Denafrips venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Trengs en tråd om Denafrips sine produkter. I mitt tilfelle gjelder interessen spesielt R2R DACene.
    Hatt litt lyst til å høre Denafrips sine DA convertere, etter mye rosende omtale på nettet. Av ren nysgjerrighet ble det kjøpt inn en pent brukt Denafrips Ares II. Den erstattet DACen i min Pioneer N70A, som er en kombinert DAC/streamer.

    Her er litt info: https://www.denafrips.com/

    Billigst å kjøpe direkte: https://www.vinshineaudio.com/

    /Ruby:)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Hørte først om Denafrips via en venn, som hadde testet en Ares II mot sin egen Benchmark 2. Det var ifølge ham ren utklassing, i favør Ares II. Har spilt på min egen Ares II en ukes tid, og den imponerer. I forhold til min Pioneer N70A streamer/dac, er det hørbar forbedring.

    Nå er Ares II solgt til min venn. En større Denafrips modell er bestilt, og ankommer neste uke.

    Håper flere kan dele erfaringer med Denafrips sine produkter her.

    /Ruby:)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Ja, uten tvil et interessant merke, og sikkert et godt alternativ til Kinki Studio (som jeg har pre og monoblokker fra) spesielt på DAC. Jeg kan tenke meg å prøve meg på en DAC, men siden jeg kun hører på CD digitalt på oppsettet har jeg latt tanken ligge litt.
     

    Innvandreren

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Innlegg
    72
    Antall liker
    69
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    Har nå hatt en Denafrips Pontus ll i mitt oppsett ( Lumin U1 mini, Hegel H390 og Dynaudio Contour 30) i en måned.
    Dette er en ren DAC, ingenting annet, ingen fjernkontroll og den leveres også uten strømkabel, så her må en ha egen strømkabel til rådighet.
    Jeg anser den nå for å være innspilt, den trenger minst 200 timer for å yte sitt beste.
    Men for en DAC dette er. Dersom jeg sammenligner den med den interne DAC’en i H390, som absolutt er en bra DAC, så løfter Pontus ll musikken til et helt nytt nivå. Den presenterer en lyd som inneholder mer av alt det positive en normalt forbinder med god musikk, og jeg har hittil ikke funnet noen negative sider, bortsett fra mangel av fjernkontroll.
    Her får en et stort lydbilde, både i bredde og spesielt i dybde og lyden er helt frigjort fra selve høyttalerne. Nå er jo jeg glad i lydsignaturen til Hegel H390,
    og Pontus ll forandrer ikke på denne lydsignaturen. Pontus ll har et meget åpent og stort lydbilde med meget god definisjon av de enkelte instrumenter, og både diskant og bass ligger i kvalitet langt over det H390’s egen dac er i stand til å formidle, her finnes ingen øretrettende elementer i Pontus gjengivelse.
    Når det gjelder kvalitet i forhold til pris, så mener jeg Pontus ll er rene røverkjøpet, og det ville den fremdeles vært til en betydelig høyere pris.
    En DAC som langt har overgått de forventninger jeg hadde på forhånd.
     
    Sist redigert:

    Innvandreren

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Innlegg
    72
    Antall liker
    69
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    Veldig bra initiativ å opprette en Denafrips side, det er jo high end til Remapris. Bygge-og lydkvalitet samt service i toppklassen. Har null problemer med å bestille direkte fra Vinshine, Alvin er en kjernekar, nå også med egen youtubekanal https://www.youtube.com/channel/UCQcv3_vh9k7cM_zGGn1mTXw
    Det er jeg absolutt enig i, og som du sier, high end til Remapriser.
    Bestillte min Pontus ll i begynnelsen av september og den ble sendt i slutten av september ( forsto det slik at de skiper ut i slutten av hver måned) og det tok ikke lang tid fra den var sendt til jeg hadde den levert hjemme, og upåklagelig service, med god oppfølging av Alvin på mine spørsmål underveis.
    Til 2300 Singapore dollar er Pontus ll et meget godt kjøp både når det gjelder byggekvalitet og ikke minst lydkvalitet.
    Det skulle vært moro å hørt hva en Terminator + er i stand til.
     

    Innvandreren

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Innlegg
    72
    Antall liker
    69
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    Hva skal hukes av på «EU VAT Option»?
    Dersom du foretar en bestilling hos Denafrips, så skal du ikke huke av for EU VAT option.
    Da jeg fikk tilsendt Pontus ll var prisen på forsendelsen satt til 1/10 av originalpris, så jeg har kun betalt 2300 Singapore dollar pluss 749 kr til spedisjonsselskapet.
    En redusert pris på forsendelsen kan du avtale med Alvin hos Denafrips, han er velvilligheten selv,
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Flott og se at tråden lever.
    Fikk min Denafrips Pontus II inn døren i formiddag. Ble såpass imponert over Ares II. Helt enig med "Invandreren". Produktene til Denafrips er et røverkjøp.
    Skal ikke dra noen konklusjon, før det har gått et par uker, men steget fra Ares II, til Pontus II var større enn forventet. Planen videre blir å kjøpe et rent cd drivverk fra Jays Audio, for å kunne dra nytte av I2S inngangen på Pontus II.

    /Ruby:)
     

    Innvandreren

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Innlegg
    72
    Antall liker
    69
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    C6EBDFE2-BBBB-45EC-A2D2-E97004159E89.jpeg


    Mitt system bestående av, fra venstre, S-booster strømforsyning til streamer, Lumin U1 mini streamer, Hegel H390,
    Denafrips Pontus ll, og Dynaudio Contour 30. Kabler Nordost Blue Heaven. Hodetelefon Sennheiser HD800S
    og Topping A 90 hodeterefonforsterker.
    Alle kilder er koblet digitalt til H390, og signalet sendes digitalt til Pontus, og balansert tilbake til H390 ( dac-loop )
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Pent
    Vis vedlegget 760058

    Mitt system bestående av, fra venstre, S-booster strømforsyning til streamer, Lumin U1 mini streamer, Hegel H390,
    Denafrips Pontus ll, og Dynaudio Contour 30. Kabler Nordost Blue Heaven. Hodetelefon Sennheiser HD800S
    og Topping A 90 hodeterefonforsterker.
    Alle kilder er koblet til H390, og signalet sendes digitalt til Pontus, og balansert tilbake til H390 ( dac-loop )
    Pent oppsett 🙂
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Gratulerer Dharmabum. Med tanke på hvor stor forbedringen var fra Ares II, til Pontus II, angrer jeg nesten på at jeg ikke gikk for Terminator II. Vil tro det ville gitt et tilsvarende løft.
    Hvordan spiller den, i forhold til PS Audio Direct Stream?

    /Ruby:)
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer Dharmabum. Med tanke på hvor stor forbedringen var fra Ares II, til Pontus II, angrer jeg nesten på at jeg ikke gikk for Terminator II. Vil tro det ville gitt et tilsvarende løft.
    Hvordan spiller den, i forhold til PS Audio Direct Stream?

    /Ruby:)
    Det er bare å ikke høre modellene over, så vil du være fornøyd med den du har 😊. Jeg var veldig fornøyd med Ares 2 også da jeg hadde den. Ja, hver modell opp gir et løft, men på et visst nivå må også resten i systemet være i samsvar for at det skal komme tilstrekkelig til uttrykk, og på et vis betaler man mye for lite var det en som sa? Når det gjelder Termi2 så har den en imponerende fysikk, akkurat som Arnold. Selve dacen er fullvoksen, veier 19 kg og er på steroider. Kan umulig være lovlig. kondensatorkapasiteten er kraftigere enn en gjennomsnittlig britisk forsterker! Spillestilen har også mye kropp, har for eksempel ikke hørt piano gjengitt med slik overbevisende klang før. Utover denne beskrivelsen vil jeg ikke si så mye om hvordan det låter, for det svinger litt opp og ned, husker fra Ares at det tok noen hundre timer før det fallt på plass. Som schwarzenegger ville sagt - I'll be DAC! (med østeriks aksent)
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Flott sak. 👌🙂
    Ut fra det jeg har lest, spiller denne i den digitale toppdivisjonen, men til en hyggeligere pris enn det meste annet man kan sammenligne med.
    Er det lov å spørre hva en slik Terminator II kommer på når den er vel inne i Norge?
    Mvh.
    Denne kjøpte jeg (såvidt) brukt, men i utgangspunktet koster den vel rundt 37000, - pluss Mva og tollgebyr.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer Dharmabum. Med tanke på hvor stor forbedringen var fra Ares II, til Pontus II, angrer jeg nesten på at jeg ikke gikk for Terminator II. Vil tro det ville gitt et tilsvarende løft.
    Hvordan spiller den, i forhold til PS Audio Direct Stream?

    /Ruby:)
    Ps audio har jeg blitt ganske godt kjent med og har blitt mer og mer glad i den, en dac som ikke imponerer nødvendigvis umiddelbart, men som er glimrende for det lange løp. Veldig smooth og behagelig i spillestilen. Han som hadde den før meg oppgraderte til Mola Mola Tambaqui og selv om den er bedre var visst ikke forskjellen påfallende stor. Det blir en smaksak hvilken dac man foretrekker i dette segmentet tror jeg?
     

    Nidaros

    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet hva som er forskjellen på Hermes og Gaia?
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Etter hva jeg kan huske er OCXO klokkene på Gaia noe bedre enn de i Hermes.
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    De kunne nok godt vært litt tydeligere på forskjellene. Denafrips.eu siden har det litt tydeligere ser jeg:

    Essentially, the HERMES is trickled down from the Gaia DDC. The major differences between the Gaia / Hermes are:
    - OCXO in Gaia is of superior quality
    - Gaia chassis is made of full aluminum panels
    - Hermes front panel is aluminum, chassis is made of metal alloy
    - Hermes available in black only
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Denafrips Pontus II har blitt foret med musikk på repeat i en uke, så begynner vel å slå seg lydmessig til ro.
    Veldig fornøyd med oppgradering fra Ares II, til denne. Vel verd de ekstra kronene.
    Med en eventuell videre oppgradering til Terminator II, kan jeg dra nytte av flere I2s digitale innganger.
    Planen er å skaffe et CD drivverk, som har I2s utgang, (Jays Audio CDT-2 MK3), og samtidig bygge en streamer basert på den nye Raspberry P4, med et PI2AES Pro Audio Shield kort, som har I2s digital utgang.
    På den måten unngår jeg å måtte bruke spdif mellom digital kilde, og DAC.

    /Ruby😊
     

    giordy60

    Medlem
    Ble medlem
    03.09.2019
    Innlegg
    30
    Antall liker
    8
    I have an ares2 for a year and in my opinion it's fine ..... and if I think about the purchase price ..... it's even better.
    without bothering his majesty "Terminator 2" I think to upgrade with the venus 2.
    Schermata 2021-11-08 alle 13.29.08.png
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Nå har Terminator 2 ca 200 timer spilletid og lyden har løsnet. Innspillingsfasen er ikke alltid så morsom da Denafrips dacene kan låte litt piggtråd de første hundre timene, det var det samme med Ares 2. Her må man bare holde ut i visshet om at ingen Denafrips dac har noen form for skarphet når de er ferdig innspilt.
    Jeg opplever ingen svakhet med denne dacen. Tvert imot,jeg blir hele tiden satt ut over hvor godt det kan låte, den brifer og kommer stadig opp med nye triks i ermet. Den lever opp til navnet så det holder og terminerer alt jeg har hørt av dacer så langt. Den spiller med autoritet. Ikke ved å legge til noe, jeg opplever den som nøytral, men den har presisjon, oppløsning og kraft til å gjengi fylden og klangrikdommen i musikken på en helt utrolig måte.
     
    M

    mr hifi

    Gjest
    Kjøpte nettopp ein Denafrips iris ddc, det ble en openbaring, trude eg hadde god kvalitet med lite jitter på usb ut fra dataen, men der tok eg feil gitt :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Må vel melde meg inn her jeg også - kjøpte en Ares II i våres. Er utrolig fornøyd med den! Hadde RME ADI-2 FS DAC, men denne ble grundig slått av Ares II.

    Veldig fornøyd, nå grubler jeg på om Pontus II blir neste innkjøp...
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Bare å glede seg. Gikk fra Ares II, til Pontus 2, og det var et formidabelt løft lydmessig. Mye større forbedring enn forventet. Vi var en hel gjeng som hørte det samme. Pontus 2 er et knallkjøp.

    /Ruby :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Ares II er en meget god DAC. Tilbakemeldingene den får fra alle som har testet den samsvarer med med mine inntrykk. Jeg veksler mellom den og diverse målemonster DAC’er og det er tildels store forskjeller.

    Mvh
    -BB-
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg er ikke "venn" akkurat nå, men følte for å legge inn et bilde og litt inntrykk av settet jeg hadde innom her.

    Denafrips Hestia og Hyperion var, til prisen, et killer sett uten like.. Et sett som tåler å settes opp mot LANGT dyrere greier både i lydkvalitet og spesielt byggekvalitet. Det var et helt rått sett som virkelig imponerte.

    IMG_20210204_121911.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn