Denon POA6600 går i protection

chieng

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
66
Antall liker
6
En kompis har to monoblokker Denon POA6600. Den ene går i protection med en gang den slås på. Det har blitt gradvis verre sier han fra at den gikk i protection nå og da til permanent.
Jeg tenkte å høre her på forumet om noen har vert borti lignende på desse fine forsterkerene før vi går et hakk videre.
Finner vi ikke ut noe blir det bl.a. satt in forsterker moduler fra denne karen:
http://www.aussieamplifiers.com/nxv500.htm
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.496
Antall liker
267
Sjekket visuelt for sprukne / brente loddinger?

Gikk den i førstningen i protect når det ble spilt høyt, eller mer tilfeldig?

Mvh
 

chieng

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
66
Antall liker
6
Nei den gikk i protect også ved lavt volume, så det var nok meir tilfeldig;)
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.496
Antall liker
267
Hvis loddepunktene er fine ville jeg målt om den har DC på utgangen.

Mvh
 

chieng

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
66
Antall liker
6
Takk for tips, jeg skal ta noen målinger når jeg har komt meg ned fra påskefjellet.
Noen som har peiling hvor store trafoene på desse er? Står ingenting..
Har lest at desse er designet av Nelson Pass på vegne av Denon. Masse skryt har jeg merket meg på forskjellige fora ::)
 

chieng

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
66
Antall liker
6
Det var faktisk 84vdc på ene utgangen :eek: selv om den står i protection, hva kan det bety?
 

arild

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.03.2003
Innlegg
911
Antall liker
531
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
7
Hei!

Har han prøvd å bytte om på dei to blokkene? Det kan jo være kortslutning i den eine høgtaleren/høgtalerkabelen..

Arild
 
A

audiosan

Gjest
mitt tips. sjekke PSUen. når du har full rail spenning over utgangen, så er det ofte grunnet en manglende spenning fra PSUen.
 

chieng

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
66
Antall liker
6
Nja har sjekket og rail spenningen den er som normalt + - 84V ut fra psu.
Koblet vekk +(hot) ut fra forsterker og den gikk ut av protection.
Rele for A og B virker ikke når den går i protection, det gjør de når + er koblet ut viser det seg;)
Hmmm
 
A

audiosan

Gjest
da mister den minus spenningen i kretsen. uten krets skjema så er det da ingenting å foreta seg.
det blir å famle i blinde.
 
A

audiosan

Gjest
cobra. må jo registrere seg der for å få lastet ned noe.
 

chieng

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
66
Antall liker
6
legger skjema ut på AV forum da filen er på 900kb... mye styr å komprimere på macverket..
 

chieng

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
66
Antall liker
6
Har da sammen med eiger feiget ut og bestemt at inn kommer to HPAnxV500 forsterkermoduler + PSU 12 og softstart fra Groundsound. Han fikk låne monoblokkene mine for å teste, desse har samme innmat som beskrevet over.

I mine monoblokker står det en trafo på 1000VA som brummer fælt (trafostøy) Det blir hvertfall ikke kjøpt flere av dette merket fra meg.
http://no.rs-online.com/web/p/toroid-transformers/2238443/

I de originale POA6600 står det jo en trafo med 59VAC sec viklinger som passer greit men jeg vet ikke VA pa denne. Har noen info hadde det vert greit å vite om denne holde så kan denne brukes videre.
 
A

audiosan

Gjest
jeg har selv 2 av disse trafoene. samt 3 litt mindre. og ingen av de brummer noe over normalen.
står det ikke noe på siden av trafoene i monoblokkene da?
 

chieng

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
66
Antall liker
6
Merkelig, hører brummingen på 10 meters hold når det er helt stille i huset :eek: Akkurat samme dur fra begge to.
Står ingenting på Denon trafoen.
 
A

audiosan

Gjest
det var snodig. jeg bruker mine i klasse A fosterkere, der de jobber mye tyngre.
det ka være DC på strømnettet som gjør det. eller om trafoene er koblet i motfase kanskje.
er det mekanisk brum i trafoene? eller er det i høytalerene?
 

chieng

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
66
Antall liker
6
Det er mekanisk, ja synest det er merkelig. Jeg har jo flere andre DIY forsterkere her i huset og desse er stille.
 
Topp Bunn