LMC skrev:
det jeg har vært borti av corian har en egenressonnas ikke ulik tung stein og den kan oppleves som brysom i mellomtonen
vedr mdf så er feks en kasse som er beregnet for å spille et stykke opp i mellomtonen mye bedre å høre på om den er laget av kryssfiner
hvor mange tror du gidder å lage 2402 kloner i mdf?
mvh
Leif
Det er mulig det har vært spart på materialet i det du har vært borte i ;D
Jeg har i allefall ikke hørt noen antydning til resonanser - heller fraværet av dette.
Det er mulig at denne manglende fargingen avslører andre mangler...
Som et eksempel: Jeg brukte en stund 300B forsterkere i utviklingen av mine dipoler, AMT elementer og DAC.
Det spillte helt "utmerket" i en periode.
Men så begynte jeg å bli oppmerksom på at det var noe som låt "skrikete" og det ble værre jo bedre dipolene, AMT elementene og DACen ble...
Dette var blant annet med Corian og MDF baffler.
Når jeg hadde fått nok av "ulydene" koblet jeg ned 300B og opp med JFET klasse A forsterkere og klasse T forsterkere og Accuphase A-60 og noen flere high-end kjøpe forsterkere.
Skrikingen eller om en skulle kalle det resonanser i mellomtonen var kun tilstedeværende med 300B forsterkerne og var borte på alle de andre topologiene...
Får vel legge til at jeg aldri bruker mindre enn 60mm baffler og aldri bruker mindre enn 30mm i andre detaljer, men da må detaljene være små...
12mm - 19mm ville jeg ikke ha vurdert engang da det er å be om trøbbel uansett materiale.