Jeg har ikke hørt Devaliet så sånn sett skal jeg ikke uttale meg bombastisk. Det er jo en litt spesiell løsning hvor klasse A og D kombineres. Det kan godt være den låter himmelsk. Grunnen til at jeg anbefaler deg å beholde Wavac er min egen erfaring med transistorforsterkere vs. rørforsterker. Jeg har hatt en god del av førstnevnte sorten og selv om man kan få til mye godlyd med en klasse AB eller klasse A, er det i mine ører alltid noe som mangler. Klangmessig har jeg til gode å høre en transistorforsterker som fikser det med troverdig klang på en godkjent måte for mine ører. I tillegg synes jeg transene har en tendens til å forsterke de mindre heldige sidene ved digitalmediet. Mindre gode digitale innspillinger låter liksom enda mindre bra gjennom en transe. Noen vil sikkert kalle dette for en transparent og avslørende karakter, men jeg er nå ikke helt sikker. Først nå med en ARC Ref 75 røreffektforsterker føler jeg at jeg har fått det jeg har savnet med transeforsterkere. Og det er mulig å spille de fleste album uten at det låter piggtråd i noe tilfelle.
Når du prøver ut APL DAC-S vil du få en indikasjon på om volumkontrollen på Wavac'en er en begrensende faktor. Jeg har hatt nevnte DAC og den er bra, bedre enn typiske DAC'er i prisleiet rundt 15-20k i mine ører. Når det er sagt er DSD-S et godt hakk bedre, men her er det jo også en prisforskjell inne i bildet.
Vet ikke helt om Shino har norsk importør, du må kanskje prøve ebay eller tysk forhandler eller lignende. Mener den ligger rundt 4000$.