Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • RoyVidar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    54
    Sted
    Sandefjord
    Og disse væpnede aksjonene med fullbeskyttelse-bekledning og hjelm, tror politiet de skal bli smittet av noe slags virus fra en annen planet eller hva?
    Gitt at det ikke er uvanlig at politiet finner våpen av forskjellige slag, inklusive automatvåpen, både hos englene og andre, hva burde de ha på seg? Silkepysj og silkehansker?
     
    U

    Utgatt18322

    Gjest
    Og disse væpnede aksjonene med fullbeskyttelse-bekledning og hjelm, tror politiet de skal bli smittet av noe slags virus fra en annen planet eller hva?
    Gitt at det ikke er uvanlig at politiet finner våpen av forskjellige slag, inklusive automatvåpen, både hos englene og andre, hva burde de ha på seg? Silkepysj og silkehansker?
    Tror du det er vanlig at medlemmene i 1% klubber står klar med våpen for og skyte ned alt og alle som nærmer seg inngangsdøren? Har du hørt om vanlig folkeskikk? Og med den utrustningen politiet har på seg og med media med seg på sine razziaer, skal de med all tydelighet vise utenforstående slik at de tror de har med "verdens mest kriminelle" personer og gjøre. Det gjelder å flytte fokus.

    Litt utenfor tråden, men leste på nyhetene i dag at 460 politifolk ble anmeldt i 2013 for grov uforstand i tjenesten. men INGEN av de har blitt dømt. Mye vold og det som mye verre er har de fått gå fri for. Selvfølgelig har politiet mye rart og ta seg av, men at alle de 460 "ikke" har gjort noe galt, det tror bare de mest sneversynte. Tror ikke du det lukter mye dritt av norsk politi og norsk rettsvesen?

    Palle
     
    Sist redigert av en moderator:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Kanskje vi skulle lage en egen HA tråd? Ikke for å avspore denne tråden så mye mere, men jeg vil likevel gi Palle rett i endel punkter. Politiet har sin egen agenda hva gjelder måten de møter HA på, både hva gjelder kriminalitetsforebygging OG hensyn til egne bevilgninger. Så realistiske må vi nok være. Jeg er ingen forsvarer av kriminell virksomhet, men som sagt blir det i mine øyne litt feil å si at grunnen til at endel HA medlemmer ikke har rulleblad skyldes ene og alene at Politiet ikke har klart å ta dem ennå, underforstått at 100% av medlemmene er kriminelle. Det er i allefall ikke "tillatt" å si slikt om islamister, da kalles det forhåndsdømming!

    En av min avdøde mors naboer var/er HA medlem. Ikke noe problem med å ha ham som nabo. Grei og hjelpsom som folk flest. Han brukte dog ikke å kjøre med vest og ryggmerke i nærområdet. Muligens for å ikke skremme naboene?? Og en ting som er ganske greit med HA i den grad de er kriminelle. De har interne regler som sier at de ikke skal plage "sivilister". Et HA medlem ( broder ) som plager sakesløse "sivile" risikerer faktisk å bli kastet ut. Med andre ord så vil det gjerne ikke være HA som begynner å skyte vilt rundt seg på Aker Brygge. Andre mer eller mindre kriminele gjenger har noe å lære der!

    Nå er jeg ikke så veldig kjent i HAs indre liv at jeg vet like mye som Palle, men jeg vil fortsatt hevde at en MC klubb hvor folk ikke har førerkort virker noe pussig.

    Hva gjelder Palles påstander om Politifolk som "aldri" dømmes, så er det etter hva man kan lese i avisene fakta det han sier. Men det er vel også realistisk å anta at det gjerne blir slik i "lukkede" miljøer der man ofte kommer opp i "dem og oss" problematikk. Jeg synes det er meget beklagelig at vi har fått en slik utvikling i Politiet at man dekker over og beskytter kolleger som "tråkker over". Det burde være i Politiets egen interesse at man fikk luket ut de som dessverre ikke burde være politifolk. Politiet burde være en del av det store inkluderende "vi" og ikke se på seg selv som "vi" og det øvrige samfunnet som "dem"! ( Igjen noe som ikke bør avspore MC tråden ytterligere! )

    Til slutt når det gjelder HA vil jeg bare si at jeg synes det var direkte bedritent gjort av "samfunnets støtter" ( inkludert politiet ) i Trondheim at de presset på slik at gravstøtten til HA medlemmet som er begravet på Lademoen ble fjernet! DET kunne de holdt seg for gode til!
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    :) mulig det. Jeg har møtt et par slike på veien og det hvite i øya har vært dominerende når de forstod at sykkelen er tung og vanskelig å brekke andre veien i en fart for å si det sånn. Jeg har kjørt værsting i ulike fremtoninger(gsxr-1000) siden 2001 til nå og er fremdeles i live. Sikkert fordi jeg holder meg på min side av veien..
    jakr
     
    U

    Utgatt18322

    Gjest
    Kanskje vi skulle lage en egen HA tråd? Ikke for å avspore denne tråden så mye mere, men jeg vil likevel gi Palle rett i endel punkter. Politiet har sin egen agenda hva gjelder måten de møter HA på, både hva gjelder kriminalitetsforebygging OG hensyn til egne bevilgninger. Så realistiske må vi nok være. Jeg er ingen forsvarer av kriminell virksomhet, men som sagt blir det i mine øyne litt feil å si at grunnen til at endel HA medlemmer ikke har rulleblad skyldes ene og alene at Politiet ikke har klart å ta dem ennå, underforstått at 100% av medlemmene er kriminelle. Det er i allefall ikke "tillatt" å si slikt om islamister, da kalles det forhåndsdømming!

    En av min avdøde mors naboer var/er HA medlem. Ikke noe problem med å ha ham som nabo. Grei og hjelpsom som folk flest. Han brukte dog ikke å kjøre med vest og ryggmerke i nærområdet. Muligens for å ikke skremme naboene?? Og en ting som er ganske greit med HA i den grad de er kriminelle. De har interne regler som sier at de ikke skal plage "sivilister". Et HA medlem ( broder ) som plager sakesløse "sivile" risikerer faktisk å bli kastet ut. Med andre ord så vil det gjerne ikke være HA som begynner å skyte vilt rundt seg på Aker Brygge. Andre mer eller mindre kriminele gjenger har noe å lære der!

    Nå er jeg ikke så veldig kjent i HAs indre liv at jeg vet like mye som Palle, men jeg vil fortsatt hevde at en MC klubb hvor folk ikke har førerkort virker noe pussig.

    Hva gjelder Palles påstander om Politifolk som "aldri" dømmes, så er det etter hva man kan lese i avisene fakta det han sier. Men det er vel også realistisk å anta at det gjerne blir slik i "lukkede" miljøer der man ofte kommer opp i "dem og oss" problematikk. Jeg synes det er meget beklagelig at vi har fått en slik utvikling i Politiet at man dekker over og beskytter kolleger som "tråkker over". Det burde være i Politiets egen interesse at man fikk luket ut de som dessverre ikke burde være politifolk. Politiet burde være en del av det store inkluderende "vi" og ikke se på seg selv som "vi" og det øvrige samfunnet som "dem"! ( Igjen noe som ikke bør avspore MC tråden ytterligere! )

    Til slutt når det gjelder HA vil jeg bare si at jeg synes det var direkte bedritent gjort av "samfunnets støtter" ( inkludert politiet ) i Trondheim at de presset på slik at gravstøtten til HA medlemmet som er begravet på Lademoen ble fjernet! DET kunne de holdt seg for gode til!

    Hei igjen Spiralis.

    Jeg er helt enig med deg. Jeg sier en gang til at jeg forsvarer over hodet ingen kriminalitet, enten det blir gjort av mc-medlemmer, politifolk, politikere, eller uansett hva. Jeg blir bl.a. bare så frustrert når det er så mye dobbeltmoral og hykleri blant folk. En ser bare på forum på nettet. Folk har nesten ikke en gang sett ett Hells Angels-medlem, men og dømme og spy ut allslags galle over dem, det greier de. Det er så mye og si om dette.

    Ja, de kunne ikke få la deres kjære bror ligge i fred i sin grav. De ordene jeg vil bruke om de som gjør sånn, egner seg ikke på trykk.

    Vi må også tenke på en ting til, og det er frimurere. De har veldig mye negativ innvirkning på hva som skjer blant folk i Norge. "Min venn har og en venn". Det har dessverre veldig mye med det jeg har tidligere skrevet i tråden å gjøre, men det må eventuelt tas i en helt annen tråd her på forumet.

    De fleste mc-medlemmer har da førerkort(hvis ikke politiet har tatt det av mye rare grunner/se det jeg tidligere har skrevet). Da hadde de vel ikke kommet langt enten de kjører i lag her i Norge eller utlandet. Og fullt synlige motorsykler har da medlemmene. Det går ikke an å leie en motorsykkel med flott HA-lakkering på tanken hos AVIS(he-he).

    Jeg kjenner flere i bl.a. HA og det er da helt vanlige og normale folk som prøver å skape seg en fin hverdag sånn som alle andre. Det hevdes spesielt fra politiet at de bryr seg ikke om lover og regler og skal leve helt utenfor samfunnet. Hørt sånn forbannet tull. Går ikke f.eks. 1% medlemmer i butikk? Betaler ikke de sine regninger? Har barn i barnehagen? Prøver og leve som alle andre selv om de har verdens beste og sterkeste brorskap?

    Mvh Palle
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Pakket ut denne på jobb nå nylig : Indian Chieftain
    Fattern Signerte for øvrig kontrakt på en i går da han fikk sett og tatt på en live.
    En flott måte å avslutte mc-karrieren på å gå over fra å ha kjørt sports-tourere i en mannsalder til nå å kjøre touring cruiser.
    DSC_0961.jpg
    Det står en gammel chief på låven også men den er demontert og syreduppet i påvente av videre restaurering.
    Bilen er for øvrig min 69 Opel Diplomat V8
    DSC_0544.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.893
    Antall liker
    26.722
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Morro med en ny Indian mekanic:)
    Min jobb kollega skall idag hente en ny Indian chief vintage (blue)hos den Svenske forhandleren i Borås.

     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Første turen var lørdagen for drøyt 14 dager siden - den dagen vi fikk ordentlig forsmak på våren. Etter det har det kun vært regn og/eller for kjørlig. Hadde planen klar for MC til/fra jobb i dag, men -1 grad torpederte det:(

    Satser på litt høyere temperatur i morgen tidlig:)
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Har en slik K100RS i garasjen her også! :) Satt på stor kåpe fra en 1100LT mener jeg fra en gammel politisykkel. Sykkelen er enormt lettkjørt, upåklagelig god å kjøre og fin på kalde dager grunnet den enorme kåpa! :rolleyes:
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4

    Aggromagnet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2012
    Innlegg
    286
    Antall liker
    70
    Han har vel bekreftet tidligere i tråden at det er en skyteam ace, altså kinakopi.
    crash.no selger dem for rundt 13 kilokroner.

    Min skyteam monkey som koster omtrent halvparten har hatt 25 mil så langt uten noe tull.
    Grei å få plass til i garasjen også:



    Nå venter den bare på sol igjen.. Framskjerm er ikke aktuelt :cool:
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Han har vel bekreftet tidligere i tråden at det er en skyteam ace, altså kinakopi.
    crash.no selger dem for rundt 13 kilokroner.

    Min skyteam monkey som koster omtrent halvparten har hatt 25 mil så langt uten noe tull.
    Grei å få plass til i garasjen også:



    Nå venter den bare på sol igjen.. Framskjerm er ikke aktuelt :cool:
    Hei. Jeg forvekslet den med Honda Dream 50.
     

    Aggromagnet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2012
    Innlegg
    286
    Antall liker
    70
    Hei. Jeg forvekslet den med Honda Dream 50.
    De har nå kopiert Dream etter beste evne så det er kanskje ikke så rart du forveksler dem. Det er vel nesten det som er hensikten :p

    Lå en original Dream 50 SS på finn for en stund tilbake for 75.000,- hvis jeg husker rett.
    Var ikke ute spesielt lenge heller før den forsvant..
    Sikleobjekt deluxe hvis man syns 50cc er gøy.

     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.893
    Antall liker
    26.722
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Idag var jeg og bevittna noe veldigt morsomt! rett bortom meg fra Grebbestad til Kville holder en entusiast av mc kjører/bygger til cclack.se
    bygger og renoverer gamla HD bla.
    Sist mandag fikk han tilslag på en gammel Indian Scout som stått på en låve i 40år!!! kjøpte og fraktet den hjem etter mye ståk og pes der den stod mer eller mindre gjemt blandt hø og annet drit!

    Gjorde ett forsøk og starte sykkeln etter 40år:cool:
    Var ikke der når dette ble spillt in tidl i uken, men skall dit igen snart og då blir det bilder fra mange fine hojar!

     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Hei! Jeg vil komme med en oppfordring, og det er å boikotte NMCU's norgestreff i Bodø! NMCU er en "MC-RASISTISK" organisasjon! De vil bl.a. ikke at folk fra 1% klubber skal bære vest med klubbtilhørighet på deres treff. Og det er IKKE TILLATT etter norsk lov. Og skulle ønske at så mange som mulig meldte seg ut av denne organisasjonen som ser ut til å bestå av folk som tror de er bedre enn andre.

    Mvh Palle
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    NMCU er vel for oss 99%-ere?
    Hei. Hver sin smak. Det jeg vil frem til, er at NMCU er med på og spre løgner som har vært servert av Kripos, politiet, media og andre uvitende. Hvis du følger litt med, så har bl.a. Kripos fått svært sterk kritikk av Tingretten i Oslo for å ha løyet om "all kriminaliteten" 1% klubbene "skal ha begått".
    Og det er bare en dråpe av alle løgner som blir servert. Jeg forsvarer ikke kriminalitet enten det er en fra en 1% klubb som har gjort det, eller det er en NMCU'er som også gjør kriminelle ting. Så jeg og mange med meg ber om at folk må holde seg til sannheten og ikke lyve, for det er meget stygt og gjør mye skade.

    Mvh Palle
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Hei audiom og cash.se. Takker for bilder av gamle ekte racing-sykler. Vi er mange som liker dette. En ting er sikkert, og det er at jeg må ut og kjøre motorsykkel i morgen. Noen gammel klassiker har jeg ikke, men må bare ta "til takke" med en av mine to Harley'er i godværet. Hvor herlig det er å legge seg i svinger og høre V-twin'en arbeide når en gir på ut av en sving.

    Mvh
    Palle
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.836
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    NMCU er vel for oss 99%-ere?
    Hei. Hver sin smak. Det jeg vil frem til, er at NMCU er med på og spre løgner som har vært servert av Kripos, politiet, media og andre uvitende. Hvis du følger litt med, så har bl.a. Kripos fått svært sterk kritikk av Tingretten i Oslo for å ha løyet om "all kriminaliteten" 1% klubbene "skal ha begått".
    Og det er bare en dråpe av alle løgner som blir servert. Jeg forsvarer ikke kriminalitet enten det er en fra en 1% klubb som har gjort det, eller det er en NMCU'er som også gjør kriminelle ting. Så jeg og mange med meg ber om at folk må holde seg til sannheten og ikke lyve, for det er meget stygt og gjør mye skade.

    Mvh Palle
    Av ren nysgjerrighet: Hva mener du er politiet motiver for å gjøre det du beskylder dem for?
    Og for å sette det i perspektiv, hva er ditt forhold til 1%-miljøet?
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    NMCU er vel for oss 99%-ere?
    Hei. Hver sin smak. Det jeg vil frem til, er at NMCU er med på og spre løgner som har vært servert av Kripos, politiet, media og andre uvitende. Hvis du følger litt med, så har bl.a. Kripos fått svært sterk kritikk av Tingretten i Oslo for å ha løyet om "all kriminaliteten" 1% klubbene "skal ha begått".
    Og det er bare en dråpe av alle løgner som blir servert. Jeg forsvarer ikke kriminalitet enten det er en fra en 1% klubb som har gjort det, eller det er en NMCU'er som også gjør kriminelle ting. Så jeg og mange med meg ber om at folk må holde seg til sannheten og ikke lyve, for det er meget stygt og gjør mye skade.

    Mvh Palle
    Av ren nysgjerrighet: Hva mener du er politiet motiver for å gjøre det du beskylder dem for?
    Og for å sette det i perspektiv, hva er ditt forhold til 1%-miljøet?

    Hei Xerxes. Jo det skal jeg fortelle deg. Bl.a. så har Kripos og politiet med media som "lettlurt informasjonskontor" påstått i mange mange år overfor politikere, rettsvesen, vanlige folk, etc., at 70-80 % av medlemmene i 1% klubbene er dømt for forskjellige typer kriminalitet. Dette er bare forbannet tull. Tallet skal være litt over 20%. Kripos har også løyet om medlemstallene i klubbene(påstått at de er mye høyere enn de egentlig er). Og all denne løgnen fikk Kripos svært sterk kritikk for av Oslo Tingrett. Sier det deg noe? Og det spres nyheter om alt det verste en kan tenke seg de skal ha begått. Det er lett og beskylde og lyve på andre når en ikke får noe til motmæle fra noen som ikke sier så mye. Og det er jo ikke så rart heller, fordi det finnes jo nesten ikke en objektiv og rettskaffen journalist. Men kanskje den tiden er slutt, da vi ser at mange er lei av å bli trakassert og løyet på, på det groveste. PAYBACK er en flott organisasjon som nå prøver å bekjempe all den urett som begås mot oss bikere. NB! Som jeg har sagt tidligere, så forsvarer jeg ingen som begår kriminalitet, enten det er mc-medlemmer, politifolk, journalister, og "bedrevitende og fordømmende mc-folk, etc. Noen få i 1% klubbene har begått både grov kriminalitet og mindre alvorlige ting, men det er som enkeltmedlemmer og ikke at de er organiserte kriminelle. I Finland og Danmark, der har høyesterett konkludert med at bl.a. to av de største 1% klubber IKKE er organiserte kriminelle, men Kripos og politi i bl.a. skandinavia de bare "peiser på" med all dritten.


    Grunnen først og fremst for at Kripos og politi gjør dette, handler om og få større pengebevilgninger og det er klart de vil jo ikke TAPE ANSIKT etter menge år med sine gjerninger. Så hvorfor LYVER Kripos og politiet så mye? Ja, forteller en bare løgner og halvsannheter lenge nok, så tror folk på dem, og det har de jo i høyeste grad gjort med medias hjelp. Det er bedre de hadde gjort noe mer konstruktivt, enn å f.eks. stå og kontrollere folk som kler seg i sin fineste stas for og gå på en motorsykkel-fest. Når blir man en organisert kriminell av og gå på fest?

    Jeg kunne ha skrevet flere bøker om dette emnet, men det "tar for stor plass". Min tilknytning til 1% klubbene, er at jeg kjenner flere i verdens største og beste MC-klubb. Har tidligere vært medlem av to klubber(ikke1%), og kjenner mc-miljøet siden midt på åttitallet. Så litt vet jeg av det som skjer. Man trenger jo ikke akkurat være noen rakettforsker eller at en kan spalte atomer for og skjønne at det foregår mye urett mot bikere. Man har da tross alt litt rettferdighetssans og ikke som mange gjør, bare sluker alt rått og spyr det ut igjen som dritt.


    PS! Der går jo en sak i Oslo nå der en høytstående politimann er i søkelyset(skal ikke dømme noen før vedkommende blir dømt) for å ha vært med og innføre norgeshistoriens største narkotika-parti (over 20 tonn). Pussig at han får så mye støtte av sine egne. Og i media ser vi jo at politifolk er mye oftere dømt for grov kriminalitet av alle typer enn det mc-medlemmer er. Har vi da et kriminelt politi-miljø? Du snakker om og flytte fokus som det politiet gjør.


    Mvh
    Palle
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Man må være ganske spesiell for å ikke passe inn blant de 99% skulle jeg tro.

    Selv om antall kriminelle er blåst opp (sikkert ikke umulig) så er selv 20% godt over snittet.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Man må være ganske spesiell for å ikke passe inn blant de 99% skulle jeg tro.

    Selv om antall kriminelle er blåst opp (sikkert ikke umulig) så er selv 20% godt over snittet.
    Tar du alle mennesker i Norge, så kan jeg garantere deg at du vil få en høyere prosent med folk som har gjort kriminelle ting og dessverre altfor sjelden blir tatt og dømt for mer eller mindre alvorlige ting. Og det blir det aldri ført statistikk over. Les dobbeltmoral og hykleri.

    F.eks. så er Rolls Royce en bedre bil enn Toyota. Men det finnes mange flere Toyota'er på veien. Alle kan ikke kjøre et merke. Vi mennesker velger forskjellig. Skjønner? Tror du f.eks. alle de tusen rundt om i verden som er medlem i f.eks. HA gjør det for å få begå kriminalitet. Synes folk gjør seg dummere enn de trenger å være.

    Mvh
    Palle
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn