Nå tuller du.
Bondekulturen lever i beste velgående
det er første gang jeg har hørt at overgrep mot søstre er en del av bondekulturen...
Et grelt eksempel, som du kan finne i de beste familier alle steder, men det er i så fall noe sykelig og ikke noe lovpålagt, eller allment akseptert, jeg skjønner ikke hvordan du kom på å dra det inn i denne debatten en gang, det er ikke en del av vår kultur, undertrykking av kvinner er derimot en viktig del av islamsk kultur.
Det er ikke grelle eksempler fra andre land og kulturer Gjest, det er hverdagen for kvinner i de aller fleste muslimske land i varierende grad.
I Danmark har lederen for SF (tilsvarer SV) omsider kommet til den konklusjon at man må sette ned foten og kritiserer nå sterkt radikale muslimer:
http://www.klassekampen.no/51640/mod_article/item/null
Noen i SV våger seg etter, så får vi se hvor dette ender..
[/quote]
Nei, vi har hørt lite om de negative sidene ved vår kultur. I Norge har bonderomantikken blomstret, sammen med sjøromantikken til tider. Overgrep mot søstre var ikke overgrep til alle tider og steder. Et kvinneliv var mindre verd i bondekulturen. Det var vanlig at en bonde slet ut et par- tre koner i løpet av sitt liv.
Alle kulturer har slike selvforherligende og romantiserende trekk. Jeg kjenner noen irakere som kom hit som flyktninger. De hadde ikke hørt om Saddam og hans families overgrep.
At vi i Norge bryter menneskerettighetene er heller ikke så kjent.
Jeg er ellers enig med lederen i dansk SV.