Det aller verste...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det aller, aller verste man kan oppleve må vel være dette:

http://www.nettavisen.no/verden/article1117823.ece

Å miste ungen sin, og så få høre at det er mulig at hun er kidnappet av kyniske pedofile, kan man oppleve noe verre??

Det må være bedre å få et dødsbudskap enn dette, å sitte hjelpeløs og bare vente og ikke vite… annet enn at ungen din kanskje lider, pines, tortureres og, om hun overlever, vil bli ødelagt for livet av kyniske, onde mennesker som ser på unger som leketøy og salgsvarer. Denne typen mennesker bør sperres inne og aldri, ALDRI slippe ut. At man vet at kjente pedofile turer på på denne måten uten å stoppe dem er rett og slett forferdelig. Hvorfor skal de få en ny sjanse til å utsette unger for overgrep om de har gjort det før? Her synes jeg at preventive hensyn må telle mer enn hensynet til gjerningsmannen, enkelte har ingenting ute i samfunnet å gjøre, de fortjener ikke en sjanse til om de tidligere har utnyttet barn på denne måten.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Heilt enig.

Det er ikke alle som er verdig en sjanse til! Noen ganger må preventive hensyn gå foran.
Livsvarig forvaring!

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Uenig, selv om det naturligvis er det mest naturlige å tenke. Men, straffen bør være så hard som mulig uten å ty til livsvarig fengsel eller dødsstraff. Det eneste aberet blir når psykologer og andre eksperter forteller at pedofile mer eller mindre aldri blir friske igjen, da kan man spørre seg. Uansett, en helt usannsynlig forferdelig sak. Tenk på alle de andre sakene som ikke får spalteplass. Dette burde være pri 1 hos alle lands politistyrker. Personlig driter jeg i om noen smugler dop så lenge dette foregår, litt forenklet sagt, vel å merke.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Når det dreier seg om pedofili og grov mishandling av barn, så kan det brukes så harde straffemetoder som helst for min del. Amputasjon av alle lemmer kunne vært en grei start.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg tror at å ”omvende” pedofile er omtrent like vanskelig som å ”omvende” homofile.(ikke at det er noe mål, men det er jo noen som prøver…) Selv om pedofili mest sannsynlig er tillært, mens homofili vel mest trolig er medfødt, så tror jeg dette er vanskelig å endre. En annen ting er jo at det går jo an å være pedofil, uten noen gang å forgripe seg på noen, men de som er så kyniske som disse udyrene, de ser jeg rett og slett ikke håp for. Og skal vi virkelig være villige til å ofre ett, to, 100, 1000.. unger for å gi de pedofile en ny sjanse? For det er jo det vi gjør når vi slipper disse ut igjen i samfunnet. Hard straff har vel liten effekt, det er det å holde disse unna unger som er poenget, de kan gjerne sendes til en øde sydhavsøy for den del, bare de ikke får tilgang på flere unger.

Denne ene saken har fått stor oppmerksomhet, mens mange andre barn lider samme skjebne. Men det som er ”bra” er at dette nå får fokus, for om politiet nå røsker opp i disse miljøene vil de nok også avdekke andre saker. Enig i at dette burde vært prioritet nr 1, det meste annet blir bagateller mot dette.

Jeg er i alle fall ikke villig til å sette mine døtres fremtid på spill for at pedofile overgripere skal få en sjanse til, det tror jeg ikke mange andre er heller.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Problemet begynner jo når noen synes noe annet er verre enn pedofili. Skal de også straffes for evig tid og sendes til et øde sted? Og, man kommer jo ikke unna de samme argumentene som man bruker mot dødsstraff; hva hvis man tok feil mann, noe som har skjedd noen ganger. Nei, ikke lett dette her.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
563
Sted
Stockholm
Jeg får skikkelig vondt når folk kan være så grusomme.. :-\

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
MaHa skrev:
Problemet begynner jo når noen synes noe annet er verre enn pedofili. Skal de også straffes for evig tid og sendes til et øde sted? Og, man kommer jo ikke unna de samme argumentene som man bruker mot dødsstraff; hva hvis man tok feil mann, noe som har skjedd noen ganger. Nei, ikke lett dette her.
De som gjør verre ting enn dette bør vel også oppbevares et sted.
Straffen er vel heller ikke så hard her, man kan leve helt greit, det er ikke meningen at man skal lide, men de skal holdes UNNA, det er hele poenget ikke hevn.
Alternativet vet vi jo, hvorfor er disse forbryternes rettigheter viktigere enn uskyldige ungers rettigheter, det er jo rett og slett å sette en svak og en sterk gruppe opp mot hverandre og la den sterke vinne.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
slike folk gjør meg egentlig bare kvalm!! ser ingen grunn til å slippe slike løs, et barns ødelagt liv er et for mye.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Komponenten skrev:
Selv om pedofili mest sannsynlig er tillært, mens homofili vel mest trolig er medfødt, så tror jeg dette er vanskelig å endre.
Kan du si noe mer om dette?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
SOEDAL skrev:
Komponenten skrev:
Selv om pedofili mest sannsynlig er tillært, mens homofili vel mest trolig er medfødt, så tror jeg dette er vanskelig å endre.

vet ikke om dette var det du er ute etter, men dette sto nå på wikipedia:
Forskjellige teorier har blitt fremholdt om hva som er årsaken til at noen interesserer seg for å ha seksuell omgang med barn. Noen tenker seg at de pedofile føler at de gjennom et seksuelt forhold til et barn kan få en form for kjærlighet som de selv manglet som barn. Dette er noe som har blitt fremholdt innen psykoanalyse. Noen har forsøkt å finne årsaken i evolusjonære og biologiske faktorer. Noen har tenkt at pedofile har vanskelig for å omgås voksne og derfor utøver sin seksualitet med barn. Enda noen forskere ser på pedofili som en seksualisert aggresjon.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
SOEDAL skrev:
Komponenten skrev:
Jeg vet egentlig ikke, men jeg bare antar det. Grunnen er rein logikk. Det er normalt for kvinner å like menn, og omvendt. Men mennesket er en komplisert mekanisme og det virker ikke ulogisk at dette fra tid til annen kan bli snudd så man foretrekker en av samme kjønn. Jeg så en gang et program på Tv om dette, hvor de hevdet at om moren ble utsatt for sterke følelsesmessige opplevelser på visse tider i svangerskapet kunne dette påvirke hormonproduksjonen overfor fosteret og det kunne føre til homofili, transseksualitet og lignende. Det er også eksempler på at det som skulle bli til gutter ikke får tilført de riktige hormonene og derfor blir de faktisk født som jenter, med guttekromosomer, for tidlig i fosterutviklingen er fostrene like, før hormoner kommer inn og styrer utviklingen hver sin vei.
Men pedofili, det er ikke naturlig for verken kvinner eller menn. Det er så unaturlig som det kan bli, der den ene parten ikke har forutsetninger til å skjønne hva som foregår, det kan aldri bli et normalt frivillig forhold mellom to likeverdige personer.
Jeg tror også at veldig mange pedofile selv er utsatt for overgrep som barn, og at dette styrer dem inn på dette sporet. En del har nok problemer med å forholde seg til voksne, og ser unger som en svakere og tryggere part som de lettere kan dominere og kontrollere. Dette er hva jeg tror, uten at jeg har noe mer vitenskapelig å slå i bordet med.
Uansett, pedofili kan aldri bli akseptabelt i et sivilisert samfunn, fordi det er å utsette unger for noe de ikke selv kan ta stilling til og vite konsekvensen av. Og det vi ser i dag er tragedier og overgrep gjennomført av kyniske mennesker som kun tenker på egen fornøyelse eller penger, og ikke har respekt for andre menneskers liv.
Det finnes nok også en del andre med denne legningen som lever i det skjulte og aldri forgriper seg på noen, men de mest kyniske, de er til stor fare for uskyldige unger og burde holdes unna så de ikke kan gjøre mer skade enn de allerede har gjort.

Topp Bunn