Transport og import Den store transport av utstyr tråden

Stover

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2010
Antall liker
1.061
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
20
Har ikke sett på linken din. Men generelt så har betalingsløsninger bedre beskyttelse for kjøper enn selger.
Jeg ville kun gjort det ved direkte betaling til din konto og da inkludert det det koster i sending.
Da har du ihvertfall penga. Om noe skulle skje.
Linken jeg refererer til gir mulighet for det du beskriver slik jeg ser det. At mottaker kan kverulere på produktene som er mottatt. I tillegg har du vekslingsgebyrer, avgifter osv.

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
251
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Har ikke brukt Escrow.com til salg av hifi, men har brukt tjenesten flere ganger ved salg av domener og da har det fungert smertefritt for begge parter (kjøper & selger).

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Antall liker
848
Har ikke sett på linken din. Men generelt så har betalingsløsninger bedre beskyttelse for kjøper enn selger.
Jeg ville kun gjort det ved direkte betaling til din konto og da inkludert det det koster i sending.
Da har du ihvertfall penga. Om noe skulle skje.
Linken jeg refererer til gir mulighet for det du beskriver slik jeg ser det. At mottaker kan kverulere på produktene som er mottatt. I tillegg har du vekslingsgebyrer, avgifter osv.
Har lest mange selgere som har blitt"lurt"gjennom slike løsninger. Litt for lett for kjøper å "hevde"det ene og andre (kverulere)

rama

Æresmedlem
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
8.039
Sted
oslo
Torget vurderinger
9
kjør demo av utstyret på facetime eller messenger video så langt det lar seg gjøre, svar på alle spørsmål kjøperen måtte ha på hjertet.
deretter alle penga på konto før sending, intet unntak.
ingen escrow, paypal eller andre betalingstjenester som kun beskytter kjøper.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
487
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Bumper denne forsiktig, da jeg også får henvendelser/ønske om å kjøpe produkter jeg selger på finn.no:
MVA og slikt er jo ikke min sak, men ved utførsel fra Norge så må jo utstyret export klareres for dette?
*Jeg fylte ut lignende dokumentasjon når Gatoen var på service i Danmark, men da benyttet jeg «midlertidig export» fordi den skulle gjeninnføres til Norge. Noe spesielt å tenke på her når produkter skal ut i verden?

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Antall liker
287
Torget vurderinger
19
Mesteparten av de jeg har solgt siste år er sendt til utlandet.
All betaling, inkl. frakt inn på konto før jeg pakker ned og sender.
Bor kort vei fra grensa, så endel er sendt fra Sverige (EU)

ynot

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
178
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
En veldig passende tråd for meg akkurat nå :)

Jeg holder på å skal selge et par kabler Danmark. Her overfører kjøper en liten del av summen til bankkonto først.
Så er jeg, og han, så heldig at jeg skal til Danmark på ferie om en drøy mnd og tar med kablene. Da får han de overlevert i handa mot at resten står på min konto ved overlevering.

Men det finnes vel bedre løsninger enn å legge ferien dit man skal selge?
Noen erfaringer med å handle via hifitorget.se?

Sober

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Antall liker
113
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
Mesteparten av de jeg har solgt siste år er sendt til utlandet.
All betaling, inkl. frakt inn på konto før jeg pakker ned og sender.
Bor kort vei fra grensa, så endel er sendt fra Sverige (EU)
Hvilket firma sender du med? Må man ikke ha adresse i Sverige?

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Antall liker
287
Torget vurderinger
19
PostNord Strømstad
Bruker Poste Restanse Strømstad som avsenderadresse.

Einstein

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.12.2014
Antall liker
382
Torget vurderinger
2
Det er vel ikke helt rett frem å kjøre utstyret over grensa for å sende det? Skal vel deklareres og betales merverdiavgift ved utførsel?

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Antall liker
629
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Det er vel ikke helt rett frem å kjøre utstyret over grensa for å sende det? Skal vel deklareres og betales merverdiavgift ved utførsel?
Måtte bli å få tilbake i tilfelle.
Er kun ved innførsel at man betaler MVA.
Man må forholde seg til de svenske reglene når man tar med seg noe inn til Sverige og det skal bli i EU. Det kan også være tilfeller hvor utførsel fra Norge skal deklareres.

Terje-A

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
4.210
Sted
Værlesanden
Torget vurderinger
13
Solgte en forforsterker til Finland nå nylig, penger inn på min konto først , deretter sendte jeg med posten Carryon Cash.(Pakker inntil 20 kg.) Betalte drøye 600 kroner for en pakke på 12 kilo. Tok bilder av alle kvitteringer og mailet dem til mottaker. Kjøper ble fornøyd.

Einstein

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.12.2014
Antall liker
382
Torget vurderinger
2
Måtte bli å få tilbake i tilfelle.
Er kun ved innførsel at man betaler MVA.
Jeg snakker ikke om norsk merverdiavgift, men om svensk, eller merverdiavgift i annet mottakerland. Det er jo ikke slik at merverdiavgift kun er et norsk fenomen og det er jo ikke fritt å ta med seg varer inn i Sverige heller.

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
2.460
Torget vurderinger
29
Sende høyttalere til England?

Jeg skal sende et par høyttalere til England, men er litt usikker på hva jeg burde velge av fraktmetode.

Dere som har erfaring med dette, hvilket selskap er generelt billigst og tryggest? At det kommer fort fram har ikke så mye å si.

Mvh :)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
2.409
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
18
Du må ta kontakt med de som kan være aktuelle for å få tilbud.
Best er om du kan få et firma med fraktavtale til å hjelpe deg.
Oss vanlige blir flådd.
Har hørt at det er tryggest å sende på mandager. Da er sendingen framme i løpet av uka.
Hvis noe går galt er det oftest i helgene.
Har jeg hørt............

jorwed_

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
8.610
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
71
Kjører Oslo - Bergen - Oslo førstkommende helg. Ta kontakt om du trenger å få fraktet noe :)

Jørgen

guerilla

Medlem
Ble medlem
17.09.2010
Antall liker
10
Torget vurderinger
2
Hei,

Skulle fraktet noen høytalere fra Stavanger - Oslo området. ca 160 kg. Dimensjoner 150x60x60. Hvilke løsning vil dere anbefale for slik transport?

jorwed_

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
8.610
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
71
Kjører Oslo - Stockholm t/r torsdag/søndag førstkommende. God plass i bilen (V70)

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
487
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hei! Ikke stereoutstyr, men har en sønn i Bodø som skulle hatt opp en sykkel jeg har stående her i Oslo så snart som mulig.
Så om noen kjører på vei nordover i helga med bil med plass til en MTB, så kan jeg tilby kompensasjon :) PM.
(Ligger oppdrag på Nimber)

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
1.242
Sted
Horten
Torget vurderinger
2
Pakk sykkelen i en sykkeleske som du får i en sykkelbutikk. Koster omtrent 250 kroner med postgang.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
487
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Takk for tips! Kan ta den med spes.baggasje på fly neste helg også, men vært flott om noen her som skal på tur og har plass vil ta den med seg. Er skoleslutt og feriestart for noen :)

ragwo

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
2.496
Sted
Bådåddjo
Torget vurderinger
37
Noen som skal til USA i sommer? Trenger å få postlagt en telefon over dammen i en pågående garantisak med Google. Nimber kunne dessverre ikke hjelpe.

ragwo

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
2.496
Sted
Bådåddjo
Torget vurderinger
37
Noen som skal til USA i sommer? Trenger å få postlagt en telefon over dammen i en pågående garantisak med Google. Nimber kunne dessverre ikke hjelpe.
Ingen som skal over dammen? Jeg betaler selvfølgelig for hjelpen.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
487
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hei! Ikke stereoutstyr, men har en sønn i Bodø som skulle hatt opp en sykkel jeg har stående her i Oslo så snart som mulig.
Så om noen kjører på vei nordover i helga med bil med plass til en MTB, så kan jeg tilby kompensasjon :) PM.
(Ligger oppdrag på Nimber)
Prøver en siste gang her også: Noen som skal oppover til Bodø og passerer/starter fra Oslo som har plass og ønsker dekket litt driftsutgifter på turen:?

Topp Bunn