Densen, Life is too short for boring Hi-Fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Hinzel skrev:
    Hei! Er det noen her inne som har oppdatert B-300XS til B-320? Og Martin, hva ville noe slikt koste (inkl. en + oppdatering)?

    Det beste er bytte i en B-330+. DET blir oppgradering det.
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Noen som vil låne en DNRG for å teste?
     

    Male

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Har Densen noen venner?

    Martin OHC skrev:
    Hinzel skrev:
    Hei! Er det noen her inne som har oppdatert B-300XS til B-320? Og Martin, hva ville noe slikt koste (inkl. en + oppdatering)?

    Det beste er bytte i en B-330+. DET blir oppgradering det.
    Vel, litt av poenget er at jeg har to B-300XS, og disse kan oppgraderes til B-320+. Skal jeg ha B-330+ (noe jeg selvsagt ville foretrekke) må jeg gjerne ut med litt større kroner enn jeg tenkte? Eller låner du disse ut også? =)

     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Vi har en B-330 som du kunne fått teste. Den nøyaktige sum for oppdatering av en stk 300xs til 320 antar jeg vil ligge rundt 3000 kr inkl + upgrade pr stk.
     

    Male

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Har Densen noen venner?

    Martin OHC skrev:
    Vi har en B-330 som du kunne fått teste. Den nøyaktige sum for oppdatering av en stk 300xs til 320 antar jeg vil ligge rundt 3000 kr inkl + upgrade pr stk.
    Takker og bukker! =) Blir litt voldsomt med 2 X B-330+ på oppsett nr 2...
     

    Male

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Har Densen noen venner?

    Vet du forresten når Densen dac'ene og B-475 kommer for salg?

     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Har Densen noen venner?

    Jeg vil gjerne melde meg inn som Densen-venn siden jeg besitter en slik en og bruker den av og til ;D :

     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    Martin OHC skrev:
    Noen som vil låne en DNRG for å teste?
    Er det mulig å bruke denne på DM-10? Jeg er forøvrig veldig interresert i å prøvelytte B-150+, så du kan bare sende en til Bodø, Martin....Kan jo veldig fort hende at den blir her!!!

    Hvor får jeg fatt i de sikringene som dere skriver om?

    mvh. VilhelmW
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Et nytt Densen komponent har ankommet heimen. Siden jeg nedgraderer litt så måtte den stødige canadenseren finne seg et nytt hjem, snufs :) Skaffet meg en B-310+ og man skulle ikke tro at det var en 80 watter! Har også oppgradert min B-250 til + versjon :)

    Sikringene jeg bruker har jeg bestilt fra USA (HiFi Tuning). Nå har jeg kjøpt fra Norsk Audio Teknikk (Furutech). Bare husk å få riktig mA/A. Jeg bruker fast blow på CD og pre, mens slow blow på effekt.

    DNGY går nok ikke an å bruke på DM-10 etter det jeg vet!

    OU812
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    Hva er riktig mA/A for DM-10? Noen som veit? Er sikringene plassert under lokket?

    Mvh. VilhelmW
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Tipper 4-5A. Sikringene sitter rett ved kontaktbrønnen (det lille innstikket). Bare å vippe ut.

    OU812
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Martin OHC skrev:
    Noen som vil låne en DNRG for å teste?
    Hvis du kan låne meg to stk Martin? B-250 trenger det.

    OU812
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    En kort anmeldelse av + oppgraderingen på B-250. Den høres litt mer åpen og med noe bedre dybde perspektiv. Cymbaler låter enda krispere og det er mindre "hvit" støy i høytalerene.



    OU812
     

    Vedlegg

    janan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.09.2006
    Innlegg
    71
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Martin OHC skrev:
    Vi har en B-330 som du kunne fått teste. Den nøyaktige sum for oppdatering av en stk 300xs til 320 antar jeg vil ligge rundt 3000 kr inkl + upgrade pr stk.
    Hei,
    Er du sikker på at B-300XS kan oppgraderes til B-320+? Var selv i kontakt med Densen for kort tid siden og de sa at B-300XS ikke kunne oppgraderes...
     

    Male

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    Noen som har anbefalinger til en strømkabel til DM-10? Jeg benytter en av de rimeligste fra NordOst nå. Er det noe å hente på å investere i en bedre? Skal bestille og bytte sikringer...

    mvh. VilhelmW
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    VilhelmW skrev:
    Noen som har anbefalinger til en strømkabel til DM-10? Jeg benytter en av de rimeligste fra NordOst nå. Er det noe å hente på å investere i en bedre? Skal bestille og bytte sikringer...

    mvh. VilhelmW
    Test å bytte av sikring først og ta det derfra. Det spørs litt hvordan du vil at lyden skal være (lydsignaturen). Har testet noen stømkabler og de tippet lydsignaturen ifra lys til "litt" mørk i mitt oppsett.

    OU812
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    Ok, da går jeg for sikringer først. Hvilken type anbefaler du? kopper, sølv eller rhodium - eller noe anna? Sikringsbrønnen lå jo svært sørvisvennlig til, da... hvor er det enklest å bestille?

    mvh. VilhelmW
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Gå for rhodium med det samme. PM Audio og Norsk Audio Teknikk er meget behjelpelig.

    OU812
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    Hoppet over sikringene, men du har rett; PM Audio har disse. Mlig jeg prøver rhodium-utgaven på B150+'en som jeg nettopp har bestilt - jeg får den med DNRG'en, med det samme. Men den skal først testes uten, bare sånn for å ha prøvd ut det også.

    Men jeg har fortsatt en aldri så liten gryende redsel for at jeg kommer til å savne min go'e, gamle DM-10... :'(

    mvh. VilhelmW
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    NYYDELIG oppsett, Sandecker!

    Og hos meg er nå B-150+ på plass. Jeg har rigget den slik den er , rett ut av eska. Den skal få være slik til jeg får "tilvendt" meg til den. Deretter blir det å prøve DNRG, cones, strømkabel og eventuelt andre sikringer. Men sjøl rett ut av eska, spiller den bedre enn Electrocompaniet's ECI 5 Mk.II, Bladelius Thor II, og Hegel's integrerte, for å nevne noen. Iallefall i mitt oppsett.

    B-150+ er vesentlig klarere og meir detaljert i lydbildet enn min gamle tro-tjener, DM-10. Den har vesentlig meir snert i lyden, meir kontant og med betydelig meir autoritet. Og etter som det hevdes, skal dette bli enda bedre etter litt innspillingstid - og med påfyll fra DNRG. Men sjøl om den designmessig glir bedre sammen med cd-spilleren, er DM-10 et smykke i sammenligning med sin sorte akrylfront og store messing-boob's. Jeg kommer til å savne den, fordi det er en skikkelig god forsterker, og fordi den er så forbaska vakker.

    Konklusjonen så langt, er at B-150+ nok blir værende her hos meg,ja! Skal komme med fler inntrykk når den får gått seg til litt.

    mvh. VilhelmW
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Har Densen noen venner?

    ugg, kanskje jeg må melde meg inn her i morgen.... :)
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Har Densen noen venner?

    VilhelmW skrev:
    NYYDELIG oppsett, Sandecker!

    Og hos meg er nå B-150+ på plass. Jeg har rigget den slik den er , rett ut av eska. Den skal få være slik til jeg får "tilvendt" meg til den. Deretter blir det å prøve DNRG, cones, strømkabel og eventuelt andre sikringer. Men sjøl rett ut av eska, spiller den bedre enn Electrocompaniet's ECI 5 Mk.II, Bladelius Thor II, og Hegel's integrerte, for å nevne noen. Iallefall i mitt oppsett.

    B-150+ er vesentlig klarere og meir detaljert i lydbildet enn min gamle tro-tjener, DM-10. Den har vesentlig meir snert i lyden, meir kontant og med betydelig meir autoritet. Og etter som det hevdes, skal dette bli enda bedre etter litt innspillingstid - og med påfyll fra DNRG. Men sjøl om den designmessig glir bedre sammen med cd-spilleren, er DM-10 et smykke i sammenligning med sin sorte akrylfront og store messing-boob's. Jeg kommer til å savne den, fordi det er en skikkelig god forsterker, og fordi den er så forbaska vakker.

    Konklusjonen så langt, er at B-150+ nok blir værende her hos meg,ja! Skal komme med fler inntrykk når den får gått seg til litt.

    mvh. VilhelmW
    Gratulerer med ny forsterker. Kjenner meg igjen i beskrivelsen av lyden kontra tideligere densen komponenter og andre integrerte jeg testet ut før kjøp av B-150.

    Dynamic skrev:
    ugg, kanskje jeg må melde meg inn her i morgen.... :)
    Jaha? :) Hva er det som kommer snikende inn hos deg nå da?
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Har Densen noen venner?

    følgende ble kjøpt:

    Densen B150+
    Nordost Frey 1M RCA (innbrent)
    Densen Gizmo

    Alt får strøm fra 16A egen kurs med 2M Magus inn i QB4 og 3 x 1M Magus videre..

    Densen forsterkeren var i mine ører bedre enn de andre jeg har testet i denne perioden, og jeg har testet endel.... :D
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Dynamic skrev:
    følgende ble kjøpt:

    Densen B150+
    Nordost Frey 1M RCA (innbrent)
    Densen Gizmo

    Alt får strøm fra 16A egen kurs med 2M Magus inn i QB4 og 3 x 1M Magus videre..

    Densen forsterkeren var i mine ører bedre enn de andre jeg har testet i denne perioden, og jeg har testet endel.... :D
    Gratulerer med ny forsterker Dynamic! Welcome to the club :)

    OU812
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    Gratulerer med en flott forsterker, Dynamic! Når du har fått gitt den noen timer, må du prøve DNRG'en... ;D

    mvh. VilhelmW
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Har Densen noen venner?

    Heisann.
    Har akkurat fått min dp drive xs i hus men til min skuffelse spiller den ikke akkurat bra.
    Lyden som kommer er veldig innelukket som om det ikke er nok gain? Sitter ett DP 03 kort i den, så funderer på om jeg må oppgradere til ett 06 kort?
    Pickup som brukes er en Shure V15 Type III på en Dual 721 spiller.
    Synes det er rart at lyden skal være sånn når både nad og project riaaen klarer dette uten problemer dog med mye mer støy.
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Har Densen noen venner?

    Ikke så voldsomt stor aktivitet her men slenger ut ett spørsmål til. Noen som har erfaring med å biampe en 320 og en 330?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Ekorrefaen skrev:
    Ikke så voldsomt stor aktivitet her men slenger ut ett spørsmål til. Noen som har erfaring med å biampe en 320 og en 330?
    Ikke at jeg vet svaret, men har hørt begge og mener at de er litt forskjellig i lydsignatur! Mener at 330 er litt mørkere, men her kan hukommelsen min være feil! Uansett så er det ikke sikkert det kommer til å bli en oppgradering. Ikke alltid biamping gir ønsket resultat.

    By the way. Har du fått orden på DP-driven?

    OU812
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Har Densen noen venner?

    Da er alternativet 2 stk B-330 ;D, men ser an om det funker med 320'en først.
    Har ikke fått til dp driven enda, testet litt med nad riaa'en jeg har lånt.
    Når jeg kobler naden til med MC inngangen får jeg mye av den samme lyden som på dp driven. er en mulighet for at jeg rett å slett har fått ett MC kort?
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Har Densen noen venner?

    Ser at Densen kommer med nyheter på PULS-messen til OHC; noen som vet noe mer om Densen DAC eller blir det "bare" digitale innganger på Cd-spillerne?

    Er det forresten noen som har erfaring med Densen på Sonus faber? Vurderer en brukt B-110 til mine Concerto Domus......
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    610
    Antall liker
    709
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Har Densen noen venner?

    Anfield skrev:
    Ser at Densen kommer med nyheter på PULS-messen til OHC; noen som vet noe mer om Densen DAC eller blir det "bare" digitale innganger på Cd-spillerne?

    Er det forresten noen som har erfaring med Densen på Sonus faber? Vurderer en brukt B-110 til mine Concerto Domus......

    ..... "bare" digitale innganger? Har ventet på denne ..... :D
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Anfield skrev:
    Ser at Densen kommer med nyheter på PULS-messen til OHC; noen som vet noe mer om Densen DAC eller blir det "bare" digitale innganger på Cd-spillerne?

    Er det forresten noen som har erfaring med Densen på Sonus faber? Vurderer en brukt B-110 til mine Concerto Domus......
    DAC skal komme snart, men det blir vel DAC kort for montering i forsterker som kommer først!!!!

    OU812
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Har Densen noen venner?

    sandecker skrev:
    Anfield skrev:
    Ser at Densen kommer med nyheter på PULS-messen til OHC; noen som vet noe mer om Densen DAC eller blir det "bare" digitale innganger på Cd-spillerne?

    Er det forresten noen som har erfaring med Densen på Sonus faber? Vurderer en brukt B-110 til mine Concerto Domus......

    ..... "bare" digitale innganger? Har ventet på denne ..... :D
    Jeg håper du la merke til " ---- " - tegnene... ;) Begge deler fungerer bra for min del, enten i spiller eller forsterker. Har hatt god nytte av det tidligere. Antar at dette med DAC-kort vil være mulig å få gjennom en oppgradering?
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Har Densen noen venner?

    Noen som vet ca pris på disse nye kortene? og evt hvlken chip som brukes?
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    610
    Antall liker
    709
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Har Densen noen venner?

    Anfield skrev:
    sandecker skrev:
    Anfield skrev:
    Ser at Densen kommer med nyheter på PULS-messen til OHC; noen som vet noe mer om Densen DAC eller blir det "bare" digitale innganger på Cd-spillerne?

    Er det forresten noen som har erfaring med Densen på Sonus faber? Vurderer en brukt B-110 til mine Concerto Domus......

    ..... "bare" digitale innganger? Har ventet på denne ..... :D
    Jeg håper du la merke til " ---- " - tegnene... ;) Begge deler fungerer bra for min del, enten i spiller eller forsterker. Har hatt god nytte av det tidligere. Antar at dette med DAC-kort vil være mulig å få gjennom en oppgradering?
    Ingen fare, klarte ikke å la vær... :p

    Bruker "kun" CD idag men forstår jo at andre medier er kommet for å bli... Passer godt å kunne bruke en CD spiller til det også når det allerede sitter en god DAC i den.
    Oppgraderinger og kort er vel noe av det gode med Densen, så det skulle man tro blir mulig?
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Har Densen noen venner?

    Forøvrig disse gutta som er på vei til meg med Posten as we speak:

    Densen B-110 og B-410 i sort:





     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Gratulerer med snart nye Densen komponenter Anfield :)

    OU812
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn