Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.016
    Torget vurderinger
    10
    Nydelig sykkel, gratulerer så mye!
    Hadde selv en -68 Bonneville, ligner veldig. :)

    Mvh.
    SAL
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    En virkelig flott sykkel. Har alltid hatt sansen for Triumph, men det ble aldri noen skikkelig sykkel på meg. Har dog en Tempo Swing 175 ccm 1957.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Har drømt om å eie og kjøre sykkel siden tidlig ungdom. Først var det fotballen som tok meg, deretter familieliv og annet .. og kanskje hifi også 😊 masse bortforklaringer, men her er den endelig. Nydelig klang fra dual twin motoren forresten 😬
    Vis vedlegget 752787
    Den ser ut som en motorsykkel skal! :love:
    Jo jeg vet at det sier mye mer om min alder enn noe annet!:LOL::LOL::LOL:
     

    moto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.08.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    54
    Husker Morten Maager og butikken hans. Rett ovenfor der Electrocompaniet startet opp. Vi smågutta syklet gjennom hele byen og satt utenfor butikken og ventet på at noen store sykler skulle komme eller dra, bare for å høre på lyden av noe annet enn Tempo, Vespa, Jawa og de andre totakterne som var vanlige på den tiden. Noe som irriterer meg er at til og med noen Guzzi-folk, sier at motoren sitter på tvers :mad: . De sitter på langs, som BMW, Honda Goldwing, CX, Triumph Rocket 3 og noen få andre. HD, Ducati, engelske og andre twins, 3, 4 og 6 sylindrete japanske motorer sitter på tvers. Det er retningen på veivakselen som avgjør om motoren sitter på langs eller tvers.
    Hei!

    Spesielt hyggelig å høre fra en av "de lokale" som husker butikken til Morten Mager.

    Når jeg også ser, at vedkommende er fra "Indre Enfold", må jeg nesten få fortelle. At i dag er glad i å sykle og mitt absolutte favorittområde for sykling er nettopp der, samt den BLÅ-GRØNNE veien langs Iddefjorden ned til Holtet og tilbake over Prestebakke og Aspedammen.

    "Anonym"
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Min onkel hadde en 175cc Norton som stod ensom og glemt i et hageskur.
    Jeg ville ha den som 16åring,men mora mi nekta.
    Speller ofte Paus' mora di er ei ku!
     

    moto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.08.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    54
    Har drømt om å eie og kjøre sykkel siden tidlig ungdom. Først var det fotballen som tok meg, deretter familieliv og annet .. og kanskje hifi også 😊 masse bortforklaringer, men her er den endelig. Nydelig klang fra dual twin motoren forresten 😬
    Vis vedlegget 752787
    Vakkert! Vakkert!

    Selv om jeg på 70-tallet bare kjørte Moto Guzzi og BMW, gjorde også den gang, designet til Triump inntrykk på meg.
    På samme måte som jeg så på kamerater som hadde SMEKRE kvinner - mens jeg holdt meg til det litt "tyngre artilleriet".

    Triump er en av de få motorsykler som jeg fortsatt snur meg etter - eller bråbremser når jeg ser en stå parkert.

    Jeg har siden år 2006 jobbet med import, distribusjon og salg av klassiske, britiske høyttalere.
    På en av de reklameplakatene som jeg laget, hadde jeg bilde av Big Ben, The Beatles, Spitfire og en Triumph Bonneville.

    Har noen ganger tenkt. at jeg vil starte en demo av klassiske, britiske høyttalere med å spille "God Save The Queen",
    men har ikke gjort det ennå....

    "Anonym"
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Vakkert! Vakkert!

    Selv om jeg på 70-tallet bare kjørte Moto Guzzi og BMW, gjorde også den gang, designet til Triump inntrykk på meg.
    På samme måte som jeg så på kamerater som hadde SMEKRE kvinner - mens jeg holdt meg til det litt "tyngre artilleriet".

    Triump er en av de få motorsykler som jeg fortsatt snur meg etter - eller bråbremser når jeg ser en stå parkert.

    Jeg har siden år 2006 jobbet med import, distribusjon og salg av klassiske, britiske høyttalere.
    På en av de reklameplakatene som jeg laget, hadde jeg bilde av Big Ben, The Beatles, Spitfire og en Triumph Bonneville.

    Har noen ganger tenkt. at jeg vil starte en demo av klassiske, britiske høyttalere med å spille "God Save The Queen",
    men har ikke gjort det ennå....

    "Anonym"
    Spelte ikke sex pistols god shave the queen?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Montro våre mødre var søstre?? :LOL:
    Hadde også en slik.
    Det ironiske var at hun selv hadde en bakgrunn som eksosrype.
    I følge min far var problemet å holde dama våken. Hun presterte å sove over lengre strekninger, sittende bak på sykkelen.
    De hadde først en BMW med sidevogn, men den nektet hun å sitte i, så den ble raskt parkert.
    Senere ble det en Triumph Tiger.
    Jeg husker fortsatt at jeg som 2-åring brente meg på eksospotta på den, men min raske og handlekraftige far berget meg fra varige men.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Hadde også en slik.
    Det ironiske var at hun selv hadde en bakgrunn som eksosrype.
    I følge min far var problemet å holde dama våken. Hun presterte å sove over lengre strekninger, sittende bak på sykkelen.
    De hadde først en BMW med sidevogn, men den nektet hun å sitte i, så den ble raskt parkert.
    Senere ble det en Triumph Tiger.
    Jeg husker fortsatt at jeg som 2-åring brente meg på eksospotta på den, men min raske og handlekraftige far berget meg fra varige men.
    Dattera mi pleide også å sovne, når hjelmen hennes dunka mot min, var det på tide med en stopp og kaffe til far og cola til henne. Men det tyder jo på fullstendig tillit, Og ikke redsel
     

    moto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.08.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    54
    Siden det ble mange nydelige Guzzi i tråden her nå må jeg spe på med min -76 Le Mans igjen!

    Vis vedlegget 752543 Vis vedlegget 752545 Vis vedlegget 752546

    1000 cmm, dobbelplugg, mer komp, større ventiler, mer kam, 40 Dellorto og grøvre eksos

    Mvh.
    SAL

    Hei!

    Da jeg var 21 år solgte jeg min Moto Guzzi 850 GT, da BMW hadde kommet på markedet med to 900 kubikkere.

    Jeg kjøpte den litt trauste utgaven som het R90/6. Topp byggekvalitet, men ikke på langt nær så gode kjøreegenskaper som på Guzzien.

    En dag stoppet jeg og pratet med en kar som kjørte en Moto Guzzi 850 Le Mans, ved Andsvatnet, som ligger der flyene går inn for landing på Bardufoss flyplass.
    Jeg fortalte han, at jeg savnet kjøreegenskapene til min tidligere 850 GT. "Da skal du prøve den her!" sa han.

    Jeg hadde lånt og prøvekjørt andres sykler før, men det hadde vært så store nedturer, at det hadde jeg sluttet med.
    Men dette skjønte jeg jo ville være noe annet. Så jeg lot meg friste.

    Jeg kan ikke fortelle offentlig om hvordan den prøveturen foregikk, i fall eieren av Moto Guzzien lever enda.

    Kan bare si, at den kvelden spiste jeg store mengder Pasta Bolognes, for å gi energi til den enorme kjærligheten jeg følte for italiensk design og kjøreegenskaper.

    Ble nesten kvalm av gynginga på BMWen i de påfølgende dager. Så jeg fikk en flink kar til å bistå meg med å stive opp forgaffelen, samt at jeg satte på Koni-dempere bak. Slik at jeg igjen kunne spise tyske pølser og få litt mage. Slik at også JEG passet til designet på min egen motorsykkel.

    "Anonym"
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Hei!

    Da jeg var 21 år solgte jeg min Moto Guzzi 850 GT, da BMW hadde kommet på markedet med to 900 kubikkere.

    Jeg kjøpte den litt trauste utgaven som het R90/6. Topp byggekvalitet, men ikke på langt nær så gode kjøreegenskaper som på Guzzien.

    En dag stoppet jeg og pratet med en kar som kjørte en Moto Guzzi 850 Le Mans, ved Andsvatnet, som ligger der flyene går inn for landing på Bardufoss flyplass.
    Jeg fortalte han, at jeg savnet kjøreegenskapene til min tidligere 850 GT. "Da skal du prøve den her!" sa han.

    Jeg hadde lånt og prøvekjørt andres sykler før, men det hadde vært så store nedturer, at det hadde jeg sluttet med.
    Men dette skjønte jeg jo ville være noe annet. Så jeg lot meg friste.

    Jeg kan ikke fortelle offentlig om hvordan den prøveturen foregikk, i fall eieren av Moto Guzzien lever enda.

    Kan bare si, at den kvelden spiste jeg store mengder Pasta Bolognes, for å gi energi til den enorme kjærligheten jeg følte for italiensk design og kjøreegenskaper.

    Ble nesten kvalm av gynginga på BMWen i de påfølgende dager. Så jeg fikk en flink kar til å bistå meg med å stive opp forgaffelen, samt at jeg satte på Koni-dempere bak. Slik at jeg igjen kunne spise tyske pølser og få litt mage. Slik at også JEG passet til designet på min egen motorsykkel.

    "Anonym"
    Jeg har mere lyst til å være en latinlover enn en bratwürst
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    En kjenning kjørte over 300K med BMW K100. Han byttet oljepumpe og stempelfjærer underveis, "for sikkerhets skyld"
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Bør I et land m mere varme og sol. Er ca 30k eller 3k€ for en ca 20 år gammal bimmer greit?
    Ca 100k km, og helst hos forhandler
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Hei!

    Spesielt hyggelig å høre fra en av "de lokale" som husker butikken til Morten Mager.

    Når jeg også ser, at vedkommende er fra "Indre Enfold", må jeg nesten få fortelle. At i dag er glad i å sykle og mitt absolutte favorittområde for sykling er nettopp der, samt den BLÅ-GRØNNE veien langs Iddefjorden ned til Holtet og tilbake over Prestebakke og Aspedammen.

    "Anonym"
    Jeg kjøpte et par trial sykkeler av Morten Maager da jeg var aktiv .
    Var 2 stk Fantic .
    Først en 180 ccm deretter en 240 ccm
    Han hadde butikk i Kristiansand .
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Bør I et land m mere varme og sol. Er ca 30k eller 3k€ for en ca 20 år gammal bimmer greit?
    Ca 100k km, og helst hos forhandler
    Jeg har inntrykk av at 30 000 kroner er en magisk nedre grense for brukte hele og fungerende motorsykler. Generelt er vel brukte sykler litt kostbare i Norge sammenlignet med på konitinentet. På den annen side er det vel ikke så mye å spare på å handle i utlandet når du er i denne prisklassen.

    BTW BMW har også touringmodeller med langsgående rekkefirer (flying bricks) om du ikke må ha bokser.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Jo forsåvidt, men man har jo så mye annet gromt i tillegg i dag. ;)
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    439
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Screenshot_20211005-155032_Snapchat.jpg
    Fra en tur på vestlandet i sommer.

    Bytta styret med r1200r versjon (naken utgaven av sykkelen) for noen år siden, ga de få cm jeg trengte for å ikke bare sitte godt med skikkelig godt.
    Vindskjerm bytta med en med "spoiler" som gir nesten ingen turbulens rundt hjelmen (i motsetning til originalskjermen).
    Skjerm over bakhjulet minimerer vannsprut på bena.
    Ellers er det satt på velteklosser på toppene og på kardangen for å slippe å bekymre seg for velt i lav fart eller fra stillestående
     

    moto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.08.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    54
    Jeg kjøpte et par trial sykkeler av Morten Maager da jeg var aktiv .
    Var 2 stk Fantic .
    Først en 180 ccm deretter en 240 ccm
    Han hadde butikk i Kristiansand .
    Ja, Morten Maager flyttet etter noen år butikken sin fra Oslo til Kristiansand.

    "Anonym"
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    1.492
    Torget vurderinger
    29
    Har drømt om å eie og kjøre sykkel siden tidlig ungdom. Først var det fotballen som tok meg, deretter familieliv og annet .. og kanskje hifi også 😊 masse bortforklaringer, men her er den endelig. Nydelig klang fra dual twin motoren forresten 😬
    Vis vedlegget 752787
    Flott sykkel!
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte en 1982 HONDA GL 1100 i svima.
    I en container på vei fra Canada eta ukjent... received_218169483633837.jpeg received_602772154423339.jpeg received_571300247413227.jpeg received_218169483633837.jpeg received_602772154423339.jpeg received_571300247413227.jpeg

    Her tilslutt ser vi den faktiske Goldwing som jeg har på vei kjøre 1/4 mila rett frem uten nødvendigvis spektakulære resultater.
    Motor har gjennomgått total rebuild etter dette. I år faktisk.

     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    De gamle bokserne i serien R65, R80 osv ble kalt for gummikua blant tyskere.
    Men de var jo ikke SÅ gærne da. Fattern kjørte gammel politi R. Og jeg tok lappen på A i 1991, Svein Svendsen, kjøreskole her i Oslo hadde en. R75 eller 80? Synes de var gode å kjøre den gangen, litt trøbbel med Bing gasserene var det.
    Veldig pop.å bygge de om de siste årene, CR style. Om jeg får hus med garasje igjen, så har jeg insiprasjonen klar:) 0BDEEB13-6F04-44C7-B171-C03216AB2172.jpeg FC9D6E63-F589-4E7E-B5EE-971B4209B723.jpeg
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Ikke noe som å grabbe forbremsen til motstanderen... Rossi gjorde det samme med Marquez for et par tre år siden, i en sving...


    Video Extra: Rider pulls rival's brake at 130 mph

     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Men en kommer langt med å sparke til konkurrenten og....

    Even Slower Motion of Valentino Rossi and Marc Marquez Contact at Sepang 2015

     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Ikke noe som å grabbe forbremsen til motstanderen... Rossi gjorde det samme med Marquez for et par tre år siden, i en sving...


    Video Extra: Rider pulls rival's brake at 130 mph

    Hmm, har du en link til at Rossi trykket inn bremsen til Marquez ? Jeg kan ikke erindre en slik hendelse. Og ja, det er litt rart at Fenati er tilbake etter den bremsesaken. Og kneet fra Sepang var vel ikke blant Rossi sine beste manøvre...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn