Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.808
    Antall liker
    20.359
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Anbefalingsverdig kjørestrekning - Aursjøvegen over fjellet fra Eikesdalen til Sunndalsøra.
    Det ble heldigvis greit vær (etter heftig regn torsdag kveld og natt) til å kjøre over der forrige fredag :)
    https://www.visitaursjovegen.no/om-aursjovegen

    Den mest spennende delen er spiraltunnelen (trang, køl mørk, våt og glatt):
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    827
    Antall liker
    539
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Mang en motorsykkelist som har oppdaget at hardpakket leire med vann på er litt sleipt i den tunellen der (har holdt på å gå på trynet der selv).

    Kan forresten anbefale en gåtur opp til mardølafossen når man kommer ned i dalen. Fossen er kun "åpen" noen måneder om sommeren.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.808
    Antall liker
    20.359
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Hadde hjulspinn gjennom mesteparten av tunnelen :cool:
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    827
    Antall liker
    539
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.472
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Den figuren stemmer nok bra, øvelseskjørte en runde med sønnen til en kompis og etter å ha kjørt 30 km så hadde jeg lengre rekkevidde på guessometeret enn da turen startet. Jevn kjøring og aldri over fartsgrensen gjør sitt.
     

    3006A

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2025
    Innlegg
    83
    Antall liker
    45
    Sted
    Nordland
    Bortsett fra noen mopeder som Puch, Panther/Sachs kjøpte jeg i 1978 en 6 mnd gammel Honda 100 Blå på farge.
    Året etter ble det en 72/73 modell Honda 350 Twin kjøpt fra Ola Bruun i Fjordgata Trondheim.
    1983 kjøpte jeg en sjelden Suzuki GS 425 hos Johan Kaalhus Bodø, denne var 79 modell og hadde gått på Røst.

    Nå har jeg en Honda 750SS 1980 modell stående, opprinnelig importert fra England i 1998? i følge vognkort.
    Så en Suzuki Burgman 400 2002 modell som skal selges.

    Honda 750 fikk jeg opplakkert hos Camillas MC dekor i 2012
    Hondaen kjøpt seint 2010 og stått lagret siden 2014
    Honda CB 750F 1980 2.jpg Honda CB 750F 1980 4.jpg Honda CB 750F 1980 5.jpg Honda CB 750F 1980 6.jpg Honda CB 750F 1980 7.jpg Suzuki Burgman April 18 2017 A.jpg Suzuki Burgman April 18 2017 B.jpg Suzuki Burgman April 18 2017 C.jpg

     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.808
    Antall liker
    20.359
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jepp. Affer’n lakkerte den første HD’ min. Kjente han fra tidligere gjennom Amcarmiljøet og kompiser på Hurumlandet.
     

    3006A

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2025
    Innlegg
    83
    Antall liker
    45
    Sted
    Nordland
    Spekulerte i totalrenovering og trodde jeg kom unna med 75-100.000kr inkludert lakkering.

    Men i en Hondaklubb mente de det ville bli 200.000kr med nos deler.
    Da blir det for dyrt.
    Har deler for 10.000kr da krona var mere verdt og har skiftet clutch, coiler, tennplugger og pluggledninger++

    Er kjørt mindre enn 100km med meg, og totalt vel 44.000km nå.

    Men får se om jeg tar det grøvste hos en lokal mc reparatør.
    Justere kamkjede, ventiler, forgassere, bremser, nye dekk og annet.
    Sånn i flere omganger.

    Til Honda kjøper jeg stort sett deler fra David Silver.
    Til Suzuki fra Wemoto, har også ett sted i Trondheim som selger brukt og nytt.
    David Silver og Wemoto er i England.

    Suzuki Burgman 400 går som ei kule, vel 27500km nå.
     

    PederP

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    10.759
    Antall liker
    28.432
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    7
    The 1967 Honda RC148 was a truly groundbreaking 125cc Grand Prix racing motorcycle, showcasing Honda's engineering brilliance during a pivotal era for the sport. At its core was an extraordinary 125cc inline five-cylinder, four-stroke DOHC engine. This tiny but mighty powerplant, with a bore and stroke of 33 x 29 mm, was designed to reach an incredible 20,000 rpm, producing an astounding 34 bhp. This high-revving nature was Honda's answer to the dominant two-strokes of the time, emphasizing their unique approach to extracting power. Coupled with an 8-speed transmission and weighing a mere 85 kg dry, the RC148 was a marvel of miniaturization and performance.
    Although 1967 marked a shift in Honda's racing focus towards larger displacement classes before their temporary withdrawal from GP racing, the RC148's legacy as a technological pioneer remained strong. It embodied Honda's relentless pursuit of horsepower through complex, multi-cylinder four-stroke engines, setting it apart from its competitors. While the RC148 and its close relative, the RC149, were particularly prominent in earlier seasons with riders like Luigi Taveri securing championships, these machines are forever etched in racing history for their distinctive, high-pitched scream and their significant contribution to Honda's legendary racing heritage.

    1756302957423.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn