Densen, Life is too short for boring Hi-Fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Har Densen noen venner?

    ou812rh skrev:
    Gratulerer med snart nye Densen komponenter Anfield :)

    OU812
    Takker! Pakkelapp er mottatt i dag, så det blir snart en tur til det lokale postkontoret med påfølgende oppkobling og testing senere i kveld. ** glede seg **
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Har Densen noen venner?

    Gratulerer med nye komponenter.
    Ser frem til å høre hvordan du opplever Sonus Faber på Densen.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Har Densen noen venner?

    Ble dessverre ikke den helt store opplevelsen dette.

    Etter å ha gledet meg til å teste dette ut, samt at Posten omtrent har overgått seg selv, og fått levert settet fra Oslo til Arendal på to dager, ble det en nedtur når alt var koblet opp skulle spille. Ikke lydmessig, men funksjonsmessig.

    Det er en kraftig buring og støy i forsterkeren, men det er ujevnt på hvilke volum en spiller på. Etter å ha testet i en periode er det tyst som det skal være når jeg setter på enten en CD eller musikk streamet gjennom Sonos. Etter å ha vært ute av rommet i et par tre minutter så er det en kraftig during i høyttalerene. Når jeg "muter" musikksignalet, for deretter å justere på volumknappene på forsterkeren, endrer støyen seg. Nå sist var det en kraftig dur på signalstyrke 45. Når jeg så justerte oppover ble signalet gradvis svakerne dess høyere det kommer, og helt borte på 49. Når jeg går tilbake reverserer støyproblematikken, og når jeg kommer ned på 45 igjen er det like kraftig som før. Går jeg derimot videre nedover til 44 blir det plutselig helt tyst igjen. Merkelig.

    Dette er jo ikke det helt store, og jeg antar at jeg nå må sende forsterkeren til OHC for reparasjon. Det er drit kjedelig når det er snakk om et "nytt" produkt. Produktet er kun ca et år, så det burde ikke være noe problem med garanti. Jeg hadde mine bange anelser når jeg ringte selger, men heldigvis tok han telefonen og var veldig interessert i å hjelpe videre med dette da det (holdt på å si selvfølgelig) ikke hadde vært slik hos ham før han sendte det.

    Ja ja, da ble det ikke sjelefred i kveld som jeg håpet på. Men jeg får heller benytte kvelden til å gjøre meg opp noen lydmessige tanker og ikke la dette irritere meg for mye. "Det vil jo helst gå bra...." pleide min gamle bestefar å si. Jeg velger å tro på det i kveld.....
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Har Densen noen venner?

    Prøvd å bare ha forsterker koblet til høytalerene og ingen kilder koblet til?
    Vet ikke hvordan du har koblet ting, men det kan være mange feil som fører til denslags.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Har Densen noen venner?

    Skjer ingen endring om jeg tar ut alle kilder som er koblet til når den først har begynt å støye. Og; om den er helt støyfri hele tiden uten kilder tilkoblet, så hjelper det fint lite om en ikke ønsker å sitte å lytte til den øredøvende stillheten du da automatisk vil få... ;)

    Nå har den spilt i 15 minutter uten at det har kommet noe støy. Periodisk feil med andre ord. Ikke alltid det greieste å finne ut av heller da.....
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Har Densen noen venner?

    Anfield skrev:
    Skjer ingen endring om jeg tar ut alle kilder som er koblet til når den først har begynt å støye. Og; om den er helt støyfri hele tiden uten kilder tilkoblet, så hjelper det fint lite om en ikke ønsker å sitte å lytte til den øredøvende stillheten du da automatisk vil få... ;)

    Nå har den spilt i 15 minutter uten at det har kommet noe støy. Periodisk feil med andre ord. Ikke alltid det greieste å finne ut av heller da.....
    Start med å fjerne sonos og datamaskin. Det er en stor sannsynlighet for at det er der problemet oppstår. Det vil bety at der må gjøres endringer i kablingen mellom disse enhetene.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Har Densen noen venner?

    Betyr ingenting. Promlemet er der uten noen kilder tilkoblet i det hele tatt også. Det er et fast mønster her. Det støyer på volumet 75,77,78,79,81,82,83,85. Så er det tyst opp til 105,109,113,117. Som et eksempel. Dette gjelder som sagt alle innganger, både med og uten kilder koblet til.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Har Densen noen venner?

    Ok. Leit at det ikke var noe enkelt da ;)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Har Densen noen venner?

    Alt ordner seg for snille gutter!

    I dag hadde jeg en avtale med selger i Oslo om å levere tilbake utstyret og reversere dealen. Selger har hele tiden oppført seg eksemplarisk og vært løsningsorientert, og søkt å finne løsninger for begge. Jeg ble så glad for dette at jeg faktisk tilbød han å få min nyinnkjøpte fjernkontroll Gizmo som takk for at han var så skvær i denne dealen. Det kostet meg noen kroner, men det er verdt det for å få ordnet opp.

    I ettertid har jeg hørt at selger oppsøkte Oslo HIFI Center med produktet og feilbeskrivelsen fra meg og endte opp med å få med seg en splitter ny forsterker på stedet. Dette står det respekt av og jeg vil gi all mulig honnør til OHC og deres håndtering av dette. Her er det maaaaange butikker som har mye å lære.

    Så da endte det ok for min del, men alldeles strålende til slutt for selger. En pyton historie ble til en solskinnshistorie til slutt.

    Jeg er en "sucker" for en happy ending. Så jeg sier skål og ønsker alle en lykkelig HIFI-kveld :)
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Har Densen noen venner?

    Godt å høre at det ordnet seg da.
    Noen som forresten har tatt seg turen til OHC for å høre på de nye Densen produktene?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har Densen noen venner?

    Kjekt å høre at det ordnet seg for deg indirekte og selger direkte. OHC var serviceinnstilt.

    Men; ville du hatt den nye forsterkeren selv, eller er du "ferdig" med Densen pga. dette mishappet?
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Har Densen noen venner?

    Densen har mye bra ved seg det, men det er klart at dette satte en liten "støkk" i en potensiell eieglede. Er spent på deres DAC-løsning og følger med spent i kulissene.
     
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    27
    Antall liker
    7
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    12
    Har Densen noen venner?

    HAR BLITT DENSENVENN!!
    Kjøpte for en tid tilbake B-200 pre (byttet ut NAD 165BEE) og har nå erstattet Vincent SP-331 med matchende B-300 power.
    Densen har helt klart fått en venn i meg ;D ;D ;D ;D
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Har Densen noen venner?

    Da har min B-200 og B-320 fått besøk av en B-330.
    Biamper de på Marten Miles III høyttalere.
    Førsteinntrykk er at det hele låter mye mindre anstrengt, tror 320en var litt på grensen til å drive dem alene. Nå er det full kontroll i bass , mellomtone og diskant.
    Da har oppgraderingsnevrosene blitt stagget en stund hvertfall ;)

    Noen som har fått testet de nye dacene eller cd spillerne forresten?
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    610
    Antall liker
    709
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Har Densen noen venner?

    Ekorrefaen skrev:
    Da har min B-200 og B-320 fått besøk av en B-330.
    Biamper de på Marten Miles III høyttalere.
    Førsteinntrykk er at det hele låter mye mindre anstrengt, tror 320en var litt på grensen til å drive dem alene. Nå er det full kontroll i bass , mellomtone og diskant.
    Da har oppgraderingsnevrosene blitt stagget en stund hvertfall ;)

    Noen som har fått testet de nye dacene eller cd spillerne forresten?
    Jeg har hørt nye B-420 og B-440 på demo. B-440 spilte mer musikalsk, oppløst og detaljert enn B-420. Har ikke samenliknet dem direkte med de 'gamle' modellene. Det låt så bra at jeg venter i spenning på en av dem ..... ;D

    De nye har digital inngang slik at en kan bruke den innebyggede D/A konverteren.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    sandecker skrev:
    Da er en ny komponent på plass. Blir en spennende helg, håper på regn... :p
    Nice :D Ser ut som dine bønner om regn blir hørt! Da er vel helgen i boks.

    OU812
     

    frdrk87

    Fersking
    Ble medlem
    05.06.2011
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Jeg får vel melde meg inn som en trofast venn av Densen i 9 år nå. Fikk B-200, B-300, B-400 og Gizmo i konfirmasjonsgave for 9 år siden :) B-300 står på spikes og Nordost Black Knight betjener signaldelen. Jeg vil se de imponerer sterkt sammen med Audiovector M3 Super på spikes med Nordost Super Flatline Bi-Wire kabel. Har aldri opplevd at B-300 ikke strekker til selv når det er fest og volumet øker dertil.
    Disse enhetene har nesten stått konstant på i 9 år. Skrus kun av når jeg forlater bopellen over lengre tid.
    Har hørt mange forskjellige anlegg, men finner fort ut at den varme lyden og den stramme dype bassen som mitt anlegg leverer er å foretrekke. Diskanten finner jeg ikke like masende hos meg som hos venner av meg.

    Om noen tilfeldigvis har en B-300 MK1 til salgs så er jeg interessert. Regner med at høyttalerne koser seg enda bedre med 2 x B-300 i vertikal bi-amp konfigurasjon :)
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Har Densen noen venner?

    Slenger inn ett lite bilde av min Densen rigg minus dp driven:p
     

    Vedlegg

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Har Densen noen venner?

    Takk takk:) ble fart på sakene med biamping:D
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Ekorrefaen skrev:
    Slenger inn ett lite bilde av min Densen rigg minus dp driven:p
    Lekkert oppsett fra a-å :) Er det to B-330 jeg skimter?

    OU812
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Har Densen noen venner?

    ou812rh skrev:
    Ekorrefaen skrev:
    Slenger inn ett lite bilde av min Densen rigg minus dp driven:p
    Lekkert oppsett fra a-å :) Er det to B-330 jeg skimter?

    OU812
    Takk takk!
    Nei er nok bare en 330, den andre er en 320... men fungerer fint det også ;)
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Har Densen noen venner?

    Skal man forstå det sådan at Densen spillede på SA i München?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Brian7500 skrev:
    Skal man forstå det sådan at Densen spillede på SA i München?
    Mener å ha sett i en artikkel at de spiller SA i sitt egent demorom i Esbjerg også.

    OU812
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Har Densen noen venner?

    ou812rh skrev:
    Brian7500 skrev:
    Skal man forstå det sådan at Densen spillede på SA i München?
    Mener å ha sett i en artikkel at de spiller SA i sitt egent demorom i Esbjerg også.

    OU812
    Det var da godt nok sjovt. Densen er nemlig medejer af det firma som har importen af Focal i Danmark. Og jeg er da også ret sikker på at de demoer med Focal her i landet. Underligt.
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Hei!

    har en Densen 150 plus. Fin lyd. Noen som vet om denne kan brukes sammen med en tilsvarende ren effekt fra densen i brokobling eller på noen annen måte for å få mer 'juice' i bunn?

    bruker den bla til film som effekt til front HT uten sub og merker den ikke slår like hardt som større beist på flere hundre watt


    Sent from mobile device with tapatalk
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Har Densen noen venner?

    ErikMe skrev:
    Hei!

    har en Densen 150 plus. Fin lyd. Noen som vet om denne kan brukes sammen med en tilsvarende ren effekt fra densen i brokobling eller på noen annen måte for å få mer 'juice' i bunn?

    bruker den bla til film som effekt til front HT uten sub og merker den ikke slår like hardt som større beist på flere hundre watt


    Sent from mobile device with tapatalk


    Ja det skulle gå fint . Sjekk Densen forumet. En 320 eller 330 er nok en god upgrade!
     
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    27
    Antall liker
    7
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    12
    Har Densen noen venner?

    Hei!
    Lurer på om noen her vet/kan hjelpe meg.
    Har en B-200 og en B-300. Er på utkikk etter en B-300 til, til bi-amping.
    Nå er det en kar som vil selge meg en B-300xs.
    Da vil det vel bli feil å bruke en kanal pr forsterker til hver høyttaler, slik jeg ser herr Sillesen anbefaler?. Iom at det såvidt jeg har skjønt er 2 temmelig forskjellige forsterkere.
    Kan kjøre en forsterker til bass/mellomtone, og en til diskant (evt. 1 til bass og en til mellomtone/diskant(har tri-wiring høyttalere)), men da må jeg invistere i et nytt sett signalkabler, og et nytt sett høyttalerkabler.
    Vet dere om B-300xs er en såpass god forsterker at jeg med fordel kan kutte ut min gamle B-300, og bare kjøre xs?
    Håper noen har fornuftige svar på dette.
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Ekorrefaen skrev:
    ErikMe skrev:
    Hei!

    har en Densen 150 plus. Fin lyd. Noen som vet om denne kan brukes sammen med en tilsvarende ren effekt fra densen i brokobling eller på noen annen måte for å få mer 'juice' i bunn?

    bruker den bla til film som effekt til front HT uten sub og merker den ikke slår like hardt som større beist på flere hundre watt


    Sent from mobile device with tapatalk


    Ja det skulle gå fint . Sjekk Densen forumet. En 320 eller 330 er nok en god upgrade!
    takk for tips, skal sjekkes ! Meget fornøyd med Densen så langt. Skulle tro det var klasse D. bitteliten forsterker som knapt blir lunken men alikevel har såpass kontroll på elementene.
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    noen som har testet forskjellige DAC'er sammen med Densen ? Er på jakt etter DAC i samme "stil" fysisk og psykisk. Trenger vel ikke volum kontroll da man har Densen 150+ ? Men det ser jo ut som om alle DAC'er får volumkontroll etterhvert. Prisklasse 10 tusen plus minus..
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Har Densen noen venner?

    Ser ut som herr. Sillesen har gjort ferdig dac og music streamer nå.
    Spørs hvor lang tid det tar fra ferdigstilling til den er "på gata".
    Er jo realistisk før jul?



    by Thomas Sillesen on Tue Aug 02, 2011 1:55 pm

    Hi,

    I loosed my patience as well. So I used my holliday to finalise it. Still, getting it in the shops will take some time, but at least I managed to finalise a streamer, and the DAC. So the next 2 weeks, I will finalise it for production
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Har Densen noen venner?

    Melder meg inn her med mine 2 flotte Densen produkt.
    B-200 og B-310, begge i Albino finish. Skikkelig lekre saker Densen lager.

    Er det sinnsykt høy gain på Densen produkter? Får liksom brukt volumet rundt 25-30% før det er himmelhøyt...
     

    Vedlegg

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    Ser vi har omtrent samme oppsett, Sandecker. Jeg bruker Audiovector Mi3 Signature høyttalere... Hvilke kabler bruker du - og dere andre, for all del, i oppsett med Densen?

    Sjøl bruker jeg p.t. Black Magic Rev. med rhodium spader/plugger til både ic og høyttalerkabler. De er bedre enn f.eks. NordOat Heimdall, i mitt rom og med mine ører. Meeen...jeg er sugen på å prøve NO Frey. Erfaringer???

    For øvrig er jeg storfornøydd med B150+ og DNRG'en. Sistnevnte er en skikkelig oppgradering, på alle områder!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Bruker Audience AU24 signal og høytalerkabler. Har fått testet Nordost Valhalla høytalerkabler og det ga mer av alt. Ikke helt ulik lydsignatur som AU24, men som sagt mer av alt. Black Magic Rev. er gode kabler. Har testet ut en signalkabel og den låt meget bra!

    OU812
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    610
    Antall liker
    709
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Har Densen noen venner?

    Hei VilhelmW,

    DNRG ga noe ekstra hos meg også. Nå er det mulighet til å koble en DNRG på CD spilleren, kanskje det må testes ut :D

    Når det gjelder kabler har jeg 'litt av hvert', Transparent og DIY Furutech/Oyaide strøm, Transparent Plus signal og Nordost FlatlineGold HT. Har også forsøkt med BlueJeans HT. Har vel funnet en match som fungerer men har planer om å se litt på kabler utover vinteren. Har lyst til å forsøke et merke hele veien.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn