Det Verminske hjem

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    sorgenfri

    Gjest
    ^ Hei Vermin, og god jul, og godt nyttår!

    Noob spm fra meg: hvorfor to armer?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    ^ Hei Vermin, og god jul, og godt nyttår!

    Noob spm fra meg: hvorfor to armer?

    God Jul og Godt Nyttår Sorgen :)

    Hvorfor ikke? ;)
    Noe må man pusle med, og hovedgrunnen er vel og få veldig forskjellige "lyder" utav disse to. Så man kan komme nærmere "pose og sekk".
     
    • Liker
    Reaksjoner: BHO
    S

    sorgenfri

    Gjest
    OK, så den ene stiften er bra på rock ,mens den andre er best på Electronica?

    2 forskjellige i en spiller?

    bare le, men en vet ikke får en har spurt :)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    OK, så den ene stiften er bra på rock ,mens den andre er best på Electronica?

    2 forskjellige i en spiller?

    bare le, men en vet ikke får en har spurt :)

    Helt riktig sorgen, men det ligger faktisk vel så mye i armens egenskaper.
    Kuzma er overlegen på rock uansett hvilken stift, men Triplanar har noen kvaliteter ellers i lydbildet som er svært så besværende og imponerende, bare på en litt annen måte :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Takk for svar! Har aldri hatt penger til slikt utstyr, og da er det ikke noe poeng i å dra til en butikk for å lytte til det heller...

    Finner det best å sende alle mine penger opp til Bjørnevatn i enda noen år.. Men når de er ferdige med meg da!


    Takk igjen! Er STOR fan av ditt anlegg
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    OK, så den ene stiften er bra på rock ,mens den andre er best på Electronica?

    2 forskjellige i en spiller?

    bare le, men en vet ikke får en har spurt :)

    Helt riktig sorgen, men det ligger faktisk vel så mye i armens egenskaper.
    Kuzma er overlegen på rock uansett hvilken stift, men Triplanar har noen kvaliteter ellers i lydbildet som er svært så besværende og imponerende, bare på en litt annen måte :)
    Godt å høre det ikke bare var meg, har opplevd det samme, med andre armer og pu'er en du har.
    Ene "oppsettet" sitter som en kanon på rock, andre er bedre på stort sett allt annet. Matching og atter... :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.750
    Antall liker
    59.078
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg forstår det sånn at du har erfart at SME og Soundsmith passer dårlig sammen(?).
    Hva skjedde?

    Mvh
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Jeg forstår det sånn at du har erfart at SME og Soundsmith passer dårlig sammen(?).
    Hva skjedde?

    Mvh
    Ja, hos meg låt dette for innesluttet og med overdreven bass uten definisjon. Men utelukker ikke at denn kombinasjonen vil fungere strålende i ett "lyst" oppsett.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Sjekket du kompatibilitet i forhold til stivhet i oppheng og vekt/ resonansfrekvens på Soundsmith/SME kombinasjonen? Forklaringen kan kanskje ligge der?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Sjekket du kompatibilitet i forhold til stivhet i oppheng og vekt/ resonansfrekvens på Soundsmith/SME kombinasjonen? Forklaringen kan kanskje ligge der?
    Absolutt en mulighet, men somsagt, det finnes nok andre som liker denne lyden og
    hvor det passer inn :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.750
    Antall liker
    59.078
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for info.
    Helt enig med deg.
    Alle vil ikke ha samme lyd som ideal. Bra er det.
    Dessuten er det dette med matching i anlegget som du sier.

    Mvh
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Sjekket du kompatibilitet i forhold til stivhet i oppheng og vekt/ resonansfrekvens på Soundsmith/SME kombinasjonen? Forklaringen kan kanskje ligge der?
    Jeg har sjekket kompatibilitet, med originale soundsmith skruer ligger resonansfrekvensen på rundt 9Hz mener jeg, ca..
    jeg har ikke veid skruene men tror de er sammen med fingerlift rundt 1 gram. Jeg har soundsmith ez mount settet med skruer til pu i forskjellige vektklasser og materialer og den letteste på 1,04 gram havner i en SME 309 med alu armrør på 8,47 Hz.

    Jeg prøvde Aluskruene på Soundsmith Boheme/SME 309 kombinasjon og frekvensen havner der på 8,27Hz.
    Jeg vet at HT mine er spesielt kilne og vare for forandringer, men forskjellen mellom de originale,foretrukne skruene og aluskruene fra soundsmith er påtagelig.

    Med sistnevnte ble det for frempå og mangler schwong i bassen...

    føler meg litt nerdete nå, men det er sant, både det jeg skriver og at jeg er nerd:cool:
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Sjekket du kompatibilitet i forhold til stivhet i oppheng og vekt/ resonansfrekvens på Soundsmith/SME kombinasjonen? Forklaringen kan kanskje ligge der?
    Jeg har sjekket kompatibilitet, med originale soundsmith skruer ligger resonansfrekvensen på rundt 9Hz mener jeg, ca..
    jeg har ikke veid skruene men tror de er sammen med fingerlift rundt 1 gram. Jeg har soundsmith ez mount settet med skruer til pu i forskjellige vektklasser og materialer og den letteste på 1,04 gram havner i en SME 309 med alu armrør på 8,47 Hz.

    Jeg prøvde Aluskruene på Soundsmith Boheme/SME 309 kombinasjon og frekvensen havner der på 8,27Hz.
    Jeg vet at HT mine er spesielt kilne og vare for forandringer, men forskjellen mellom de originale,foretrukne skruene og aluskruene fra soundsmith er påtagelig.

    Med sistnevnte ble det for frempå og mangler schwong i bassen...

    føler meg litt nerdete nå, men det er sant, både det jeg skriver og at jeg er nerd:cool:
    Bra jobba ogla! ;)
     

    mana

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Innlegg
    655
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Sjekket du kompatibilitet i forhold til stivhet i oppheng og vekt/ resonansfrekvens på Soundsmith/SME kombinasjonen? Forklaringen kan kanskje ligge der?
    Jeg har sjekket kompatibilitet, med originale soundsmith skruer ligger resonansfrekvensen på rundt 9Hz mener jeg, ca..
    jeg har ikke veid skruene men tror de er sammen med fingerlift rundt 1 gram. Jeg har soundsmith ez mount settet med skruer til pu i forskjellige vektklasser og materialer og den letteste på 1,04 gram havner i en SME 309 med alu armrør på 8,47 Hz.

    Jeg prøvde Aluskruene på Soundsmith Boheme/SME 309 kombinasjon og frekvensen havner der på 8,27Hz.
    Jeg vet at HT mine er spesielt kilne og vare for forandringer, men forskjellen mellom de originale,foretrukne skruene og aluskruene fra soundsmith er påtagelig.

    Med sistnevnte ble det for frempå og mangler schwong i bassen...

    føler meg litt nerdete nå, men det er sant, både det jeg skriver og at jeg er nerd:cool:
    Bra jobba ogla! ;)
    Her e der ogler i mosen må være en skrue løs en plass :)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Godt Nyttår folkens!
    Kvelden ble feiret med en god film og noe godt i glasset med madammen hjemme på sofaen, men nå har jo jeg en klausul på at søndagen er "min".
    1.Nyttårsdag er en søndag i kalenderen min iallefall, så da fikk jeg fiklet litt igjen.
    Audio Techninca AT33PTG/II må være det største røverkjøpet i audioverden noensinne, den presterer klokkeklart nesten uansett hvor man putter den, og spesielt i TriPlanar armen er ikke denne langt unna de beste vdh.
     

    Vedlegg

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.358
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kult !
    hvilken modell kjøpte du?
    koblet til pc....
    mvh
    Leif
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    kult !
    hvilken modell kjøpte du?
    koblet til pc....
    mvh
    Leif

    Dette: Portable 500x 2MP USB 8 LED Digital Microscope Endoscope Magnifier Video Camera | eBay

    Koblet til PC med USB, programvaren som følger med kan brukes til og sette opp hjelpelinjer og måle vinkler, avstander osv. Svært genialt
    Etter flere kontrollmål klarte jeg og finne ut at jeg lå spot on "by-ear" på Colibri og litt lavt på Grasshopper.

    Takk for tips, skal bestilles i dag;)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.173
    Antall liker
    32.868
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    uffja, dyrt var det, men må man, så må man.
    Bestilte jeg også, takk for tips.:)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ingenting og si på prisen nei!
    Driver og eksperimenterer med og justere azimuth med denne, justerer parallelt med speil gjennom mikroskop i front. Kontrollerer med øre og voltmeter.

    Det krever litt tilvenning før man får gode nok bilder, men det er svært lærerikt. Dessuten så jeg hvor effektiv "gele-puta" jeg bruker til rensing av stiften faktisk er.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    kult !
    hvilken modell kjøpte du?
    koblet til pc....
    mvh
    Leif
    Dette: Portable 500x 2MP USB 8 LED Digital Microscope Endoscope Magnifier Video Camera | eBay

    Koblet til PC med USB, programvaren som følger med kan brukes til og sette opp hjelpelinjer og måle vinkler, avstander osv. Svært genialt
    Etter flere kontrollmål klarte jeg og finne ut at jeg lå spot on "by-ear" på Colibri og litt lavt på Grasshopper.
    Hei. Har maken(tror jeg) liggende, men husker jeg slet med fokusering (helt sikkert et brukerproblem😲). Ser ut som det er Colibri på nålefana☺
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ingenting og si på prisen nei!
    Driver og eksperimenterer med og justere azimuth med denne, justerer parallelt med speil gjennom mikroskop i front. Kontrollerer med øre og voltmeter.

    Det krever litt tilvenning før man får gode nok bilder, men det er svært lærerikt. Dessuten så jeg hvor effektiv "gele-puta" jeg bruker til rensing av stiften faktisk er.
    Vilken metod kör du med Vermin när du kontrollerer azimuth med voltmeter? Fremer sin?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ingenting og si på prisen nei!
    Driver og eksperimenterer med og justere azimuth med denne, justerer parallelt med speil gjennom mikroskop i front. Kontrollerer med øre og voltmeter.

    Det krever litt tilvenning før man får gode nok bilder, men det er svært lærerikt. Dessuten så jeg hvor effektiv "gele-puta" jeg bruker til rensing av stiften faktisk er.
    Vilken metod kör du med Vermin när du kontrollerer azimuth med voltmeter? Fremer sin?
    Uten og helt vite hva som en Fremers metode, så kjører jeg en testtone for hver kanal og måler V ut fra høytalerterminalene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn