Dere skal vel på årets Notodden?

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
Er der hvert år og har etterhvert lært meg noen fornuftige "vaner", men nå syns jeg det er vanskelig fordi div. folk jeg bare "må" høre kolliderer. Buddy Guy på brygga, men et maraton og man går glipp av de tilfeldig herlige på feks Carbiden dagen lørdag. "Må" vel høre Jack Bruce, men ikke helt sikker på om det er mitt nirvana, kolliderer med Roffe Wikstrøm (fantastisk på Herr Nilsen for noen måneder siden). Skal arrangere for en gruppe venner og kan risikere to kvelder i Sliperihallen og dagen på brygga (huff).

Bare litt pludring for å høre om noen andre her er Notoddengutter ;D
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Du lar vel ikke Buddy Guy være alene på brygga? Det hadde vært spennende med en tur til Notodden på festival en gang. Min "sommergreie" med hensyn til musikk har i 20 år vært Sildajazzen i Haugesund.

Elektron
 

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Innlegg
2.336
Antall liker
974
Jeg er en dust :p
så derfor spør jeg, notodden hvor er det??!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Hvis du kommer fra sivilisasjonen er det bare å følge E 134 et lite stykke forbi Kongsberg. ;)
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
Herlig, det er da noen ;D
Ja, Buddy Guy må jeg få med meg en gang i livet, det blir antagelig den eneste. Bonamassa ja... og Roffe. Ellers er det ok å rusle rundt og ta det på sparket. Ofte da man får "musikkopplevelsene", når forventningene ikke står helt i taket :)
 

JonArne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2008
Innlegg
258
Antall liker
1
Heisan!!
Klart eg skal.
Må få med meg Beth Hart,Bonamassa og Shemekia ;D ;D ;D ;D
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Vidar Bol skrev:
Herlig, det er da noen ;D
Ja, Buddy Guy må jeg få med meg en gang i livet, det blir antagelig den eneste. Bonamassa ja... og Roffe. Ellers er det ok å rusle rundt og ta det på sparket. Ofte da man får "musikkopplevelsene", når forventningene ikke står helt i taket :)
Buddy Guy var helt konge på brygga og ikke minst i godt humør, så ut til at han trivdes godt.

Såpass godt at han tok seg en tur ned fra scenen og til meg blant andre ;D





Her oppe på scenen, før han fikk øye på meg og kom ned ;D


Hvem er så karen vi ser bakhodet på foran der nærmest foten til Buddy ?

Slitsomt ::) ble det for meg, men uansett artig på Notodden.
Beth Hart var også kjempebra.
Her er bussen vi dro opp med og mitt nye telt for anledningen.



Det regnet som et h..... på torsdag, men teltet forble helt tørt.
Slik sett holdt det mål, men kroppen hvisker etter c.vogn/c.bil for et slikt festivaliv.

Mvh.KW
 

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
I følge rutinerte Notodden-gjengere blir Buddy Guy litt kjedelig, kjører det samme showet,sier det samme osv. på alle konserter.

En artist som Bjørn Berge har gått noe bort fra det tekniske flinkis-kjøret, og blitt mer musikalskt variert. Spennende, spesielt med tanke på at han er plateaktuell om en måned.

Nora Noor var dronning forstod jeg.



alt dette har jeg bare fra rykter ::)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Eros. Så den 3-er'n i avvisa di, ja! ;)

Jeg var der, og opplevde gammern for første gang. Jeg ble like imponert som førstereisgutter skulle bli i følge kollegaen din. En ting at han muligens gjør samme greia igjen og igjen, men jeg bryr meg ærlig talt ikke. Jeg tåler leken og spaserturen flere ganger.

Og, hvis noen lurer, han spiller knallbra! Bandet er nok det beste og tighteste jeg har hørt av live blues noen gang. Strålende ettermiddag!

Ble flere av dere solbrent på høyre side av hodet og nakken forresten? Jeg har et knivskarpt skille på høyresida...
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
;) ;) ;)

Nora Noor var slett ikke verst, forresten. Det er litt Aretha-aktig trøkk og tekstur i den stemmen, veldig riktig til de greiene hun gjør. De kunne gjerne tatt seg litt bedre tid til 'Move on up'. Det er ikke 'riktig' å spille den så fort. Den skal være litt slepende og dvelende.

Beth Hart var ikke det helt store i mine ører. Det beste derfra var etter min mening en god gammeldags planking av 'Whole lotta love'. Ingen problemer med å høre at Robert Plant har inspirert...

Edit: Mannen som hviler nesa på scenekanten er vel 'vår egen' Håkon Rognlien. Fine bilder, KW.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Eros. Så den 3-er'n i avvisa di, ja! ;)

Jeg var der, og opplevde gammern for første gang. Jeg ble like imponert som førstereisgutter skulle bli i følge kollegaen din. En ting at han muligens gjør samme greia igjen og igjen, men jeg bryr meg ærlig talt ikke. Jeg tåler leken og spaserturen flere ganger.

Og, hvis noen lurer, han spiller knallbra! Bandet er nok det beste og tighteste jeg har hørt av live blues noen gang. Strålende ettermiddag!

Ble flere av dere solbrent på høyre side av hodet og nakken forresten? Jeg har et knivskarpt skille på høyresida...
Trommeslageren til Buddy var jaggu diger, lurer på hva han veier jeg ::)

Som vanlig bruker jeg hverken solbriller eller caps, kanskje derfor det renner litt av øya i dag ::)

Sto i skyggen av et av småtrærne utpå plassen der, mens sola var sterkest og varmefølsom som jeg er.......
Mot det samme treet på andre siden av stammen sto det en fyr og gjorde lydopptak, bare en (forholdsvis) stor mikrofon stakk opp av en liten bag, virket klart som noe som ikke skulle oppdages.


Edit; Riktig svar Zomby, Håkon på jobb ;)
Takk for det, ikke så verst til å være et lite kompaktkamera (Panasonic-FX35) Ikke helt godt på hudtoner (rødt) imo, må alltid korrigere for det og da snakker vi ikke om gal hvitbalanse til normalt, men ser at det er antydning til et svakt rødstikk på disse bildene :-[
Mvh.KW
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Rødstikk, ja... Det kan jo tenkes at det er litt 'english pink' ute og går. Jeg var i hvert fall såpass solbrent at jeg ikke kunne skyldt på noe kamera.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Rødstikk, ja... Det kan jo tenkes at det er litt 'english pink' ute og går. Jeg var i hvert fall såpass solbrent at jeg ikke kunne skyldt på noe kamera.
Hudtonene har jeg justert for ;) (var betydelig rødere) se i skyggepartiet på capsen til Buddy, bakgrunnstrekket på scenen der hvor det sikkert er hvitt samt steinene i forgrunnen på bussbildet.Blir noe OT dette her, men jeg har to Panasonickameraer, en annen i OAS har et og stadig blir hudtoner (og annet i den fargeleia for kraftig fremhevet mens det andre er nøytralt (imo) rødfarger innendørs lett blir grøtete og mister tegning er min erfaring.
Det er vel disse gulingene som vil se mer europeiske ut, akkurat som de laget Fujifilmene ;D
Mvh.KW
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
OT, helt klart! Men, for min del handler fotografi om en ting: Å fange et øyeblikk, en hendelse, en stemning. Det har du gjort. Når det gjelder bildenes rent tekniske kvaliteter bør jeg nok bruke innestemmen...

;)
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Eros. Så den 3-er'n i avvisa di, ja! ;)

Jeg var der, og opplevde gammern for første gang. Jeg ble like imponert som førstereisgutter skulle bli i følge kollegaen din. En ting at han muligens gjør samme greia igjen og igjen, men jeg bryr meg ærlig talt ikke. Jeg tåler leken og spaserturen flere ganger.

Og, hvis noen lurer, han spiller knallbra! Bandet er nok det beste og tighteste jeg har hørt av live blues noen gang. Strålende ettermiddag!

Ble flere av dere solbrent på høyre side av hodet og nakken forresten? Jeg har et knivskarpt skille på høyresida...
Veldig enig med Zomby. Hørte forresten Bonamassa kvelden før (bra), men etter fem sekunder med Buddy skjønte jeg at dette var en helt annen og bedre bluesfeeling, både gitarspill og bandet forøvrig. Leste en anmeldelse om at Buddy klovnet seg bort på brygga mens Bonamassa leverte til en sekser, til og med Noor (bra hæppedamer og bra levert sangstemme)ble genierklært.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Hørte på Bonamassa fredag, Beth Hart+Buddy Guy på brygga lørdagen,likte Buddy Guy best av dei,meir variert låtvalg kontra Bonamassa,men Bonamassa sin gitarlyd likte eg bedre enn Buddy,feitere lyd fra Bonamassa sin gitar.

Knallstemme på blondina som sang før bonamassa+fantastisk spilleglede fra alle dei tre jentene før bonamassa.

Den beste artisten spillte lørdag kveld,Rolf Wikstrøm, med glimrande låter,og heilt nydeleg gitarlyd.

Reine Peter Green feelingen til tider under konserten.

Han burde fått en plass med mye bedre kvaliteter,både mtp scene og publikum.(Edru,desverre?)

Men lydkvaliteten er ikkje god nok generelt på feks Notodden+for mykje volum,sikkert 105-110db,ca 6timer konsertlyd kun på lørdagen,det blir i meste laget for meg.

Men sammenlignet med Neil Young på Koengen ifjor fremstår Notodden som reine hifi lyden iforhold,synst eg.

Eller Skånevik blues,feks Scorpions for noen år siden med skremsellyd,tragisk på alle måter.

Mvh.
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
samlanes skrev:
Hørte på Bonamassa fredag, Beth Hart+Buddy Guy på brygga lørdagen,likte Buddy Guy best av dei,meir variert låtvalg kontra Bonamassa,men Bonamassa sin gitarlyd likte eg bedre enn Buddy,feitere lyd fra Bonamassa sin gitar.

Knallstemme på blondina som sang før bonamassa+fantastisk spilleglede fra alle dei tre jentene før bonamassa.

Den beste artisten spillte lørdag kveld,Rolf Wikstrøm, med glimrande låter,og heilt nydeleg gitarlyd.

Reine Peter Green feelingen til tider under konserten.

Han burde fått en plass med mye bedre kvaliteter,både mtp scene og publikum.(Edru,desverre?)

Men lydkvaliteten er ikkje god nok generelt på feks Notodden+for mykje volum,sikkert 105-110db,ca 6timer konsertlyd kun på lørdagen,det blir i meste laget for meg.

Men sammenlignet med Neil Young på Koengen ifjor fremstår Notodden som reine hifi lyden iforhold,synst eg.

Eller Skånevik blues,feks Scorpions for noen år siden med skremsellyd,tragisk på alle måter.

Mvh.
Ganske enig med deg også :D
Bortsett fra at jeg syns lydkvaliteten var generelt meget bra, spesielt på brygga. Det ER deilig når buksa blafrer av lydtrykket, men nå var jeg aldri edru på Notodden. Ang. den Bonamassakonserten på fredag, fint at du minnet om de som spilte først, bl.a hun finske Yliinen, svingte veldig bra og noen av "mine" syns det var kveldens beste. Bonamassa er jo knallbra, men det kan bli litt mye "her kommer jeg og spiller gitar fetere enn alle andre og jeg er jo ung må vite".
Og Roffe kan være helt magisk med sin stil på gitaren, herlig klang. Stinn brakke nede på Carbiden, svingte bra av Super Chikan etterpå også, men mer glissent (sent?).
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Du nevner noe sentralt Vidar Bol, spillefortestmuligkonkuranse,ein real nedtur altfor ofte.

Ofte er det det motsatte som virkelig får frem gåsehuden,dei unge må vel spille fra seg noen tiår før dei roer seg.

Jeg gikk desverre etter Roffe,så fikk ikkje med meg Super Chikan.

Neste år må det bli konsert med John Hiatt,om eg så skal henta han sjøl...

Håper også å få høyre norske Eirik Bergene der nermeste år.Knallartist med driv og spilleglede men allikevel kontrollert.
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Bra KW! Tenker du var litt oppe og fløy der en stund. Heldig var du.

Mvh Elektron
 
Topp Bunn