Densen, Life is too short for boring Hi-Fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Stilig :)

    med desens evne til å nesten doble prisen for hvert steg opp i modell ligger det noen kroner i pyramiden på bildet :) Spiller sikkert knallbra. Blir bare mer og mer glad i min B150+.
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Noen her som har slått til på OHC tilbudet på B175 og gjort seg noen erfaringer allerede?
     

    simrol

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2009
    Innlegg
    110
    Antall liker
    174
    Torget vurderinger
    1
    Har bestilt en B-340+, til halv pris, noen som har testa denne.
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Noen her som har slått til på OHC tilbudet på B175 og gjort seg noen erfaringer allerede?
    Har lyst, samtidig er jeg veldig fornøyd med min B150+. Hører gjerne om erfaringer med B-175 uavhengig om de er kjøp på tilbud :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.493
    Antall liker
    15.245
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Noen her som har slått til på OHC tilbudet på B175 og gjort seg noen erfaringer allerede?
    Har lyst, samtidig er jeg veldig fornøyd med min B150+. Hører gjerne om erfaringer med B-175 uavhengig om de er kjøp på tilbud :)
    Et par anmeldelser her:

    http://www.kogaudio.com/pdf/hfwB175.pdf

    Densen B-175 integrated amplifier | Hi-Fi+

    OU812
    Siden alle fidelity sine blader nå ligger ute kan man lese om fabrikkbesøk hos densen i nr 43 og en test av b-440 og b-175 i nr 44 --> Blader - Audio Fidelity
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Spennende, del gjerne innledende lytteinntrykk.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.563
    Antall liker
    3.112
    Sted
    Oslo
    Ventetiden er over!;)
    Gratulerer!
    Hvis de har fått tråkket igang produksjonsanlegget sitt igjen kan det jo hende at den DNRG jeg bestilte (prøver en på B420XS også) dukker opp etterhvert også 8)
     

    Slot

    Medlem
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    10
    Antall liker
    1
    Sted
    Danmark
    Hej med jer.

    Tillykke med din B175.

    Jeg fandt tilbudet på jeres tråd. Tak for det. Og bestilte også en :rolleyes:

    Den spiller virkelig fedt.

    Har følgende opsæt.

    B&W 801 matrix serie 3. To Densen B350 til at klare bassen og B-175 til at klare mellemtone og diskant.

    Må sige at det har været et løft at få b175 føjet til. Før brugte jeg en mdac som forforstærker.

    Desværre har jeg fået lidt brum i højtalerne sammen med b175 men håber det kan løses. Har du også brum i din b175??
     

    Vedlegg

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    B175 er min tredje Densen forsterker. Den første var Beat 100 (som fortsatt er i bruk), så var det B130+, og nå B175.
    Veldig tidlig å felle noen dom så det skal jeg ikke gjøre ennå. Den driver som B130+ et par Audio Physic Sitara. Det umiddelbare inntrykket er at det er enda bedre holografi, mer presis bass og kanskje aller viktigst så flyter det ikke sammen når volumet skrus litt opp slik som det hadde tendens til på B130. Desverre så sitter jeg etter kveld 1 med det inntrykket at det nå er høytalerne som er "flaskehalsen" om jeg kan bruke det uttrykket... :p
    Det skal også sies at forsterkeren blir ordentlig god og varm. Det er vel en følge av strømforsyningen har vokst betydelig i forhold til B130.
    OHC anbefaler minimum en ukes innspillingstid, så det skal bli gøy å se utviklingen.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.563
    Antall liker
    3.112
    Sted
    Oslo
    Hej med jer.

    Tillykke med din B175.

    Jeg fandt tilbudet på jeres tråd. Tak for det. Og bestilte også en :rolleyes:

    Den spiller virkelig fedt.

    Har følgende opsæt.

    B&W 801 matrix serie 3. To Densen B350 til at klare bassen og B-175 til at klare mellemtone og diskant.

    Må sige at det har været et løft at få b175 føjet til. Før brugte jeg en mdac som forforstærker.

    Desværre har jeg fået lidt brum i højtalerne sammen med b175 men håber det kan løses. Har du også brum i din b175??
    Ikke at jeg har veldig god greie på det, men kan brummingen komme av jordingsløyfe eller lignende. Jeg har mine koblet sammen med Denlink kabel. Ikke så mye for at de skal kommunisere (men det er OK mellom CD og forsterker), men for at de skal ha felles jord.
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Dag 2 med B175. Mens jeg i går ble svar skyldig da jeg måtte forklare kona hvordan den albinofargede B130 plutselig hadde blitt svart, kom i dag samme kone, som er mer opptatt av tv-serier på TV2, Bliss og FEM enn god lyd i to kanaler, med følgende uttrykk i det hun passerte anlegget: " Oi! Det var god lyd!".
    Den subben som hang på B130 er nå lagt ut for salg...
    Ja, jeg har en svak 'brum' på begge kanaler som er hørbar fra sofaen når det er helt stille i stua. Men nå i kveld (huset er mørkt, og ingen vaskemaskiner eller tørketromler går...) er den knapt hørbar uten å legge øret inntil høytaler. Så etter et par-tre ukers innspilling skal jeg eksperimenter litt med strømrens for å se hva det kan gjøre med 'brum' og lyd ellers.
    Men dette lover bra ( og dårlig for lommeboka med tanke på at kanskje et par Virgo eller B25 sikkert trenger en ny eier...)
     

    Slot

    Medlem
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    10
    Antall liker
    1
    Sted
    Danmark
    Hej igen.

    Ja ja min brummen er heller ikke overvældende men kan høres når der er stille i stuen. Nu forstår jeg ikke så godt norsk men er det dette brum som de skriver om i testen???

    Et annet problem med Densen-settet er detaljer som et topplokk på forster-keren som spiller med nettrafoen på dens durete ferd??

    mine b350 fanger også lidt brum. Nær man skruer lidt op i dagtimerne lægger jeg ikke nærke til brummen. Kun om aftenen når der er stille i huset.
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Hei, nei det er ingen ulyd fra topplokket. En svak 'brum' som jeg tror kan fjernes med strømrens er det eneste. Husk at artikkelen du referere til er snart 5 år gammel.

    Hej igen.

    Ja ja min brummen er heller ikke overvældende men kan høres når der er stille i stuen. Nu forstår jeg ikke så godt norsk men er det dette brum som de skriver om i testen???

    Et annet problem med Densen-settet er detaljer som et topplokk på forster-keren som spiller med nettrafoen på dens durete ferd??

    mine b350 fanger også lidt brum. Nær man skruer lidt op i dagtimerne lægger jeg ikke nærke til brummen. Kun om aftenen når der er stille i huset.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.493
    Antall liker
    15.245
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Når det gjelder brumming fra selve kabinettet/topplokket så kan løsningen være å løsne litt på skruen/mutteren som trafoen er montert med. Mener Mr. Sillesen skrev dette på Densen forumet på deres egne sider for noen år siden.

    OU812
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.563
    Antall liker
    3.112
    Sted
    Oslo
    Men dette lover bra ( og dårlig for lommeboka med tanke på at kanskje et par Virgo eller B25 sikkert trenger en ny eier...)
    Tenkt å kjøpe?

    Ikke stikk innom OHC hvis du ikke mener det. De har visst stilt ut B25 nå for tiden...
    PS: Har vel lagt ut dette andre steder før, men B25 (Elsbeer) ser ganske pent ut sammen med svart Densen. :rolleyes:
     

    Vedlegg

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Yepp, husker bildet og tittet på det i går ja... :rolleyes:

    Men dette lover bra ( og dårlig for lommeboka med tanke på at kanskje et par Virgo eller B25 sikkert trenger en ny eier...)
    Tenkt å kjøpe?

    Ikke stikk innom OHC hvis du ikke mener det. De har visst stilt ut B25 nå for tiden...
    PS: Har vel lagt ut dette andre steder før, men B25 (Elsbeer) ser ganske pent ut sammen med svart Densen. :rolleyes:
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    618
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Men dette lover bra ( og dårlig for lommeboka med tanke på at kanskje et par Virgo eller B25 sikkert trenger en ny eier...)
    Tenkt å kjøpe?

    Ikke stikk innom OHC hvis du ikke mener det. De har visst stilt ut B25 nå for tiden...
    Det er farlig å dra på Burmester ht demo ... :p
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Når det gjelder brum i B175 har jeg nettopp funnet ut at drøyt halvparten kommer fra en Onkyo 818 surround receiver som henger på samme kurs. Interessert noen? :p Special price!
    Det lille som gjenstår tror jeg ganske sikkert kan fjernes med strømrens, men kan ikke si at det som er igjen egentlig plager meg.
     

    Slot

    Medlem
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    10
    Antall liker
    1
    Sted
    Danmark
    Hej igen.

    Jeg tror I har ret. Jo flere elektriske apparater jeg slukker for i hjemmet des mindre brummer det.

    Nogen en bestemt strøm renser som nogen har gode erfaringer med til Densen?
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Bruker PS audio Dectet. Nok stikk og har også overspenningsvern samt at den stopper strømmen om spenningen synker for mye.

    Hej igen.

    Jeg tror I har ret. Jo flere elektriske apparater jeg slukker for i hjemmet des mindre brummer det.

    Nogen en bestemt strøm renser som nogen har gode erfaringer med til Densen?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.493
    Antall liker
    15.245
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bruker PS audio Dectet. Nok stikk og har også overspenningsvern samt at den stopper strømmen om spenningen synker for mye.

    Hej igen.

    Jeg tror I har ret. Jo flere elektriske apparater jeg slukker for i hjemmet des mindre brummer det.

    Nogen en bestemt strøm renser som nogen har gode erfaringer med til Densen?
    Kan også anbefale Isotek EVO3 Aquarius. Hvis du ikke allerede har noen gode nettkameraer så kan dette også hjelpe litt mot brum i forsterkeren.

    OU812
     

    Slot

    Medlem
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    10
    Antall liker
    1
    Sted
    Danmark
    Takker for svar. Lækker ser up :)

    Den PS audio Dectet ser fristende ud. Men kan ikke finde nogen i Danmark som sælger den. Hvor skaffer man den fra???
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    618
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Hallo,

    IsoTek Aquarius gjorde bra saker hos meg med Densen også.

    Kan også anbefale IsoTek DC Syncro mot brum i forsterkeren, trafo. Det er verdt å prøve ut :cool:

    -sandecker

    Bruker PS audio Dectet. Nok stikk og har også overspenningsvern samt at den stopper strømmen om spenningen synker for mye.

    Hej igen.

    Jeg tror I har ret. Jo flere elektriske apparater jeg slukker for i hjemmet des mindre brummer det.

    Nogen en bestemt strøm renser som nogen har gode erfaringer med til Densen?
    Kan også anbefale Isotek EVO3 Aquarius. Hvis du ikke allerede har noen gode nettkameraer så kan dette også hjelpe litt mot brum i forsterkeren.

    OU812
     

    Slot

    Medlem
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    10
    Antall liker
    1
    Sted
    Danmark
    Hej igen.

    Ja den ser lækker ud denne IsoTek Aquarius - men synes prisen er mega høj...... 😉😉
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.563
    Antall liker
    3.112
    Sted
    Oslo
    Prisen er en ting. Som man kan se på bildet har jeg ikke plass heller. Jeg har en Isotek Polaris, men vurderer å oppgradere men da må det bli noe som kan gjemmes bort.
     

    gujo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2014
    Innlegg
    117
    Antall liker
    35
    Min erfarenhet betr luftburet trafobrum ( p g a nätstörningar ) :
    Polaris och Solus klarade inte av detta i mitt fall ( ej Densen förstärkare ) utan jag fick gå till Synchro som nätt och jämt klarar detta . Därmed gör jag antagandet att även Aquarius , som är en merutvecklad variant av Solus , skulle få svårt ta hand om detta brum. I alla fall i mitt system. Däremot kan den med viss sannolikhet ge förbättrad ljudkvalitet.
    Det vettigaste är att låna och prova vad som fungerar i ditt system / i din miljö

    Mvh
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg har anskaffet mig en Densen 340. Jeg er imponeret over designet. Der er ikke så meget plads. Densen er plaseret under Audiolab 8200AP Jeg har brugt en Marantz PM 14 K.I.Sign til at trække 2 stk. surroundsound højtalere. Densen kan trække 4 højtalere så jeg kan få surroundsound højtalere og bag højtalere; eller jeg kan vælge at kun trække surroundsound højtalerne, men så bruge en forstærker til diskant og en til bassen.
    Jeg har ikke fået hørt så meget, da jeg er ved at male lytterummet. Men nåede at høre forstærkeren og den virker livlig. Jeg hørte musik fra 2L og brugte så kun surroundsound højtalerne. Men jeg kunne lide lyden. Jeg undgik at bruge fronterne. Forstærkeren klarede det meget fint.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn