Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    svk

    Gjest
    uten å ha hørt p7 wireless så tenker jeg de er best til musikk.
    har hatt p7 uten kabel og har sony mdr1000 1 gen
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Har siste versjon Sony som jeg titt og ofte bruker til film og serier bare koblet til min appletv gjennom bluetooth, fungerer strålende og kan ikke tenke meg du får noe problemer med ipad heller
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Takk, stolte på deg og gikk til Elkjøp og kjøpte Sony hodetelefonene. Fungerer ypperlig på ipaden både med musikk og film den korte stunden jeg har testet. Første inntrykk: fulle huset i unger, jævla mye bråk, satte på støykansellering og havnet i en oase hvor verken kone eller unger kunne forstyrre meg. Deilig. Lydkvaliteten har jeg enda ikke gjort meg et klart bilde av, men det å kunne stenge alt som er ubehagelig ute, er rett og slett magisk:)
     
    Sist redigert:

    thogew

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2019
    Innlegg
    121
    Antall liker
    21
    fikk meg en Atrox v2 idag (https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=57521113&ref=conversation&fks=57521113), og fy søren for en oppgradering det var. Har en Aune x1s fra før av, så bruker den som DAC, og utgangen på Aune'n vs Atrox'n er det ingen konkurranse engang. Føles nesten som om Aune har kuttet bort store deler av bassen og krympet stereoeffekten. Bassdelen på Atrox'n er rett og slett rå, samtidig som all gjennomsiktigheten i midt og topp fortsatt er der. Selv var jeg irritert over at Aune'n var litt for skarp i diskanten, og føler at Atrox'n hjalp til med å smoothe ut litt. Kanskje dette er fordi lydbildet er litt bredere, fordi alle detaljene er fortsatt der. Vil ikke gå så langt som å si at "jeg føler som jeg har fått nye hodetelefoner", men det er søren meg ikke langt unna. For prisen er denne helt enorm.
    Har mulighet til å kjøpe en Aune x1 mini DAC for 500,. Vil tro denne er ganske lik den du har testet.
    Vil du si Atrox V2 er såpass mye bedre at den er verdt de 2000,- ekstra(+DAC)?

    Kan nevne at det skal drive Beyerdynamic DT1770 Pro, som er ganske tungdrevne med 250ohm. Synes også de er en anelse "masete" i toppen når jeg benytter Aune x1 Mini dac. Har prøvd en Centrance DacMini og lyden her var behageligere og jeg kunne høre på musikk mye lenger uten å bli sliten, men denne blir igjen mye mer enn hva jeg tenkte legge i det.

    Om noen andre har tips/erfaringer her tar jeg gjerne imot.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Sonus Faber Pryma 01

    Hei.
    Står på nippet til å handle et sett Sonus Faber Pryma 01 til å bruke på farten. Vil denne funke optimalt rett i IPhone X ?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Står på nippet til å handle et sett Sonus Faber Pryma 01 til å bruke på farten. Vil denne funke optimalt rett i IPhone X ?
    Den vil ikke funke optimalt. For iphonex har ikke en optimal dac. Men den vil spille mer en høyt nok. Hiv på en dragonfly red/black så er du mer der du vil være. De har ekstremt høy følsomhet og kan drives av stor sett alt.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei.
    Står på nippet til å handle et sett Sonus Faber Pryma 01 til å bruke på farten. Vil denne funke optimalt rett i IPhone X ?
    Den vil ikke funke optimalt. For iphonex har ikke en optimal dac. Men den vil spille mer en høyt nok. Hiv på en dragonfly red/black så er du mer der du vil være. De har ekstremt høy følsomhet og kan drives av stor sett alt.
    Hei. Skal sjekke ut hva Dragonfly er, bare det ikke er en diger klump å ta med. . . .. .
     

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Har selv en Pryma til IPhone til å bruke på farten. Jeg har kjøpt Bluetooth saken deres og er godt fornøyd med det på farten👍
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Har selv en Pryma til IPhone til å bruke på farten. Jeg har kjøpt Bluetooth saken deres og er godt fornøyd med det på farten??????
    Hei. Bluetooth "saken" ? Mener du da at de kjøres uten kabel ? Det er jeg interisert å høre mere om !
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Denon AHD7100 med oppgraderte puter.

    Jeg kikket litt på dem for noen å siden. For er det noe hifiklubben har vært gode på, så er det reklame. Problemet var bare at de stort sett aldri hadde de grommeste produktene inne. Da tror jeg ahd7100 var satt ned i pris sikkert fem ganger. Da kostet de 4700 kroner for det som i følge hifiklubben var verdens beste hodetelefoner. Jeg lot det ligge, og det angrer jeg ikke på.

    Men når jeg impulskjøpte dem til en helt ok pris så slo jeg til. Det angrer jeg heller ikke på...
    Jeg må si at de vokser på meg. Det er utrolig gøy å høre musikk med trøkk og punch. Musikk med mye dynamikk. Med de nye putene som får ørene lenger vekke fra driverene og som er stivere får diskanten lov til å komme mer til sin rett. Dette er ikke hodetelefoner til 12k. Men jeg hadde gledelig betalt 3 - 4 tusen for dem. Og hvor seriøst skal vi ta oss selv? Dette er hodetelefoner som minnet mer om lyden man får fra en jbl rigg med horn på toppen. Noe man trenger to heftige monoblokker for å drive skikkelig. Og det dundrer i absolutt alt. Men det kan også spille pent og avslappende. Med de gamle putene hadde jeg nesten gitt dem opp. Nå kjører jeg musikk som seecret garden, enigma og deep forrest. Jeg er tilbake på 90-tallet og jeg digger det! Men på midten av 90-tallet hadde jeg noen cerwin vega al-1000 koblet opp til en svær jævel av en rotel forsterker. Fy søren så gøy det var. Og man får litt samme følelsen. Bare at disse graver frem de fleste mikrodetaljene og skaper en flott atmosfære. For når man fikk temmet bassen en smule er disse hodetelefonene fanden så gøy! De har en soundstage som ikke er spesielt stor. Mer intim uten at man får en iem følelse. Lyden er ren og man finner ikke antydning til forvregning. Men jeg tenker at det er sprøtt at de ville ha 1600 dollar for dem i begynelsen. For kvalitetfølelsen er ikke stor. Men plastikken føles god selv om den knirker litt. Jeg er sikker på at med litt kjærlighet så varer de i ti år til. Det er av og til tid for å legge fra seg sr-009 eller HE-1000, åpne en øl og bare trøkke så du kjenner det vibrerer i skallen. For dette er pokker meg så gøy! Synd Cerwin Vega ikke hadde de andre kvalitetene som bor i denne hodetelefonen.
     
    Sist redigert:

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Det er viktig å finne godlyden, om alt er så rett sånn målemessig eller "stuerent" trenger ikke å bety at lyden er dårlig for det, interessant å lese om div ting man kan gjøre for å få en annen lydsignatur, og bytte av puter trenger heller ikke å være så vanskelig for oss med opptil flere tommeltotter enn andre..! ;)
     

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Har selv en Pryma til IPhone til å bruke på farten. Jeg har kjøpt Bluetooth saken deres og er godt fornøyd med det på farten������
    Hei. Bluetooth "saken" ? Mener du da at de kjøres uten kabel ? Det er jeg interisert å høre mere om !
    Jeg kjøpte den som er i linken under, og er godt fornøyd med den :)
    https://www.mono.no/pryma/9531113/pryma-air-cable-bluetooth-adapter-bluetooth-adapter-til-pryma-01
    Hei. Ja jeg googlet meg frem til den, skal skaffe en slik, ser Stereofil også har den da jeg har handlet alt hifi der . . . . . . .
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei.
    Står på nippet til å handle et sett Sonus Faber Pryma 01 til å bruke på farten. Vil denne funke optimalt rett i IPhone X ?
    Den vil ikke funke optimalt. For iphonex har ikke en optimal dac. Men den vil spille mer en høyt nok. Hiv på en dragonfly red/black så er du mer der du vil være. De har ekstremt høy følsomhet og kan drives av stor sett alt.
    Hei igjen. Dragonfly var jo ikke store greia, skal innom Stereofil en av de nærmeste dagene å ta dette nærmere i øyensyn. Ser spennende ut om en så liten «dings» kan gjøre lyden bedre !
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Står på nippet til å handle et sett Sonus Faber Pryma 01 til å bruke på farten. Vil denne funke optimalt rett i IPhone X ?
    Den vil ikke funke optimalt. For iphonex har ikke en optimal dac. Men den vil spille mer en høyt nok. Hiv på en dragonfly red/black så er du mer der du vil være. De har ekstremt høy følsomhet og kan drives av stor sett alt.
    Hei igjen. Dragonfly var jo ikke store greia, skal innom Stereofil en av de nærmeste dagene å ta dette nærmere i øyensyn. Ser spennende ut om en så liten «dings» kan gjøre lyden bedre !
    Du vil bli forbløffet. Men det er først og fremst med dragonfly red du vil merke størst forskjell.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen. Sonus Faber Pryma Marsala "on the go" er kjøpt inn (Brukt men ubrukt!). Handlet hos Stereofil i går også Pryma Air Cable som ikke er testet ut enda. Handlet også til mere Hi End lytting en dings fra FIIO, Q1 Mark 2 som vistnok skal gjøre lytteopplevelsen merkbart bedre. skal få testet dette ut snarest. Synd disse ikke kan kjøres sammen . . . . .
     

    LeGranDuc

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    68
    Antall liker
    78
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    4
    Kjøpte meg nylig nye ørepropper.
    Beyerdynamic Xelento Remote
    Det var en Youtube video om noen andre propper som inspirerte meg til og kikke i norske nettbutikker på de dyreste. Så Xelento'ene og tenkte at disse "måtte" jeg ha. :p
    Veldig god lyd i mine ører, selv plugget direkte inn i Samsung Note 9'en min.
    BD-Xelento.jpg
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Xelento er pene. Hvordan sitter de i øret? De ser litt butte ut for min del, jeg liker godt propper som går laaangt inn i øret slik at de sitter godt og isolerer best mulig.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Selvom jeg tidvis gjennom årene har lyttet til ymse "nykommere" på markedet har jeg enda, uansett pris, ikke funnet noen andre lukkede, bærbare som tangerer disse (iht mine preferanser:

    DSC01074.jpg
     

    LeGranDuc

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    68
    Antall liker
    78
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    4
    Xelento er pene. Hvordan sitter de i øret? De ser litt butte ut for min del, jeg liker godt propper som går laaangt inn i øret slik at de sitter godt og isolerer best mulig.
    De sitter ganske bra hos meg. Siden de er så små så kan jeg ligge på siden uten problemer.
    Etter en del testing bruker jeg XL proppene. Disse er lette og sette inn i øret, men var litt uvant i starten da jeg ikke hadde brukt propper med ledningen over øret.
    Det følger også med skum propper som stenger ute ganske mye av omgivelsene, men foretrekker som sagt XL proppene.
     
    S

    svk

    Gjest
    RC-1070
    ligger billig til salgs. er disse egnet som hodetelefonforsterker?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    RC-1070
    ligger billig til salgs. er disse egnet som hodetelefonforsterker?
    Finner ingenting i manualer eller noenting om utgangsnivået til den hodetelefon-utgangen. Tror jeg ikke hadde anbefalt den til høyimpedante hodetelefoner. De var svært villige på info om alt annet en den utgangen i manualer osv.
     
    • Liker
    Reaksjoner: svk

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    Regner med at de kom med tørkeklut for fingermerker da du kjøpte dem :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    785
    Kjenner ikke de Ultrasone-klokkene ptb, men plata du spiller er jo legendarisk :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Håper noen kan hjelpe meg, er på jakt etter nye hodetelefoner. De skal brukes til telefonen, har andre til hjemmebruk. Har tittet litt på Beyerdynamic one pro og dt 770 32ohm.kan de være aktuelle kom gjerne med andre forslag inntil 2000 kr.
     
    S

    svk

    Gjest
    demobrukte P7 på hifiklubben med full garanti
     
    Sist redigert av en moderator:

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Håper noen kan hjelpe meg, er på jakt etter nye hodetelefoner. De skal brukes til telefonen, har andre til hjemmebruk. Har tittet litt på Beyerdynamic one pro og dt 770 32ohm.kan de være aktuelle kom gjerne med andre forslag inntil 2000 kr.
    Custom One Pro (plus) og DT770 Pro 32 er forholdsvis like men;
    + Custom One Pro: Avtagbar/utbyttar kabel og justerbar bassrespons (fra anemisk til for mye, 2 midt-innstillinger er ok). Har ikke DT770 seriens tendens til "hissig" diskant.
    + DT770 Pro 32: Bedre definert bass og diskant, selv om begge ender kan bli litt for mye til tider. Litt bedre polstring på hodebøyle og øreputer.

    Du bør også sjekke AKG, Audio-Technica, Sennheiser og Shures lukkede modeller i samme prissjikt.
     
    Sist redigert:

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    114
    Antall liker
    105
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Her er en liten omtale jeg har syslet med om Myteks Liberty DAC - som har en ganske god hodetelefonutgang. Hpåer noen har glede av å lese =)

    MYTEK LIBERTY DAC REVIEW | The Headphoneer

    Vis vedlegget 533502
    Tusen takk for god og interesant lesing..
    Jeg har en god stund lurt på denne dac-en. Brooklyn dac + har samme hodetelefonutgang som Liberty sa Moiz audio når jeg ringte for å snakke om forskjellen på disse.
    Men jeg har også lurt på å kjøpe meg en ren amp, som du har kommentert på i går ;-)
    Jeg er virkelig i tvil om hva jeg bør gjøre.
    Jeg har også en Little Dot mk 3 med JAN 5654W rør. (uten at jeg kan for mye om det)
    Jeg fikk Beyerdynamic DT-990 Pro 250 Ohm i posten i dag.
    Takk for test :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Her er en liten omtale jeg har syslet med om Myteks Liberty DAC - som har en ganske god hodetelefonutgang. Hpåer noen har glede av å lese =)

    MYTEK LIBERTY DAC REVIEW | The Headphoneer

    Vis vedlegget 533502
    Tusen takk for god og interesant lesing..
    Jeg har en god stund lurt på denne dac-en. Brooklyn dac + har samme hodetelefonutgang som Liberty sa Moiz audio når jeg ringte for å snakke om forskjellen på disse.
    Men jeg har også lurt på å kjøpe meg en ren amp, som du har kommentert på i går ;-)
    Jeg er virkelig i tvil om hva jeg bør gjøre.
    Jeg har også en Little Dot mk 3 med JAN 5654W rør. (uten at jeg kan for mye om det)
    Jeg fikk Beyerdynamic DT-990 Pro 250 Ohm i posten i dag.
    Takk for test :)
    Hyggelig du satte pris på testen. Du gikk altså for en Bryston og droppet ekstern DAC?
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    114
    Antall liker
    105
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Her er en liten omtale jeg har syslet med om Myteks Liberty DAC - som har en ganske god hodetelefonutgang. Hpåer noen har glede av å lese =)

    MYTEK LIBERTY DAC REVIEW | The Headphoneer

    Vis vedlegget 533502
    Tusen takk for god og interesant lesing..
    Jeg har en god stund lurt på denne dac-en. Brooklyn dac + har samme hodetelefonutgang som Liberty sa Moiz audio når jeg ringte for å snakke om forskjellen på disse.
    Men jeg har også lurt på å kjøpe meg en ren amp, som du har kommentert på i går ;-)
    Jeg er virkelig i tvil om hva jeg bør gjøre.
    Jeg har også en Little Dot mk 3 med JAN 5654W rør. (uten at jeg kan for mye om det)
    Jeg fikk Beyerdynamic DT-990 Pro 250 Ohm i posten i dag.
    Takk for test :)
    Hyggelig du satte pris på testen. Du gikk altså for en Bryston og droppet ekstern DAC?
    Ja jeg gjorde det. Og ble meget fornøyd. Bryston er stor og tung, og blir ganske varm etterhvert.
    Men for en kontroll den hadde. Jeg har ikke hørt bassen på samme måte med andre HeadAmper mot mine Audeze lcd-2 Fazor.
    Her var det kontroll på hele registeret. Nesten tom for ord. Men jeg må teste mer.. Ble ikke kjempelang test i går kveld.
    Jeg ga 7K for Bryston.
    Vi får se om jeg graver dypt i lommeboka og ser om det kanskje blir en Mytek Liberty som kan mate Bryston balansert.
    Eller om jeg bruker Liberty i dacloop mot Hegel H360.
    Men om det blir mye bedre........
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn