Denon AH-D7100 og AH-D600

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Denon AH-D600: Observasjoner, inntrykk og tanker: Del 2

    Jeg har i formiddag pakket opp en Denon AH-D600, og lyttet til den i godt og vel et par timer, først med Grace Design m903 og deretter med Lynx Hilo. Den er selvsagt uinnspilt.
    [...]
    Denon AH-D600 har ligget til innspilling med musikk, mye av tiden 30 dB over mitt normale lyttenivå. Den passerte 200 timer forrige søndag og vil passere 300 timer innen/rundt midnatt.

    Følgende observasjoner, inntrykk og tanker er basert på Denon AH-D600 + Lynx Hilo hvis ikke annet er nevnt. Andre hodetelefonforsterkere (og DAKer) kan gi andre inntrykk.

    Etter første lytterunde ble den liggende frem til søndag (>= 190 timer). Jeg vet ikke helt hva det var den dagen, men jeg ble av en eller annen grunn mest opptatt av/fokuserte på dens feil og mangler. Dette overskygget det meste av resten unntagen engasjement. Jeg ble dermed i tvil om jeg bør beholde den eller ei.

    Deretter ble den liggende inntil i går kveld da jeg lyttet litt, men stadig duppet av. Inntrykket var allikevel atter langt mer positivt.

    Jeg forsøker derfor i dag å bli litt klokere på den, lytte, observere og sortere inntrykk og tanker. Dette innlegget skrives dermed egentlig både for dere og meg selv.

    Det kan godt hende at jeg i dette innlegget motsier meg selv eller kan misforstås til å gjøre det. En årsak er at jeg foreløbig ikke har gjort meg opp en klar mening om den, enn si formulert den ferdig. Dette er mer et forsøk på å ta dere med på reisen - i røfter. Noe blir litt stikkordpreget.

    Vi kan tenke oss et imaginært miksebord med en rekke spaker som regulerer en rekke egenskaper, ikke bare de man finner på et vanlig miksebord:
    • Engasjement/tåviftefaktor er skjøvet et godt stykke opp. Den er definitivt bevegelsesfremmende. Det skal ikke mye til før stortå og mere til beveger seg
    • Tilløp til gåsehud av og til
    • Bunn/bass er også skrudd opp. Om det er bra, avhenger av lydstyrke, sinnsstemning, lytteformål, musikksjanger, instrumentering, fonogram og lytterens smak
      • Jeg tror jeg tidvis har observert resonans og/eller annen form for manglende kontroll/demping
    • Topp/diskant er skrudd ned. Jeg kunne gjerne ønske meg noe mer. Det vil definitivt bli for lite (for meg) hvis hodetelefonforsterkeren (i tillegg) er spak på dette området
      • Symbaler nedtones (noe) som en følge av dette, men jeg får ikke Audeze LCD2-følelsen av at de nesten var borte. Tankene går heller til Sennheiser HD 650 og Audeze LCD3 (ikke misforstå dette eller strekk det for langt)
    • Det er litt som om en eller annen har skrudd (litt) på tonekontrollene, opp med bass og ned med diskant
    • Lydkulen er rimelig stor, og jeg synes den behandler stereoartefakter helt greit, men jeg tåler en del på det området
    • Det kan virke som om den fokuserer på/fremhever vokalisten, muligens også soloinstrumenter, men det må undersøkes nærmere
    • Jeg har definitivt hodetelefoner som gjengir flere detaljer (og) med høyere oppløsning. Nyanser kan nedtones. Det er (kanskje) mer fokus på å formidle en helhet. Man vil savne noe hvis man er opptatt av den siste stemmenyansen o.l.
    • Den er ikke nøytral/transparent. Jeg har, som med Victor HP-DX1000, tidvis tenkt at "den er litt rar"
    • Den er som antydet ikke feilfri. Det er opptil enhver (og dagsformen) om man fokuserer på det positive eller det negative
    • Det er litt som om den har en innebygd redaktør med visse grunnideer
    • Det kan virke som om den i hvert fall ikke skal være aggressiv. Man skal være meget toppfølsom for å ha problemer med denne
    • Jeg tror den kan være fin til mange timers sammenhengende, "uproblematisk" lytting hvis man er venn med dens signatur
    • Jeg har en fornemmelse av at den er en kandidat for de som liker den generelle signaturen til Audeze LCD3 (kanskje også LCD2, men der er jo jeg diskvalifisert) og Sennheiser HD 650, men har behov for en lukket hodetelefon, aksepterer at lukkede hodetelefoner ofte ikke er like gode som åpne for visse parametre og derfor ser seg om etter en ikke alt for dyr, lukket hodetelefon, alene eller gjerne som et supplement til en åpen
    Jeg kommer sannsynligvis til å beholde den som et supplement. Dermed vil jeg ha flere lukkede, isolerende hodetelefoner med forskjellig lydsignatur for de dagene da jeg ønsker isolasjon mot omgivelsesstøy. Det var da også det som var idé, intensjon og motivasjon før og for kjøpet.
     
    Sist redigert:

    Netrum

    Medlem
    Ble medlem
    03.10.2013
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Sted
    Mo i rana
    Jeg er veldig fornøyd med mine D600 klokker.
    Kjøpte de som en oppgradering til Beyerdynamic dt770pro.
    Kjører de på et Asus stx lydkort. Men føler dette er langt ifra bra nok.
    Så planlegger å kjøpe forsterker og dac.
    Noen anbefalinger som ikke koster alt for mye?
    Kan bruke opp til 3tusen på forsterkern.
    Dac kjøper eg senere.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Denon AH-D600: Hodetelefonforsterker

    Jeg er veldig fornøyd med mine D600 klokker.
    [...]
    Så planlegger å kjøpe forsterker og dac.
    Noen anbefalinger som ikke koster alt for mye?
    Kan bruke opp til 3tusen på forsterkern.
    [...]
    Kan du fortelle litt om hvilken musikk du spiller, og hvilke lydsignaturpreferanser du evt. har? Det kan gjøre det lettere for andre å hjelpe.


    Jeg har, som man kan se rett ovenfor, også en Denon AH-D600. Etter min mening og smak bør den ikke kombineres med en diskantsky hodetelefonforsterker. Det er heller ikke opplagt at en hodetelefonforsterker som er god til Denon AH-Dx000, også er god til AH-D600.

    Hittil har jeg vel bare forsøkt den med Lynx Hilo og Grace Design m903 som beskrevet tidligere i tråden. De er langt dyrere enn ditt budsjett. Jeg burde ha forsøkt AudioQuest DragonFly, men det har jeg foreløbig ikke gjort, ei heller Violectric HPA V200.

    Det er mulig at O2 og en av modellene til Lake People kan være kandidater. Jeg husker ikke om de rimeligste fra Violectric er innen budsjettet, men har en fornemmelse av at de kanskje kan bli litt forsiktige i toppen. Burson Soloist SL er noe for dyr ny.

    Jeg håper andre kan bidra med erfaringer, kommentarer og forslag. mariusaa kan formodentlig fortelle noe om Denon AH-D7100 og Musical Fidelity M1HPA(P) (over budsjett ny) som er overførbart, kanskje også andre hodetelefonforsterkere.
     

    Netrum

    Medlem
    Ble medlem
    03.10.2013
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Sted
    Mo i rana
    Jeg bestilte en Schiit Asgard 2 etter anbefalinger på head-fi forumet.
    Så starter der og så får neste innkjøp være en god dac.

    Hører på det aller meste av musikk bortsett fra klassisk.
    Jeg liker bass uten at det drukner diskant og mellomtone.
    Elsker å kunne høre alle detaljene i musikken.
     

    dan-erb

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    34
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    6
    Må bare lufte min entusiasme; Kjøpte Denon AH-D7100 i går og bruker Trafomatic Headone som forsterker etter en McIntosh Mcd301. Dette ga lyden jeg er ute etter. Er ikke god til å beskrive hva jeg hører men fint trykk i bassen, god dynamikk og stemmer som ikke tar over moroa er mitt inntrykk(har brukt Sennheiser 650 og 800 inntil nå). Ble moro å lytte til musikk. Kona la seg alene i går for å si det sånn..
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Kanskje eierne vet best?

    Gratulerer med vellykket kjøp. Dette er et godt eksempel på at mennesker har forskjellig smak. Denon AH-D7100 og, om enn i mindre grad, AH-D600 har fått mye kritikk. Innlegg i denne tråden skrevet av mennesker som faktisk har hørt og gjerne kjøpt dem, viser at det ikke er så opplagt som kritikerne fremstiller det som.
     

    xqo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Prøvde AH-D600 i 30 minutter på hifiklubben i Trondheim, og syntes den hadde for lite kontroll på bass til at jeg kunne kjøpe.

    I denne sangen blant annet, Carnage – Incredible - Original Mix, var dunk-dunk bassen som starter @ 1:44 som en eneste stor myk suppe av ekko og lang decay. Det minte mer om myk varm og lang bass som hører hjemme i jazz enn den kompakte hamrende dunkingen den skal være.


    Edit: Jeg brukte bare en Galaxy Nexus som kilde, mind you. Det kan jo ha litt av skylden.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei.

    DENON
    AH-D7100

    DENON AH-D7100 Hodetelefon | Hi-Fi Klubben
    Er denne så billig nå på HFK at man egentlig bør handle..? Vet det er noen mnd siden pris gikk ned.
    Dog:
    Har noen av dere erfaringer rundt denne hode tlf som tilsier at man IKKE bør handle. ?

    Arild
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    De hadde lanseringspris på 1200 EURO og 1200 GBP, de kostet kanskje 10-12.000 ved lansering i Norge, om jeg ikke husker feil? De har blitt satt ned flere ganger, og det er med rette. De var totalt overpriset.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    De hadde lanseringspris på 1200 EURO og 1200 GBP, de kostet kanskje 10-12.000 ved lansering i Norge, om jeg ikke husker feil? De har blitt satt ned flere ganger, og det er med rette. De var totalt overpriset.
    Akkurat slik jeg predikerte like etter at de kom på markedet, og som DU nektet på! De ble en flopp. Etterspørselen var ikke der til prisforlangende, så de har dumpet den!!! YEAH, BABY BOY! LOL!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    De hadde lanseringspris på 1200 EURO og 1200 GBP, de kostet kanskje 10-12.000 ved lansering i Norge, om jeg ikke husker feil? De har blitt satt ned flere ganger, og det er med rette. De var totalt overpriset.
    Akkurat slik jeg predikerte like etter at de kom på markedet, og som DU nektet på! De ble en flopp. Etterspørselen var ikke der til prisforlangende, så de har dumpet den!!! YEAH, BABY BOY! LOL!
    Aner ikke hva du snakker om ,P
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Nei, lett å glemme når å huske betyr begge føttene godt plantet i salaten, baby boy! LOL! Er glad i deg, selv om det ikke ser slik ut. :*
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    .. men ingen av oss hadde uansett hørt de omtalte hodetelfonene på det omtalte tidspunkt.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    De hadde lanseringspris på 1200 EURO og 1200 GBP, de kostet kanskje 10-12.000 ved lansering i Norge, om jeg ikke husker feil? De har blitt satt ned flere ganger, og det er med rette. De var totalt overpriset.
    Akkurat slik jeg predikerte like etter at de kom på markedet, og som DU nektet på! De ble en flopp. Etterspørselen var ikke der til prisforlangende, så de har dumpet den!!! YEAH, BABY BOY! LOL!
    Husker godt den fighten - der en av dere argumenterte godt for at denne var overpriset.-)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    .. men ingen av oss hadde uansett hørt de omtalte hodetelfonene på det omtalte tidspunkt.
    Så du husker? Det har selvsagt ingen betydning, poenget er at du tok feil ;D
    Jeg tok ikke feil, for jeg sa aldri at de ikke var overpriset, bare at jeg tvilte sterkt på at Denon kom med noe nytt med det første :p
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hei.

    DENON
    AH-D7100

    DENON AH-D7100 Hodetelefon | Hi-Fi Klubben
    Er denne så billig nå på HFK at man egentlig bør handle..? Vet det er noen mnd siden pris gikk ned.
    Dog:
    Har noen av dere erfaringer rundt denne hode tlf som tilsier at man IKKE bør handle. ?

