Densen, Life is too short for boring Hi-Fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Ikke umulig at det er min gamle B150+, eller fra en av de andre som ved juletider fikk et godt tilbud om bytte til B175 :cool:
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    I følge sjefen selv, Thomas S. er det ingen forskjell på B175 og B175+. Kun navnet, for å ha navn konsistent med de andre modellene.
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen som har erfaring med hva en DNRG kan gjøre for en B175 integrert?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen som har erfaring med hva en DNRG kan gjøre for en B175 integrert?
    Bor du i nærheten av Oslo så mener jeg OHC har koblet opp en B-175 med DNRG på et par AP Tempo. De kan sikkert gi deg en demo!
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Er det noen som har erfaring med hva en DNRG kan gjøre for en B175 integrert?
    Jeg har DNRG´er koblet opp mot både B175 og B420XS, og det fungerer bra her. Burmester B25 viste seg å trives med mer kraft enn B150+ kunne gi, selv med DNRG. Bra dynamikk og mer avslappede høytoner, langt ned i bassen også.
     

    Some11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2014
    Innlegg
    145
    Antall liker
    115
    Sted
    Eid
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som har erfaring med hva en DNRG kan gjøre for en B175 integrert?
    Jeg har DNRG´er koblet opp mot både B175 og B420XS, og det fungerer bra her. Burmester B25 viste seg å trives med mer kraft enn B150+ kunne gi, selv med DNRG. Bra dynamikk og mer avslappede høytoner, langt ned i bassen også.
    har du fått lydbilde som er roligere i toppen på din B175 ved bruk av DNRG altsåå?

    - Some11 :)
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Er det noen som har erfaring med hva en DNRG kan gjøre for en B175 integrert?
    Jeg har DNRG´er koblet opp mot både B175 og B420XS, og det fungerer bra her. Burmester B25 viste seg å trives med mer kraft enn B150+ kunne gi, selv med DNRG. Bra dynamikk og mer avslappede høytoner, langt ned i bassen også.
    har du fått lydbilde som er roligere i toppen på din B175 ved bruk av DNRG altsåå?

    - Some11 :)
    Siden jeg først og fremst gikk fra B150+ med DNRG til B175 med DNRG tar jeg et lite forbehold om hva som er hva, men mitt inntrykk var at B175 ga mye mer i nedre frekvensområder mens DNRG ga mer kontroll generelt.

    Uansett er det en strålende kombinasjon hos mag.
     

    Some11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2014
    Innlegg
    145
    Antall liker
    115
    Sted
    Eid
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som har erfaring med hva en DNRG kan gjøre for en B175 integrert?
    Jeg har DNRG´er koblet opp mot både B175 og B420XS, og det fungerer bra her. Burmester B25 viste seg å trives med mer kraft enn B150+ kunne gi, selv med DNRG. Bra dynamikk og mer avslappede høytoner, langt ned i bassen også.
    har du fått lydbilde som er roligere i toppen på din B175 ved bruk av DNRG altsåå?

    - Some11 :)
    Siden jeg først og fremst gikk fra B150+ med DNRG til B175 med DNRG tar jeg et lite forbehold om hva som er hva, men mitt inntrykk var at B175 ga mye mer i nedre frekvensområder mens DNRG ga mer kontroll generelt.

    Uansett er det en strålende kombinasjon hos mag.
    genialt! jeg har lenge villet kjøpe DNRG til min B175! men budsjettet har ligget på kabler da jeg hadde noen MIT kabler som kvelte forsterkeren helt! Jeg har hatt forsterkeren på service hos OHC nå i tre uker pga trafobrum i høyttalerutgangene og da ble det gjort noe som tommerviken kallte "blodtrimma" med optimaliseringer av diverse verdier og finjustering av bias! så det blir morro å få igjen ampen! så blir det å kjøpe DNRG så snart jeg lar meg selv ta meg råd til det!

    - Some11 :)
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Påsken kan brukes til så mangt. Noen spiser appelisiner og kvikk-lunch mens de tar selfie i vinterfjellet.
    Jeg funderer på hva DenDac50 og et par 350+ monoblokker kunne gjøre for mine Virgo25 høytalere...
    God påske ønskes alle, uavhengig om det er swix eller musikk som skal fylle den! :cool:
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Påsken kan brukes til så mangt. Noen spiser appelisiner og kvikk-lunch mens de tar selfie i vinterfjellet.
    Jeg funderer på hva DenDac50 og et par 350+ monoblokker kunne gjøre for mine Virgo25 høytalere...
    God påske ønskes alle, uavhengig om det er swix eller musikk som skal fylle den! :cool:
    De vil gjøre dine Virgo25 meget godt;) Tenker selv å teste DenDac med min 330 til høsten for å høre om forforsterker delen er like god som B-250. Er den det så kanskje det blir bytte. Livet er for kort for kjedelige påsker:cool:
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Hva kommer prisen på DenDac50 til å bli på OHC?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Med dagens kronekurs så har en liten fugl visket meg veil. pris 40k. Den kan bestilles nå8)
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken forsterker er best, Densen B175 eller Hegel H160? Kjør debatt!
    Jeg har nettop bestilt Densen B175 men vurderer Hegel H160.
    Jeg var å hørte på hegel H160 så dro jeg hjem og hørte på min Densen B130+ og en liten meridian dac. Gjett hva som låt best jo Densen og Meridian. :p
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    112
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Så bra :) Hvilke høyttalere var det du testet på?

    /Ola
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hvilken forsterker er best, Densen B175 eller Hegel H160? Kjør debatt!
    Jeg har nettop bestilt Densen B175 men vurderer Hegel H160.
    Jeg var å hørte på hegel H160 så dro jeg hjem og hørte på min Densen B130+ og en liten meridian dac. Gjett hva som låt best jo Densen og Meridian. :p
    He he er dette tråden for objektive svar:) Mener det kommer an på dine lydpreferanser og matching, men jeg hadde valgt B-175 any given day. Hegel H160 er en kjempegod forsterker, men spiller litt blodfattig i mine ører i forhold til de større Densen. Så er det eiergleden og Hegel har ikke den samme IT faktor som den danske sønn med audioverdens skarpeste kabinettkanter:) Alt dette er selvfølgelig dønn objektivt!
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Hegel har jeg ikke hørt, men kan varmt anbefale Densen B175 som jeg selv har.
    Vil spesielt fremheve holografi, bass og oppløsning.
    Design er smaksak, men Densen slår det meste etter min smak. Hegel er en kjedelig kasse! :p
    Og med den prisen OHC nå har på B175 er dette valget en "no brainer"!
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Interessant!! Og enda er det et betydelig hopp fra B130+ til B150+...:cool: Og ytterligere hopp fra B150+ til B150+ med DNRG...:rolleyes:

    Fortsatt god påske, godtfolk!
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Men er det ikke vibrasjoner i topplokket på forsterkeren pga den store strømforskyningen i forsterkeren slik fidelity skal ha det til?
    Eller kanskje det er vibrasjoner under topplokket på han som testet forsterkeren i fidelity. :cool:
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    I Fidelitytesten tror jeg vibrasjonene refererte til en billig skuff for cd-platene? Testen er vel også noen år gammel.
    på min B175 er det i allefall ingen vibrasjoner. Dog er det en sus fra ht på nivå med en dimmebryter til lysskinne...
    Susen hører jeg kun når det er dørgende stille i stua. Jeg har lokalisert den til forforsterker delen ved at den blir helt borte når 'P'
    velges på inngang. 'P' er valget om du kjører hjemmekino eller annen forforsterker inn på denne forsterkeren (som på din B130+)
    Igjen, for prisen 35.000 som OHC nå har er det ikke noe å tenke på! :) HiFi Freaks (Densens egen butikk) i Danmark selger den for 65.000 danske kroner = 72.000Nkr med dagens kurs.
    Jeg tror det står en B175 i demo hos OHC dersom du lurer på noe.

    Men er det ikke vibrasjoner i topplokket på forsterkeren pga den store strømforskyningen i forsterkeren slik fidelity skal ha det til?
    Eller kanskje det er vibrasjoner under topplokket på han som testet forsterkeren i fidelity. :cool:
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Men er det ikke vibrasjoner i topplokket på forsterkeren pga den store strømforskyningen i forsterkeren slik fidelity skal ha det til?
    Eller kanskje det er vibrasjoner under topplokket på han som testet forsterkeren i fidelity. :cool:
    Det kan sikkert stemme at det er noe vibrasjoner i topplokket p.g.a strømforsyningen. Har selv erfart det med en 300xs jeg hadde for endel år siden. Jeg ordnet det med en liten treflis som jeg kilte innunder topplokket/luftekanal. På min nåværende 330 så er dette ikke noe problem.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Men er det ikke vibrasjoner i topplokket på forsterkeren pga den store strømforskyningen i forsterkeren slik fidelity skal ha det til?
    Eller kanskje det er vibrasjoner under topplokket på han som testet forsterkeren i fidelity. :cool:
    Ingen problemer her, men kanskje Densen har forbedret designet senere?

    Forøvrig tok jeg et lite bilde idag :cool:

    _DT57834.jpg
     

    Some11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2014
    Innlegg
    145
    Antall liker
    115
    Sted
    Eid
    Torget vurderinger
    2
    I Fidelitytesten tror jeg vibrasjonene refererte til en billig skuff for cd-platene? Testen er vel også noen år gammel.
    på min B175 er det i allefall ingen vibrasjoner. Dog er det en sus fra ht på nivå med en dimmebryter til lysskinne...
    Susen hører jeg kun når det er dørgende stille i stua. Jeg har lokalisert den til forforsterker delen ved at den blir helt borte når 'P'
    velges på inngang. 'P' er valget om du kjører hjemmekino eller annen forforsterker inn på denne forsterkeren (som på din B130+)
    Igjen, for prisen 35.000 som OHC nå har er det ikke noe å tenke på! :) HiFi Freaks (Densens egen butikk) i Danmark selger den for 65.000 danske kroner = 72.000Nkr med dagens kurs.
    Jeg tror det står en B175 i demo hos OHC dersom du lurer på noe.

    Men er det ikke vibrasjoner i topplokket på forsterkeren pga den store strømforskyningen i forsterkeren slik fidelity skal ha det til?
    Eller kanskje det er vibrasjoner under topplokket på han som testet forsterkeren i fidelity. :cool:
    jeg har en svak during i forsterkeren min, både i høyttalere og fra kabinettet! slik jeg oppfatter det kan dette ha noe med typen trafo og det kompakte desigent, da jeg tillogmed etter service hadde brum! og at dette fins på eldre modeller fra densen har jeg lest flere plasser! av ren nysjerrighet hadde det vert morro å sett hvor gammel forsterkeren min egentlig er da da serienr er 0068. om dette er en steingammal forsterker kunne jeg godt tenkt meg å prøvd å bytte trafo!

    - Some11 :)
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen som har bestilt den nye Dac'en til Densen? Hva med leveringstid?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.763
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    I Fidelitytesten tror jeg vibrasjonene refererte til en billig skuff for cd-platene? Testen er vel også noen år gammel.
    på min B175 er det i allefall ingen vibrasjoner. Dog er det en sus fra ht på nivå med en dimmebryter til lysskinne...
    Susen hører jeg kun når det er dørgende stille i stua. Jeg har lokalisert den til forforsterker delen ved at den blir helt borte når 'P'
    velges på inngang. 'P' er valget om du kjører hjemmekino eller annen forforsterker inn på denne forsterkeren (som på din B130+)
    Igjen, for prisen 35.000 som OHC nå har er det ikke noe å tenke på! :) HiFi Freaks (Densens egen butikk) i Danmark selger den for 65.000 danske kroner = 72.000Nkr med dagens kurs.
    Jeg tror det står en B175 i demo hos OHC dersom du lurer på noe.

    Men er det ikke vibrasjoner i topplokket på forsterkeren pga den store strømforskyningen i forsterkeren slik fidelity skal ha det til?
    Eller kanskje det er vibrasjoner under topplokket på han som testet forsterkeren i fidelity. :cool:
    jeg har en svak during i forsterkeren min, både i høyttalere og fra kabinettet! slik jeg oppfatter det kan dette ha noe med typen trafo og det kompakte desigent, da jeg tillogmed etter service hadde brum! og at dette fins på eldre modeller fra densen har jeg lest flere plasser! av ren nysjerrighet hadde det vert morro å sett hvor gammel forsterkeren min egentlig er da da serienr er 0068. om dette er en steingammal forsterker kunne jeg godt tenkt meg å prøvd å bytte trafo!

    - Some11 :)
    Jeg har en Densen, der brummede, og trafoen blev drejet med den store bolt i bunden. Det blev gjort på værksted, en an skulle kunne gøre det selv. Men skriv til Densen og fortæl om problemet. De giver en god service.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kabinettet til de nye monoblokkene B-390.

    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Hmmmm, jeg forstår behoveet, men er ikke sikker på om jeg liker at de fraviker det minimalistiske designet. Monoblokken, derimot, var flott :)
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    112
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Pent, hva skal de ha for et par slike?

    Må innrømme at jeg savner å ha Densen i hus, selv om Gato Dia-250 er utrolig bra.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    B-390 Superleggera two chassis monoblock.

    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    112
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Er det skistativ på baksiden? Eller som det kanskje ser ut som når man titter ekstra godt etter, en egen spesialkabel mellom komponentene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn