For ikke å starte en ny muslimtråd henger jeg meg på denne.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=502518
Denne artikkelen i VG beskriver en demonstrasjon i Sudan. Sudaneserne er i sin fulle rett til å demonstrere mot tegningene og mot Danmark. Det at de demonstrerer mot Danmark betyr bare at de ikke har fattet noenting av hvordan landene i vesten fungerer, men det er egentlig uinteressant. Deres ignoranse er egentlig deres eget problem.
Det jeg ønsker å gripe tak i er at de ønsker å drepe "Islams fiender". Som islamskeptiker går jeg ut i fra at denne oppfordringen til drap også omfatter drap på meg. Kommer noen til å gjøre noe med disse truslene? Nei garantert ikke, i allefall ikke noen fra den rødgrønne regjeringen eller andre islamvenner her i landet.
Men hvis situasjonen hadde vært motsatt og jeg som borgerlig politiker hadde gått ut offentlig med en oppfordring om å drepe muslimer, hva hadde skjedd da?
Jeg skulle tro at følgende ville skje: Umiddelbar politianmeldelse fra et dusin opphissede grupper på venstresiden. Besøk av "onkel blå" bøtelegging og bekymrede kommentarer fra justisministeren.
Hvorfor denne forskjellbehandlingen?
Khartoums guvernør Abdul Halim al-Mutaafi (sa) i et radiointervju onsdag, der han ivret etter å bryte alle forbindelser med Danmark. "Vi ønsker ikke at de skal komme til vårt land, og vi ønsker heller ikke å besøke deres land, sa guvernøren."
Hva ville skjedd om jeg hadde offentlig uttalt at jeg ikke ønsker at sudanesere skal komme hit? ( Å besøke dem der hjemme hos dem har jeg virkelig ikke lyst til, men det er en annen sak! )
Hvis jeg hadde sagt høyt at jeg ikke ønsket Sudanesere velkommen til Norge ville jeg nok ha møtt den samme hatkampanjen som ville ha kommet som følge av evt mordoppfordringer mot muslimer! Jeg ville sikkert blitt slått i hardkorn med Vigrid og satt under etterforskning av PST! Samtidig som justisministeren ville ha pålagt min lokale politimester å finlese alt av rasismeparagrafer for å straffe meg for min frekkhet.
Hvorfor denne forskjellsbehandlingen? Hvorfor er det greit og ikke rasisme når en sudaneser sier at han ikke ønsker besøk av dansker, men rasisme hvis jeg sier at jeg ønsker sudanesere dit peppern gror. ( Og det er vel der de fleste av dem er allerede?! )