Densen, Life is too short for boring Hi-Fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Oslo
    Emmmmm, nei, ikke ennå, det var noen komplikasjoner så Volund hadde dobbelt uflaks. Får ikke installert den før mandag, men fredag har jeg fri for å teste ut ting. Lurer på om den ender på CD-spilleren eller forsterkeren....
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Emmmmm, nei, ikke ennå, det var noen komplikasjoner så Volund hadde dobbelt uflaks. Får ikke installert den før mandag, men fredag har jeg fri for å teste ut ting. Lurer på om den ender på CD-spilleren eller forsterkeren....
    Tipper forsterkeren! Mitt stalltips:)

    OU812
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Grattis, DagT :). Der sparte jeg 3000

    Neida albino er vel og bra det men når alt annet jeg har er svart så går WAFindeksen ned. Og det er en indeks man må vokte seg for med HIFI interesse...

    Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått spørsmålet. Hva var galt med det vi hadde?
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    619
    Antall liker
    744
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer begge to, DNRG gjorde gode ting hos meg :)


    Hvem stakk av med Densen DNRG i svart rett foran meg på Høstpuls i dag Følte ikke for å mix and match med albinovarianten.


    Jeg. :cool:
    Grattis, DagT :). Der sparte jeg 3000

    Neida albino er vel og bra det men når alt annet jeg har er svart så går WAFindeksen ned. Og det er en indeks man må vokte seg for med HIFI interesse...

    Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått spørsmålet. Hva var galt med det vi hadde?
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Oslo
    Tror ikke det. Den skal stå på GT sitt kontor med mitt navn på. Noen ga meg en hvit :rolleyes:
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Oslo
    Jaja, etter en dag med Porcupine Tree og lignende kan jeg ihvertfall si at B150+DNRG og B420XS fungerer bra på Burmester B25 for den musikken. I mine ører ble lyden litt mer presis med DNRG, men forsterkeren klarer seg bra uten også.
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Jaja, etter en dag med Porcupine Tree og lignende kan jeg ihvertfall si at B150+DNRG og B420XS fungerer bra på Burmester B25 for den musikken. I mine ører ble lyden litt mer presis med DNRG, men forsterkeren klarer seg bra uten også.
    Etter mye tankevirksomhet ble det DNRG på meg. Føltes ikke helt bra å ikke få helt maks ut av forsterkeren :)

    kommer tilbake med endelig lytteinntrykk, men førsteinntrykket er mer kropp, snert og detaljer. Dog litt vanskelig å lytte skikkelig med en 5 måneders liten fyr med leggetid :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jaja, etter en dag med Porcupine Tree og lignende kan jeg ihvertfall si at B150+DNRG og B420XS fungerer bra på Burmester B25 for den musikken. I mine ører ble lyden litt mer presis med DNRG, men forsterkeren klarer seg bra uten også.
    Etter mye tankevirksomhet ble det DNRG på meg. Føltes ikke helt bra å ikke få helt maks ut av forsterkeren :)

    kommer tilbake med endelig lytteinntrykk, men førsteinntrykket er mer kropp, snert og detaljer. Dog litt vanskelig å lytte skikkelig med en 5 måneders liten fyr med leggetid :)
    Grattis :)

    OU812
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Grattis! Du vil nok merke meir "snert"...;D

    Jeg kjenner litt på trangen til å bytte cd-spiller. Jeg har B-400xs, som jeg egentlig ikke har noe som helst å utsette på, men dette oppgraderings-spøkelset er ikke så greit å hanskes med.... Noen som har erfaring med B 420xs eller B-440+? Noen som vurderer å selge en av disse?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Grattis! Du vil nok merke meir "snert"...;D

    Jeg kjenner litt på trangen til å bytte cd-spiller. Jeg har B-400xs, som jeg egentlig ikke har noe som helst å utsette på, men dette oppgraderings-spøkelset er ikke så greit å hanskes med.... Noen som har erfaring med B 420xs eller B-440+? Noen som vurderer å selge en av disse?
    Ser de har en pent brukt 440xs på OHC nå !

    OU812
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Grattis! Du vil nok merke meir "snert"...;D

    Jeg kjenner litt på trangen til å bytte cd-spiller. Jeg har B-400xs, som jeg egentlig ikke har noe som helst å utsette på, men dette oppgraderings-spøkelset er ikke så greit å hanskes med.... Noen som har erfaring med B 420xs eller B-440+? Noen som vurderer å selge en av disse?
    Ser de har en pent brukt 440xs på OHC nå !

    OU812
    Feil kulør....
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Hvordan slå av og på belysning i display på Densen? Jeg har fått PM fra noen kjekke folk her på forumet før om dette, men har dessverre slettet disse. Hvordan slår man av og på ( evt. dimmer ) belysningen på displayet på Densen CD-spillere, evt. også på forsterkerne? Noen som veit?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Shift og status nesten samtidig. Eller i omvendt rekkefølge. Husker ikke helt!

    OU812
     

    Morty_Morten

    Fersking
    Ble medlem
    03.11.2013
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Dette er vel litt som å banne i kjerka, men jeg skal selge min Densen DM-10 serienr. 1165.
    Tre lydanlegg i leiligheten blir ikke lenger akseptert...
    Forsterkeren er i meget god stad. Hadde den på service for ca. 2 år siden.
    Sjekk finnkode: 44993830
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Dette er vel litt som å banne i kjerka, men jeg skal selge min Densen DM-10 serienr. 1165.
    Tre lydanlegg i leiligheten blir ikke lenger akseptert...
    Forsterkeren er i meget god stad. Hadde den på service for ca. 2 år siden.
    Sjekk finnkode: 44993830
    Anbefaler deg å legge den inn på bruktbørsen her på forumet, hvis du har bestemt deg for å selge den. Jeg ville imidlertid ha tenkt meg nøye om.... Jeg hadde også en DM-10, bytta den inn da jeg kjøpte den jeg har nå, Densen B-150+. Jeg har mange ganger angret på at jeg kvitta meg med den, for bedre integrert til den prisen, får du ikke fatt i. Ikke selg den hvis du ikke må. Pakk den i eska si, plasser den tørt og godt, og ta den fram igjen om 5 - 10 år. DM-10 er en juvel...
     

    Morty_Morten

    Fersking
    Ble medlem
    03.11.2013
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Takk for omtanken, ser den. Nå har jeg brukt ørten måneder og uker på å bestemme meg og jeg har ikke originalesken ... Den ligger på bruktbørsen, og flere er interessert.
    Så nå har du jo mulighet til å få slutt på din anger og skaffe deg en juvel. Kanskje kontakter jeg deg om 5 år ...
     

    mkfeigum

    Medlem
    Ble medlem
    09.10.2006
    Innlegg
    49
    Antall liker
    21
    Sted
    Sogndal, Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    1
    Heisann!
    For noen dagen siden, tok eg steget og solgte min Densen B110+ til ein kompis. Kjøpte meg igjen ein Advantage S101 som erstatning, men etter litt krøll blir denne desverre returnert til selger, som er stor nok til å ta den tilbake! Kudos til Valon!
    Blir nok en ny Densen-vinter på meg da eg har bestemt meg for å handle en Beat 150. :D
    Noken erfaringar med denne? Kan eg vente meg store forandringer fra 110?
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Har bare testet b130+ og 150+ og synes det var overraskende stor forbedring opp til 150+ så tipper du vil bli fornøyd :)
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Heisann!
    For noen dagen siden, tok eg steget og solgte min Densen B110+ til ein kompis. Kjøpte meg igjen ein Advantage S101 som erstatning, men etter litt krøll blir denne desverre returnert til selger, som er stor nok til å ta den tilbake! Kudos til Valon!
    Blir nok en ny Densen-vinter på meg da eg har bestemt meg for å handle en Beat 150. :D
    Noken erfaringar med denne? Kan eg vente meg store forandringer fra 110?
    Snakker du ny B-150+ her? I så fall er det stor forskjell! Forgjengeren har jeg ikke erfaring med. Så har du oppgraderingsmulighet med DNRG.
     

    johnnybgood

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    321
    Antall liker
    21
    Jeg lurer på om det finnes RIAA-kort til B-275, det ser ikke slik ut på tilbehørslista til Densen.
     

    mkfeigum

    Medlem
    Ble medlem
    09.10.2006
    Innlegg
    49
    Antall liker
    21
    Sted
    Sogndal, Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    1
    Har bare testet b130+ og 150+ og synes det var overraskende stor forbedring opp til 150+ så tipper du vil bli fornøyd :)
    Ser ut til at herligheten skal dukke opp i morgen, etter ei veke uten lyd..! Spenningen er til å ta og føle på ;)
    Hvordan ble lyden? =)
    Har fått litt tid til lytting etterkvart, og er imponert over mengden av detaljar, og at det er plass til alt uten å bli rotete lydbilde! Den er tydlig ein bedre match for høgtalarane enn b110, som jo ha imponert, men ikkje hadde samme kontroll og oppløysning som b150 :)
    Er småbarnsfar, så har ikkje fått gleden av å få skru opp til dei høgare volum enda, men på litt over vanlig lyttenivå er forsterkaren veldig behagelig, enda litt mjukare enn b110, og meir avslappa enn hegel h200(slik eg hugsar lydsignaturen) samtidig er det proppa med detalja heile tid, og den får fram djupbassen sjølv på heilt lave volum. Avslappa og mjuk, men langt ifrå kjedelig!:)
    Altialt, knallfornøydd! Og det skal bli morro å prøve med ny nettkabel til jul, neste jul bør eg vel få prøvd meg ein dnrg?! ;)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg lurer på om det finnes RIAA-kort til B-275, det ser ikke slik ut på tilbehørslista til Densen.
    Kan ikke B-275 bruke samme riaakortene som de andre Beat forsterkerene? Mener DP-06 kortet burde passe!

    OU812
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har bare testet b130+ og 150+ og synes det var overraskende stor forbedring opp til 150+ så tipper du vil bli fornøyd :)
    Ser ut til at herligheten skal dukke opp i morgen, etter ei veke uten lyd..! Spenningen er til å ta og føle på ;)
    Hvordan ble lyden? =)
    Har fått litt tid til lytting etterkvart, og er imponert over mengden av detaljar, og at det er plass til alt uten å bli rotete lydbilde! Den er tydlig ein bedre match for høgtalarane enn b110, som jo ha imponert, men ikkje hadde samme kontroll og oppløysning som b150 :)
    Er småbarnsfar, så har ikkje fått gleden av å få skru opp til dei høgare volum enda, men på litt over vanlig lyttenivå er forsterkaren veldig behagelig, enda litt mjukare enn b110, og meir avslappa enn hegel h200(slik eg hugsar lydsignaturen) samtidig er det proppa med detalja heile tid, og den får fram djupbassen sjølv på heilt lave volum. Avslappa og mjuk, men langt ifrå kjedelig!:)
    Altialt, knallfornøydd! Og det skal bli morro å prøve med ny nettkabel til jul, neste jul bør eg vel få prøvd meg ein dnrg?! ;)
    Gratiulerer med ny forsterker:) Kjempebra sak det der!
     

    johnnybgood

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    321
    Antall liker
    21
    Jeg lurer på om det finnes RIAA-kort til B-275, det ser ikke slik ut på tilbehørslista til Densen.
    Kan ikke B-275 bruke samme riaakortene som de andre Beat forsterkerene? Mener DP-06 kortet burde passe!

    OU812
    Det stemmer at DP-06 brukes på B-275 også. Min eneste erfaring med Densen er B-275. Jeg er nysgjerrig på både DP-06 og DP-Drive, men vil gjerne høre litt om andres erfraringer - hvor bra er disse?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg testet DP-06 i DP-Drive XS mot Trichord Dino for noen år siden. I mitt oppsett den gangen så var de ganske jevngode. I følge Mr Sillesen låter DP-kortene marginalt bedre montert i en DP-Drive.

    OU812
     

    johnnybgood

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    321
    Antall liker
    21
    Jeg testet DP-06 i DP-Drive XS mot Trichord Dino for noen år siden. I mitt oppsett den gangen så var de ganske jevngode. I følge Mr Sillesen låter DP-kortene marginalt bedre montert i en DP-Drive.

    OU812
    DP-06 koster jo ikke allverden og jeg kommer vel til å teste den ut. I dag bruker jeg en Adyton Temper Signature som har en bra RIAA. I linjedelen på denne har alle 86 kondiser blitt byttet ut til Black Gate og PSU har fått pimpet opp ladelyttkapasiteten til 120.000 mikrofarad. Det har blitt et meget spenstig linjetrinn etterhvert, men jeg synes det er komfortabelt å ha et oppsett som kan styres helt med fjernkontroll. Fordi jeg har skaffet meg B-275 vil jeg gjerne teste ut hvor bra vinyllyd jeg kan få i mitt oppsett med Densenkomponenter - har fått sansen for Densen.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg testet DP-06 i DP-Drive XS mot Trichord Dino for noen år siden. I mitt oppsett den gangen så var de ganske jevngode. I følge Mr Sillesen låter DP-kortene marginalt bedre montert i en DP-Drive.

    OU812
    DP-06 koster jo ikke allverden og jeg kommer vel til å teste den ut. I dag bruker jeg en Adyton Temper Signature som har en bra RIAA. I linjedelen på denne har alle 86 kondiser blitt byttet ut til Black Gate og PSU har fått pimpet opp ladelyttkapasiteten til 120.000 mikrofarad. Det har blitt et meget spenstig linjetrinn etterhvert, men jeg synes det er komfortabelt å ha et oppsett som kan styres helt med fjernkontroll. Fordi jeg har skaffet meg B-275 vil jeg gjerne teste ut hvor bra vinyllyd jeg kan få i mitt oppsett med Densenkomponenter - har fått sansen for Densen.
    Et DP-06 kort koster vel ca 2.500,- og jeg har ikke hørt noen riaa til den prisen som spiller noe særlig bedre! Et røverkjøp:)
     

    johnnybgood

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    321
    Antall liker
    21
    Jeg testet DP-06 i DP-Drive XS mot Trichord Dino for noen år siden. I mitt oppsett den gangen så var de ganske jevngode. I følge Mr Sillesen låter DP-kortene marginalt bedre montert i en DP-Drive.

    OU812
    DP-06 koster jo ikke allverden og jeg kommer vel til å teste den ut. I dag bruker jeg en Adyton Temper Signature som har en bra RIAA. I linjedelen på denne har alle 86 kondiser blitt byttet ut til Black Gate og PSU har fått pimpet opp ladelyttkapasiteten til 120.000 mikrofarad. Det har blitt et meget spenstig linjetrinn etterhvert, men jeg synes det er komfortabelt å ha et oppsett som kan styres helt med fjernkontroll. Fordi jeg har skaffet meg B-275 vil jeg gjerne teste ut hvor bra vinyllyd jeg kan få i mitt oppsett med Densenkomponenter - har fått sansen for Densen.
    Et DP-06 kort koster vel ca 2.500,- og jeg har ikke hørt noen riaa til den prisen som spiller noe særlig bedre! Et røverkjøp:)
    Jeg ringte OHFC for å spørre om pris, og der fikk jeg oppgitt kr. 1495 - altså enda billigere!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn