Derfor er Vesten best

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Gjestemedlem skrev:
Men mulig vi må tenke mer utradisjonelt igjen. Vi kan starte med å påby mulimske menn og bære en fez. Dette er jo et muslimsk hodeplagg, så kan de selv se hvor morro det er å gå offentlig i et moderne samfunn med tvungne hodeplagg. Det vil nok lære dem hvordan kvinnene har det og få dem til å tenke seg om i fremtiden.
Tenkte jeg skulle holde meg langt unna den n'te muslimdebatten, men nå får det fxxx meg være nok.
Ikke bland inn festplagget Fez i det her da er du snill. Et lenge yndet hodeplagg blant noen av oss, og litt av en fxxxtemagnet ;) ;)

La meg ha leopardfezen min i fred!!!!!

http://shopping.news.ch/shopping/masks/detail.asp?ID=14271

Litt lesestoff for kveld, akkompagnert med litt musikk fra Canada:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=71709916
http://en.wikipedia.org/wiki/Fez_(clothing)
http://en.wikipedia.org/wiki/Shriners

Fez har jo forøvrig vært en stor kult-greie i USA i mange år. Er det er en form for snik-islamisering? Kompo: Watch Out!!! 8) 8) 8)

Nei, ingen fest uten Fez............

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
ErosLoveking skrev:
Gjestemedlem skrev:
Men mulig vi må tenke mer utradisjonelt igjen. Vi kan starte med å påby mulimske menn og bære en fez. Dette er jo et muslimsk hodeplagg, så kan de selv se hvor morro det er å gå offentlig i et moderne samfunn med tvungne hodeplagg. Det vil nok lære dem hvordan kvinnene har det og få dem til å tenke seg om i fremtiden.
Tenkte jeg skulle holde meg langt unna den n'te muslimdebatten, men nå får det fxxx meg være nok.
Ikke bland inn festplagget Fez i det her da er du snill. Et lenge yndet hodeplagg blant noen av oss, og litt av en fxxxtemagnet ;) ;)

La meg ha leopardfezen min i fred!!!!!

http://shopping.news.ch/shopping/masks/detail.asp?ID=14271

Litt lesestoff for kveld, akkompagnert med litt musikk fra Canada:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=71709916
http://en.wikipedia.org/wiki/Fez_(clothing)
http://en.wikipedia.org/wiki/Shriners

Fez har jo forøvrig vært en stor kult-greie i USA i mange år. Er det er en form for snik-islamisering? Kompo: Watch Out!!! 8) 8) 8)

Nei, ingen fest uten Fez............

I see.... ;D

Menn med leopard-fez har virkelig draget.... ;)

Hvem av disse kjekke karene er deg...? :eek: :-X

For å være helt ærlig tror jeg du skal få ha leopardfezen din i fred... ;D ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
;D ;D ;D

Er nok langt kjekkere.
Dog litt morsomt. Det tredje bildet er tatt fra en veldig bra podcast-serie kalt Tiki Bar TV
http://www.tikibartv.com/index.php

For den som er seriøst interessert evt. bare veldig "tørst" på cocktails, så er det endel å plukke opp her.

Kanskje alle her burde ta seg en tiki-cocktail eller ti og roe'n ned litt? 8) 8) 8)

Sorry, følte bare at denne surmaga tråden trengte en litt OT-vri. Skal holde meg unna resten. ;) ;) ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
For all del, vi kan godt gå over til å snakke om hodeplagg, eller drag for den slags skyld…
Er det killer queen eller…? ;D ;D

Vi kan gjøre som i nynorsktråden og skrive dikt og…
Jeg har skrevet et lite limerick om eros og hodeplagget hans:

Erosloveking var fryktelig stolt,
Av den hatten som prydet hans skolt.
“Leopard er så flott,
Og jeg kler det så godt”
Tenkte han ( tror han mangler en bolt…..!!!) :-X

Altså jeg antar at bolt og skrue er noenlunde det samme….. skrue rimte så dårlig...

;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
For ikke å starte en ny muslimtråd henger jeg meg på denne.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=502518

Denne artikkelen i VG beskriver en demonstrasjon i Sudan. Sudaneserne er i sin fulle rett til å demonstrere mot tegningene og mot Danmark. Det at de demonstrerer mot Danmark betyr bare at de ikke har fattet noenting av hvordan landene i vesten fungerer, men det er egentlig uinteressant. Deres ignoranse er egentlig deres eget problem.

Det jeg ønsker å gripe tak i er at de ønsker å drepe "Islams fiender". Som islamskeptiker går jeg ut i fra at denne oppfordringen til drap også omfatter drap på meg. Kommer noen til å gjøre noe med disse truslene? Nei garantert ikke, i allefall ikke noen fra den rødgrønne regjeringen eller andre islamvenner her i landet.

Men hvis situasjonen hadde vært motsatt og jeg som borgerlig politiker hadde gått ut offentlig med en oppfordring om å drepe muslimer, hva hadde skjedd da?

Jeg skulle tro at følgende ville skje: Umiddelbar politianmeldelse fra et dusin opphissede grupper på venstresiden. Besøk av "onkel blå" bøtelegging og bekymrede kommentarer fra justisministeren.

Hvorfor denne forskjellbehandlingen?

Khartoums guvernør Abdul Halim al-Mutaafi (sa) i et radiointervju onsdag, der han ivret etter å bryte alle forbindelser med Danmark. "Vi ønsker ikke at de skal komme til vårt land, og vi ønsker heller ikke å besøke deres land, sa guvernøren."

Hva ville skjedd om jeg hadde offentlig uttalt at jeg ikke ønsker at sudanesere skal komme hit? ( Å besøke dem der hjemme hos dem har jeg virkelig ikke lyst til, men det er en annen sak! )

Hvis jeg hadde sagt høyt at jeg ikke ønsket Sudanesere velkommen til Norge ville jeg nok ha møtt den samme hatkampanjen som ville ha kommet som følge av evt mordoppfordringer mot muslimer! Jeg ville sikkert blitt slått i hardkorn med Vigrid og satt under etterforskning av PST! Samtidig som justisministeren ville ha pålagt min lokale politimester å finlese alt av rasismeparagrafer for å straffe meg for min frekkhet.

Hvorfor denne forskjellsbehandlingen? Hvorfor er det greit og ikke rasisme når en sudaneser sier at han ikke ønsker besøk av dansker, men rasisme hvis jeg sier at jeg ønsker sudanesere dit peppern gror. ( Og det er vel der de fleste av dem er allerede?! )

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Spiralis, jeg tror ikke det gror så mye pepper i Sudan. ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er forskjell på folk, har du ikke hørt om kulturrelativismen Spiralis?

I Sudan har muslimer foretatt en etnisk rensing av de afrikanske stammene som bodde der, man antar vel at omtrent 2 millioner mennesker er drept der, dessuten er det mange som holdes som slaver og tortureres, voldtas og mishandles. Men det er ikke så farlig, for det er ikke kristne som står bak det...

Det er grusomt det som skjer der nede, men det er veldig lite fokus på hva som faktisk foregår..

A

Atle Kristiansen

Gjest
Spiralis skrev:
For ikke å starte en ny muslimtråd henger jeg meg på denne.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=502518

Denne artikkelen i VG beskriver en demonstrasjon i Sudan. Sudaneserne er i sin fulle rett til å demonstrere mot tegningene og mot Danmark. Det at de demonstrerer mot Danmark betyr bare at de ikke har fattet noenting av hvordan landene i vesten fungerer, men det er egentlig uinteressant. Deres ignoranse er egentlig deres eget problem.

Det jeg ønsker å gripe tak i er at de ønsker å drepe "Islams fiender". Som islamskeptiker går jeg ut i fra at denne oppfordringen til drap også omfatter drap på meg. Kommer noen til å gjøre noe med disse truslene? Nei garantert ikke, i allefall ikke noen fra den rødgrønne regjeringen eller andre islamvenner her i landet.

Men hvis situasjonen hadde vært motsatt og jeg som borgerlig politiker hadde gått ut offentlig med en oppfordring om å drepe muslimer, hva hadde skjedd da?

Jeg skulle tro at følgende ville skje: Umiddelbar politianmeldelse fra et dusin opphissede grupper på venstresiden. Besøk av "onkel blå" bøtelegging og bekymrede kommentarer fra justisministeren.

Hvorfor denne forskjellbehandlingen?

Khartoums guvernør Abdul Halim al-Mutaafi (sa) i et radiointervju onsdag, der han ivret etter å bryte alle forbindelser med Danmark. "Vi ønsker ikke at de skal komme til vårt land, og vi ønsker heller ikke å besøke deres land, sa guvernøren."

Hva ville skjedd om jeg hadde offentlig uttalt at jeg ikke ønsker at sudanesere skal komme hit? ( Å besøke dem der hjemme hos dem har jeg virkelig ikke lyst til, men det er en annen sak! )

Hvis jeg hadde sagt høyt at jeg ikke ønsket Sudanesere velkommen til Norge ville jeg nok ha møtt den samme hatkampanjen som ville ha kommet som følge av evt mordoppfordringer mot muslimer! Jeg ville sikkert blitt slått i hardkorn med Vigrid og satt under etterforskning av PST! Samtidig som justisministeren ville ha pålagt min lokale politimester å finlese alt av rasismeparagrafer for å straffe meg for min frekkhet.

Hvorfor denne forskjellsbehandlingen? Hvorfor er det greit og ikke rasisme når en sudaneser sier at han ikke ønsker besøk av dansker, men rasisme hvis jeg sier at jeg ønsker sudanesere dit peppern gror. ( Og det er vel der de fleste av dem er allerede?! )

Vi (kollektivt) dreper da muslimer daglig, hva med å ta tak i det først?

http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Eichmann

Mvh

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:

I Sudan har muslimer foretatt en etnisk rensing av de afrikanske stammene som bodde der, man antar vel at omtrent 2 millioner mennesker er drept der, dessuten er det mange som holdes som slaver og tortureres, voldtas og mishandles. Men det er ikke så farlig, for det er ikke kristne som står bak det...

Det er grusomt det som skjer der nede, men det er veldig lite fokus på hva som faktisk foregår..
Hvorfor skal venstresiden og de rødgrønne i regjering bry seg om det da? Der er jo "bare svartinger" som utrenses, og da er det vel ikke så farlig?

Sarkasme MOD, sarkasme!!

A

Atle Kristiansen

Gjest
Adolf Eichmann ble ikke tiltalt for direkte å drepe, men for å holde infrastrukturen oppe som muliggjorde nazi holocaustet. Analogien bør være enkel om en klarer å distansere seg en smule fra det markedsøkonomiske paradigmet.

Professor Ward Churchill, http://www.bestcyrano.org/churchillSomepeople.htm.

Mvh

S

Slubbert

Gjest
Ulrike Dershowitz skrev:
Analogien bør være enkel om en klarer å distansere seg en smule fra det markedsøkonomiske paradigmet.
Det er vel få som er mer besatt av det "markedsøkonomiske paradigmet" enn nettopp deg...

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Komponenten skrev:

Pressen og / eller vesten har aldri hatt interesse av afrikanske liv. Det er irrelevant hva utøverne av vold tror på. Afrika er og blir uinteressant for "oss". Så kan en hver spekulere over hva dette kommer av.
(ref tsunamikatastrofen. Lite kom ut om det som skjedde langs Afrikas kyster, men de ble også hardt rammet)

Honkey

S

Slubbert

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Afrika er og blir uinteressant for "oss". Så kan en hver spekulere over hva dette kommer av.
Fransk intervensjonisme har aldri fenget på samme måte som amerikansk intervensjonisme. Det blir dårlig TV når Fremmedlegionen opererer så mye i det skjulte.

Og så er jo mange venstreintellektuelle så frankofile at de knapt løftet på øynebrynene da franske sikkerhetsstyrker massakrerte fredlige algerske demonstranter i Paris. Det gir mer cred å fyre seg opp mot domfellelsen av en amerikansk politimorder.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Slubbert skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Afrika er og blir uinteressant for "oss". Så kan en hver spekulere over hva dette kommer av.
Fransk intervensjonisme har aldri fenget på samme måte som amerikansk intervensjonisme. Det blir dårlig TV når Fremmedlegionen opererer så mye i det skjulte.

Og så er jo mange venstreintellektuelle så frankofile at de knapt løftet på øynebrynene da franske sikkerhetsstyrker massakrerte fredlige algerske demonstranter i Paris. Det gir mer cred å fyre seg opp mot domfellelsen av en amerikansk politimorder.

Åååååååååååå! Din slubbert!!

Jeg sa det for deg jeg Honk.! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Vi ma starte dagen med en godbit.
Den notoriske løgnhalsen Basim Ghozlan, (Forstander for Det islamske forbundet i Norge) mener at drapstruslene på palestisk barne tv egentlig er utrykk for kos og sinne.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=502522

Basim Ghozlan mener ord som å drepe kan bety helt andre ting på arabisk.

- Ord som å drepe og knuse barn kan være det samme som å kose med sine barn, sier han.

- Var det vi hørte på innslaget en mellomting mellom å kose og drepe?

- Nei, det var ikke det heller. Det er en måte å si at man er sint på, at man er uenige og krangler, sier Gohzlan.
Jeg går ut fra at den godeste Basim kan arabisk, så da kan enhver vurdere troverdigheten selv.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Honkey-Chateau skrev:
Komponenten skrev:

Pressen og / eller vesten har aldri hatt interesse av afrikanske liv. Det er irrelevant hva utøverne av vold tror på. Afrika er og blir uinteressant for "oss". Så kan en hver spekulere over hva dette kommer av.
(ref tsunamikatastrofen. Lite kom ut om det som skjedde langs Afrikas kyster, men de ble også hardt rammet)

Honkey

Det er irrelevant hva utøverne av vold tror på?

Det er bare tilfeldig, selvsagt, at mennesker undertrykkes så til de grader der islam er involvert, ikke bare fiender men også deres egne, hvem vil komme på å tro noe annet?

Det er selvsagt irrelevant at sudaneserne tvangsislamiseres, må leve under islamske lover, og har valget mellom å godta dette eller stikke, om man ikke er slave da, da blir det noe vanskeligere.

Noen av de få som skriver om det:
http://www.antisemittisme.no/visu_audio/ppt_pps/sudan-2004-09-06.pps

Du har rett i at pressen/vesten ikke har så mye interesse i hva som skjer, men betyr det at vi bare skal fortsette å drite i det?

Ghozlan fornekter seg ikke nei, det er utrolig hva man kan komme unna med, han kommer nok unna med det denne gangen også...

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Komponenten skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Komponenten skrev:

Honkey

Det er irrelevant hva utøverne av vold tror på?

Det er bare tilfeldig, selvsagt, at mennesker undertrykkes så til de grader der islam er involvert, ikke bare fiender men også deres egne, hvem vil komme på å tro noe annet?

Det er selvsagt irrelevant at sudaneserne tvangsislamiseres, må leve under islamske lover, og har valget mellom å godta dette eller stikke, om man ikke er slave da, da blir det noe vanskeligere.

Noen av de få som skriver om det:
http://www.antisemittisme.no/visu_audio/ppt_pps/sudan-2004-09-06.pps

Du har rett i at pressen/vesten ikke har så mye interesse i hva som skjer, men betyr det at vi bare skal fortsette å drite i det?

Ghozlan fornekter seg ikke nei, det er utrolig hva man kan komme unna med, han kommer nok unna med det denne gangen også...
Nå misforsto du meg. Det er irrelevant for pressen hvorvidt voldsutøveren er religiøs eller ei, likeledes er det irrelevant for dem som blir utsatt for volden. Det er absolutt relevant i demografisk og statistisk vinkling, for å finne årsaker til voldsutøvelse. Ergo er det av interesse at religiøse regimer er blant de mest undertrykkende og menneskefiendtlige vi har i dag.
Og nei, jeg synes IKKE vi skal fortsette å drite i det, på lik linje med at vi ikke skal fortsette å drite i den generelle urettferdige fordeling av goder vi kan se over hele kloden. Men det er DEN STORE diskusjonen, og den lar seg ikke løse denne uka.

Og hva angår Ghozlan er det mulig han forstår arabisk, men har tydeligvis trøbbel med norsk. Å promotere dreping på barne-TV er ikke nettopp noe man forsvarer overfor verken seg selv eller andre. Det er kun tragisk. Uansett om man kan drepe "bare litt" på fremmedlandsk. Det får altså faen meg være grenser!

Honkey

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.477
Torget vurderinger
1
Blant alle vester i øst og vest

er bestevesten til besten best

den kjøpte besten i ville vesten

til bestevest.

Nå har ei Besten no'n bestevest,

han hater presten sin hest som pest

for den åt vesten til gamle Besten,

slikt hestebest.

Blant alle vester i øst og vest,

var bestevesten til Besten best,

nå rusler Besten på sokkelesten

i nest-best vest.​

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Honkey-Chateau skrev:
Nå misforsto du meg. Det er irrelevant for pressen hvorvidt voldsutøveren er religiøs eller ei, likeledes er det irrelevant for dem som blir utsatt for volden. Det er absolutt relevant i demografisk og statistisk vinkling, for å finne årsaker til voldsutøvelse. Ergo er det av interesse at religiøse regimer er blant de mest undertrykkende og menneskefiendtlige vi har i dag.
Og nei, jeg synes IKKE vi skal fortsette å drite i det, på lik linje med at vi ikke skal fortsette å drite i den generelle urettferdige fordeling av goder vi kan se over hele kloden. Men det er DEN STORE diskusjonen, og den lar seg ikke løse denne uka.

Og hva angår Ghozlan er det mulig han forstår arabisk, men har tydeligvis trøbbel med norsk. Å promotere dreping på barne-TV er ikke nettopp noe man forsvarer overfor verken seg selv eller andre. Det er kun tragisk. Uansett om man kan drepe "bare litt" på fremmedlandsk. Det får altså faen meg være grenser!

Honkey
Ok.
Men jeg tror ikke det er irrelevant for et offer hvilken bakgrunn noen har for å forgripe seg på deg. Om jeg hadde blitt angrepet av en fanatisk islamist og ”irettesatt” for å ikke kle meg etter hvordan han synes jeg burde kle meg hadde dette vært noe helt annet enn om han bare var helt vanlig klin kokos.
Det som skjer i Sudan er at man tvangsislamiseres, det er noe annet enn å ”bare” bli dårlig behandlet, da er det grunnen til at man blir dårlig behandlet, selvsagt er ikke den irrelevant. Og selvsagt er behandlingen og resultatet deretter, man tvinges til å leve etter noe man ikke tror på, man hjernevaskes.

Når det kommer til hamas-barne-tv så er det intet nytt under solen. Det eneste nye er vel at det ikke bare er jøder man skal drepe på bestialsk vis, men nå også danske tegnere. Det føles godt å vite at det er norske skattepenger som brukes til hjernevasking av palestinske barn, vi kan være stolte neste gang en av dem sprenger seg i luften over å vite at vi har vært med å oppdra dem i den rette ånd og å sikre dem veien rett til Paradis.

http://www.dagbladet.no/weblogg/karma.php?op=postKarmaRate&mode=1&articleId=20541&blogId=2607

Ghozlan forstår både arabisk og norsk aldeles utmerket, det er helt andre ting han har problemer med.
Jeg er helt enig i at det får altså faen meg være grenser! ;)

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Komponenten skrev:
Honkey-Chateau skrev:

Honkey
Ok.
Men jeg tror ikke det er irrelevant for et offer hvilken bakgrunn noen har for å forgripe seg på deg. Om jeg hadde blitt angrepet av en fanatisk islamist og ”irettesatt” for å ikke kle meg etter hvordan han synes jeg burde kle meg hadde dette vært noe helt annet enn om han bare var helt vanlig klin kokos.
Det som skjer i Sudan er at man tvangsislamiseres, det er noe annet enn å ”bare” bli dårlig behandlet, da er det grunnen til at man blir dårlig behandlet, selvsagt er ikke den irrelevant. Og selvsagt er behandlingen og resultatet deretter, man tvinges til å leve etter noe man ikke tror på, man hjernevaskes.
Jeg snakker da ikke om å bli irettesatt! Får du et balltre i huet og må slite resten av livet med virkningene, så er det da komplett likegyldig om det var Allah, Satan, Dårlig Medisinering eller Hitler som førte hickorystokken mot tinningen din?? Og irettesettelser for klesdrakter er ikke borte her til lands heller, ikke mer enn noen måneder siden jentene på en ungdomsskole ble forbudt å vise bare mager. Nei, det var ikke av hensyn til muslingene.

Sudan er helvete for tiden. Men hva har det stått i avisene om f.eks. Uganda i det siste? En av mange glemte strider som drepte 10-tusener, men som nå muligens ser en slutt på det. Hva med at dette landet har en grusom tradisjon for barnemishandling, overgrep, barnesoldater, terror.... Hva VET den jevne nordmann om Uganda? Og hvorfor vet vi ikke mer? Og det er ikke BARE islam som er en spire til vold der ute, enten du tror det eller ei. Mennesket, derimot... oj, hva vi kan få oss til. Vi er den sikreste fellesnvner for blind, uprovsert vold og overgrepskultur. Uansett hva vi benytter som unnskylding til våre bestialske handlinger, er det bare et skalkeskjul for vårt iboende behov for å kontrollere "de andre".

Honkey

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/28/528252.html

Yeah right. Som om ikke lignende "glipp" har vært presentert av kosedyra på den kanalen før. Jeg har mine små forutanelser om reaksjonene dersom Titten Tei skulle si til sjonkel Rolf: - Du sjonkel Rolf, om de muschling.. eh musclimerne skulle brenne flagget vårt igjen så skal vi drepe dem, ikke sant?
Sjonkel Rolf: Om Kongen, Jesus og Gud er med oss på det, så må vi jo det!
Titten Tei: Ja for de kan ikke brenne flagget vårt, kan de vel?
Sjonkel Rolf: Nei, det er veldig galt, da må de dø.

hrm.. Min neste jobb blir i barne-tv! :D

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg burde kanskje skrevet at jeg tillot meg et lite ordspill. ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Honkey-Chateau skrev:

Yeah right. Som om ikke lignende "glipp" har vært presentert av kosedyra på den kanalen før. Jeg har mine små forutanelser om reaksjonene dersom Titten Tei skulle si til sjonkel Rolf: - Du sjonkel Rolf, om de muschling.. eh musclimerne skulle brenne flagget vårt igjen så skal vi drepe dem, ikke sant?

Honkey

Det støtter jeg Pompel, ser fram til det... ;D

Får jeg være med? Pompel uten Pilt er vel ikke helt det samme?? ;)

M

maestro

Gjest
Komponenten skrev:
Honkey-Chateau skrev:

Honkey

Det støtter jeg Pompel, ser fram til det... ;D

Får jeg være med? Pompel uten Pilt er vel ikke helt det samme?? ;)
Øhhh - - - nettopp! Reparere, maltraktere, terminere, bombardere, detonere, demonstrere, terrorisere - - - - - -

P

Parelius

Gjest
http://www.information.dk/136272

Har selv ikke lest Pascal Bruckner, men dog omtaler.

Liker denne, ut fra at Kompo og andre i så stor grad blir beskydlt for stigmatisering av hele grupper. Det kan snues på hodet:

"Multikulturalismens paradoks er, at den tildeler lige rettigheder til alle slags etno-religiøse fællesskaber, men ikke til de enkelte individer. Individerne nægtes friheden til at befri sig fra deres traditioner. Bag gruppeanerkendelsen ligger knægtelsen af individet. Troskab over for fortiden sættes over viljen hos dem, som vil bryde med de gamle skikke og traditionsbundne familier og f.eks. frit vælge, hvem de vil forelske sig i."

Resultatet bliver, hvad Bruckner kalder "antiracisternes racisme". Ved at tilkende særrettigheder til kulturelt og religiøst definerede minoritetsgrupper skabes en ny form for 'apartheid'.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2785635&rom=MP

S

Slubbert

Gjest
Parelius skrev:
"Multikulturalismens paradoks er, at den tildeler lige rettigheder til alle slags etno-religiøse fællesskaber, men ikke til de enkelte individer. Individerne nægtes friheden til at befri sig fra deres traditioner. Bag gruppeanerkendelsen ligger knægtelsen af individet. Troskab over for fortiden sættes over viljen hos dem, som vil bryde med de gamle skikke og traditionsbundne familier og f.eks. frit vælge, hvem de vil forelske sig i."

Resultatet bliver, hvad Bruckner kalder "antiracisternes racisme". Ved at tilkende særrettigheder til kulturelt og religiøst definerede minoritetsgrupper skabes en ny form for 'apartheid'.

Hvor er Atle?

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Fra bokomslaget.

Hele verden hater oss, og det har vi fortjent. Dette er hva de fleste europeere tror, spesielt franskmennene. Helt siden 1945 har dette kontinentet vært hjemsøkt av angerens plager. Vi ruger over forgangne tiders grusomheter, endeløse kriger, religionsforfølgelser, slaveri, imperialisme, fascisme, kommunisme. Europa ser sin historie som en eneste lang liste av mord og plyndring, som har ført til to verdensomspennende konflikter, for ikke å si et entusiastisk selvmord. Denne skyldfølelsen bidrar en intellektuell og politisk elite til å holde ved like, som om de skulle være ildens voktere. "Vesten" skal altså stå i gjeld til alt den ikke er, stå til rette for enhver domstol og dømmes til alle former for oppreisning. I all denne dystre drøvtyggingen glemmer de europeiske nasjonene at de, og bare de, har klart å overvinne sitt eget barbari, se det i øynene og frigjøre seg fra det. Hva om angeren er fraskrivelsens andre ansikt?"
Også kalt selvpisking, en idrett mange intellektuelle har utviklet til en kunstform.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
oddgeir skrev:
Jeg burde kanskje skrevet at jeg tillot meg et lite ordspill. ;)
Ja, du vet internettkommunikasjon er ikke for enkle sjeler. Vi tar alt på alvor.

P

Parelius

Gjest
De første 60 sidene virker lovende!

Bør kanskje oppheves til standardlektyre her på OT.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Slubbert skrev:
Parelius skrev:

Hvor er Atle?
Men jeg tilegner da ingen særrettigheter, jeg er full av kritikk og avsky for mye av det som foregår. Det jeg derimot reagerer på er det perspektiv som kritikerne her på sentralen i stor grad ser ut til å anlegge. Du sa din venn var Sikh. Vel, det var en sak i media om en inder (Sikh) som seksuelt hadde misbrukt datteren sin som ble debattert her på sentralen for en stund siden. Når en av de første kommentarene (fra Oddgeir) var "den morderiske kulturen" så ser en hvor listen blir lagt og formålet med debatten. Sikhismen representerer forøvrig et progressivt kvinnesyn i India. At slike holdninger og platte forenklinger tilspisser fronten mellom vest øst er innlysende, det står også i fare for å hindre utvikling og å befeste "mørkemenns" posisjoner i samfunn. Samt at det skaper splittelse mellom innvandrere og det øvrige samfunn i vesten. Hvorfor har Danmark så mye større problemer enn Norge når det gjelder innvandring? Tenk litt over det. Platte generaliseringer over en lav sko er på ingen måte et forsvar for individet, tvert forbanna imot.

Når det gjelder det nyklassiske paradigme du tidligere nevnte at jeg mulig fremstår som overparanoid når jeg kommenterer, så er saken til Rune Skarstein vedrørende hans søknad om professorat ved NTNU og begrunnelsen på avslaget treffende om du har fått med deg debatten? Bent Sofus Tranøys kritikk får mitt bifall. (Bare at jeg mener det også foreligger et sosialt "paradigme", noe som debatten så langt jeg har sett ikke har dreit seg inn på.)

Mvh

Topp Bunn