Ønsker anbefaling Den ultimate høyttaler for 35 rør watt?

_Jan_

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
267
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Takker for alle tipsene så langt. Jeg har nå laget meg en liste over kandidater som jeg ser på som mest interessante.

Harbeth shl5plus
Audio Note AN-E/LX
Living Voice OBX-RW
Tannoy Prestige Kensington GR
WHT PR-1 og WHT IQM
Devore Fidelity Orangutan 0/96

Kan også tilføye at jeg ikke kommer til å bruke mer enn 100 000,- på en evt. ny høyttaler. Så det utelukker vel kanskje WHT-ene. Oppdaterer budsjettet i første post. Kom gjerne med for og imot argumenter på nevnte høyttalerne.
 
Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.435
Antall liker
17.154
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Kanskje du burde vurdere å legge til WLM Diva og/eller Lyra på listen din.
 

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Innlegg
585
Antall liker
155
Ta kontakt med upgrade Audio. Mulig de fører Omega Speakers ennå. Mye å velge mellom der, og du vil neppe bli skuffet.

Vil gjerne støtte forslaget om Omega Loudspeakers, har kjøpt et par av disse, dog ikke via Upgrade Audio, (sorry for det...) nå har nettsiden deres ligget nede en stund forresten så vet ikke om de har litt oppgradering på gang eller noe..
Leser mye på formumet deres og det er mange som er svært fornøyd med disse, mener det er svært god verdi på produktene sett opp mot kvalitet, og jeg må si er meget fornøyd med finish.

Nå burde jeg sjekket mer om den ampen din, men siden er på jobb,,, Noen er mest opptatt av godt de spiller på lav-effekt SET/SEP, og mer usikre på om de er gode på alle typer PP og SS

Det beste er at Louis, han som bygger, er svært oppdatert på diverse amper og vil gi deg råd på hva du trenger for å få den lyden du håper på.

Jeg er i hvertfall veldig veldig godt fornøyd med en kombo med SEP (decware)
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
496
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
WHT IQM og PR3 har listepris på hhv. 108 og 75 tusen, og så det er muligheter der for under 100
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
940
Antall liker
704
Torget vurderinger
10
Kan varmt anbefale Klipsch Rb 81 . Har brukt de på en Line Magnetic 216 la . Den er på 25 watt . Kommer et par på brukten i morra ....tror jeg :)
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.860
Antall liker
10.696
Torget vurderinger
10
Med et så flott Audio Note oppsett må du selvsagt komplettere med AN/E.

shaunv har god erfaring her og vil sikkert bidra med tips og råd da det er klangforskjeller på modellene.

Er du litt modig så bygger du en AN lignende stativhøyttaler med Seas Exotic Alnico driverne i beste Audio Note ånd: http://www.seas.no/images/stories/exotic/pdf_datasheet/w8t35_appnote_mk2.pdf
Her bruker du AN komponenter i delefilteret og tarn helt ut.

Da du tydeligvis er litt kresen på klangbalanse kan du også teste en miniDSP nanodigi mellom drivverk og dac så får du en "tonekontroll" i det digitale domenet som ikke besudler resten av signalkjeden :)
Jeg har faktisk en ekstra Tentlabs klokke i drivverk og DAC, som reklokker signalet for å minske jitter. Det går en dedikert kabel for dette i tillegg til digtalkabelen. Gjør miniDPS nadodigi noe av det samme?

Vurderer å teste Audio Note AN/E, men er litt redd for at plassering kan bli et problem, da jeg mangler et hjørne på den ene siden.
Nanodigi er en ren dsp med digital inn / ut. Du kan bruke den som en avansert equalizer for å tune frekvensresponsen / klangen akkurat slik du liker den. Om det blir værre eller bedre må bare testes. Det koster bare knapper og glansbildet for en slik enhet.

Er veldig enige med de de andre skriver om rommet. Nettopp derfor kan nanodigi være verdt et forsøk. Det er jo så og si gratis du kan selge den brukt for nesten nypris hvis du ikke liker den :)
 
Topp Bunn