Ang trening og utbytte,er den beste oppsrkiften å ikkje presse seg for hardt,dvs ca 70% av all kondisjonstrening i sone 2-3(maks 80% av maks puls.)OMF skrev:For min del - som trener knallhardt så er nok det gyldig, men for de som ikke presser seg nevneverdig, så tror jeg ikke nødvendigvis at "afterburneren" er så betydningsfull!(Jada -det høres litt blærete ut, men jeg har trent mye og variert i hele mitt liv og ser sjelden noen som trener virkelig hardt med høy intensitet! Dassing er meget utbredt - enten i form av å sitte mye på rævva og løfte middels tunge vekter på trenignsstudio, eller ved å jogge sin faste runde med puls på 140-160 slag)Honkey-Chateau skrev:. Kroppen fortsetter på betydelig høyere forbrenning en del tid også etter avsluttet trening, av og til flere timer. Dette KAN være noe av årsaken til at noen folk blir mer sultne etter trening. Så tallene du benytter er antakelig nokså misvisende.
Honkey
Mvh
OMF
Da flytter ein laktatgrensen oppover,det motsatte skjer med for hard trening.
140-160 slag seier ingenting om farten på jogginga.
Ein som har trent riktig i mange år,springer såklart kjempefort med 160slag,feks kontra ein utrent som får 160 slag når han knyter på seg joggeskoa
Og det auka forbruket av kalorier fortsetter lenge etter avslutta trening,sjøl med moderat innsats.
Mvh.