    Arild
    Back on topic - har fåt hørt litt på D7100 og de har trolig funnet et prisnivå som gjør dem konkurransedyktige. Fremdeles ikke et røverkjøp, men liker du lyden (detaljert, avslappet og med med såpass mye bass at at man aldri vil drømme om å aktivere noen bassboost-funksjon) er det heller ikke overpriset i forhold til mye annet (med den nye prisen) Bør prøves, da de ergonomiske variasjonsmulighetene ikke er all verden. Små hoder kan bare hlde seg langt unna.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    De hadde lanseringspris på 1200 EURO og 1200 GBP, de kostet kanskje 10-12.000 ved lansering i Norge, om jeg ikke husker feil? De har blitt satt ned flere ganger, og det er med rette. De var totalt overpriset.
    Akkurat slik jeg predikerte like etter at de kom på markedet, og som DU nektet på! De ble en flopp. Etterspørselen var ikke der til prisforlangende, så de har dumpet den!!! YEAH, BABY BOY! LOL!
    Husker godt den fighten - der en av dere argumenterte godt for at denne var overpriset.-)
    Haha, ja, se hvordan han prøver å vri seg vekk nå. Sleipere enn en ål, denne ardillaen, haha :)

    .. men ingen av oss hadde uansett hørt de omtalte hodetelfonene på det omtalte tidspunkt.
    Så du husker? Det har selvsagt ingen betydning, poenget er at du tok feil ;D
    Jeg tok ikke feil, for jeg sa aldri at de ikke var overpriset, bare at jeg tvilte sterkt på at Denon kom med noe nytt med det første :p
    ardilla will forever be ardilla. ;D Du får ikke meg ut på glattisen igjen nå, din gærning. Du tok så feil i den diskusjonen at det er godt du ikke satte penger på det. Trøst deg med det i steden for å pynte på nederlaget, haha!

    Ardilla - VS - Tittentei
    1 - 1

    (Du gruset meg så hardt i hodetelefonracet at jeg har arr etter stensprut i ansiktet enda, men her vant faktisk jeg - own up to it).
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Haha, ja, se hvordan han prøver å vri seg vekk nå. Sleipere enn en ål, denne ardillaen, haha :)

    .. men ingen av oss hadde uansett hørt de omtalte hodetelfonene på det omtalte tidspunkt.
    Så du husker? Det har selvsagt ingen betydning, poenget er at du tok feil ;D
    Jeg tok ikke feil, for jeg sa aldri at de ikke var overpriset, bare at jeg tvilte sterkt på at Denon kom med noe nytt med det første :p
    ardilla will forever be ardilla. ;D Du får ikke meg ut på glattisen igjen nå, din gærning. Du tok så feil i den diskusjonen at det er godt du ikke satte penger på det. Trøst deg med det i steden for å pynte på nederlaget, haha!

    Ardilla - VS - Tittentei
    1 - 1

    (Du gruset meg så hardt i hodetelefonracet at jeg har arr etter stensprut i ansiktet enda, men her vant faktisk jeg - own up to it).
    Jeg sa aldri at de ikke var overpriset, ditt stabeist.

    Men det var de (og du hadde rett i det), men nå er de det ikke. Fra 12.000 til 4500 er en relativt voldsom prissettingsflopp. Men hodetelefonene er ikke så dumme til prisen lenger - hvis man liker subwoofere og avslappet, men detaljert lyd forøvrig.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ser ut som om det er på tide å gjenopplive Jallatråden siden du ikke klarer å styre deg? Du er velkommen til å møte meg der, men ta på skuddsikker vest, for denne gangen har jeg deg midt i crosshairen. Her er det no escape.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ardilla:
    3) D7100 ble ingen umiddlbar sukksess - men at Denon lanserer ny toppmodellserie ila 2013 virker urealistisk. Dessuten kan det virke som D7100 trenger endel innspillingstid iflg flere omtaler - og at de dårlig omtalene delvis skyldes dette. (elle hva, mariusaa??)

    Tittentei:
    3) D7100 er en flopp. Det er derfor de har fulle varelagere og må dumpe prisen i forsøk på å pushe det ut. Ja, er enig i at det er urealistisk at de rekker å komme med en ny modell, men de kan fortsatt discontinue den uten å ha kommet med noe nytt. Det gjorde de med D7000. Her har jeg 33 % rett hittil.

    Ardilla:
    3) Jeg tror Denon er mer tålmodig enn deg... dessuten er ikke alle like enige om at D7100 har floppet. D600 låt utmerket i mine ører da jeg hørte dem.

    -------

    Du tok FEIL! Kabich?

    En flopp er når man lanserer noe og prissetter den for å oppnå en viss margin og være konkurransedyktig i prissegmentet man forsøker å etablere seg i. Dette klarte de ikke, så de måtte dumpe prisen for å være mer konkurransedyktige mot substitutter. En så kraftig prisreduksjon er med andre ord en megaflopp.

    Du kan ikke vri deg unna dette. Du har indirekte sagt at de ikke er overpriset ved å si de ikke er en flopp; samt at Denon har fått dårlige omtaler pga lang innspillingstid og at det bare er meg som er utålmodig. Vel, nå er tolmodigheten over for deg også, og du innser at jeg har rett. Velkommen til det gode selskap.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Har savnet litt å kjegle med deg. Så denne er til ære for vår totale trådsabotasje.

     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ardilla:
    3) D7100 ble ingen umiddlbar sukksess - men at Denon lanserer ny toppmodellserie ila 2013 virker urealistisk. Dessuten kan det virke som D7100 trenger endel innspillingstid iflg flere omtaler - og at de dårlig omtalene delvis skyldes dette. (elle hva, mariusaa??)

    Tittentei:
    3) D7100 er en flopp. Det er derfor de har fulle varelagere og må dumpe prisen i forsøk på å pushe det ut. Ja, er enig i at det er urealistisk at de rekker å komme med en ny modell, men de kan fortsatt discontinue den uten å ha kommet med noe nytt. Det gjorde de med D7000. Her har jeg 33 % rett hittil.

    Ardilla:
    3) Jeg tror Denon er mer tålmodig enn deg... dessuten er ikke alle like enige om at D7100 har floppet. D600 låt utmerket i mine ører da jeg hørte dem.

    -------

    Du tok FEIL! Kabich?

    En flopp er når man lanserer noe og prissetter den for å oppnå en viss margin og være konkurransedyktig i prissegmentet man forsøker å etablere seg i. Dette klarte de ikke, så de måtte dumpe prisen for å være mer konkurransedyktige mot substitutter. En så kraftig prisreduksjon er med andre ord en megaflopp.

    Du kan ikke vri deg unna dette. Du har indirekte sagt at de ikke er overpriset ved å si de ikke er en flopp; samt at Denon har fått dårlige omtaler pga lang innspillingstid og at det bare er meg som er utålmodig. Vel, nå er tolmodigheten over for deg også, og du innser at jeg har rett. Velkommen til det gode selskap.
    Jeg ser ikke helt hvor jeg skriver at Denon D7100 ikke var en flopp.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg ser ikke helt hvor jeg skriver at Denon D7100 ikke var en flopp.
    HER:

    Treskalle:
    3) Tror Denon flopper med sine nye hodetelefoner, og discontinuer den nye serien til fordel for noe nytt som får bedre mottakelse.

    Ardilla
    3) You wish

    Og så følger det på med at du tappert forsøker å tilbakevise prediksjonen.

    Sitter for øvrig å koser meg med miniDSP nanoDIGI, Asus Xonar Essence One og Denon AH-D7000 nå. ;D D7000, episke cans!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ser ikke helt hvor jeg skriver at Denon D7100 ikke var en flopp.
    HER:

    Treskalle:
    3) Tror Denon flopper med sine nye hodetelefoner, og discontinuer den nye serien til fordel for noe nytt som får bedre mottakelse.

    Ardilla
    3) You wish

    Og så følger det på med at du tappert forsøker å tilbakevise prediksjonen.

    Sitter for øvrig å koser meg med miniDSP nanoDIGI, Asus Xonar Essence One og Denon AH-D7000 nå. ;D D7000, episke cans!
    «You wish» sikter til lanseringen av noe nytt, ikke til floppingen. Men du har rett hvis du påstår at det er tvetydig, selv om jeg ikke mente det slik.

    Sitter forresten og koser meg med D7100 på hodet og prøver å finne ut om de er en flopp - till den nye prisen, altså... :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Please, du går videre med å ta til forsvar for at jeg er utålmodig og at ikke alle er enige om at de har floppet... Så bringer du marius inn for å få støtte for din posisjon. Det er det som er så moro med deg, du eier bare påstander du har kommet med som slår positivt ut, mens når du tar feil, så jobber du for harde livet. Lol. Det er på tide å ta eierskap over at du ikke vant denne gangen, og at det også hender at andre enn deg har rett fra tid til annen, Lol. :p

    jeg setter strek her, og går fra diskusjonen med stor glede over at du tok fullstendig feil, og at du sitter med barten i postkassa. Du må gjerne glede meg ytterligere ved å klore deg fast til hårtynne argumenter i håp om å overbevise en eller annen om at du ikke tok feil, men dette er innlysende for de med 70 IQ og opp.

    You've been served, lol. :p

    Ok, hva synes du om dem nå da? Det er beinhard konkurranse om dagen da.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    De er fortsatt på markedet, så der tok jeg feil.

    se, ikke vanskelig. :)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei.
    Jeg kjøpte de hodetlf i Juli. Har sutret som Mr Tittentei ville ha sagt det om at det var for lite bass. Så jeg fant de for nøytrale til å begynne med. Kan være noe med laaaaaaaaand innspillingstid her ja.. De har fått mange 100 timer nå. Har også justert verdenskartet (mitt) med å høre på ah d600 ah a1, flere Beyerdynamics fra 2 til 4 k 32-250 ohm varianter. Har kommet frem til at D7100 ER bra klokker. Og relativt tunge i bass.
    Dog: Hadde Hifiman he 560 prestert den lyden sin i en lukket klokke.. Da hadde jeg glemt mine egentlige preferanser, og trykket på reset knappen min. DE var magiske.
    Da hadde jeg trolig gjemt mine D7.1k i en skuff sammen med Klipsch hodetelefonene mine :/
    Mvh
    A Bassaholicers confession.


    Hei.

    DENON
    AH-D7100

    DENON AH-D7100 Hodetelefon | Hi-Fi Klubben
    Er denne så billig nå på HFK at man egentlig bør handle..? Vet det er noen mnd siden pris gikk ned.
    Dog:
    Har noen av dere erfaringer rundt denne hode tlf som tilsier at man IKKE bør handle. ?

    Arild
    Back on topic - har fåt hørt litt på D7100 og de har trolig funnet et prisnivå som gjør dem konkurransedyktige. Fremdeles ikke et røverkjøp, men liker du lyden (detaljert, avslappet og med med såpass mye bass at at man aldri vil drømme om å aktivere noen bassboost-funksjon) er det heller ikke overpriset i forhold til mye annet (med den nye prisen) Bør prøves, da de ergonomiske variasjonsmulighetene ikke er all verden. Små hoder kan bare hlde seg langt unna.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ArildD: Da jeg begynte med head-fi, så var jeg også ute etter tung bass, og synes veldig mye som ble sagt å være basstunge cans skuffet. Jeg tror det har noe med mangelen på fysisk følelse å gjøre, man hører den, men kjenner den ikke, og da kompenserer man ved å skru opp volumet, så blir det ofte lyst? Har du samme erfaring?

    Var faktisk interessert i D7100 da de kom, fordi de gikk for å være bass heavy. Samtidig så kom det ut omtaler om at de var overblown og bloated i bassen og til daværende pris, så mente jeg (og mange andre) at de hadde gjort ei blemme ved å avslutte produksjon av den gamle AH-D-serien [2000, 5000 og 7000]. De modellene er allerede blitt klassikere, for det er veldig mange som liker dem. De har veldig bra bass, men dessverre isolerer de ikke så mye. Det hører også med til historien at det for ganske lang tid siden, type 1,5-2 år, var mulig å kjøpe AH-D7100 på ebay for 4500 kroner inklusiv alt. Ardilla og jeg holdt på å gjøre gruppekjøp sammen den gangen, men husker ikke hvorfor vi ga beng, vi var enige om at det var billig i alle fall.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Halloen Mr Barnetv.
    Bloated vil jeg ikke si de er. Ah d 600 er vel mer loadness aktig uten strammhet. (tenåring i huset har de)
    Nå har Bryston Stålkontroll på mine headphones, så at lyd oppleves for lys ved pådrag opplever jeg ikke. Er heller ikke skuffet, men kommer til å skaffe noe som ikke er så korrekt. Ønsker fremdeles noe som takler Metal. Ulempen er at åpne klokker er vrient å implentere i stua.. :`(
    Også gigantisk nedtur at jeg falt så jævlig for Hifiman..
    Mistenker at Power Group buy utgikk fordi dere kranglet som et gammelt ektepar ;)
    AD

    ArildD: Da jeg begynte med head-fi, så var jeg også ute etter tung bass, og synes veldig mye som ble sagt å være basstunge cans skuffet. Jeg tror det har noe med mangelen på fysisk følelse å gjøre, man hører den, men kjenner den ikke, og da kompenserer man ved å skru opp volumet, så blir det ofte lyst? Har du samme erfaring?

    Var faktisk interessert i D7100 da de kom, fordi de gikk for å være bass heavy. Samtidig så kom det ut omtaler om at de var overblown og bloated i bassen og til daværende pris, så mente jeg (og mange andre) at de hadde gjort ei blemme ved å avslutte produksjon av den gamle AH-D-serien [2000, 5000 og 7000]. De modellene er allerede blitt klassikere, for det er veldig mange som liker dem. De har veldig bra bass, men dessverre isolerer de ikke så mye. Det hører også med til historien at det for ganske lang tid siden, type 1,5-2 år, var mulig å kjøpe AH-D7100 på ebay for 4500 kroner inklusiv alt. Ardilla og jeg holdt på å gjøre gruppekjøp sammen den gangen, men husker ikke hvorfor vi ga beng, vi var enige om at det var billig i alle fall.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ok, hva synes du om dem nå da? Det er beinhard konkurranse om dagen da.
    De er basstunge, har en behagelig diskant (ikke brighte) og isolerer bra. FBra seperasjon, luftighet i luydbildet, bra med detaljer til tross for den litt avrundede toppen og voldsomme bassen. På endel musikk blir bassen for mye for meg og jeg griper etter knappen som slår av bassboosten (men uten å finne den). Putene er sinnsykt behagelige, men passformen kune vært mer fleksibel, de har i alle fall ikke målt mitt hode før de laget dem. Isolasjonen er god. Det er som kjent få lukkede hodetelefoner som isolerer godt i på dette nivået.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Etter å ha plugget Denon D7100 inn i en Auralic Taurus er jeg absolutt overbevist om at disse hodetelefonene ikke er en flopp. Maken til luftig lyd og klingende likvid (haha - fra egelsk liquid) diskant fra en lukket og velisolerende hodetelefon! Men, igjen - man kan ikke ha bassangst hvis man vil benytte disse til basslytting.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Etter å ha plugget Denon D7100 inn i en Auralic Taurus er jeg absolutt overbevist om at disse hodetelefonene ikke er en flopp. Maken til luftig lyd og klingende likvid (haha - fra egelsk liquid) diskant fra en lukket og velisolerende hodetelefon! Men, igjen - man kan ikke ha bassangst hvis man vil benytte disse til basslytting.
    Plugg dem i rumpa, så hører du det samme som meg, nemlig all driten som kommer fra deg.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det kan du si. Det er helt klart at disse hodetelefonene blir bedre av å plugge dem inn i kvalitetsutstyr.
     
    Sist redigert:

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Mr Tittentei. Da fant jeg ut av eq. The Real way. Add an retro amp. Og Juster NED bass.
    Da fikk jeg herlig bass trøkk. Denon 7100 klokkene ble virkelig tunge nå. Tenker dette hadde vært noe for deg som er recovering bassaholicer.
    20141124_180505.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn