Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Vakkert, Pug-Nose! :)

    Et lite spørsmål til flere nå som insekter og annet dukker opp i betydelig antall i forhold til starten på sesongen...
    Hva bruker dere til å tørke bort eller vaske av skitt og kadaver på Gore-Tex eller skinndress?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Vakkert, Pug-Nose! :)

    Et lite spørsmål til flere nå som insekter og annet dukker opp i betydelig antall i forhold til starten på sesongen...
    Hva bruker dere til å tørke bort eller vaske av skitt og kadaver på Gore-Tex eller skinndress?
    Igår var det mye insekter iveien
    fikk nått større flyfæ på over leppen, himla tur den ikke gikk rett i kjeften!!!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.450
    Tre mygg hadde tilbrakt sommeren på Finnmarksvidda og avtalte en hustrig høstdag at de skulle sette kursen sydover, mot sol og varme. To av dem møttes på stranda til avtalt tid, men det varte og rakk før tredjemann kom rød om snabelen og sylta forkjøla. Kameratene ville selvsagt ha en forklaring, og med ynkelig røst sa den snørrete myggen at han hadde tilbrakt hele turen sørover i skjegget til en motorsyklist. Det er ikke sånn du skal gjøre det! Utbrøt de to, og forklarte at han burde ha fløyet til Gardermoen, krøpet ned i trusen til en snerten flyvertinne og sittet godt og varmt der hele veien. Året etter gjorde de samme avtale. De to ankom bestemmelsesstedet som avtalt, mens tredjemann kom flere dager senere, minst like snørrete og ynkelig som året før. Jo da jeg gjorde som dere sa, snufset han, fant en søt flyvertinne og krabbet helt oppunder skjørtene og inn i trusen hennes. Der var det så varmt og godt at jeg sovnet. Når jeg våknet satt jeg fast i skjegget til en motorsyklist igjen!
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.677
    Antall liker
    1.777
    Torget vurderinger
    1
    Cagiva 125 Super City

    Hei. er det noen der ute som kjenenr til denne sykkelen, har planer om og kjøpe en.


    M. Singh
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    En jeg kjenner døde etter skadene han fikk ila. dagen idag etter ei MC ulykke natt til Onsdag. :( Fort gjort og man kan gjøre seg noen tanker......
    September ifjor lå jeg i bakken og ble kjørt med blålys til sykehus. Det har heldigvis gått bra i det store og hele..

    Kjør forsiktig karer og jenter.
     
    Sist redigert:

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Verkligen tråkigt att höra. Beklagar! Det är fort gjort som du skriver. Häromdagen körde en bil rakt ut på huvudvägen när jag kom körandes.
    Men jag har alltid lite extra koll på sådana och hade sänkt farten. Hade jag vart 20 år istället för gubbe så kanske jag hade blåst vidare i
    100 km/h och kört rakt in i blindstyret som inte såg mig, :(
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Vakkert, Pug-Nose! :)

    Et lite spørsmål til flere nå som insekter og annet dukker opp i betydelig antall i forhold til starten på sesongen...
    Hva bruker dere til å tørke bort eller vaske av skitt og kadaver på Gore-Tex eller skinndress?
    En bilvaskesvamp eller klut, godt blødt i mildt grønnsåpevann, eller reint, lunka vann. Funker fint, det! Du skal være bra innsatt med insektsmørje hvis ikke dette funker!! På lærdresser skader det ikke med en runde lærimpregnering eller lærpleiemidler før sesongstart..
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    img-1188726594.jpg

    Risiko for en BMW R1100R her. Om lykken står en bi da, og man har muligheten./%års jubileumsmodell, fint lite brukt, må sees men sies å være svært pen.
    Blant de snart utallige 1100cc'ene jeg har hatt så blir i så fall dette den første bokseren. Kjenner godt R850R som er kliss lik, men har aldri kjørt en R1100R.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Trengte noen annet og kjøre i til kortere turer og når det er som varmest. Prøvat litt av de som finnes av kjøre jeans på hjemmemarknaden men har ikke blitt komfortabel med noen byxor Lindstrand, Draggin mm. Men disse Belstaff satt helt klockrent! og veldigt myke/smidige samt virker ha bra skydd før att være mc-jeans hofte/kne og kevlar på utsatte steder.
    Belstaff bruker D30 protection: D3O Lab | Impact Protection

    P6220267.JPG
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.450
    195 fra fabrikk pluss et lite trimkit som gir 25 hk. ekstra. Forsikring vet jeg ikke, men jeg tror ikke det ble så galt. Voksen mann med gode referanser....
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jammen ble det ikke en BMW R1100R på meg idag. Jubileumsutgave attpåtil. Dette ser ut til å bli et langvarig forhold

    . IMG_0524.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Gratulerer så mye :) Fine de der. Omtrent en "cafe racer" ...
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker! Ble veldig fascinert over opplevd byggekvalitet, smooth motorlyd, og i det hele tatt opplevelsen med den. Tror denne blir fast inventar i garasjen i mange år!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.450
    Den så fin ut til å være 14 år. Ligger mye vinterarbeid bak den finishen.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    IMG_0542.jpg

    Den eldre herren (70 år) som jeg kjøpte av var blant de mest pertentlige herrer jeg har møtt; og det var ikke mye som var overlatt til tilfeldigheter når det gjelder stell av ting der i gården. Meeeget nøye, og motorsykkelen så jammen meg ut som ny. Og har (relativt til BMW å være) veldig lav km-stand. Så dette blir mest sannsynlig et frydefullt eierskap.

    IMG_0534.jpg

    IMG_0530.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Helt etter min smak. Spar penger. Kjøp fine ting. Ta godt vare på dem.

    Om du ikke har lest den enda, en liten anbefaling:

    517TUiwXXtL._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA300_SH20_OU02_.jpg
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Endelig fått de lakkerte deler.

    Monterte de samme kveld og har fått mine første kjøreturer for året.

    Desverre var det ei lita stripe på den ene nylakkerte forskjerm, dette får jeg fikse selv med airbrush eller annet.

    Har mest sansen for de klassiske mc, og ikke da nødvendigvis de Engelske.
    Men Honda sine, og noen av Kawasaki, Suzuki og Yamaha sine.











    Mitt utgangspunkt er at mc,en skal bli penere og i bedre stand for hvert år i forhold til forrige år.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.450
    Synet av den vakre motoren får meg til å tilgi andre mindre vellykkede designelementer på Hondaen din. Den ser strøken ut, er det virkelig noe du kan forbedre?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nydelig motorsykkel det der. Motorene ser veldig flotte ut, selv om engelskmennene og andre spurte seg hva i alle dager man behøvde å komplisere motorsykler med fire sylindre for, når to var evig bra nok for slagvolumene som regjerte.

    Har selv hatt en CB (det var en CB1100F Super Bouldor) 1985-modell dengang de var nye, og det var en stor oppgradering fra min dengang Kawa Z400. CB1100F led av kronisk hikke i starerkløtsj, det ble aldri noen løsning på det samme hva man gjorde, men det var muligens ikke et problem på CB750F?

    750'en er finere å se på forresten, med lys motor, finere felger, blank potte og ikke fullt så eklektiske fargesammensetninger.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.450
    ......... selv om engelskmennene og andre spurte seg hva i alle dager man behøvde å komplisere motorsykler med fire sylindre for, når to var evig bra nok for slagvolumene som regjerte. .............

    ..
    Vel, britene hadde nå sine merkelige saker. Ariel Square Four er en av dem.
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Er to ting som ikke fungerer.

    Det ene er trippteller, som jeg ikke har fått gjort noe med enda, den har ikke funket siden Hondaen ble kjøpt.

    Det andre oppstod etter vinterlagring, og det er hornet som ikke funker, kan være en bagatell.

    Ellers skal jeg få motoren glassblåst - spekulerer på om jeg skal gjøre det selv ved å kjøpe meg ett sandblåsekabinett.

    Motoren var bare gått ca 39000km da den ble kjøpt - nå ca 41500km
    Har fullt motorpakningssett og flere enkeltpakninger, clutch ble byttet i fjor uten at det var noe gæernt med den gamle.
    Har også nytt drevsett, styre, clutchsett for starter og en masse andre nye deler liggende.

    Når det gjelder 1100ccm så ble de egentlig bare produsert frem til 82/83 - de som er solgt som senere modeller fra ca 84 - 86 er egentlig overliggere som har stått på lager i fabrikk Japan.

    Dette i følge:
    Your Account - Dedicated to Honda SuperSport lovers past present and future. - Honda CB750/900/1100F SuperSport Website

    Vidar P

    CB1100F led av kronisk hikke i starerkløtsj

    Hadde litt sluring på starterclutch da jeg kjøpte den, men etter å ha byttet batteri ble det mye bedre.

    Men er 3 stk fjærer, caps og ruller der + 3 stk bolter.
    Boltene pleier ofte ( alltid ) å løsne, de må da festes på nytt med gjengelås ( Loctite ).

    Har settet men har ikke orket å bytte det ut enda siden det funker greit nå.

    Motoren er ikke allverden nå i dag med 70-80hk, men er mer enn nok for meg til småturer.
    Går bra synes jeg.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.450
    Har du vurdert blåsing med kalk istedefor glassblåsing? Mer skånsomt.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    La ut på en litt lenger kjøretur igår med delmål i Göteborg og få prøvekjørt noen sykler jeg er interessert i. En strålende fin dag for mc kjøring men litt hard vind, så att ligge på
    E6 og presse mil er vel ingen nytelse med custom hoj,

    Vel fremme hos Johans mc litt benstrekk og en titt rundt i butikken, veldigt mye sykler der av alla slag, men der stod to av de som jeg på forhand sett ut
    to st Honda VTX 1800
    en org -04, og en med luft og buller mappad -02

    P7090347.JPG

    Det blev org-04 som blev testad den andra starta ikke
    Vtx 1800 er en riktigt råskinn av maskin bara så det er sagt! Power custom mod som inbyr til aktiv kjøring.
    kjørte nu ikke så mye, men den føltes lett hanterlig og med massa prestanda

    Lekker hoj, litt slitt synd att disse ikke lages lenger

    P7090348.JPG

    En litt pause, og en runda i butikken, på over etg en Vespa utstilling


    P7090349.JPG

    P7090350.JPG


    Neste hoj ut var storebror'n til min VN900 VN1700
    En fin maskin som også har bra kraftfullt vrid i registret, men ikke alls like voldsom expolsivt som VTX, inbyder til mer crusing kjøring det her ekipaget.
    Men de der styrene som går rundt og tilbaka mot seg har jeg svårt før
    på med ett T-bare styre og en helt annen opplevelse syns jeg da, og rense av litt skrot
    på bak skjerm så ser det plutsligt mye bedre ut.

    P7090353.JPG

    En lunch og sen dags att komma seg oppøver igen, nå fikk E6 ligge i fred
    Valde att kjøre ut mot Marstrand og opp øver Tjørn/Orust på hjem veien
    Seilparadiset Marstrand

    P7090359.JPG

    P7090360.JPG

    Over den nye Tjörn brua, den gamle var det noen Norsk Båt kapten som rev ner visst


    P7090363.JPG

    En liten båt tur over Gullmars fjorden over mot Lysekil og sen rett opp til Grebbestad 8h og 35mil senere

    P7090369.JPG

    P7090370.JPG

    Blir en test tur til senere i ferien, lenger ner på E6!!! da tar jeg bilen:rolleyes:
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Härliga bilder!!!! Fina repor man kan dra runt på där nere på sveriges framsida. Gillade verkligen stuket på VTX-en med bullret på!!!
    Jag ska åka och kika på ett par VTX idag. Vår polare Doktor P är spekulant på en powercruiser. Själv grenslar jag nöjt min Vicka
    till och från jobbet när det inte regnar. :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvordan er slike "dråg" på veier som dette?

    serpentine_road_in_the_zagorohroia_mountains_greece_europe_4261649.jpg

    Har vært på en nesten 14 dagers tur i Alpene/Dolomittene og det innbyr til litt aktiv kjøring kan man si. Så endel HD's og tilsvarende sykler (alle BMW) og det gikk så seint så seint. En kamp for å holde balansen når det gikk ultraslow i svingene :)

    The-Stelvio-Pass-Road_A-serpentine-path-_13495.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Er vel ikke hjemme bane direkt for custom sykler det der Bamba:rolleyes: men trur faktiskt vtx hade vært den som kunne klart seg best der, med en litt mer aktiv kjørestilling.
    Ellers ser det ut som en fin ferie tur det der


    Karla: du prøvde Warrior og ikke blev til freds med dens stuk, her er det litt det samma, en litt mer opprett sittestilling, klar før att gi gjärnet på strippen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn