Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Amiron wireless har 32ohm motstand. Funker som ei kule med dragonfly eller andre bærbare dacamper.
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Sony 1000 er god nok til sin bruk for meg, jeg bruker lite energi på å ergre meg over utstyr.
    ja, vi burde erget oss mindre og hørt mer på musikk alle sammen
    Ja. Du sier noe, men det er en flott hobby. Jeg har gitt opp et liv uten nevroser. Men de kommer ikke like ofte som før, heldigvis!
     
    Sist redigert:

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    785
    min creative e5 virker ikke lenger med mobilen frister å pælme ut alt. og bare ha noen gode med bt
    Sennheiser PXC550. Prøv dem på nærmeste Hifiklubb butikk. Mulig det er god match til din OP6
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3

    Alexr80

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    35
    Antall liker
    13
    Jeg testet Mobius for ca 2 uker siden. Ganske imponerende lyd i forhold til pris. Jeg prøvde de dog bare med musikk i et par minutter, sa fikk dessverre ikke testet de i spill.

    Tipper det blir et sett på meg til gaming etter hvert.

    Edit: dette skulle være en qutoe til et innlegg på forrige side.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Jeg testet Mobius for ca 2 uker siden. Ganske imponerende lyd i forhold til pris. Jeg prøvde de dog bare med musikk i et par minutter, sa fikk dessverre ikke testet de i spill.

    Tipper det blir et sett på meg til gaming etter hvert.

    Edit: dette skulle være en qutoe til et innlegg på forrige side.
    Virker interessante disse..! :)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Førsteinntrykket av Amiron Wireless er meget positivt. Dette høres ut som noen high end hodetelefoner med kabel. Det er rett og slett fantastisk hva Beyer har fått til. Med hørselskorrigering tar det av og jeg fikk gåsehud mange ganger etter hvert som testsangene mine ble spilt. Det er de beste trådløse hodetelefonene jeg har testet. En av de bedre lukkede med kabel jeg har prøvd også, selv med trådløs avspilling. De er verdt den litt stive prisen og vel så det.
    De virker svært solide og komforten er veldig god. Det eneste å utsette er at de til tider kan bli varme å ha på seg. Jeg kommer fortsatt til å bruke shure/bose på reiser, mens disse er til bruk rundt i huset hjemme.
    Appen med hørselskorrigering gikk som en lek. Lager en skikkelig test når jeg får tid.
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Kilde er iphoneX med Tidal. De spiller omtrent like høyt som bose. Jeg ligger tre fire hakk fra max slik jeg også somregel gjør med bose. Da det er sagt har de mye større dynamikk en hva bose får til. De har ikke så heftig bass, men mer korrekt og stram bass. Mye heftigere en HD800 men ikke ikke i lcd2 liga. De minner mer om Beyer T1 -generasjon 2. De er ganske analytiske og man hører absolutt alt. Men dette på en god måte. De er langt fra skarpe og uten korrigering vil jeg betegne dem som en liten smule mørkere i spillestilen. Noe som overrasket meg litt for normalt har highend Beyer en litt skarpere spillestil.
    Rekkevidden trådløst er mye bedre en bose. Touch-flaten er jeg ikke helt komfortabel med enda. Men kan konstatere at den fungerer. Man kan også stille sensitiviteten til denne i appen.
    Edit: Om du liker å spille grisehøyt hele tiden så tror jeg det er bedre med kabel og en bærbar hodetelefon-forsterker. Men om man skrur dem på max så vil man garantert få hørselsskader etter en stund. Men som med bose er man noen hakk fra max hele tiden.
    Jeg kunne, som med bose ønske at de hadde litt mer rom til volum.
    Edit 2: Jeg kan egentlige ikke sammenligne dem med bose eller sony sine noisecanslers. Man må sammenligne dem med andre hodetelefoner i toppsjiktet. Jeg hadde aldri brukt Amiron på fly eller på reise generelt. De er for store og kan ikke legges sammen. De beskytter ikke nok for lyd inn kontra Bose eller Sony. De har bare ok passiv lyddemping på linje med T70P.
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått testet en del mer og jeg er fremdeles veldig fornøyd. Men jeg er ikke like fornøyd med at jeg veksler på de fire siste nivåene på volumkontrollen. Det gjør at jeg føler de kunne spilt høyere. De spiller høyt nok, bevares! Men jeg vil trøkke skikkelig til med noen sanger. Da føler jeg at det nest siste og max volum må brukes.
    Dette er noe jeg synes de fleste andre trådløse hodetelefoner sliter med også. Det gjør at jeg veksler på trådløs spilling og dragonfly red. For meg er det fremdeles ikke en dealbraker da alle muligheter er der. Men det er noe å tenke på. Med dragonfly red spiller de enormt bra og litt mer oppløst. Rett fra mobilen er greit. Lyden er ok, men det mangler engasjement og volumet blir enda mye mindre en trådløst. At ingen nevner dette i tester overrasker meg litt. Så der har vi konklusjonen for min del. Det er verdens beste trådløse hodetelefoner. Men jeg kan ikke anbefale dem fullhjertet om man liker å lytte på ekstremt høyt volum. Da må man bruke noe bærbart forsterkeri. Alt annet er fantastisk bra.
     
