Denon AH-D7100 og AH-D600

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    Mr Tittentei. Da fant jeg ut av eq. The Real way. Add an retro amp. Og Juster NED bass.
    Da fikk jeg herlig bass trøkk. Denon 7100 klokkene ble virkelig tunge nå. Tenker dette hadde vært noe for deg som er recovering bassaholicer.
    Gratulerer, men stusser på en ting; du justerte NED bassen og fikk mer trøkk?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Mr Tittentei. Da fant jeg ut av eq. The Real way. Add an retro amp. Og Juster NED bass.
    Da fikk jeg herlig bass trøkk. Denon 7100 klokkene ble virkelig tunge nå. Tenker dette hadde vært noe for deg som er recovering bassaholicer.
    Gratulerer, men stusser på en ting; du justerte NED bassen og fikk mer trøkk?
    Kan ikke tenke meg at noen vil ønske å justere opp bassen på disse. På bassfattige innspillinger er de gull, på de basstunge, særlig når det går dypt, blir bassen så drøy at man må skru ned volumet (over hele linja). Da mister man jo trøkk (over hele linja), så jeg skjønner godt hva ArildD mener, tror jeg. Alt er relativt, selv bass.... Hvis noen skjønner hva jeg mener.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Mr Tittentei. Da fant jeg ut av eq. The Real way. Add an retro amp. Og Juster NED bass.
    Da fikk jeg herlig bass trøkk. Denon 7100 klokkene ble virkelig tunge nå. Tenker dette hadde vært noe for deg som er recovering bassaholicer.
    Gratulerer, men stusser på en ting; du justerte NED bassen og fikk mer trøkk?
    Kan ikke tenke meg at noen vil ønske å justere opp bassen på disse. På bassfattige innspillinger er de gull, på de basstunge, særlig når det går dypt, blir bassen så drøy at man må skru ned volumet (over hele linja). Da mister man jo trøkk (over hele linja), så jeg skjønner godt hva ArildD mener, tror jeg. Alt er relativt, selv bass.... Hvis noen skjønner hva jeg mener.
    Nei, skjønner ikke hva du mener. Har 4x18" og 6x15" i et lite rom og har plenty bass og trøkk, enda mer når jeg stiller opp bassen, enn når jeg stiller den ned. ;D

    ArildD har tidligere sagt at D7100 virker veldig lyse og bassfattige. La frem et par målinger av D7100, og det kan virke som om noen har en helt annen frekvensrespons enn andre. På den ene målingen har D7100 værste spiken up high, mens på andre er de basstunge som bare det. Det er derfor jeg stusset på at han fikk mer trøkk ved å stille ned bassen.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Mr Tittentei. Da fant jeg ut av eq. The Real way. Add an retro amp. Og Juster NED bass.
    Da fikk jeg herlig bass trøkk. Denon 7100 klokkene ble virkelig tunge nå. Tenker dette hadde vært noe for deg som er recovering bassaholicer.
    Gratulerer, men stusser på en ting; du justerte NED bassen og fikk mer trøkk?
    Kan ikke tenke meg at noen vil ønske å justere opp bassen på disse. På bassfattige innspillinger er de gull, på de basstunge, særlig når det går dypt, blir bassen så drøy at man må skru ned volumet (over hele linja). Da mister man jo trøkk (over hele linja), så jeg skjønner godt hva ArildD mener, tror jeg. Alt er relativt, selv bass.... Hvis noen skjønner hva jeg mener.
    Nei, skjønner ikke hva du mener. Har 4x18" og 6x15" i et lite rom og har plenty bass og trøkk, enda mer når jeg stiller opp bassen, enn når jeg stiller den ned. ;D

    ArildD har tidligere sagt at D7100 virker veldig lyse og bassfattige. La frem et par målinger av D7100, og det kan virke som om noen har en helt annen frekvensrespons enn andre. På den ene målingen har D7100 værste spiken up high, mens på andre er de basstunge som bare det. Det er derfor jeg stusset på at han fikk mer trøkk ved å stille ned bassen.
    Er det disse du sikter til? Å måle riktig er jo en kunst og ikke minst krever det ordentlig utstyr.

    Jeg har definitivt metr tillit til Tyll og Headroom enn den tredje målingen her. Det er langt mer sannsylig at det er målemetoden som varierer og ikke hodetelefonene.

    1) http://www.innerfidelity.com/images/DenonAHD7100.pdf
    Denon D7100 innerfidelity.png


    2)
    500x1000px-LL-734d5ad1_graphCompare.png


    3)
    ah-d7100-frequency-response.jpg

    http://www.digitalversus.com/headphones/denon-ah-d7100-p13655/test.html
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Vel, da Herr Arild sa at hodetelefonene ikke hadde mykje bass og mykje varme ♫♪♬, så fremla jeg de grafene og spurte ham hvilken av de to alternativene som beskrev hans hodetelefoner best. Da sa han den siste, så det kan tyde på at det er forskeller. Synes selv dette var rart, men du får ta det opp med ham eller høyere makter hvis det er til bry. Det kan skje at det er produksjonstoleranser også, kanskje noe er galt?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Herr Arild, hva sier du?

    Forrsten, disse klokkene er ekstremt følsomme for dårlig seal. Hvis man har på seg briller av den brede typen kan man slippe ut all bassen. Det kan godt hende at den målingen som avviker syldes at vekommende som målte hadde satt briller på dummyhodet han brukte til å måle hodetelefonene på.

    Det er faktisk ovrraskende vanlig ifølge google dummy headphone head

     
    Sist redigert:

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hehe hei. Oh yeah. Pioneer sa9900. Der var det virkelig the mother of ompf i bassen. Ikke loudness eller noe. Bare ved ren 'straight' modus! Herlig.
    Dog rekker den ikke Bryston til navlen hva stramhet og oppløsning angår.
    Også byttet dac siden sist. Stello Da100mk 2. Blitt et hakk råere headfi lyd også :)

    Mr Tittentei. Da fant jeg ut av eq. The Real way. Add an retro amp. Og Juster NED bass.
    Da fikk jeg herlig bass trøkk. Denon 7100 klokkene ble virkelig tunge nå. Tenker dette hadde vært noe for deg som er recovering bassaholicer.
    Gratulerer, men stusser på en ting; du justerte NED bassen og fikk mer trøkk?
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Mr Tittentei. Da fant jeg ut av eq. The Real way. Add an retro amp. Og Juster NED bass.
    Da fikk jeg herlig bass trøkk. Denon 7100 klokkene ble virkelig tunge nå. Tenker dette hadde vært noe for deg som er recovering bassaholicer.
    Gratulerer, men stusser på en ting; du justerte NED bassen og fikk mer trøkk?
    Kan ikke tenke meg at noen vil ønske å justere opp bassen på disse. På bassfattige innspillinger er de gull, på de basstunge, særlig når det går dypt, blir bassen så drøy at man må skru ned volumet (over hele linja). Da mister man jo trøkk (over hele linja), så jeg skjønner godt hva ArildD mener, tror jeg. Alt er relativt, selv bass.... Hvis noen skjønner hva jeg mener.
    Jeg forstår ordene dine. Men jeg er ikke på samme ark, eller bok for den saks skyld.
    På pling plong hifi musikk så er det brutalt oppløst og på grensen til for cleant!
    Men det er nok mere at klokkene ikke spiser tung musikk med troverdighet som er problemet mitt. Til 7 av 10 skiver (på pc) i HD er de fenomenale. Og jeg har fått mer bass enn da jeg startet syting. 200 timer holdt ikke for bass.
    :) AD
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Kan ikke tenke meg at noen vil ønske å justere opp bassen på disse. På bassfattige innspillinger er de gull, på de basstunge, særlig når det går dypt, blir bassen så drøy at man må skru ned volumet (over hele linja). Da mister man jo trøkk (over hele linja), så jeg skjønner godt hva ArildD mener, tror jeg. Alt er relativt, selv bass.... Hvis noen skjønner hva jeg mener.
    Nei, skjønner ikke hva du mener. Har 4x18" og 6x15" i et lite rom og har plenty bass og trøkk, enda mer når jeg stiller opp bassen, enn når jeg stiller den ned. ;D

    ArildD har tidligere sagt at D7100 virker veldig lyse og bassfattige. La frem et par målinger av D7100, og det kan virke som om noen har en helt annen frekvensrespons enn andre. På den ene målingen har D7100 værste spiken up high, mens på andre er de basstunge som bare det. Det er derfor jeg stusset på at han fikk mer trøkk ved å stille ned bassen.
    Er det disse du sikter til? Å måle riktig er jo en kunst og ikke minst krever det ordentlig utstyr.

    Jeg har definitivt metr tillit til Tyll og Headroom enn den tredje målingen her. Det er langt mer sannsylig at det er målemetoden som varierer og ikke hodetelefonene.

    1) http://www.innerfidelity.com/images/DenonAHD7100.pdf
    Vis vedlegget 291315

    2)
    Vis vedlegget 291312

    3)
    Vis vedlegget 291313
    Denon AH-D7100: Review
    En kompis sier til meg at det er DE fostex klokkene jeg burde hatt. kurven er nok mer tiltalende for min smak. :)
    Eller som kompis til Tittentei ville sagt : ja takk, begge deler ;)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Vel, da Herr Arild sa at hodetelefonene ikke hadde mykje bass og mykje varme ♫♪♬, så fremla jeg de grafene og spurte ham hvilken av de to alternativene som beskrev hans hodetelefoner best. Da sa han den siste, så det kan tyde på at det er forskeller. Synes selv dette var rart, men du får ta det opp med ham eller høyere makter hvis det er til bry. Det kan skje at det er produksjonstoleranser også, kanskje noe er galt?
    Well, høyere makter funker ikke. Hadde nicket *sex fingers * i Australia. Kanskje klokka er fucked ;) fingret for mye?
    Klokka er god. Bare ikke inner tier. Men den perfekte allrounder fins nok ikke.
    Kommer til å ha disse d7.1 til det gror mose på de. :)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Mr Tittentei. Da fant jeg ut av eq. The Real way. Add an retro amp. Og Juster NED bass.
    Da fikk jeg herlig bass trøkk. Denon 7100 klokkene ble virkelig tunge nå. Tenker dette hadde vært noe for deg som er recovering bassaholicer.
    Gratulerer, men stusser på en ting; du justerte NED bassen og fikk mer trøkk?
    Kan ikke tenke meg at noen vil ønske å justere opp bassen på disse. På bassfattige innspillinger er de gull, på de basstunge, særlig når det går dypt, blir bassen så drøy at man må skru ned volumet (over hele linja). Da mister man jo trøkk (over hele linja), så jeg skjønner godt hva ArildD mener, tror jeg. Alt er relativt, selv bass.... Hvis noen skjønner hva jeg mener.
    Nei, skjønner ikke hva du mener. Har 4x18" og 6x15" i et lite rom og har plenty bass og trøkk, enda mer når jeg stiller opp bassen, enn når jeg stiller den ned. ;D

    ArildD har tidligere sagt at D7100 virker veldig lyse og bassfattige. La frem et par målinger av D7100, og det kan virke som om noen har en helt annen frekvensrespons enn andre. På den ene målingen har D7100 værste spiken up high, mens på andre er de basstunge som bare det. Det er derfor jeg stusset på at han fikk mer trøkk ved å stille ned bassen.
    Har også litt bass uvaner. 2x10" peerless xxls med hypex ds8 i hvert hjørne, og en earthquake mk6 for å ta det lille ekstra.
    Bass to the people!
    Når vel ditt anlegg til knærne hva bass angår :/
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Herr Arild, hva sier du?

    Forrsten, disse klokkene er ekstremt følsomme for dårlig seal. Hvis man har på seg briller av den brede typen kan man slippe ut all bassen. Det kan godt hende at den målingen som avviker syldes at vekommende som målte hadde satt briller på dummyhodet han brukte til å måle hodetelefonene på.

    Det er faktisk ovrraskende vanlig ifølge google dummy headphone head

    Takk for innspill. Har briller. Og opplever bass som bedre når jeg trykker inn klokken 3mm. Dog er hue barbert . opplever ikke at det er lekkasje Og opplever ikke forskjell med /uten briller.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    2)
    Vis vedlegget 291312



    En kompis sier til meg at det er DE fostex klokkene jeg burde hatt. kurven er nok mer tiltalende for min smak. :)
    Eller som kompis til Tittentei ville sagt : ja takk, begge deler ;)
    TH900 er svært mye spissere i toppen, så det er ikke gitt. De kan nok være litt strammere i bassen, en det er fremdeles mye bass. Pga den fremtredende diskanten virker mellomtonene litt emr tilbaketrukket slik jeg husker dem - men har aldri hørt disse side ved side. De er nå også i helt ulike prisklasser - uten at det behøver å bety så mye. D7100 kan jeg imidlertid med sikkerthet si isolerer bedre mot omgivelsene.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Takk for innspill. Har briller. Og opplever bass som bedre når jeg trykker inn klokken 3mm. Dog er hue barbert . opplever ikke at det er lekkasje Og opplever ikke forskjell med /uten briller.
    Det kan hende du har litt dårlig seal. Jeg måtte vri litt på putene, det blir en liten åpning i forkant ellers. Faktisk får jeg best seal ved å vri putene helt rundt, slik at det tykkeste er foran...
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Takk for innspill. Har briller. Og opplever bass som bedre når jeg trykker inn klokken 3mm. Dog er hue barbert . opplever ikke at det er lekkasje Og opplever ikke forskjell med /uten briller.
    Det kan hende du har litt dårlig seal. Jeg måtte vri litt på putene, det blir en liten åpning i forkant ellers. Faktisk får jeg best seal ved å vri putene helt rundt, slik at det tykkeste er foran...
    Takk, skal sjekke det tipset.
    Arild
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Har også litt bass uvaner. 2x10" peerless xxls med hypex ds8 i hvert hjørne, og en earthquake mk6 for å ta det lille ekstra.
    Bass to the people!
    Når vel ditt anlegg til knærne hva bass angår :/
    Bass er alfa omega for musikalsk nytelse :) Det er jo bra drivere og hypex er game. Bygget du selv, eller? Driver og maler kassene nå; skulle ønske jeg hadde lakkpistol.

    Har du sett disse ville bassprosjektene folk holder på med om dagen da? anders1234 og Tytte71 bygger double bass array og 8x12_Tom har ikke mindre enn 8 stk 24"(!) på vei mot døra, haha.

    Det som er så trist med bass er at hver lille økning i output koster eksponentielt mer. De første dB'ene er billige, men når man skal øke noen få dB, så må man doble opp på antall basskasser, amper, strømkurser osv for hver lille økning. Omtrent som heroin, vil jeg tro. Flatt til 20 Hz @ 126dB krever sitt, spess i lukket.

    Veldig gøy å bygge også, har fått verktøysfetish etter å ha blitt bitt av basillen, så håper på noen harde pakker under treet i år. :)

    PS: Jeg er enig med ardilla angående TH900. De gjør mye ekstremt riktig, men diskanten er blant de mest øreskjærende jeg har hørt, dessverre.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Har også litt bass uvaner. 2x10" peerless xxls med hypex ds8 i hvert hjørne, og en earthquake mk6 for å ta det lille ekstra.
    Bass to the people!
    Når vel ditt anlegg til knærne hva bass angår :/
    Bass er alfa omega for musikalsk nytelse :) Det er jo bra drivere og hypex er game. Bygget du selv, eller? Driver og maler kassene nå; skulle ønske jeg hadde lakkpistol.

    Har du sett disse ville bassprosjektene folk holder på med om dagen da? anders1234 og Tytte71 bygger double bass array og 8x12_Tom har ikke mindre enn 8 stk 24"(!) på vei mot døra, haha.

    Det som er så trist med bass er at hver lille økning i output koster eksponentielt mer. De første dB'ene er billige, men når man skal øke noen få dB, så må man doble opp på antall basskasser, amper, strømkurser osv for hver lille økning. Omtrent som heroin, vil jeg tro. Flatt til 20 Hz @ 126dB krever sitt, spess i lukket.

    Veldig gøy å bygge også, har fått verktøysfetish etter å ha blitt bitt av basillen, så håper på noen harde pakker under treet i år. :)

    PS: Jeg er enig med ardilla angående TH900. De gjør mye ekstremt riktig, men diskanten er blant de mest øreskjærende jeg har hørt, dessverre.
    Ai ai. Madre Mia! Er DERE enige om noe. Da lover jeg å holde meg unna de fostex. Kanskje de er laget for velstående tunghørte? ;)
    Jeg må nok krype til korset og handle åpne klokker som sett to. Heller leve med at jeg ikke kan bruke de.. (når tv brukes)
    Det er feil tråd. Men diy er Morro. Bygger en del selv. Bass er fasinerende. Bygde 2 kasser til kino. Men ble musikk bass. Vurderer å prøve Gladen 12" fra bil bass utvalget til Dynabel i en trykkammer kasse. Ønsker litt mer kropp i bass.
    Og ja. De trådene har jeg fulgt med på.

    IMAG0920.jpg

    Mvh
    Non recovering bassaholicer.
     
    Sist redigert:

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Takk for innspill. Har briller. Og opplever bass som bedre når jeg trykker inn klokken 3mm. Dog er hue barbert . opplever ikke at det er lekkasje Og opplever ikke forskjell med /uten briller.
    Det kan hende du har litt dårlig seal. Jeg måtte vri litt på putene, det blir en liten åpning i forkant ellers. Faktisk får jeg best seal ved å vri putene helt rundt, slik at det tykkeste er foran...
    Takk!
    Ikke tenkt på at putene kunne enkelt vries. :)
    Fikk bedre seal med en runde justeringer. Lyd endringer for tidlig å uttale seg om. Men eksterne kilder ble dempet :)
    AD
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Har også litt bass uvaner. 2x10" peerless xxls med hypex ds8 i hvert hjørne, og en earthquake mk6 for å ta det lille ekstra.
    Bass to the people!
    Når vel ditt anlegg til knærne hva bass angår :/
    Bass er alfa omega for musikalsk nytelse :) Det er jo bra drivere og hypex er game. Bygget du selv, eller? Driver og maler kassene nå; skulle ønske jeg hadde lakkpistol.

    Har du sett disse ville bassprosjektene folk holder på med om dagen da? anders1234 og Tytte71 bygger double bass array og 8x12_Tom har ikke mindre enn 8 stk 24"(!) på vei mot døra, haha.

    Det som er så trist med bass er at hver lille økning i output koster eksponentielt mer. De første dB'ene er billige, men når man skal øke noen få dB, så må man doble opp på antall basskasser, amper, strømkurser osv for hver lille økning. Omtrent som heroin, vil jeg tro. Flatt til 20 Hz @ 126dB krever sitt, spess i lukket.

    Veldig gøy å bygge også, har fått verktøysfetish etter å ha blitt bitt av basillen, så håper på noen harde pakker under treet i år. :)

    PS: Jeg er enig med ardilla angående TH900. De gjør mye ekstremt riktig, men diskanten er blant de mest øreskjærende jeg har hørt, dessverre.
    Ai ai. Madre Mia! Er DERE enige om noe. Da lover jeg å holde meg unna de fostex. Kanskje de er laget for velstående tunghørte? ;)
    Jeg må nok krype til korset og handle åpne klokker som sett to. Heller leve med at jeg ikke kan bruke de.. (når tv brukes)
    Det er feil tråd. Men diy er Morro. Bygger en del selv. Bass er fasinerende. Bygde 2 kasser til kino. Men ble musikk bass. Vurderer å prøve Gladen 12" fra bil bass utvalget til Dynabel i en trykkammer kasse. Ønsker litt mer kropp i bass.
    Og ja. De trådene har jeg fulgt med på.

    Vis vedlegget 291529
    Mvh
    Non recovering bassaholicer.
    Det er det som er dumt med TH-900, de gjør alt riktig helt frem til man når diskanten, der blir det ufattelig lyst og unaturlig. Hvis man EQ'er toppen i dem, så tror jeg man har en kjempefin hodetelefon mtp stor bass, men de har ikke punchy midbass, bare dyp og veldig presis dypbass. En annen ting er at de ikke isolerer noe godt heller. :/

    Det kan virke som om veldig mye av dyre hodetelefoner er voicet av eldre ingeniører med nedsatt hørsel i det øvre sjiktet, og at dette gjør at de kompenserer for dette. Det eller at det internasjonalt ofte er folk som er litt opp i årene som har råd til såpass dyre produkter, og at de derfor voices mot generelt hørselstap i toppen.

    På mange måter, så tror jeg nok at du har en av de dyrere lukkede basshead-hodetelefonene i D7100. Det ser i alle fall ut som om de er rettet mot ungdom med tanke på både futuristisk stil, tonal balanse og slagord "music maniac".

    Problemet når man går til åpne cans er at man får mindre punch i bassen, men til gjengjeld blir det mer detaljert bass. Det beste bettet for punchy midbass er mao lukket, men da mister du litt av detaljenivået, det er der TH-900 brilljerer som lukket, men igjen, de isolerer ikke mye og den toppen må dras ned. De er heller ikke superpunchy, men det går sikkert ann å EQ'e opp det også. De har i alle fall potensialet til veldig tørr, dyp og detaljert bass pga veldig god driver.

    Nice build, så veldig forsseggjort ut. Ser ut som om du har trukket den med vinylmateriale elns? Ja, gal tråd, men jeg vet ardilla er misunnelig fordi han ikke har masse bass, så vi skriver litt om det her for å gjøre ham misunnelig, tjihihihi! ;D DIY er dritmoro, det er veldig gøy første gangen man fyrer opp noe man har planlagt og bygget selv! Huff, nå har Parts Express $100 off på $1k bestillinger også, og snart er det black friday, så verker fælt her, men er snart jul au... :( Har kjøpt et par flush trim bits til håndoverfresen, genialt!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ..

    PS: Jeg er enig med ardilla angående TH900. De gjør mye ekstremt riktig, men diskanten er blant de mest øreskjærende jeg har hørt, dessverre.
    Er enig med tittentei. Mye er veldig bra, men for meg ble det vondt i toppen. Slikt er imidlertid individuelt. Det er mulig TH600 er verdt å kikke på, men de har jeg ikke hørt tror jeg.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    ..

    PS: Jeg er enig med ardilla angående TH900. De gjør mye ekstremt riktig, men diskanten er blant de mest øreskjærende jeg har hørt, dessverre.
    Er enig med tittentei. Mye er veldig bra, men for meg ble det vondt i toppen. Slikt er imidlertid individuelt. Det er mulig TH600 er verdt å kikke på, men de har jeg ikke hørt tror jeg.
    Har bikket 40, hører ikke en døyt over 15khz, men er følsom for diskant. Lar de ligge. :/
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    @Barnetv.
    Jupp DIY er gøy. Kassene er kledd i ekte imitert skai. Morsomt materiale. Lett å jobbe med, men krever like mye forarbeid som om man skulle lakkere kasse.
    Blir skummelt i morgen. Hater Black Friday. Går ofte på en smell.. Hehe.
    Før vi innser at dette er Off topic med flere km..
    Gladen ZERO 12 PRO - 12'' high-end subwoofer (Produktdetaljer) [dynaBel AS]
    Noen formening om åssen den bassen vil fungere i et møblert hjem ?
    AD
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har hørt endel på disse med klassisk musikk. Det er strålende! Luftig, men ikke skarp i toppen. Litt mer kraft i bassen er strålende på klassisk. Det eneste problemet med disse er at bassen nemlig kan dominere voldsomt på låter med mye dypbass. Men her går klassisk fri :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Denon ahd 600 en skjult skatt? Kjøpte meg et sett for å høre hva dette var, da jeg aldri har hørt dem.
    De lyder i mine ører rett og slett veldig bra! En dyp kraftig deilig vanedannende bass (nesten alt annet virker tamt)
    Stort deilig lydbilde og en deilig nærværende mellomtone, diskanten litt snill, men det passer meg greit, hater skrikende slitsom diskant.
    Rett og slett morsomt å lytte musikk med dem.
    Bruker en Musical fidelity hpa 1 som forsterker, og en Marantz cd 15se som kilde med RCA mellom cd spiller og forsterker.
    Har ikke fått hørt storebroren, men har lest at de er lydmessig veldig like.
    Ligger en del denon ahd 600 på finn, kjøp og test de folkens.
    De blir værende hos meg i hvertfall 😀
    Destiny 🙂
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen her som har sammenlignet denon ahd 600 versus denon ahd 7100? Er 7100 mye bedre?
    Destiny 🙂
     

    Sony5600es

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Innlegg
    100
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    7
    Har selv 2-to stk. Denon AH-D7100 og jeg synes at de er noe av den beste lyden jeg har hørt fra noen annen hodetelefon.
    Jeg er en hodetelefon entusiast og har mange andre gode hodetelefoner å sammenligne med. Denon AH-D7100 låter nesten
    like bra som Focal Celestee som er liit mere balansert i lyden og har et mer nøytral lydbilde en Denon HT. Benytter SPL Phonitor
    headphone amp til Denon HT da denne HTF har et meget nøytralt lydbilde. Med SPL Phonitor Headphone amp så låter Denon HT
    helt fantastisk.

    Denon AH-D7100 låter vesentlig bedre på alle områder en Denon AH-D600 og er i en helt annen lydmessig klasse.
    Har selv en Denon AH-D600.

    HER EN EN AV HIFI TESTERENE AV DENON AH-D7100 SOM JEG ER HELT ENIG MED:


    Enjoy rich, satisfying bass, with middle and high notes that ring out with beautiful, unclouded clarity.
    Bass is almost perfectly flat here, meaning the D7100s do not boost emphasis on low notes. Quite the opposite, in fact. These headphones actually underemphasize bass at times. Middle notes aren't over-stressed either, and high-middle notes actually drop in volume. Finally, uppermost notes (think high notes on violins, vocals, woodwinds, etc) get a bit of a spike.
    The resulting sound profile? Listeners will enjoy rich, satisfying bass, since volume is balanced just so, and middle and high notes that ring out with beautiful, unclouded clarity. When I listened to a $150 pair of headphones for comparison, the differences were striking: Vocals and high notes on the cheaper pair were easily audible, but bass overshadowed everything so strongly that my music was less clear than on the Denons.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har selv 2-to stk. Denon AH-D7100 og jeg synes at de er noe av den beste lyden jeg har hørt fra noen annen hodetelefon.
    Jeg er en hodetelefon entusiast og har mange andre gode hodetelefoner å sammenligne med. Denon AH-D7100 låter nesten
    like bra som Focal Celestee som er liit mere balansert i lyden og har et mer nøytral lydbilde en Denon HT. Benytter SPL Phonitor
    headphone amp til Denon HT da denne HTF har et meget nøytralt lydbilde. Med SPL Phonitor Headphone amp så låter Denon HT
    helt fantastisk.

    Denon AH-D7100 låter vesentlig bedre på alle områder en Denon AH-D600 og er i en helt annen lydmessig klasse.
    Har selv en Denon AH-D600.

    HER EN EN AV HIFI TESTERENE AV DENON AH-D7100 SOM JEG ER HELT ENIG MED:


    Enjoy rich, satisfying bass, with middle and high notes that ring out with beautiful, unclouded clarity.
    Bass is almost perfectly flat here, meaning the D7100s do not boost emphasis on low notes. Quite the opposite, in fact. These headphones actually underemphasize bass at times. Middle notes aren't over-stressed either, and high-middle notes actually drop in volume. Finally, uppermost notes (think high notes on violins, vocals, woodwinds, etc) get a bit of a spike.
    The resulting sound profile? Listeners will enjoy rich, satisfying bass, since volume is balanced just so, and middle and high notes that ring out with beautiful, unclouded clarity. When I listened to a $150 pair of headphones for comparison, the differences were striking: Vocals and high notes on the cheaper pair were easily audible, but bass overshadowed everything so strongly that my music was less clear than on the Denons.
    Enig. D7100 er undervurdert!

    PADS/PUTER

    Jeg måtte bytte puter på mine og etter det ble bassen definitivt mindre dominerende

    Prøvde tre forskjellige på det ene var helt forferdelig de to andre var bra. Lambskin begge de to bra. Geekria lammeskinn var det ene bra det andre var et fra eBay som ikke hadde noe merke
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn