Siste ferieuke tilbringes hjemme med småturer fra "base camp".
På mandag syklet jeg rallarvegen.
Guffet på litt mellom Haugastøl og Finse, 1 time og 15 min. Brukte 4 timer på hele turen til Flåm, og hadde også tid til å nyte nistepakke i nydelige omgivelser. Fytti grisen man blir nasjonalromantisk på slike turer ;D
I går var jeg en tur i Nordheimsund med fruen og ungene for å besøke familie (hennes). Far benyttet anledningen til å utforske stedets sykkelmuligheter.
Startet turem ved sjøen, syklet opp til Sjusete, et mye benyttet skianlegg på vinteren og utgangspunkt for flere fine turer til fots.
Bestemte meg for å gjøre et fremstøt mot Torefjell, 1050moh.
Ble mye bæring opp til toppen. Møtte både innfødte og turister, og alle smilte og kom med morsomme eller overraskede bemerkninger.
Etter godt og vel to timer var toppen nådd.
På toppen var det flere folk og bare hyggelige kommentarer. En innfødt syntes riktignok at det var litt synd at det skulle være en østlending som skulle være førstemann på toppen med sykkel. Kunne trøste ham med at jeg på tross av dialekten kunne regnes som en vaskeekte vestlending. Kan forøvrig aldri tenke meg at det ikke har vært folk der med sykkel tidligere...
Ble tom fotografert på toppen, og bildet skulle de sende til lokalavisen ;D
På veien opp var jeg redd for at det kom til å bli endel bæring nedover også. Men da jeg først kom i gang viste det seg at minst 90% var mulig å sykle. Og det var utrolig morsom sykling også! Uten tvil beste turen så langt i sesongen.
Happy biker ved reisens slutt
Sykkelen fungerer over all forventning. Har også blitt helt komfortabel med klikkpedalene. I motsetning til det forrige systemet jeg hadde (ikke shimano) så løser dette ut når jeg ønsker det.
Supert om dere andre også legger ut bilder og tekst fra turer dere har vært på.