    Sist redigert:

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Låter det bedre å kjøre dem passivt fra en god forsterker? Endel trådløse som Sony og Bose låter jo alltid best i aktiv modus.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Det er relativt likt. Men jeg må nok si at kablet med dragonfly er et godt hakk hvassere. Man merker det spesielt mtp oppløsningen i diskanten. Dette er naturlig da Bluetooth uansett ikke er tapsfritt. Nå bruker jeg iphone, så hvordan det er med android og aptX vet jeg ikke. Men når det er sagt har jeg aldri hørt Bluetooth så bra. Man vil vinne på å koble den til en feit rigg. Poenget er at man kan gjøre begge deler. Knirk i pianokrakker, rasling og små lyder man ellers ikke hører med «vanlige» hodetelefoner er der over bluetooth også. Overbevisende og avslørende men litt snillere mot dårligere innspillinger. Den dynamiske kontrasten er også veldig god trådløst. Det er imponerende! Hadde de bare kunne spilt litt høyere trådløst så hadde alt vært perfekt. Batteriet er ikke ladet siden jeg kjøpte dem og jeg har 60% igjen. Jeg har helt sikkert lyttet bortimot 12 - 13 timer trådløst.
    Edit: beklager at innlegget kommer stykkevis og delt. Jeg er på farten.
     
    Sist redigert:

    jimband

    Medlem
    Ble medlem
    01.09.2015
    Innlegg
    40
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Hola HS.

    Skal kjøpe mine første hifi hodetelefoner(ÅPNE) og har litt lyst på Sennheiser HD 800s eller Focal Clear (max pris 16000).
    Sitter i dag med Phillips SHP9500 og er egentlig fornøyd (SPESIELT KOMFORTEN), men jeg vil oppleve hva GODE ht har å gi.

    Begge ht Har fått god kritikk. Er det noen andre jeg burde vurdere .Vil ikke ha noen hodetelefoner som klemmer eller skinnpads, (tror jeg liker soundstage). Har Jotunheim som forsterker.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Sennheiser HD800s har definitivt best «soundstage» og er kanskje de mest komfortable hodetelefonene. Focal clear utmerker seg på andre områder. Jeg ville lyttet litt. Synes en brukt Audeze lcd3 burde være på lista, men de har somregel skinnpads. Mange tenker ikke på MrSpeakers som lager vanvittig gode greier.
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Vurderer et par tråløse.

    Sony WH-H900N og Denon AH-GC20

    Jeg tror Sony er best kvalitet og mest framtidsikker med Android.. Hva tror dere?
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Noen som har erfaringer eller peiling på surround via hodetelefoner ?

    Har forstått det er noen recievere som har "Dolby headphone", er det en codec ?

    Ved googling finner jeg mye headsett for spilling som har "surround", men her må man ha en datamaskin eller et lydkort tilkoblet datamaskin.

    Jeg er på søken etter en løsning hvor jeg kan koble min Apple tv3 optisk inn og få "surround" ut. Har sett Sony har et trådløst headsett med egen base som tar imot surround codec, er det noe å satse på ? Eller kan en rimelig reciever være tingen ? Bruken vil være til film.

    Av headsett har jeg Focal Spirit One Classic og Hi-FiMan HE 500.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaringer eller peiling på surround via hodetelefoner ?

    Har forstått det er noen recievere som har "Dolby headphone", er det en codec ?

    Ved googling finner jeg mye headsett for spilling som har "surround", men her må man ha en datamaskin eller et lydkort tilkoblet datamaskin.

    Jeg er på søken etter en løsning hvor jeg kan koble min Apple tv3 optisk inn og få "surround" ut. Har sett Sony har et trådløst headsett med egen base som tar imot surround codec, er det noe å satse på ? Eller kan en rimelig reciever være tingen ? Bruken vil være til film.

    Av headsett har jeg Focal Spirit One Classic og Hi-FiMan HE 500.
    https://oslohificenter.no/hodetelef...XK7veryOcL7YOmSOmPGecPqfVd5O3Pk4aAqttEALw_wcB
     

    jimband

    Medlem
    Ble medlem
    01.09.2015
    Innlegg
    40
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Sennheiser HD800s har definitivt best «soundstage» og er kanskje de mest komfortable hodetelefonene. Focal clear utmerker seg på andre områder. Jeg ville lyttet litt. Synes en brukt Audeze lcd3 burde være på lista, men de har somregel skinnpads. Mange tenker ikke på MrSpeakers som lager vanvittig gode greier.
    Takk for svar. Skal lese meg opp på de du nevnte
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    @Erlendb

    Takker for tips. Ser ut som et bra headsettt, men desverre ikke optisk inn og de tilkoblingene jeg kanskje så for meg. (Tittet litt rundt på google og youtube videoer.)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    @Erlendb

    Takker for tips. Ser ut som et bra headsettt, men desverre ikke optisk inn og de tilkoblingene jeg kanskje så for meg. (Tittet litt rundt på google og youtube videoer.)
    Ja de skal være glitrende. Jeg vet ikke om det du spør om finnes. Har uansett ikke drevet så mye med surroundlyd så jeg har minimalt med peiling på slikt. Tror kanskje avforum har flere hjemmekinofolk som kanskje kan hjelpe. Det er jo stort sett ren headfi vi driver med her.
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Hola HS.

    Skal kjøpe mine første hifi hodetelefoner(ÅPNE) og har litt lyst på Sennheiser HD 800s eller Focal Clear (max pris 16000).
    Sitter i dag med Phillips SHP9500 og er egentlig fornøyd (SPESIELT KOMFORTEN), men jeg vil oppleve hva GODE ht har å gi.

    Begge ht Har fått god kritikk. Er det noen andre jeg burde vurdere .Vil ikke ha noen hodetelefoner som klemmer eller skinnpads, (tror jeg liker soundstage). Har Jotunheim som forsterker.
    Jeg vil STERKT anbefale deg å prøvelytte noen hodetelefoner, før du kjøper. Selv hodetelefoner i toppsjiktet kan høres dramatisk ulikt ut. HD800S er vannvittig bra på soundstage og luftighet, og presenterer musikken med stramhet og detaljer, men låter etter min (og en del andres) mening ganske tynt. Altså - ønsker du vekt i musikken, trøkk i bassen og "passione" /emosjonell mellomtone, da er det andre hodetelefoner som er bedre enn HD800S. Audeze LCD3 er kanskje den rake motsetning: mørkt lydbilde og fyldig mellomtone eksempelvis.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jepp! Helt enig med LarsHp. Det må lytting til! Man kan ikke basere valget på anmeldelser alene. Om man matcher HD800 med rett forsterker kan det bli magisk. Spesielt rørforsterkere kan være konge med HD800. Jeg liker høyttalere og hodetelefon med litt mer analytisk spillestil. HD800s har fortsatt er prislapp det går an å leve med. Da det er sagt bruker jeg lcd3 veldig ofte. Audeze er litt gambling å kjøpe brukt fordi byggekvaliteten/kontrollen har vært litt varierende. Men jeg tenker at når noen har eid dem en stund og driverene fortsatt fungerer så kommer de til å gjøre det i fremtiden også. Ingen spiller bass som Audeze! Men det er alltid godt med reklamasjonsrett når man kjøper Audeze. Forsterkeren din passer Audeze som hånd i hanske. Mrspeakers ether flow er også fantastiske og noe du bør høre før du tar valget. Hifiman he-1000 låter veldig bra. Men de har en litt forsiktig lydsignatur som er vanskelig å forklare. Jeg har ikke hørt versjon 2 enda. Jeg synes Beyerdynamic T1 er sterkt undervurdert og da spesielt versjon 2.
    Focal clear er veldig gode og etter min mening noen hakk opp fra den mørkere Elear. De er komfortable og byggekvaliteten er ekstremt god! Men de mangler litt på luftighet og lydbilde (soundstage).
     
    Sist redigert:

    Sosjojuror

    Medlem
    Ble medlem
    03.10.2017
    Innlegg
    41
    Antall liker
    26
    Sted
    Orkdal
    Er på jakt etter en ny hodetelefonforsterker å bruke sammen med mine Beyerdynamic DT770 Pro 80ohm. Trenger egentlig bare forsterker, ikke nødvendig med DAC, da det er innebygd i lydkortet mitt (SoundBlaster ZXR). Lydkilden er i all hovedsak FLAC og MP3 fra PC-en. Samt vinyl fra en billig platespiller.

    Har i dag en FiiO E11 og den er grei nok, men mye vil ha mer, og man er alltid på jakt etter nye og bedre ting. Samt at jeg har kommet frem til at jeg ikke bruker hodetelefonene noe særlig tilkoblet mobilen uansett, så jeg trenger ikke noe portabelt med dårlig batteritid. Til mobilen har jeg uansett et par Bose QC35 som gjør jobbhverdagen mye enklere, siden jeg ikke hører hva kollegene mine og sjefen sier.

    Noen anbefalinger? Tror ikke jeg er villig til å bruke mer enn 4000 kr på en, siden det krever at jeg sparer i noen måneder for å få råd til det.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Er det noen her inne som har hørt de høretelefonene som bevisst lekker 25% lyd mellom venstre høyre, hhv. høyre venstre slik at det (mer) høres ut som om du lytter på høyttalere?
    Synes dette prinsippet/tilnærmingen høres spennende og lovende ut.
     
    S

    svk

    Gjest
    Er på jakt etter en ny hodetelefonforsterker å bruke sammen med mine Beyerdynamic DT770 Pro 80ohm. Trenger egentlig bare forsterker, ikke nødvendig med DAC, da det er innebygd i lydkortet mitt (SoundBlaster ZXR). Lydkilden er i all hovedsak FLAC og MP3 fra PC-en. Samt vinyl fra en billig platespiller.

    Har i dag en FiiO E11 og den er grei nok, men mye vil ha mer, og man er alltid på jakt etter nye og bedre ting. Samt at jeg har kommet frem til at jeg ikke bruker hodetelefonene noe særlig tilkoblet mobilen uansett, så jeg trenger ikke noe portabelt med dårlig batteritid. Til mobilen har jeg uansett et par Bose QC35 som gjør jobbhverdagen mye enklere, siden jeg ikke hører hva kollegene mine og sjefen sier.

    Noen anbefalinger? Tror ikke jeg er villig til å bruke mer enn 4000 kr på en, siden det krever at jeg sparer i noen måneder for å få råd til det.
    ifi? https://ifi-audio.com/micro-ican-se/
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    HD820 får ordentlig slakt på headfi. Noen som har prøvd dem? Er de så dårlige som folk vil ha det til?
     

    jimband

    Medlem
    Ble medlem
    01.09.2015
    Innlegg
    40
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Jepp! Helt enig med LarsHp. Det må lytting til! Man kan ikke basere valget på anmeldelser alene. Om man matcher HD800 med rett forsterker kan det bli magisk. Spesielt rørforsterkere kan være konge med HD800. Jeg liker høyttalere og hodetelefon med litt mer analytisk spillestil. HD800s har fortsatt er prislapp det går an å leve med. Da det er sagt bruker jeg lcd3 veldig ofte. Audeze er litt gambling å kjøpe brukt fordi byggekvaliteten/kontrollen har vært litt varierende. Men jeg tenker at når noen har eid dem en stund og driverene fortsatt fungerer så kommer de til å gjøre det i fremtiden også. Ingen spiller bass som Audeze! Men det er alltid godt med reklamasjonsrett når man kjøper Audeze. Forsterkeren din passer Audeze som hånd i hanske. Mrspeakers ether flow er også fantastiske og noe du bør høre før du tar valget. Hifiman he-1000 låter veldig bra. Men de har en litt forsiktig lydsignatur som er vanskelig å forklare. Jeg har ikke hørt versjon 2 enda. Jeg synes Beyerdynamic T1 er sterkt undervurdert og da spesielt versjon 2.
    Focal clear er veldig gode og etter min mening noen hakk opp fra den mørkere Elear. De er komfortable og byggekvaliteten er ekstremt god! Men de mangler litt på luftighet og lydbilde (soundstage).
    Takker igjen for innspill. Dette blir en julegave til meg selv, så da har jeg tid til å få teste ut litt
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    HD820 får ordentlig slakt på headfi. Noen som har prøvd dem? Er de så dårlige som folk vil ha det til?
    Har ikke hørt på de, har faktisk vurdert disse, trur mange nesten sånn automatisk har imot lukkede hodetelefoner, høres rart ut om Sennheiser kommer med noe som er helt bak mål, men som nevnt har ikke hørt de..! :p
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    HD820 får ordentlig slakt på headfi. Noen som har prøvd dem? Er de så dårlige som folk vil ha det til?
    Har ikke hørt på de, har faktisk vurdert disse, trur mange nesten sånn automatisk har imot lukkede hodetelefoner, høres rart ut om Sennheiser kommer med noe som er helt bak mål, men som nevnt har ikke hørt de..! :p
    Synes også det høres rart ut. Men de skal være bra gode for å forsvare prisen kontra deres åpne modeller. Jeg vurderer dem også selvfølgelig. Men jeg tror årets kjøp var Beyer amiron wireless. Jeg kjøpte meg også den nyeste dragonfly red med støtte for mqa. Jeg elsker dem begge! Tenkte at om jeg skal ha flere lukkede hodetelefoner nå så må de være mobile nok til å kunne lytte i hele huset med en bærbar amp. Jeg har også savnet en over the ear, lukket hodetelefon med audiofile kvaliteter til å ha med på hytta. Til nå har jeg kun brukt propper og en skjelden gang T70P/Bose qc35II. Sistnevnte er kun dugende på fly og støyende omgivelser. Der er de dog helt fantastiske.
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    34FC1399-0DBD-46E0-80BB-A022AF8A8AA0.jpg
    Sean Olive var ute å slaktet hd820. Blir ikke bedre dette dessverre! Det virker som om de har laget en blooper her.

    Her er HD800s
    F142BB41-6DE4-4982-94B6-05B11268E26D.jpg


    0C9384B4-432A-4D2B-9E48-9647DAE044B2.jpg


    Skjelden jeg ser Sean Olive kritisere en hodetlefon så nord og ned. Dette ser ikke bra ut!
     
    Sist redigert:

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Vis vedlegget 513313 Sean Olive var ute å slaktet hd820. Blir ikke bedre dette dessverre! Det virker som om de har laget en blooper her.

    Her er HD800s
    Vis vedlegget 513314

    Vis vedlegget 513317

    Skjelden jeg ser Sean Olive kritisere en hodetlefon så nord og ned. Dette ser ikke bra ut!
    Ikke bra, men må vel teste de ut selv for å danne seg et inntrykk, kan det ha vært et sett som ikke fungerte helt bra..?? Eneste dumme er at man bor så langt fra steder som har disse for demo..! :p
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Det er ubegripelig. Men sean er langt fra alene og det må ha vært mange par med samme feil i så fall.
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Sitat fra posten ovenfor:
    "I've found stronger correlation between headphone price and reviews than the correlation between sound quality and price."

    Det er jo tankevekkende (hvis det er fakta og ikke synsing). Vet ikke om det er absolutt nødvendig med målinger, men en haug med hodetelefoner i ulike prisklasser som man kan teste side-by-side med kunne (burde) være nok. Og selvfølgelig trening i kritisk lytting, men det tar jeg som en selvfølgelighet for anmeldere av lydutstyr.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    o.t. ^ Det er ingen grunn til å ta det som en selvfølge at HiFi-skribent er trenede lyttere.

    Vis vedlegget 513395
    Bildet er fra Bloggen til Sean Olive : Audio Musings by Sean Olive: How to Listen: A Course on How to Critically Evaluate the Quality of Recorded and Reproduced Sound

    mvh
    KJ
    Helt klart noe å tenke på. Nå har vi mistet Tyll Hertsens som var primus motor på måling av hodetelefoner. Rafe Arnott Har så vidt greid å lage en test siden han tok over. Talentløst til nå hvertfall. Podcasten er bra! Jude samarbeider så hardt med leverandørene at jeg er usikker på om han egentlig burde være inhabil. Forhold mellom pris og gode anmeldelser er jo påfallende og har vært det lenge. Om pris reflekterer lydkvalitet er jeg ikke så sikker på lenger. Prisene har steget enormt de siste årene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn