Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.417
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Er så blanke og fine så;)
    Blanke og fine men hvordan er lyd (kvalitet)?
    Storebror til edition 8 ble ikke "verdenskjent" pga. kvaliteter ang. lyd:
    https://www.youtube.com/watch?v=L34S4Tt1EuQ
    Hele historien her:
    https://www.innerfidelity.com/content/ultrasone-edition-10
    Like greit at du leser selv i denne tråden:

    https://www.hifisentralen.no/forumet/hodetelefoner/63811-ultrasone-edition-og-signature.html
    Der har jeg skrevet litt om mine inntrykk og erfaringer i innlegg både på side 1, 2 og 3.
    Videre så linkes det også til andre tester og omtaler i tråden.

    Testen og omtalen til "hawaii-skjorta" av Edition 10 var vi også innom i denne tråden for flere år siden.
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Er så blanke og fine så;)
    Blanke og fine men hvordan er lyd (kvalitet)?
    Storebror til edition 8 ble ikke "verdenskjent" pga. kvaliteter ang. lyd:
    https://www.youtube.com/watch?v=L34S4Tt1EuQ
    Hele historien her:
    https://www.innerfidelity.com/content/ultrasone-edition-10
    Like greit at du leser selv i denne tråden:

    https://www.hifisentralen.no/forumet/hodetelefoner/63811-ultrasone-edition-og-signature.html
    Der har jeg skrevet litt om mine inntrykk og erfaringer i innlegg både på side 1, 2 og 3.
    Videre så linkes det også til andre tester og omtaler i tråden.

    Testen og omtalen til "hawaii-skjorta" av Edition 10 var vi også innom i denne tråden for flere år siden.
    Jeg har vært med lenge nok til å ha fulgt den tråden som "ferskvare". Du kunne linket tilbake i første "tilbakeblikk", til glede for nye lesere/medlemmer.
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Håper noen kan hjelpe meg, er på jakt etter nye hodetelefoner. De skal brukes til telefonen, har andre til hjemmebruk. Har tittet litt på Beyerdynamic one pro og dt 770 32ohm.kan de være aktuelle kom gjerne med andre forslag inntil 2000 kr.
    Custom One Pro (plus) og DT770 Pro 32 er forholdsvis like men;
    + Custom One Pro: Avtagbar/utbyttar kabel og justerbar bassrespons (fra anemisk til for mye, 2 midt-innstillinger er ok). Har ikke DT770 seriens tendens til "hissig" diskant.
    + DT770 Pro 32: Bedre definert bass og diskant, selv om begge ender kan bli litt for mye til tider. Litt bedre polstring på hodebøyle og øreputer.

    Du bør også sjekke AKG, Audio-Technica, Sennheiser og Shures lukkede modeller i samme prissjikt.
    Før du evt. går for Beyerdynamic DT770Pro bør du lese denne redditen:
    https://www.reddit.com/r/headphones...ieve_beyerdynamic_has_changed_the_way_the_dt/
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Håper noen kan hjelpe meg, er på jakt etter nye hodetelefoner. De skal brukes til telefonen, har andre til hjemmebruk. Har tittet litt på Beyerdynamic one pro og dt 770 32ohm.kan de være aktuelle kom gjerne med andre forslag inntil 2000 kr.
    Custom One Pro (plus) og DT770 Pro 32 er forholdsvis like men;
    + Custom One Pro: Avtagbar/utbyttar kabel og justerbar bassrespons (fra anemisk til for mye, 2 midt-innstillinger er ok). Har ikke DT770 seriens tendens til "hissig" diskant.
    + DT770 Pro 32: Bedre definert bass og diskant, selv om begge ender kan bli litt for mye til tider. Litt bedre polstring på hodebøyle og øreputer.

    Du bør også sjekke AKG, Audio-Technica, Sennheiser og Shures lukkede modeller i samme prissjikt.
    Før du evt. går for Beyerdynamic DT770Pro bør du lese denne redditen:
    https://www.reddit.com/r/headphones...ieve_beyerdynamic_has_changed_the_way_the_dt/
    Har også en dt990, men den er for tung last for telefonen, og en pro plus ble bestilt i dag. Veldig spent på den.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Her er en liten omtale jeg har syslet med om Myteks Liberty DAC - som har en ganske god hodetelefonutgang. Hpåer noen har glede av å lese =)

    MYTEK LIBERTY DAC REVIEW | The Headphoneer

    Vis vedlegget 533502
    Tusen takk for god og interesant lesing..
    Jeg har en god stund lurt på denne dac-en. Brooklyn dac + har samme hodetelefonutgang som Liberty sa Moiz audio når jeg ringte for å snakke om forskjellen på disse.
    Men jeg har også lurt på å kjøpe meg en ren amp, som du har kommentert på i går ;-)
    Jeg er virkelig i tvil om hva jeg bør gjøre.
    Jeg har også en Little Dot mk 3 med JAN 5654W rør. (uten at jeg kan for mye om det)
    Jeg fikk Beyerdynamic DT-990 Pro 250 Ohm i posten i dag.
    Takk for test :)
    Hyggelig du satte pris på testen. Du gikk altså for en Bryston og droppet ekstern DAC?
    Ja jeg gjorde det. Og ble meget fornøyd. Bryston er stor og tung, og blir ganske varm etterhvert.
    Men for en kontroll den hadde. Jeg har ikke hørt bassen på samme måte med andre HeadAmper mot mine Audeze lcd-2 Fazor.
    Her var det kontroll på hele registeret. Nesten tom for ord. Men jeg må teste mer.. Ble ikke kjempelang test i går kveld.
    Jeg ga 7K for Bryston.
    Vi får se om jeg graver dypt i lommeboka og ser om det kanskje blir en Mytek Liberty som kan mate Bryston balansert.
    Eller om jeg bruker Liberty i dacloop mot Hegel H360.
    Men om det blir mye bedre........
    Kanon. Bryston BHA1 har fått litt mindre oppmerksomhet enn den fortjener, føler jeg.

    Har ikke hørt DACen i Hegelen din, men Liberty er i hvertfall bedre enn HD25.
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    113
    Antall liker
    103
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig du satte pris på testen. Du gikk altså for en Bryston og droppet ekstern DAC?
    Ja jeg gjorde det. Og ble meget fornøyd. Bryston er stor og tung, og blir ganske varm etterhvert.
    Men for en kontroll den hadde. Jeg har ikke hørt bassen på samme måte med andre HeadAmper mot mine Audeze lcd-2 Fazor.
    Her var det kontroll på hele registeret. Nesten tom for ord. Men jeg må teste mer.. Ble ikke kjempelang test i går kveld.
    Jeg ga 7K for Bryston.
    Vi får se om jeg graver dypt i lommeboka og ser om det kanskje blir en Mytek Liberty som kan mate Bryston balansert.
    Eller om jeg bruker Liberty i dacloop mot Hegel H360.
    Men om det blir mye bedre........
    Kanon. Bryston BHA1 har fått litt mindre oppmerksomhet enn den fortjener, føler jeg.

    Har ikke hørt DACen i Hegelen din, men Liberty er i hvertfall bedre enn HD25.
    Hie igjen!
    Jeg har hatt litt mer tid til å høre på Bryston BHA-1 og jeg er veldig fornøyd. Men jeg har ikke så mye sammenligningsgrunnlag da jeg er fersk med headfi.
    Men jeg lurer på å mate den med en annen dac som kan gi den balansert inn.
    Hva tror du om SMSL VMV D1?
    Her litt info om den. Shenzhen ShuangMuSanLin Electronic Co., Ltd.
    Her en test av den. https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-smsl-vmv-d1-dac.4375/
    Kan få tak i den via Massdrop også..

    Takker for svar.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hyggelig du satte pris på testen. Du gikk altså for en Bryston og droppet ekstern DAC?
    Ja jeg gjorde det. Og ble meget fornøyd. Bryston er stor og tung, og blir ganske varm etterhvert.
    Men for en kontroll den hadde. Jeg har ikke hørt bassen på samme måte med andre HeadAmper mot mine Audeze lcd-2 Fazor.
    Her var det kontroll på hele registeret. Nesten tom for ord. Men jeg må teste mer.. Ble ikke kjempelang test i går kveld.
    Jeg ga 7K for Bryston.
    Vi får se om jeg graver dypt i lommeboka og ser om det kanskje blir en Mytek Liberty som kan mate Bryston balansert.
    Eller om jeg bruker Liberty i dacloop mot Hegel H360.
    Men om det blir mye bedre........
    Kanon. Bryston BHA1 har fått litt mindre oppmerksomhet enn den fortjener, føler jeg.

    Har ikke hørt DACen i Hegelen din, men Liberty er i hvertfall bedre enn HD25.
    Hie igjen!
    Jeg har hatt litt mer tid til å høre på Bryston BHA-1 og jeg er veldig fornøyd. Men jeg har ikke så mye sammenligningsgrunnlag da jeg er fersk med headfi.
    Men jeg lurer på å mate den med en annen dac som kan gi den balansert inn.
    Hva tror du om SMSL VMV D1?
    Her litt info om den. Shenzhen ShuangMuSanLin Electronic Co., Ltd.
    Her en test av den. https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-smsl-vmv-d1-dac.4375/
    Kan få tak i den via Massdrop også..

    Takker for svar.
    Har ingen direkte erfaring med den DAC-en der, men det ser svært tillitsvekkende ut.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.221
    Antall liker
    9.458
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke brydd men om nye hodetelefoner etter at jeg kjøpte Grado SR125 for 100USD for nær 20 år siden.(pris 2600kr idag).ser at det utvalget og ikke minst prisene har ekspodert til himmels. Hvordan er det med lydhvaliteten ,har den også tatt 7milsteg?. Hørte på moderne hodetelefoner på Hortensmessen for år siden siden og følte da ikke behov for å kjøpe noe nytt, men pga nyoppstått trangboddhet hadde det vært passende men noen lukkede hodetelefoner som stenger lyd ute og inne. Og trenger en hendig kilde/forsterker da anlegget er for langt unna sitteposisjon...
    ... og uten å gå bananas til high end priser...
    hva får man for totalt 5000kr? 10 000?
     
    Sist redigert:

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Hei Balle C - gidder du å åpne en ny tråd med det temaet?
    Her inne forsvinner svarene fort i mylderet - og jeg er sikker på at temaet er interessant for flere :)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 542494

    Warwick Aperio på Highend 2019.
    Det forrige produktet skuffet stort når jeg hørte det på CanJam. Det kunne ikke spille høyt nok og vrengte når man hadde passert grensa. Det spilt høyt nok op komprimert pop of rock, men ukompromert instrumentell musikk hadde ikke headroom. Jeg synes det spilte bra, men langt fra «wall of fame» bra. Jeg er sikker på at warwick som de nå heter har et mye bedre system. Og jeg er sikker på at lyden er konge nå som de har fått all erfaringen med model 1 osv. Men til den prisen hadde jeg gått for sr-009s og blue hawaii. Med en stax amp støtter man andre hodetelefoner som bruker samme bias og plugg. Det er flere fordeler med at stax har satt standarden. I tillegg låter det ubegripelig bra. Til prisen har man nesten råd til en chord dave i tillegg. De taper masse penger på å ikke følge stax i plugg og bias. Kundegruppen til Warwick er folk som skal ha et eneste endgame system.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 542494

    Warwick Aperio på Highend 2019.
    Det forrige produktet skuffet stort når jeg hørte det på CanJam. Det kunne ikke spille høyt nok og vrengte når man hadde passert grensa. Det spilt høyt nok op komprimert pop of rock, men ukompromert instrumentell musikk hadde ikke headroom. Jeg synes det spilte bra, men langt fra «wall of fame» bra. Jeg er sikker på at warwick som de nå heter har et mye bedre system. Og jeg er sikker på at lyden er konge nå som de har fått all erfaringen med model 1 osv. Men til den prisen hadde jeg gått for sr-009s og blue hawaii. Med en stax amp støtter man andre hodetelefoner som bruker samme bias og plugg. Det er flere fordeler med at stax har satt standarden. I tillegg låter det ubegripelig bra. Til prisen har man nesten råd til en chord dave i tillegg. De taper masse penger på å ikke følge stax i plugg og bias. Kundegruppen til Warwick er folk som skal ha et eneste endgame system.
    Ja. Jeg tror det er veldig dumt ikke å følge opp Stax-kompabiliteten. Stax og Mr.Speakers elektrostater er godt etablert, med Stax-amper og mulighet for å bruke enda bedre amper fra bla. Mjolnir, Woo og Headamp. Skal elektrostater kapre store markeder, må produsentene samarbeide og tenke helhet og standarder. Begriper ikke hva Warwick driver med.. Er det gode tekniske grunner til at de ikke kunne kjørt Stax-kompatibelt??
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Georgb tipset meg om Kaldas Research RR1 - et indisk konsept som skal ende opp i en 500 dollars elektrostat...

    https://www.head-fi.org/threads/kaldas-research-rr-1-conquest-500-electrostatic.900147/

    Stax-Don spritzer skriver
    https://www.head-case.org/forums/topic/13532-kaldas-research/?do=findComment&comment=806373
    "First off, this is set nr.4 so I very much view it as a "work in progress" but...they are pretty awesome. From the first impressions and until now they keep reminding me of the SR-007. Clearly power hogs (I measured the system with stock cable at 160pf) too and a bit dark sounding. Now in my book this is a welcome reprise from all the bright models out there now. Doesn't mean the treble is subdued or anything like that, it is just not as apparent as with the L700 or 009's for instance. This also gives it a fuller sound and well...that bass. :) The cups are ported so the bass could have been compromised due to that but not so here, it's deep, tight and tuneful. It doesn't match a closed SR-007 but I frankly don't mind that...I can always grab my 007's if I want to listen to them. These are a bit more tuneful with more presence higher up. One of the first tracks I tried on them is the one which 009, 009S and 009BK all fail miserably at, but no issues here. They replicate the snare drum perfectly and same goes for everything else I've thrown at them.

    The midrange is perfectly fine and really showcases the difference in mastering on some tracks. The soundstage is just about perfect, follows what the tracks should sound like and doesn't pull a HE90 on us. Not quite up to the layering of the 007's but then again...that is the gold standard. Overall they are very neutral and do what any transducer should do, get out of the way. For me the biggest compliment to any headphones is me willing to listen to them as well, I have a lot of headphones at hand. I've used these almost exclusively since I got them, only swapping out to do comparisons.

    Now for fit and finish, I have no complaints. The headband is very sturdy with nice spring steel for the main span and they fit my head nicely. A bit snug but then again, I have a melon for a head. ;) I did bend the arc a bit and now I can use them for hours at a time. The housing is attached to the earcups with a single M4 bolt and I did experience some rubbing there. This joint wasn't really supposed to move but for my use, they fit better that way so I place a nylon washer between the two parts and that has fixed this. I've already relayed this to Aumkar who should be arriving back home soon.

    The only major issue I've had is with the cable or rather one of the connectors. One channel started to drop out and after some troubleshooting this was traced to the mini XLR plug. I bought some new ones and made a quick replacement cable this morning and now it works perfectly. To keep the cost down the mini XLR does work for this but yeah... I'd like something better but given the cost constraints I get why they use it. Same for the cable, getting anything which works for this is difficult and costly. The cable is still better than what Hifiman are using so yeah... I'm not too worried about that.

    So over all, I'm very, very impressed and I will be working with Aumkar to see if we can't improve on these small issues. :)
    REF https://www.head-case.org/forums/topic/13532-kaldas-research/?do=findComment&comment=806373
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    113
    Antall liker
    103
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg laget en test av Bryston BHA-1. Jeg er tilhenger av produsenter som ikke kommer med nye modeller hvert år. Er de bra nok, trenger de ikke det. BHA-1 er et godt eksempel.

    BRYSTON BHA-1 REVIEW (2019) | The Headphoneer

    Vis vedlegget 543387
    Fantastisk og grundig testing ardilla :)
    Du skal ha honnør for den grundige jobben du gjør for å gi oss et innblikk i hvordan de forskjellige headfi boksene presenterer musikken.
    Hvilken DAC brukte du i testen mot de forskjellige forsterkerne?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg laget en test av Bryston BHA-1. Jeg er tilhenger av produsenter som ikke kommer med nye modeller hvert år. Er de bra nok, trenger de ikke det. BHA-1 er et godt eksempel.

    BRYSTON BHA-1 REVIEW (2019) | The Headphoneer
    Fantastisk og grundig testing ardilla :)
    Du skal ha honnør for den grundige jobben du gjør for å gi oss et innblikk i hvordan de forskjellige headfi boksene presenterer musikken.
    Hvilken DAC brukte du i testen mot de forskjellige forsterkerne?
    Takk, otello. Det gikk mest i Violectric V800 og Hegel HD25 =)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg laget en test av Bryston BHA-1. Jeg er tilhenger av produsenter som ikke kommer med nye modeller hvert år. Er de bra nok, trenger de ikke det.
    100% enig i det. Noen av de nyere produsentene kommer stadig med nye forbedrete modeller, og man lurer på om de ikke utviklet den forrige modellen skikkelig siden det bare tok et år å finne opp noe bedre. Når en produsent har klassikere i modellsortimentet er noe gjort riktig.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jepp. Ofte er de nye versjonene også ganske så likelydende sine forgjengere. Av og til bare en annen variant av samme lyd, noen ganger faktisk dårligere. Ofte tror jeg det handler mest om at produsenten har funnet en mulighet for gjøre produksjonen billigere, og kanskje rette opp noen svakheter på deler med høy feilrate. Og selvfølgelig ønsket om.å få en ny runde med omtaler fra presse, anmeldere og forumryttere.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jepp. Ofte er de nye versjonene også ganske så likelydende sine forgjengere. Av og til bare en annen variant av samme lyd, noen ganger faktisk dårligere. Ofte tror jeg det handler mest om at produsenten har funnet en mulighet for gjøre produksjonen billigere, og kanskje rette opp noen svakheter på deler med høy feilrate. Og selvfølgelig ønsket om.å få en ny runde med omtaler fra presse, anmeldere og forumryttere.
    Hifiman er jo en god kandidat. Og så lager man en versjon for drop også. Det er så latterlig.
     
    S

    svk

    Gjest
    trekker litt. men en slipper å tenke på lading av dac.
    min e5 er alltid tom. savner min black. solgte den
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.060
    Antall liker
    7.909
    Torget vurderinger
    12

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Kommer helt an på sensitivitet/effektivitet altså dB/V eller dB/mW. HD600 har 103dB/V hvis jeg husker rett, da får du 106dB ut av den med dragonfly, som holder for de fleste. De fleste høyimpedante hodetelefoner har god sensitivitet og burde få lignende lydnivåer. Jeg ville svart ja selv om det ikke er mulig å si noe sikkert uten nøyaktig modell :)
     
    S

    svk

    Gjest
    er dt770 jeg har

    Spesifikasjon
    Type overførsel: Kabel
    Type transducer: Dynamisk
    Hodetelefondesign: Lukket
    Frekvensrespons: 5 - 35 000 Hz
    Nominell impedans: 250 ohm
    Nominell SPL: 96 dB
    T.H.D: < 0,2 prosent
    Krafthåndteringskapasitet: 100 mW
    Konstruksjon: Over-ear
    Ambient støydemping: 18 dBA
    Hodebøylepress: 3,5 N
    Kabel: 3 m, kveilet
    Tilkobling: Gullbelagt mini stereo jack (3,5 mm), 1/4" jack-adapter
    Vekt: 300 g
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Kommer helt an på sensitivitet/effektivitet altså dB/V eller dB/mW. HD600 har 103dB/V hvis jeg husker rett, da får du 106dB ut av den med dragonfly, som holder for de fleste. De fleste høyimpedante hodetelefoner har god sensitivitet og burde få lignende lydnivåer. Jeg ville svart ja selv om det ikke er mulig å si noe sikkert uten nøyaktig modell :)
    Dragonfly Red driver f.eks. HiFiMAN HE400-serien helt greit, men det er litt mer guffe å hente. Sennheiser HD600 drives nok helt greit men jeg ville anbefalt å prøve først.
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Du får adekvat SPL men jeg ville heller gått for en topping nx4 til den prisen, da får du langt mer kraft og bedre målt ytelse på bekostning av størrelse. NX4 er fortsatt grei å drasse med seg.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Men nå har jeg bestilt meg Sennheiser i 600-serien, så jeg skal finne ut hvor greit Dragonfly driver dem..!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har slått til på et tilbud på Sennheiser HD 6XX som jeg mistenker er en «Massdrop versjon» av HD 650. Jeg har troa på den.
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    6XX er 650 med annen maling. Lydmessig er de identiske og produseres på samme fasilitet i Romania. Tidligere Irland.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn