Destinys stereo for avspilling av god musikk mk 2.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    jabbalabba skrev:
    Endelig i hus :)
    Kom gjerne med inntrykk selv om de er "ferske", innspilningstiden er jo fryktelig lang på Dyn.
    Så blir lenge å vente hvis de skal bli innspilt først.
    Gjerne noen bilder og :D
    Ferske inntrykk skal komme ;)

Destiny.. :)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    Gratulerer med nye høyttaler! Innspilling, schminnspilling! Spill og kos deg, så går det av seg selv! :)
    Takker Dazed :) Jeg skal spille og kose meg, den saken er klar... vet jo at de bare blir bedre og bedre ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Ett par bilder som vi kan trøste oss med intil det forligger en lytterapport ? :)

/jan
    Bilder skal vi få til JanR ;)

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Fredrikstad
    Har sansen for Dynaudios enkle, og rene "no nonsens" design. Lekkert Mr. Bear.

Skal bli en glede å få lagt ørene til dem.

Nok en gang gratulerer. ;)

/Rubyred

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1

De er ikke like dritlekre som Focus 110, men jeg satser på at jeg vinner en del rent lydmessig med at bassen har litt bedre rekkevidde nedover, og er litt mer presis.

Av det jeg har lest så skal 160 være enda mer homogen enn 140 er, og bassen skal være enda litt tightere og hurtigere :) detta kan bli spennende etterhvert ja ;D

Førsteinntrykk av en rå 160 kommer i morra kveld.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    Rubyred skrev:

Skal bli en glede å få lagt ørene til dem.

Nok en gang gratulerer. ;)

/Rubyred
    Takker og bukker Røde Rubin :) Vi satser på at du får en rålytt til uka, og dermed kan følge den lydmessige utviklinga på høyttaleren.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.080
    Torget vurderinger
    1
    Ser unektelig pene ut, de Dynaudioene.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    Lagga skrev:
    JanR skrev:
    Rubyred skrev:

/jan
    Rent og pent design ja, og lyd som matcher, gratulerer!

Vennlig hilsen

Morten
    Takker så meget Lagga, de jo litt flotte da ;D nå som høsten faller på og Dynaudioene får rusla x antall timer får dere ta en tur til Destinys hule ;)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Ser unektelig pene ut, de Dynaudioene.
    Takker og bukker så meget bjornh :) jeg syns vel egentlig at det alltid har ost kvalitet av kabinettene til Dynaudio.

Det er som alltid meget godt håndverk.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.429
    Torget vurderinger
    10
    Destiny skrev:

De er ikke like dritlekre som Focus 110, men jeg satser på at jeg vinner en del rent lydmessig med at bassen har litt bedre rekkevidde nedover, og er litt mer presis.

Av det jeg har lest så skal 160 være enda mer homogen enn 140 er, og bassen skal være enda litt tightere og hurtigere :) detta kan bli spennende etterhvert ja ;D

Hva slags stativer bruker du på dine Focus 160?

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Du verden Bjørn! Bare å gratulere da ;) Gleder meg til å låne øre til dem ;D

mvh
    lassemann

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    K.H. skrev:
    Destiny skrev:

Hva slags stativer bruker du på dine Focus 160?
    Det er Target R4, men nå kunne jeg tenkt R6 som er enda litt grovere.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    lassemann skrev:

mvh
    lassemann
    Det skal vi få til Lasse ;) kanskje du kan ta en tur sammen med Trond på Torsdag?

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    atonal skrev:
    Pen finish på de der :) Har du sand i Target`ene?
    De kommer ferdig fyllt med en spesiell type sandblanding. Bare synd at de ikke finns å kjøpe lenger.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1

Noen kjappe lytteinntrykk av en helt rå Dynaudio Focus 160: Diskanten bare er der uten å bli lagt merke til, ingen ulyder ingen sibilanter som stikker av ;D veldig bra.

Mellomtonen er stor og med masse rominformasjon, virker allerede nå litt mer rytmisk enn blodferske dynaudior pleier å være.

Bassen kan muligens virke en smule strammere/hurtigere enn 140, men det er nok litt for mye nivå uten å plugge porten her hos meg.

Høyttaleren virker å være homogen, henger sømløst sammen fra topp til bunn. Men jeg vet at Dynaudio trenger 300Timer+ så det er bare å spille musikk og glemme analysering av lyd en god stund fremover.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Destiny skrev:
    lassemann skrev:

mvh
    lassemann
    Det skal vi få til Lasse ;) kanskje du kan ta en tur sammen med Trond på Torsdag?

Skulle så gjerne det, men langhelg i Hemsedalsfjella er planlagt og kjøreturen starter torsdag etter jobb.. Kommer sterkt tilbake over helga kanskje? Forøvrig en nydelig høyttaler Bjørn ;)

mvh
    lassemann

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    lassemann skrev:
    Destiny skrev:
    lassemann skrev:

mvh
    lassemann

Skulle så gjerne det, men langhelg i Hemsedalsfjella er planlagt og kjøreturen starter torsdag etter jobb.. Kommer sterkt tilbake over helga kanskje? Forøvrig en nydelig høyttaler Bjørn ;)

mvh
    lassemann
    Da finner vi en ny dag lasse, du er jo tross alt dynaudio mann selv, og er da selvskreven på en lytt ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    Da må jeg takke Rubyred og RoDa for hyggelig besøk (som vanlig) De ville høre hva blodferske Dynaudio Focus 160 kunne by på, og de virket veldig begeistret begge to ;D

Rubyred sa noe som jeg selv tenkte, råe Focus 160 spiller bedre enn innspillte Focus 110 :eek:

Jeg mener det må være et stort potensialet i disse høyttalerne, noe de besøkende var enige i.

Som vanlig møtte gutta opp med ny og spennende musikk som må handles inn :)

Det som var litt rart var at ingen av gutta ropte på vinyl :eek: det var vel et tegn på at de syns Hegel CD Spillern klarte seg bra det da.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for en hyggelig kveld begge to.
    Focus 160 virker såpass at det kan høres ut som Dynaudio har skutt seg selv i foten og bør oppgradere de høyere seriene fort som F ... ;D

Kom hjem, fyrte opp anlegget for å høre litt og tenkte ... "Faen, vi glemte å høre på vinyl!!!"

Snakkes
    :) R

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Takk for en hyggelig kveld begge to.
    Focus 160 virker såpass at det kan høres ut som Dynaudio har skutt seg selv i foten og bør oppgradere de høyere seriene fort som F ... ;D

Kom hjem, fyrte opp anlegget for å høre litt og tenkte ... "Faen, vi glemte å høre på vinyl!!!"

Snakkes
    :) R
    Vi får ta vinylen neste gang RoDa ;) takk for platene forresten :)

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Fredrikstad
    Takk for i går guttær. Hyggelig som vanlig

Vil si meg enig i RoDa`s betraktninger. Her har Dynaudio gjort mye rett.
    Dette er den beste Dynaudio du har hatt i hus til nå.

Viktig å ta med at Hegel cd spilleren var for meg ukjent, og betraktningene også gjelder for denne.
    Hvilke av de to som gjorde mest av seg vites ikke, men de trivdes i hverandres selskap.

Dropper alle HiFi flosklene, og vil si det spiller musikalsk.

Skal bli artig å følge innspillingen av denne HT.

Imponerende Mr. Bear. Imponerende....

Nå er det bare å gi de 300 - 500 timer musikk ;)

Prekæs.

/Rubyred

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    Rubyred skrev:
    Takk for i går guttær. Hyggelig som vanlig

Vil si meg enig i RoDa`s betraktninger. Her har Dynaudio gjort mye rett.
    Dette er den beste Dynaudio du har hatt i hus til nå.

Viktig å ta med at Hegel cd spilleren var for meg ukjent, og betraktningene også gjelder for denne.
    Hvilke av de to som gjorde mest av seg vites ikke, men de trivdes i hverandres selskap.

Dropper alle HiFi flosklene, og vil si det spiller musikalsk.

Skal bli artig å følge innspillingen av denne HT.

Imponerende Mr. Bear. Imponerende....

Nå er det bare å gi de 300 - 500 timer musikk ;)

Prekæs.

/Rubyred
    Hvis det fortsetter å spella sånn som det gjør, blir innspillingen en dans på roser ;D

Prekas ;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Man må jo tenke litt tanker, for uten å tenke tanker kommer man ikke noen steder. :)
    Etter å ha tenkt noen tanker så tenker jeg følgende:
    - Jeg vil putte litt ønsker i innspillingsbrønnen, noen ting jeg håper og tror endrer seg i løpet av de noenhundre timene.

• Bassen. Herlig kraftig og med tøft trøkk. Men er den kanskje litt i overkant og litt unyansert? Dette er ting som løsner i løpet av innspillingstiden og som jeg tror vil gjøre bassen mer strenger og mindre dump. Slik at den skiller mer på måten den spiller bass i forhold til forskjellige innspillinger.
    • Stemmer. Herlig kroppslig og nær, akkurat som Dynaudio kan. Foreløpig savner jeg litt skjeggstubber, rasp, pust og spytt. Tror også det kommer med innspilling og vil gjøre opplevelsen enda nærere og mer detaljert.
    • Øvre mellomtone slash delefrekvens. Overraskende rolig og snill! De gamle (140ene, altså) var litt mer pågående her og kunne stikke av fra tid til annen på f.eks piano. Det gjør ikke 160ene, og spørsmålet er om det er mulig at de flesker litt mer på her uten å bikke over? En tøff balansegang, men jeg tror de kommer litt tettere og tøffere på med innspilling. Ikke nødvendigvis bra for de styggeste innspillingene, men det kan skape enda mer liv på de virkelig gode platene.
    • Topp, helt topp faktisk! Diskanten er helt i tråd med standard Dynaudio. Langt fra fremfus eller skrikende, bittelitt dempet og naturlig tilbakeholden men samtidig myk og detaljert. Her høres det ut som det har skjedd virkelige saker siden 140. Det lille jeg savner av detaljer i mellomtonen tror jeg kommer naturlig når diskanten også løsner og viser seg litt mer frem.
    • Når TO blir EN. Den virkelig store gode egenskapen synes jeg er at de to elementene i 160ene spiller som EN høyttaler, jeg kan ikke høre verken overgang mellom elementene eller at kassene er med og lager lyd. Dette kommer bare til å vokse gjennom timene, mistenker jeg. Tror også at høyttalerne blir enda mer åpne og at lyden slipper kassene enda mer.

Plasseringen din med laaangt til frontvegg og hodet tett på bakvegg gjør etter min mening to ting.
    Laaangt til frontvegg skaper et herlig lydbilde som (enten man vil eller ei) blir dypt som avstanden til veggen. Veldig kult!
    Tett på bakvegg gir en bassheving som er nødvendig siden høyttalerne (i alle fall i lyttestilling litt ut fra sidevegg) ikke får støtte nedover av plasseringen. Jeg synes du er heldig/dyktig og får hevingen der det er kledelig for både høyttalere og musikk.
    Men siden det er såpass med bass-støtte/heving så ville jeg - etter innspillingstiden - lekt litt med å prøve proppene bak for å se om det kan spille med større presisjon og strengelyd.

Som sagt så er dette saker som jeg tror endrer seg mye med innspilling, og det er kun tanker i hodet som ikke nødvendigvis skal legges så mye vekt på. ;)
    Men det er jo moro å tenke litt og ytre seg litt.
    Jeg synes det er jævli kult at du får til den lyden du får til med vanlige (umodda) produkter som kan kjøpes for vanligarbeiderlønning penger. Godt jobba!

snakkes :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.425
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Gratulerer så mye med Dynaudio Focus 160 :)
    Ser av de som har lyttet litt hos deg at her har fått deg super ht og som ennå ikke er innspilt, hvor ender dette Destiny ;D

gismo

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Fredrikstad
    Godt observert, og skrevet RoDa.

Er enig i dine betraktninger.
    Ved å lytte i lengderetningen av rummet, med HT langt vekk fra bakvegg, skaper en ilusjon av meget god dybde. Siden rummet er langt, og smalt begrenser lydbildet seg noe i bredden, men på en måte som ikke iriterer.
    Det spilte overraskende homogent allerede nå.

Destiny har forøvrig altid fått til godlyd fra standardkomponenter, uten å bruke uhorvelig mye penger. Kudos Destiny. 8)

Hadde ikke det store behovet for å spille vinyl som vanlig Destiny, og det er et meget godt tegn.

Fikk tak i Seasick Steve plata. Konge. ;)

/Rubyred

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    Ja nå skal de allerede overraskende gode Focus 160 få blåst seg i 200 timer, da tror jeg veldig mye har skjedd ;)

Men detta er et overraskende bra utgangspunkt, kan ikke huske noen Dynaudior som har vært så gode i rå tilstand. Jeg vet at alt RoDa nevner blir mye bedre med en godt innspillt Dynaudio.

Mens jeg har valgt å bruke propper i både 110 og 140, så er det ikke sikkert at de trengs i en ferdig innspillt 160, men det vil tiden vise.

At dere ikke gapa etter vinyl er jo et meget godt tegn for Hegel spellærn ;) Vi tar en ny evaluering rundt ca 100 timer, så hold evalueringsøra klare guttær ;)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    Gratulerer så mye med Dynaudio Focus 160 :)
    Ser av de som har lyttet litt hos deg at her har fått deg super ht og som ennå ikke er innspilt, hvor ender dette Destiny ;D

gismo
    Ja detta blir garantert veldig bra gismo ;D etter å ha hatt 7 par Dynaudio fra før så vet jeg at de forbedrer seg voldsomt når de er innspillt.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    Svinga innom Playcom i Østfoldhallen i sta, og det sto en del ny vinyl sia sist jeg var der!
    Litt skummelt for pengepungen, så man må trå litt varsomt ;) plukka meg to plater på vinyl i dag:
    og
    så nå blir det å nyte god musikk på ca 42 timers spillte Dynaudio Focus 160 ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn