Den store kabel misnøye tråden, for oss som må kødde til andres tråder med jamring..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.994
    Antall liker
    2.940
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Tydelig at det å kødde med kabler, er som å banne i kirken, for enkelte her inne...
    For all del; det kan jo fortsatt være noen i Øvre Volta som ikke har fått med seg Misjonsbefalingen enda. Selv er jeg trygg på egne valg og ører. Men man kan ikke annet enn undres over barnehage-mentaliteten.



    Tidligere var barneavdelingen hos sterkt savnede AV - Forum...
    Dette har du jo nevnt i mange andre kabeltråder allerede, så det tror eg de fleste har fått med seg. Eller kanskje er det noen i Øvre Volta som ikke har det....
    Han er jo i særklasse i rette tråden da :cool:.
    Det skal jamres her........
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.338
    Antall liker
    11.251
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Minner om at trådstarter både i tekst og tittel ber om jamring og krangel, og at folk som kødder til andre tråder kan gjøre det her istedenfor.
    Da kan jeg kødde til enda mer og jamre ut min gremmelse over en særdeles tåpelig tråd.

    Det er et faktum at mange liker å lese sånne usaklige krangletråder, men det er veldig dårlig reklame for hifi som hobby, som bransje og som fagområde. Disse trådene kan leses av allle.
     
    L

    Larkus

    Gjest
    God tone i denne tråden så langt! Det er vel bare et par personlig kabeltroende som har kommet med til nå.
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.239
    Antall liker
    88.063
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Synes det er på tide å diskutere innspillingstid på jordinngskabler, da diskusjonen ang innspillingstid på optiske uteble av en mystisk årsak ???
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    943
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Jeg klarer å høre forskjell på nylon- og stålstrenggitar selv over telefonen. Så jeg får sende en varm takk til Telenor for at de bruker audiofile kabler i telefonnettet sitt.
    DET hører jeg lett forskjell på !!!:p
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    943
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Minner om at trådstarter både i tekst og tittel ber om jamring og krangel, og at folk som kødder til andre tråder kan gjøre det her istedenfor.
    Da kan jeg kødde til enda mer og jamre ut min gremmelse over en særdeles tåpelig tråd.

    Det er et faktum at mange liker å lese sånne usaklige krangletråder, men det er veldig dårlig reklame for hifi som hobby, som bransje og som fagområde. Disse trådene kan leses av allle.
    Psssst... Tar du denne tråden serriøst??:confused:
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    943
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Synes det er på tide å diskutere innspillingstid på jordinngskabler, da diskusjonen ang innspillingstid på optiske uteble av en mystisk årsak ???
    Hvorfor ikke slå 2 fluer i et smekk ? Hvor lang innspillingstid er det på optiske jordingskabler ?? :confused:
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.270
    Antall liker
    22.720
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kom plutselig på at jeg ikke har høyttalerkabler.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    887
    Hovedsikringene ble skikkelig overbelastet forrige uke og skapte både varme og røykutvikling. Dermed var det tur for elektrikeren som satte inn ny boks for hovedsikringene som var av relativt nyere type enn den gamle som må ha vært fra 70 tallet. På PS Audio P10 Powerplanten min som forer anlegget med strøm kunne jeg se at strøm inn var nede i 0.5% distorsion. Kan ikke huske at den var så lav tidligere. Kan oppgraderingen i sikringsskapet ha noe med dette å gjøre tro?

    Og for å legge ut litt troll bait i samme slengen; hvor lang tids innspilling tror dere nye sikringer har?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.333
    Antall liker
    9.692
    Og for å legge ut litt troll bait i samme slengen; hvor lang tids innspilling tror dere nye sikringer har?
    Sørg iallefall for at de blir skikkelig varme. Utrolig hva litt varmebehandling av sikringer kan medføre.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Det klages over at hifi entusiaster er en gjeng eldre herremenn og at rekruttering av den yngre garde ikke er særlig bra.

    Etter å ha tittet innom denne tråden virker det som rekrutteringer er i orden. Tipper på at snittalderen ligger på fjortisnivå.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.590
    Sted
    Stavanger
    Og for å legge ut litt troll bait i samme slengen; hvor lang tids innspilling tror dere nye sikringer har?
    La de få 1,5-2 ganger strømmen som står trykket på sikringene igjennom seg. Da er de garantert inn(ut?)spillt!
    Gikk du fra B til C på selektivitet?
    Isåfall er saken klar.....

    PS:
    Jeg måler ca. 1%THD inn på min P10, så 0,5% høres jo bra ut.
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Dette har vel blitt en teambuilding-tråd, der vi alle kan komme sammen, være uformelle og holde tonen slik at vi ikke går til drastisk ytterligheter når diskusjonen om kabler blåser på som verst? (skulle si krig, men det blir for mye stigmatiserende)

    Er det ikke det forsvarere og aktorer gjør når de ikke forhandler i rettsalen?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.406
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hovedsikringene ble skikkelig overbelastet forrige uke og skapte både varme og røykutvikling. Dermed var det tur for elektrikeren som satte inn ny boks for hovedsikringene som var av relativt nyere type enn den gamle som må ha vært fra 70 tallet. På PS Audio P10 Powerplanten min som forer anlegget med strøm kunne jeg se at strøm inn var nede i 0.5% distorsion. Kan ikke huske at den var så lav tidligere. Kan oppgraderingen i sikringsskapet ha noe med dette å gjøre tro?

    Og for å legge ut litt troll bait i samme slengen; hvor lang tids innspilling tror dere nye sikringer har?
    Flaks at det ikke har tatt fyr da. Signaturen din forteller sitt om prioritering...
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    2.298
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Dette har vel blitt en teambuilding-tråd, der vi alle kan komme sammen, være uformelle og holde tonen slik at vi ikke går til drastisk ytterligheter når diskusjonen om kabler blåser på som verst? (skulle si krig, men det blir for mye stigmatiserende)

    Er det ikke det forsvarere og aktorer gjør når de ikke forhandler i rettsalen?
    Jo, og derfor er snart denne hjernedøde tråden snart død. Heldigvis.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.406
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Og for å legge ut litt troll bait i samme slengen; hvor lang tids innspilling tror dere nye sikringer har?
    La de få 1,5-2 ganger strømmen som står trykket på sikringene igjennom seg. Da er de garantert inn(ut?)spillt!
    Gikk du fra B til C på selektivitet?
    Isåfall er saken klar.....

    PS:
    Jeg måler ca. 1%THD inn på min P10, så 0,5% høres jo bra ut.
    Selektivitet og karakteristikk er to vidt forskjellige ting. Når man i tillegg skal blande inn I2 verdi blir forvirringen komplett.
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Dette har vel blitt en teambuilding-tråd, der vi alle kan komme sammen, være uformelle og holde tonen slik at vi ikke går til drastisk ytterligheter når diskusjonen om kabler blåser på som verst? (skulle si krig, men det blir for mye stigmatiserende)

    Er det ikke det forsvarere og aktorer gjør når de ikke forhandler i rettsalen?
    Jo, og derfor er snart denne hjernedøde tråden snart død. Heldigvis.
    Joda, kanskje litt avslappet, -celler i fri flyt på en måte; Allikevel frisk som faen :)

    Et herlig tegn på bedring i hifi-verden ditto sunnhetstegn for bransjen da tråder som denne -og mange flere ikke eksisterte for noen år siden.
    Flere og flere forholder seg til virkeligheten, ikke overprisede jalla-kabel produsenters fjas! Hurra!! ;D
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.170
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dette har vel blitt en teambuilding-tråd, der vi alle kan komme sammen, være uformelle og holde tonen slik at vi ikke går til drastisk ytterligheter når diskusjonen om kabler blåser på som verst? (skulle si krig, men det blir for mye stigmatiserende)

    Er det ikke det forsvarere og aktorer gjør når de ikke forhandler i rettsalen?
    Jo, og derfor er snart denne hjernedøde tråden snart død. Heldigvis.
    Joda, kanskje litt avslappet, -celler i fri flyt på en måte; Allikevel frisk som faen :)

    Et herlig tegn på bedring i hifi-verden ditto sunnhetstegn for bransjen da tråder som denne -og mange flere ikke eksisterte for noen år siden.
    Flere og flere forholder seg til virkeligheten, ikke overprisede jalla-kabel produsenters fjas! Hurra!! ;D
    Nettopp, ja. Denne tråden er kliss lik alle andre kabeltråder, bortsett fra grafene og tabellene. Kjepphøyheten er akkurat som vanlig.

     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.590
    Sted
    Stavanger
    Og for å legge ut litt troll bait i samme slengen; hvor lang tids innspilling tror dere nye sikringer har?
    La de få 1,5-2 ganger strømmen som står trykket på sikringene igjennom seg. Da er de garantert inn(ut?)spillt!
    Gikk du fra B til C på selektivitet?
    Isåfall er saken klar.....

    PS:
    Jeg måler ca. 1%THD inn på min P10, så 0,5% høres jo bra ut.
    Selektivitet og karakteristikk er to vidt forskjellige ting. Når man i tillegg skal blande inn I2 verdi blir forvirringen komplett.
    Selvsagt skulle det vært karakteristikk.
    Brytekamp med minsten mens jeg svarer på HFS er ingen god kombo :eek:
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.406
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hehe kjenner til den kombinasjonen.
     

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    Hepp! Ser det er en del som ikke er særlig fornøyd med at en tråd som denne finnes... De om det, og, til alt overmål, er de store bidragsytere i å holde liv i den i tillegg. Artig. Jeg opprettet denne, på bakrunn av all den skyttergrav jamringen, det har vært fra begge leire, og tittelen var ment til begge sider... At den lever som den gjør, var ikke planen min med den, men mer ment som et appropos... Hobbyen og meningsutveksling er det, i hvertfall jeg, er her for. Det å disse andres meniger, synspunkter, kunskap, og erfaring, på bakrunn av at man ikke er enig i vedkommende talers uttalelser, mener jeg ikke er greit. Uenig ja.. Men tonen bør være konstruktiv. Noe jeg IKKE syntes den har vært i enkelte kabeltråder, spesielt. Derfor åpnet jeg denne, uten forstand, og forventning om noe som helst. Det ser derimot ut til, at dette er den eneste kabeltråder hittil, med sånn nogenlunde tone. Hvis jeg har tråkket noen på tærne, så var ikke det intensjonen å lage en kvalmetråd..

    I beste mening, fra en som ikke har peiling på kabel.Men som vet at de i det minste må rekke frem, og, at enkelte effekttrinn, spesielt, reagerer forskjellig på hvordan kablene er bygd opp.. Har endog hatt en effekt sak som tok fyr, etter bytte til noe kinesisk flatkabel.. Tror Asbjørn kanskje kommenterte grunnen til det, også..? Husker ikke.

    Hvis tråden ønskes stengt, så moderatorer, feel free.

    Artig eksperiment.
    I beste mening,
    Y
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.459
    Antall liker
    8.654
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Denne tråden er da bare hysterisk morsom.
    Her klarer vi jo å se med skråblikk på det meste.

    Steinar.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.150
    Antall liker
    5.165
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Føler meg nesten litt hjemløs i disse kabeltrådene. Forskjell på kabler? Javisst, både på høyttalerkabler, signalkabler og gud forby digitalkabler med BNC 75 ohm eller AES /EBU!

    Forskjellene er imidlertid ikke ekstremt store. Forholdet pris/ytelse gir imidlertid ingen mening. En dyr kabel kan være dårligere enn en billig.

    I motsetning til mange på HFS er jeg ikke interessert i en bestemt sound i utstyret. Jeg vil ikke at anlegget eller kablene skal fargelegge i det hele tatt.
    For meg er spørsmålet om det låter riktig eller ikke.

    Selv har jeg noen eldre dyre kabler som ikke er nøytrale. At de derfor er dårlige har jeg måttet innse. Skulle gjerne fortrengt fakta men tar det som en lærepenge.
    Så får jeg heller spille med rimelige kabler som gir lite kred.

    Det er resultatet som teller.

    Final
     
    Sist redigert:

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.072
    Antall liker
    4.495
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Flytter du deg i sofaen (eller dupper av til Haydn) så forandrer lydbildet seg mange tusen ganger keiserens kabelforskjeller.
    Neppe noe problem siden man sikkert har råd til en stand-in lytter under høneblunden.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Føler meg nesten litt hjemløs i disse kabeltrådene. Forskjell på kabler? Javisst, både på høyttalerkabler, signalkabler og gud forby digitalkabler med BNC 75 ohm eller AES /EBU!

    Forskjellene er imidlertid ikke ekstremt store. Forholdet pris/ytelse gir ingen mening. En dyr kabel kan være dårligere enn en billig.
    I motsetning til mange på HFS er jeg ikke interessert i en bestemt sound i utstyret. Jeg vil ikke at anlegget eller kablene skal fargelegge i det hele tatt.
    For meg er spørsmålet om det låter riktig eller ikke.
    Veldig enig her:)
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Hepp! Ser det er en del som ikke er særlig fornøyd med at en tråd som denne finnes... De om det, og, til alt overmål, er de store bidragsytere i å holde liv i den i tillegg. Artig. Jeg opprettet denne, på bakrunn av all den skyttergrav jamringen, det har vært fra begge leire, og tittelen var ment til begge sider... At den lever som den gjør, var ikke planen min med den, men mer ment som et appropos... Hobbyen og meningsutveksling er det, i hvertfall jeg, er her for. Det å disse andres meniger, synspunkter, kunskap, og erfaring, på bakrunn av at man ikke er enig i vedkommende talers uttalelser, mener jeg ikke er greit. Uenig ja.. Men tonen bør være konstruktiv. Noe jeg IKKE syntes den har vært i enkelte kabeltråder, spesielt. Derfor åpnet jeg denne, uten forstand, og forventning om noe som helst. Det ser derimot ut til, at dette er den eneste kabeltråder hittil, med sånn nogenlunde tone. Hvis jeg har tråkket noen på tærne, så var ikke det intensjonen å lage en kvalmetråd..

    I beste mening, fra en som ikke har peiling på kabel.Men som vet at de i det minste må rekke frem, og, at enkelte effekttrinn, spesielt, reagerer forskjellig på hvordan kablene er bygd opp.. Har endog hatt en effekt sak som tok fyr, etter bytte til noe kinesisk flatkabel.. Tror Asbjørn kanskje kommenterte grunnen til det, også..? Husker ikke.

    Hvis tråden ønskes stengt, så moderatorer, feel free.

    Artig eksperiment.
    I beste mening,
    Y
    Nei, hvorfor skulle denne tråden stenges? -Den kan da ikke skade noen hifi-entusiast.
    En underholdende tråd hvor alle slipper til; Peiling eller ei, kabeltroende eller teoretisk belastede, snusfornuftige eller de med en "pit-stop" for litt fjas:)

    Vellykket eksperiment Yell.
     

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    Vet ikke om det kan kalles vellykket, da forventet resultat, uteble, og det stikk motsatte egentlig oppstod.
    1. Forventet skyttergrav retorikk så det holdt, og at den ville dø ut som sludder og vås..
    2. resultatet ble, for meg, fullstendig motsatt, forholdsvis gemyttlig tone, og en laaaang og levende tråd.

    Artig, men igjen, ikke egentlig meningen.
    Men, hvis den dekker et behov og en funksjon, og kanskje kunne bygge noen broer, og funke som en erfarings OG utvekslingss tråd, med hyggelige slibrigheter innimellom, så er det bare kult. Gjort er gjort, heldigvis da, på en måte...:confused:??????

    Y
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Vet ikke om det kan kalles vellykket, da forventet resultat, uteble, og det stikk motsatte egentlig oppstod.
    1. Forventet skyttergrav retorikk så det holdt, og at den ville dø ut som sludder og vås..
    2. resultatet ble, for meg, fullstendig motsatt, forholdsvis gemyttlig tone, og en laaaang og levende tråd.

    Artig, men igjen, ikke egentlig meningen.
    Men, hvis den dekker et behov og en funksjon, og kanskje kunne bygge noen broer, og funke som en erfarings OG utvekslingss tråd, med hyggelige slibrigheter innimellom, så er det bare kult. Gjort er gjort, heldigvis da, på en måte...:confused:������

    Y
    Forstår hva du mener.
    Jeg forstod vel heller ikke retningen..
    Prøvde alt fra å vær seriøs (eks.#348.) til en enkel "vekker" (#505)

    Allikevel underholdende der "markedet" bestemmer retningen :)

    Uansett er din avatar mer mer sexy enn min..dessverre.
     

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    Ref avataren... Var en artig kveld det der, men som du ser av det nevnte bilde, var det ikke mye behov for KABEL desverre...������
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn