Destinys stereo for avspilling av god musikk mk 2.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig selskap i dag Trond :) Alltid hyggelig og god kaffe og litt snop i skåla må til, selv om du har blitt utrolig flink til å holde igjen på snopet ;-) Det spiller veldig fint her ja, veldig med finesse og behagelig og rent (god oppløsning) kunne vel tenkt meg enda litt mere bånndrag og enda mere råskap, men litt begrennsing må det jo være i de knøttsmå boksene. Og som vanlig suverene bilder :) vi får ta en ny lytt snart :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Likte de bildene til Ruby veldig godt!
    Hyggelig å høre at Kong SAM funker.
    Råskap og bunndrag... Hadde ikke du en Rega DAC?
    Hvis ikke: Ta med min nedover?
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Likte de bildene til Ruby veldig godt!
    Hyggelig å høre at Kong SAM funker.
    Råskap og bunndrag... Hadde ikke du en Rega DAC?
    Hvis ikke: Ta med min nedover?
    . God kveld RoDa :) Rega dacen forsvant ut døra gett ;-) bestilt meg en ECD 1 dac nå sø ;-) bassen er egentlig utrolig bra til å komme fra to så små knøttehøyttalere.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Likte de bildene til Ruby veldig godt!
    Hyggelig å høre at Kong SAM funker.
    Råskap og bunndrag... Hadde ikke du en Rega DAC?
    Hvis ikke: Ta med min nedover?
    . God kveld RoDa :) Rega dacen forsvant ut døra gett ;-) bestilt meg en ECD 1 dac nå sø ;-) bassen er egentlig utrolig bra til å komme fra to så små knøttehøyttalere.
    Helt naturlig det Destiny;)
    ECD`n er mørk i "målet" han:cool:

    gismo
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Litt bilder fra et hyggelig besøk hos Destiny. Litt støv på kamera sensor, men det får gå.
    Forøvrig ny Elektrocompaniet DAC i hus. En hørbar forbedring fra sist.



















    God kaffe, og snop er en selvfølge hos Destiny.








    Et oversiktsbilde.





    /Ruby:)
     
    Sist redigert:

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Ser fint ut dette Destiny. Men jeg ser ikke så mye kabler. Har du fått løst det problemet du hadde der?
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Ser fint ut dette Destiny. Men jeg ser ikke så mye kabler. Har du fått løst det problemet du hadde der?
    Kabelproblemet kommer og går det rolfozzy ;-) men det spellærnte gæerrnt sø :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Litt bilder fra et hyggelig besøk hos Destiny. Litt støv på kamera sensor, men det får gå.
    Forøvrig ny Elektrocompaniet DAC i hus. En hørbar forbedring fra sist.



















    God kaffe, og snop er en selvfølge hos Destiny.








    Et oversiktsbilde.





    /Ruby:)
    Lekkert det Trond :) syns bildene ble veldig bra jeg! Og lyden er klart bedre med den nye dacen her hos meg, hadde RoDa innom her på kveldstid, og gutten ble dypt imponert forsto jeg. All time High var kommentaren ;-)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bra du tar bilder, Ruby, så kan jeg konsentrere meg om lytteinntrykk. ;)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Bra du tar bilder, Ruby, så kan jeg konsentrere meg om lytteinntrykk. ;)
    Har kjøpt et Nikon D2X som back up kamera. Solid sak, men oppdaget for seint at sensor trengte rens.
    Spellærn`te så pessgæli hos Destiny nå.:)

    /Ruby:)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt bilder fra et hyggelig besøk hos Destiny. Litt støv på kamera sensor, men det får gå.
    Forøvrig ny Elektrocompaniet DAC i hus. En hørbar forbedring fra sist.



















    God kaffe, og snop er en selvfølge hos Destiny.








    Et oversiktsbilde.





    /Ruby:)
    Flott anlegg Destiny;)
    Fine bilder , god kaffe og laaang stue:rolleyes:;)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Lekkert det Trond :) syns bildene ble veldig bra jeg! Og lyden er klart bedre med den nye dacen her hos meg, hadde RoDa innom her på kveldstid, og gutten ble dypt imponert forsto jeg. All time High var kommentaren ;-)
    Du vet det Destiny at om det er Audionet og Dynaudio innblandet så er jo RoDa solgt!!:cool::cool: ;)

    gismo
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Lekkert det Trond :) syns bildene ble veldig bra jeg! Og lyden er klart bedre med den nye dacen her hos meg, hadde RoDa innom her på kveldstid, og gutten ble dypt imponert forsto jeg. All time High var kommentaren ;-)
    Du vet det Destiny at om det er Audionet og Dynaudio innblandet så er jo RoDa solgt!!:cool::cool: ;)

    gismo
    . Ja RoDa er jo litt glad i Dynaudio og Audionet :) må jo la gutten få komme å høre litt Dynaudio lyd innimellom. Og ja gismo stua ble laaaaang ;-)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Var det Totta? Ja, det var Totta!
    Var Totta i stua? Ja, det var han!
    Låter dette bedre enn sist gang? Ja, det gjør det! Kan det diskuteres? Tja, sikkert, det kan jo det meste...

    Så små høyttalere skal ikke kunne spille bass på den måten. Så små høyttalere skal ikke kunne låte så fyldig. Så små høyttalere skal kunne forsvinne i lydbildet, og det gjør de virkelig.

    Til å begynne med var det Shiit Asgard (Shit Assguard, skulle den kanskje hatt som navn...) og Sennheiser HD650 som imponerte i sofakroken.
    Destiny laget kaffe imens.
    Elektrostatisk oppløsning og rå dynamikk.
    Passe teit å vise frem dette i forkant av stueanlegget...? Neitta, neitta.

    EC-DACn gjør sikkert sitt, det samme er jeg viss på at SAM G2 gjør, så er det disse smått utrolige Focus 110 som formidler det hele.
    Sist var det vel en Hegel og et MI-sett som hadde elektronikkjobben.

    Jeg kan ikke huske sist jeg hørte en så realistisk presentasjon av artistene i en stue. Her går greiene opp i en høyere enhet av uviss grunn, men dette er ikke lett å gjøre etter Destinyanlegget. Uansett pris.
    Plassering i lydbildet i høyde, dybde og bredde er sjukt bra, og varierer stort med hva som presenteres av innspillinger.
    Store hoder, små hoder, artistene tett på, artistene langt unna.
    Jeg klarer (faen!!!) ikke å komme på noe jeg ville hatt mer eller mindre av mens jeg sitter og lytter. Det er bare fryd.
    Det mangler ikke noe.
    Skulle det vært gjort noe med dette anlegget så måtte det vært rattet et knepp opp på alle parametre. Balansen er utsøkt.

    Kjenner igjen mye av det jeg selv skrev om min SAM G2 for halvannet år siden.
    http://www.hifisentralen.no/forumet...-rodas-anleggstra-d-mkii-125.html#post1612016

    Det er alltid digg å høre musikk hos Destiny, og det har ikke blitt mindre digg etter de siste oppgraderinger.
    Jeg liker måten Destiny jobber med samme komponenter over tid og gjør justeringer med en og en komponent.
    Det gir resultater, det er lett å høre!
    Noen ville sikkert hatt mer råskap, og mulighet til å spille så veggene faller. Men disse noen er ikke Destiny, så da er han happy tror jeg.

    Du kan gjerne prøve Elac, men ikke selg 110ene først er du snill. Det kan du komme til å angre på.
    Takk for kaffe, og takk til sønnen for grønn juice. 8)

    snakkes
    R
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Var det Totta? Ja, det var Totta!
    Var Totta i stua? Ja, det var han!
    Låter dette bedre enn sist gang? Ja, det gjør det! Kan det diskuteres? Tja, sikkert, det kan jo det meste...

    Så små høyttalere skal ikke kunne spille bass på den måten. Så små høyttalere skal ikke kunne låte så fyldig. Så små høyttalere skal kunne forsvinne i lydbildet, og det gjør de virkelig.

    Til å begynne med var det Shiit Asgard (Shit Assguard, skulle den kanskje hatt som navn...) og Sennheiser HD650 som imponerte i sofakroken.
    Destiny laget kaffe imens.
    Elektrostatisk oppløsning og rå dynamikk.
    Passe teit å vise frem dette i forkant av stueanlegget...? Neitta, neitta.

    EC-DACn gjør sikkert sitt, det samme er jeg viss på at SAM G2 gjør, så er det disse smått utrolige Focus 110 som formidler det hele.
    Sist var det vel en Hegel og et MI-sett som hadde elektronikkjobben.

    Jeg kan ikke huske sist jeg hørte en så realistisk presentasjon av artistene i en stue. Her går greiene opp i en høyere enhet av uviss grunn, men dette er ikke lett å gjøre etter Destinyanlegget. Uansett pris.
    Plassering i lydbildet i høyde, dybde og bredde er sjukt bra, og varierer stort med hva som presenteres av innspillinger.
    Store hoder, små hoder, artistene tett på, artistene langt unna.
    Jeg klarer (faen!!!) ikke å komme på noe jeg ville hatt mer eller mindre av mens jeg sitter og lytter. Det er bare fryd.
    Det mangler ikke noe.
    Skulle det vært gjort noe med dette anlegget så måtte det vært rattet et knepp opp på alle parametre. Balansen er utsøkt.

    Kjenner igjen mye av det jeg selv skrev om min SAM G2 for halvannet år siden.
    http://www.hifisentralen.no/forumet...-rodas-anleggstra-d-mkii-125.html#post1612016

    Det er alltid digg å høre musikk hos Destiny, og det har ikke blitt mindre digg etter de siste oppgraderinger.
    Jeg liker måten Destiny jobber med samme komponenter over tid og gjør justeringer med en og en komponent.
    Det gir resultater, det er lett å høre!
    Noen ville sikkert hatt mer råskap, og mulighet til å spille så veggene faller. Men disse noen er ikke Destiny, så da er han happy tror jeg.

    Du kan gjerne prøve Elac, men ikke selg 110ene først er du snill. Det kan du komme til å angre på.
    Takk for kaffe, og takk til sønnen for grønn juice. 8)

    snakkes
    R
    Hei RoDa :) og takk for hyggelig selskap og masse god input til ny oppdaga musikk, det ligger utrolig mye musikkskatter der ute. Og du er dyktig på å finne musikk som treffer meg i sjela i hvertfall ;-) Og ja! Nå spiller det utrolig bra, begynner nesten å lure på om du har en innvirkning på lyden her i Destinystua ? Akkurat som du skriver, så er det kanskje råskap som kan være litt mangelvare? Men ellers så er jeg enig med deg, og opplever at man glemmer anlegget og at det er musikken som kommer i fokus. Og det lyder faktisk veldig bra på hodetelefonanlegget også, Shiten og Sennheiser hd 650 er en knallmatch :) Destiny :)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Går unna hos Destiny. Ny DAC i hus. Oppgradert fra ECD-1, til ECD-2.

    DAC.jpg


    Liker det jeg hører. Litt varmere, og analog musikkstil. Klart mere trøkk nedover i bassen.


    /Ruby:)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig besøk som vanlig Trond :) er helt enig i det du skriver, litt mørkere,litt varmere og litt dypere bass med litt mer pondus. Jeg må nok bare venne meg litt til den litt mørkere lyden ;-) Destiny :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for hyggelig besøk som vanlig Trond :) er helt enig i det du skriver, litt mørkere,litt varmere og litt dypere bass med litt mer pondus. Jeg må nok bare venne meg litt til den litt mørkere lyden ;-) Destiny :)
    Dette høres ut til å gå i riktig retning Destiny;)
    Det er nok bare å venne seg til denne litt mørke men mere behagelige og musikalske stunden, det er jo tross alt der gleden og behager ligger i det lange løp:rolleyes:
    Godt at ikke musikken skriker deg i øra, eller at de få og korte demostunder man opplever sammen med andre hvor voldsom råskap eller andre kortsiktige egenskaper gir deg kred. Når alle har reist og stormen har lagt seg er det tross alt du som sitter igjen alene og skal kose deg og trives med lyden, time etter time:cool::cool:

    gismo
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig besøk som vanlig Trond :) er helt enig i det du skriver, litt mørkere,litt varmere og litt dypere bass med litt mer pondus. Jeg må nok bare venne meg litt til den litt mørkere lyden ;-) Destiny :)
    Dette høres ut til å gå i riktig retning Destiny;)
    Det er nok bare å venne seg til denne litt mørke men mere behagelige og musikalske stunden, det er jo tross alt der gleden og behager ligger i det lange løp:rolleyes:
    Godt at ikke musikken skriker deg i øra, eller at de få og korte demostunder man opplever sammen med andre hvor voldsom råskap eller andre kortsiktige egenskaper gir deg kred. Når alle har reist og stormen har lagt seg er det tross alt du som sitter igjen alene og skal kose deg og trives med lyden, time etter time:cool::cool:

    gismo
    Det du skriver gismo er helt korrekt :) ECD 1 var litt lettere på fotavtrykket, og hadde litt mindre pondus i bassen, ECD 2 har mer tyngde i bånn og et litt tyngre fotavtrykk. Lyden oppleves som mørkere, men alle detaljene er fortsatt til stede, og til og med kanskje enda litt klarere? I mine ører så er både ECD1og ECD 2 gode dager,men som Ruby sa når han lytta her, lyden høres dyrere ut nå ;-)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dyrere lyd? Usj! ;)
    Var vanskelig å finne noe negativt sist, men det kan sikkert blir bedre, allting.
    Grattis med nytt. Godt noen holder liv i bransjen. 8) :)
    God Helg
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    image.jpg
    image.jpg
    ECD 1 er tilbake ;) ECD 2 hadde et tøffere fotavtrykk, litt mer bass, litt mer dynamikk, litt mer rå kraft. Men jeg opplevde ECD 2 som litt mid forward ! Den trykka litt mere på i mellomtonen, og jeg opplevde da lyden som litt mer pågående,og litt mere analytisk. ECD 2 har et litt mildere fotavtrykke, og litt mer tilgivende i gjengivelsen. Og som RoDa skriver, det spillte jo ikke så pessgæernt når han var her og lytta på anlegget med ECD1 :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    1 = gull
    2 = sølv
    Bra jobba, var lit rædd når du hadde gjort endringer på lyden jeg hørte. ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Snart en måned, ingen nye forandringer i oppsettet?
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Ny pickup på plass, så nå kan høsten komme :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAH
    S

    SAH

    Gjest
    Fin tråd med flotte komponenter :) Ser at du har Graham Slee Era V m/PSU 1, er du fornøyd med denne og er det stor forskjell mellom "standard veggvorte" og PSU 1?

    mvh

    Svein A
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Hei SAH :) veldig fornøyd med era v ! Ikke natt og dag på veggvorta ;-) men forskjell ,og psu 1 er en forbedring. Alt vokser litt , bedre dynamikk, bedre bass og litt mere luft i lydbildet. Destiny :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAH

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med ny PU! Hvilken var det mannen med hodelykten monterte for deg? 8)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Til å begynne med var det Shiit Asgard (Shit Assguard, skulle den kanskje hatt som navn...) og Sennheiser HD650 som imponerte i sofakroken.
    Destiny laget kaffe imens.
    Elektrostatisk oppløsning og rå dynamikk.
    Passe teit å vise frem dette i forkant av stueanlegget...? Neitta, neitta.


    snakkes
    R

    .....og ca et halvår senere står det samme kombinasjon i anlegget her. Aasgard 2, bare, da det er denne som er i prod nå. ;)
    mvh
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1



    The Goldring 1000 series are advanced moving magnet designs that embrace all the advantages of modern phono-cartridge technology, including improved tracking ability and user-replacement stylus assembly allowing the immediate replacement of worn or damaged Styli. The two 1000 Series cartridges both share the same strong, one-piece body made from Pocan, an ultra-rigid glass-reinforced polyester. All fixed parts can be held securely in place and the body can be tightly bolted to the headshell. The 1000 Series are endowed with a highly efficient magnetic circuit which makes for a smooth and extended frequency response.

    The 1022GX is a mid-priced cartridge for the discerning listener. The diamond stylus is a Gyger 1 fine line contact type which provides increased resolution and ensures the maximum acuracy of musical reproduction.

    Goldring maintains a vital presence for hi-fi enthusiasts dedicated to vinyl. The company has been a pioneer in the field of high quality recorded musical reproduction for over 80 years and is widely regarded as one of Europe's most respected audio equipment manufacturers.

    The only serious British manufacturer of pick up cartridges, Goldring is using its vast experience and knowledge to design and produce an advanced range of cartridges at all price levels.

    Goldring cartridges are designed and and built by British craftsmen. This page reflects Goldring's total commitment to accurate analogue replay and the care of your vinyl record collection.

    Goldring designs and builds cartridges in England at a modern factory in Bury St Edmunds, Suffolk. The first stage of design involves detailed research and development which takes into account both market factors and technicalities such as materials, geometry, compliance, sensitivity, damping, mass and tracking ability.

    After successful evaluation of design sketches, working prototypes and finally listening samples, costly tooling is paired for initial manufacture. Jigs and fixtures are used to assemble the cartridge parts to the exacting tolerances demanded by Goldring. All cartridges are rigorously tested using microscopes and shadow projectors to ensure optimum standards of performance and reliability.

    Specifications:
    Output: 6.5mV

    Frequency Response: 20~20,000Hz

    Load Impedance: 47 ohms

    Channel Separation: 25dB

    Channel Sensitivity Difference: 2dB or less

    Tracking Tip: Gyger I

    Compliance: 16mm/N

    Tracking Force: 1.5 - 2.5g

    Weight: 6.3g
    User Manual Goldring 1022 GX
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Den låt forbløffende friskt rett ut av startgropa og...

    :rolleyes:

    /Morten
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Ja Morten , et veldig godt førsteinntrykk var det :) tror dette blir veldig bra etter 70-80 timer . Og takk for hjelpen :)
     
    S

    SAH

    Gjest
    Hei SAH :) veldig fornøyd med era v ! Ikke natt og dag på veggvorta ;-) men forskjell ,og psu 1 er en forbedring. Alt vokser litt , bedre dynamikk, bedre bass og litt mere luft i lydbildet. Destiny :)
    Takk for tilbakemelding, satser på å ha en slik i mitt oppsett om ikke altfor lenge :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn