og reklokker signalet. Stort løft sammenlignet med direkte optisk oppkobling. Jeg tenkte lenge på om jeg skulle anskaffe meg en firewire sak fra Weiss, men etter sommeren blir Devialet oppgadert med en WiFi enhet som vil gjøre det mulig å streame direkte fra mac uten kabelstyr. I følge produsenten beste løsning :)

Devialet mp hørres. Ord blir fattige! Paradigmeskifte er meget beskrivende for en opplever musikk på en helt ny måte. Klarhet, balanse, dynamikk, bass, detaljer, mikro detaljer, dybde, høyde, 3D følelse, nærhet, ektehet, oppløsning....osv.

Mvh,
Olav Larsen
Sier jo litt om att Hegel HD2 er ganske bra som USB/SPDIF konverter også dette da. ;D

mvh

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Setter pris på det AlabamaRodeoStar! Hadde jo vært best å slippe en konverter uten at det går ut over lyden selvfølgelig. Kan det være den får Airplay?

mvh Tom

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Imperial skrev:
AlabamaRodeoStar skrev:
Sting skrev:

Mvh Tom

Mvh,
Olav Larsen
Sier jo litt om att Hegel HD2 er ganske bra som USB/SPDIF konverter også dette da. ;D

mvh
Det har du helt rett i, Imperial! :)
Om trådløst blir den beste løsningen med tanke på lyd vil vise seg. På nettsidene til Devialet stør det følgende:

Mvh,
Olav

Vedlegg

Topp Bunn